Geld & Recht alle pijlers

Waar doen ze het toch van?

19-02-2010 14:58 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij dat nou nooit? Dat jejezelf afvraagt; "waar doen ze het toch van?"

Ik vraag me dit vaak meermaals per dag af... Bij de buren, collega;s vrienden en familie....

Waar ik me zorgen maar over rondkomen, geven zij het met bakken tegelijk uit... Hoe kan dat toch?

Hoe zit dat bij jullie?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
nee ik vraag me dat nooit af.

Er zijn wel mensen die aan mij altijd vragen ''waar ik dat toch van doe''. Nou gewoon, van hard werken en goed betaald krijgen en slim met je geld omgaan. Mysterie opgelost.
Ben je alleen?

Ik denk dat dat een bak uitmaakt, de meeste vaste lasten zijn toch nog altijd gebaseerd op 1 inkomen, wat een tweede inkomen extra, en dus luxe, maakt.
nee.... ik let er denk ik niet op.

Ik vind ook dat ik genoeg heb.

Maar je vaak zorgen maken over rondkomen kan heel zwaar en belastend gaan voelen. Dat snap ik wel uit ervaring.
Nee, vraag ik me nooit af.

Andersom zullen mensen het mss over ons zeggen, maar net als Kaatje is dat gewoon slim met je geld omgaan...

Zit in de bijstand, en toch kan ik er goed van rondkomen, eten we wat we lekker vinden, zitten (al zeg ik het zelf) leuk in de kleren, op zijn tijd naar de kapper etc. Voor het ene zul je het andere moeten laten, maar ik maak me er niet druk om wat anderen daarvan zullen denken
Nee, dat vraag ik me nooit af. In de eerste plaats omdat het me niet boeit. Leven en laten leven, dat idee.

In de tweede plaats omdat ik niet weet welke lening oid ze moeten afsluiten om die dure tv/auto/ofwatdanook aan te schaffen.
Ja, dat vind ik echt.
Neu, vraag ik me niet af. Ik weet gewoon dat wij een schijntje mee naar huis nemen en dat anderen dat veel beter aangepakt hebben.
misschien kopen die mensen wel 'alles' op afbetaling....of middels een persoonlijke lening...

of ze geven het veel minder uit aan andere zaken...of zijn zuinig met de boodschappen...

Misschien hebben ze een heeele goeie baan of net de lotterij gewonnen

maar nee ik vraag me dat soort dingen nooit af...ben blij met mijn vent, ons schattige kleine appartementje en natuurlijk onze aankomende baby...
Google eens op 'dochters DSB'. Dan weet je hoe het kan dat sommigen meer uitgeven dan zij ontvangen.

Ik vraag me overigens niet af hoe anderen hun levensstijl financieren. Waarom zou ik?
Nee, dat vraag ik me niet af. Simpelweg omdat je geen idee hebt wat een ander te besteden heeft.
...
Nee, dat zijn dus vragen die ik mezelf nooit stel.

Let er eigenlijk ook helemaal niet op, dus dan zal die vraag zich ook niet zo snel opdringen.

En tot slt: wil het ook helemaal niet te weten.
Nee vraag ik me ook nooit af...
Wat een ander doet moet een ander weten.

En ja, ik denk dat veel mensen meer uitgeven dan er binnen komt dus die zullen wel heerlijk aan het lenen zijn....
Nee, vraag ik me niet af. Het interesseert me ook helemaal geen hol. Ik weet wat ik in te komen heb en wat ik daarmee kan doen. En ben daar nog tevreden mee ook!
Mijn man en ik hebben ook een jaren heel veel moeite gehad om rond te komen. Toen vroeg ik me ook wel eens af hoe andere mensen het toch allemaal voor elkaar kregen. Maar als je eens met anderen praat over geld, blijkt dat het bij veel meer mensen beknibbelen is. Ik las een keer de uitkomst van een onderzoek naar de besteding van het vakantiegeld. Bij een heel groot deel wordt dat besteed aan het betalen van achterstallige rekeningen, heel herkenbaar.

Maar er zijn natuurlijk ook mensen die heel veel verdienen. Die hoeven zich nooit af te vragen of ze iets kunnen betalen. Zo is het nu eenmaal.
Nee. Ik denk altijd: waar maken ze het toch aan op? Kosten kinderen dan echt bakken met geld?
Ja heb ik me wel eesn afgevraagt bij iemand in de bijstand.......

Ik zit er zelf ook in, kan goed met geld omgaan maar zij had het wel heel leuk.

Nu snap ik het...............

flinke schulden, geen huis meer..............

Ik heb het goed, en geen schulden en wel een huis..

Je kan het je dus wel afvragen maar je weet toch niet of het is omdat ze veel verdienen, de loterij hebben gewonnen, een erfenis hebben gehad, of een enorme lening.....

In alle gevallen gun ik het iedereen van harte
Ja ik vraag me dat ook wel eens af, maar misschien denken anderen dat ook wel van mij...

Maar je weet inderdaad niet of iemand een lening heeft voor zijn auto/keuken/badkamer/bankstel/vakantie..

Ik denk dat dat best vaak zo is eigenlijk..
Diandiaantje, nou, ik heb hetzelfde als jij hoor! Ik vraag me ook heel geregeld af hoe mensen om mij heen in hemelsnaam alles financieren. Blijkbaar heeft niemand van de andere reageerders dat hier, maar ik vergelijk me toch wel met vrienden bijv. Dan hebben ze ongeveer hetzelfde salaris en uitgavenpatroon (voor zover ik dat zie natuurlijk) maar gaan ze ieder jaar wekenlang op een verre reis, gaan ze heel duur trouwen , kopen ze een nieuwe auto, noem maar op. Daar kan ik wel gefrustreerd van raken omdat mij dat niet lukt.
quote:Tanja2000 schreef op 19 februari 2010 @ 15:05:

En ja, ik denk dat veel mensen meer uitgeven dan er binnen komt dus die zullen wel heerlijk aan het lenen zijn....En dat baseer je op?
Mensen zullen zich dat bij mij ook wel eens afvragen. En het antwoord luidt in mijn geval ook: keihard werken en keuzes maken.

Zelf vraag ik mij dat nooit af bij anderen. Wel heb ik enorm veel respect voor de mensen in mijn omgeving die een krapper budget hebben en het daarmee toch voor elkaar weten te krijgen om binnen hun budget toch geld uit te geven aan de dingen die zij belangrijk vinden.
.
Tja, de een verzuipt zo 'n paar honderd euro per maand in de kroeg, de ander koopt er dure kleren voor of gaat op reis. 't Is maar net waar je zelf belang aan hecht qua geldbesteding.
Tja, ik ben misschien een van die mensen waarvan jij zegt 'waar doen ze het van?'.

Kwestie van bepalen waar je het geld aan uit geeft. De een wil heel graag volgens de laatste mode gekleed gaan, de ander geeft meer om een (low-budget) vakantie.

Maar misschien heb je hier wat aan?

Viva vrekkenclub
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij verdienen prima voor jonge starters, maar ik hoop elke maand weer dat er meer overblijft dan dat er echt over is...

Ik heb het helemaal niet slecht maar ik heb weinig geduld om te sparen. We doen dit toch want we hebben doelen in het leven.

En op een dag komen er kinderen, die kosten geld en dat op een moment dat je inkomen juist daalt...

Hoe lossen jullie dat dan op?

Huren jullie of hebben jullie een koophuis?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven