Geld & Recht alle pijlers

VVE

17-03-2011 23:41 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat iemand er een beetje verstand van heeft want wij weten het even niet meer.

Onze VVE heeft besloten dat het achterstallig onderhoud moet worden opgelost. Het huidige budget is hiervoor niet toereikend en dus hebben ze besloten dat we bij moeten betalen.

Vandaag kregen we dus en brief dat we bovenop de maandelijkse kosten nu eenmalig ¤ 2000,- moeten bij betalen. Een helehoop geld voor iets waar we in mijn ogen maandelijks voor betalen.

Ik snap dat er het een en ander moet gebeuren maar dit is natuurlijk niet een klein bedrag.

In de brief stond dat dit bedrag binnen 2 maanden bij hun binnen moet zijn en zo niet zou er een incasso procedure starten.

Ik schud niet zo even ¤ 2000,- uit mijn mouw en daarnaast zijn we op het moment bezig met een nieuwe woning en zou dit geld voor ons echt weggegooid zijn.

Weet iemand of wat onze VVE doet ook mag?
quote:carnisse010 schreef op 26 maart 2011 @ 12:20:

[...]

ik moet je eerlijk zeggen nee zijn we nooit geweest

gezien wij hier nooit bericht over krijgen of iets dergelijks

we krijgen alleen iets te horen wanneer het maandbedrag verhoogd word

klinkt stom maar dat is echt zo

we weten ook niet hoe het heet jah de omschrijving bij overschrijving is

vve madeliefstraat 17/19Tja, sorry hoor, maar als je al 3 jaar betaalt aan een VVE dan moet je je in de tussentijd toch wel eens afgevraagd hebben of er ook vergaderingen worden gehouden? Serieus... 't Is toch geen pakje boter of voor mijn part een breedbeeldtelevisie die je gekocht hebt? Klagen is zo makkelijk, maar er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid enne... nadenken.
quote:capricorn schreef op 26 maart 2011 @ 13:02:

Tja, sorry hoor, maar als je al 3 jaar betaalt aan een VVE dan moet je je in de tussentijd toch wel eens afgevraagd hebben of er ook vergaderingen worden gehouden? Serieus... 't Is toch geen pakje boter of voor mijn part een breedbeeldtelevisie die je gekocht hebt? Klagen is zo makkelijk, maar er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid enne... nadenken.

Ik snap dat ook nooit zo goed, voor iets betalen en niet weten waar je dan voor betaald!

Tis mijn hobby ook niet hoor, een VVE vergadering

Een hoop gezemel om niets (vind ik altijd) maar ga wel altijd netjes.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:plops schreef op 26 maart 2011 @ 12:31:

Als je ergens kan zeiken over raampjes die er uit vallen en muren die niet geverfd worden, dan heb je dus wel degelijk een aanspreekpunt. Als je daar nou ook eens om info over dat bedrag ging vragen

Bovendien, Het feit dat er bij 129 woningen maar 5000 euro in de vve kas zat toen jullie kochten had al alarmbellen moeten laten afgaan.

Nog een tip voor je trouwens. Als je je vriendelijk opstelt dan krijg je ook vriendelijke en behulpzame antwoorden. Als je je opstelt zoals jij hier nu doet, moet je niet verbaasd zijn dat mensen vrij weinig behoefte hebben om je ook maar ergens mee te helpen. Iets met stroop enzo...

er zijn 129 woningen in totaal maar mijn vve gaat over 1 woning gezien wij de enigste zijn met een koopwoning en de rest is huur

dus de pot gaat om 1 woning was toen bijna 5000 euro

dan zal dat nu toch wel vele malen meer zijn nu we dik 3 jaar verder zijn

onze woning is niet zo groot is maar een 3 kamer woning dus vandaar dat me maandtermijn waarschijnlijk lager is

er is ook wel een vve maar wie of wat het is weet ik zo niet

ik heb zo ook geen email adres of telefoon nummer

mijn bovenbuurvrouw geeft alle klachten door aan haar huurbaas en die geeft dat weer door aan de persoon die er dan na lang wachten voor zorgt dat het een en ander gedaan word

zoals gezegt het enige wat wij weten is ons maandbedrag

de omschrijving voor de betaling vve madeliefstraat 17/19

we krijgen ook nooit brieven over die 7000 euro kregen we te horen van urbannerdam dat schijnt een tussen persoon te zijn voor onderhoud en dergelijke

echt veel sjoegge hebben we er niet van maar ik wil wel gewoon naar vergaderingen en dergelijke maar waar het is en hoelaat en voor wie ik zou het niet weten want wij horen nooit iets
Ik zou inderdaad maar eens gaan informeren. 3 jaar x 12 maanden x 162 appartementen x E 113 = E 659016.

Klopt dus niet, de rest zijn huurwoningen dus die betalen geen VVE-bijdrage.
Aha, de rest is dan waarschijnlijk van een woningbouwvereniging ofzo? Dan zullen er inderdaad geen vergaderingen e.d. zijn geweest. De woningbouw zal waarschijnlijk de kosten van de huurwoningen op zich nemen. En jullie moeten dat zelf doen. Kun je niet bij de andere woningen informeren of en van wie zij bericht hebben gehad?
quote:ossiepossie schreef op 26 maart 2011 @ 13:43:

Aha, de rest is dan waarschijnlijk van een woningbouwvereniging ofzo? Dan zullen er inderdaad geen vergaderingen e.d. zijn geweest. De woningbouw zal waarschijnlijk de kosten van de huurwoningen op zich nemen. En jullie moeten dat zelf doen. Kun je niet bij de andere woningen informeren of en van wie zij bericht hebben gehad?

jah we hebben meerdere kopers gesproken en die hebben ook bericht gehad maar die betalen vele malen minder

de overbuurvrouw 1500 euro

een andere vrouw die hier pas 3 maanden woont hoeft niet te betalen want omdat zij hier pas woont en van niks wist komt zij eronderuit

iedereen met een koophuis heeft bericht gehad met een bedrag maar wij zijn de hoogste

terwijl onze woning helemaal gerenoveerd is

nieuwe vloeren nieuwe cv overal nieuwe douche overal de plafonds gedaan kunstof kozijnen voor en achter dubbel glas

bij hun is groot onderhoud het dak de latijen boven de ramen de balkons die opnieuw dicht gesmeerd moeten worden

alle loden leidingen moeten buiten werking gesteld worden en omgelegt worden door de meterkast

dit zijn dingen die jaren geleden al niet meer mochten

zoals het lood als waterleiding dat mag al jaren niet meer

nooit iets mee gedaan en nu moet opeens alles in 1 x en moet het bedrag even overgemaakt worden binnen 2 maanden anders word er een incassoprocedure gestart

of we moeten ons huis verkopen aan comwonen waarschijnlijk met verlies en dan mag je het van hun huren voor de hoofdprijs

wat moeten we nu doen als ik die 7000 had had ik het betaald maar we hebben het gewoon niet

dan moeten we van de gemeente maar een lening afsluiten om dit te kunnen betalen we worden dus gewoon knel gezet in een hoek en we moeten maar zien wat we gaan doen
www.vve-beheer.nl

Volgens mij is dit jullie vve beheerder en op de site staat een telefoonnummer. Ik zou ze eens bellen als ik jou was.

Al vraag ik me wel af hoe het kan dat je dit zelf niet gevonden hebt. Ik heb nog geen 10 minuten op google rondgestruind en had het telefoonnummer al te pakken.
quote:carnisse010 schreef op 26 maart 2011 @ 13:36:

er zijn 129 woningen in totaal maar mijn vve gaat over 1 woning gezien wij de enigste zijn met een koopwoning en de rest is huur

dus de pot gaat om 1 woning was toen bijna 5000 euro

dan zal dat nu toch wel vele malen meer zijn nu we dik 3 jaar verder zijn

Ga je in godsnaam eens inlezen in een eigen huis hebben en wat daarbij komt kijken.

Huurders betalen namelijk geen VVE

De naam zegt het al een beetje

Vereniging Van Eigenaren

En aangezien huurder GEEN eigenaren zijn betalen ze ook GEEN VVE
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zucht. Huurders betalen dan wel geen vve, maar VERhuurders wel. Als de rest van de 128 flats van de woningbouw is, dan moeten zij het geld voor de andere woningen in de pot storten.

Maar... Wat stemrecht betreft verlies je altijd van de woningbouw. De woningbouw kan zich een kleine vve-pot veroorloven en bepaald dus altijd wanneer er wel of niet aan onderhoud gedaan wordt.
...
Dat klopt Ankalida en daarom is bij appartementen een contructie huren/kopen niet aantrekkelijk, je legt het qua stemmen vrijwel altijd af als koper.
quote:ankalida schreef op 26 maart 2011 @ 16:51:

Zucht. Huurders betalen dan wel geen vve, maar VERhuurders wel. Als de rest van de 128 flats van de woningbouw is, dan moeten zij het geld voor de andere woningen in de pot storten.

Maar... Wat stemrecht betreft verlies je altijd van de woningbouw. De woningbouw kan zich een kleine vve-pot veroorloven en bepaald dus altijd wanneer er wel of niet aan onderhoud gedaan wordt.

dat bedoelde ik idd..

dacht dat ik niet hoefde uit te leggen dat huurders geen vve betalen maar verhuurders wel haha

@summerdance maar toch bedankt voor je uitleg;)
Heb je al geinformeerd bij je VVE hoe het nou zit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven