Geld & Recht alle pijlers

Wanneer is een auto 'op' ?

12-05-2019 20:23 76 berichten
Ik twijfel over een nieuwe (tweedehands) auto. En of mijn huidige auto 'op' is, ook al rijdt hij nog als een zonnetje.

Mijn huidige autootje (oranje Nissan Micra uit 2001 met 200.000 op de teller) rijdt nog prima. Hij ziet er alleen niet meer uit (o.a. een flinke deuk, en vlekken in de lak, mist een wieldop en als ik een nieuwe neem vliegt die er altijd binnen een paar maanden weer af). Hij is in februari voor 200,- door de APK gefietst en hij heeft me de afgelopen 12 jaar nooit in de steek gelaten. Goedkoper rijden dan nu gaat me nooit meer lukken (aanschafprijs destijds 5.500).

Ik geef niets om auto's, vind het superhandig dat -ie- zo klein is en gebruikte hem jaren alleen maar voor de boodschappen en visite naar mijn moeder.

Nu gebruik ik hem af en toe voor zakelijk verkeer voor mijn werk en dan rijdt er iemand mee. En dan schaam ik me een beetje voor hem. Maar ik heb een jaarcontract waarvan ik nog niet weet of het wordt verlengd.

Ik denk dat dit autootje hooguit nog 250,- waard is. Een nieuwe auto zal weer een klein gebakje zijn (Max 5.000,- euro) maar heeft dan geen deuken. Dus er komt geen statusbak voor in de plaats. Maar wel iets fatsoenlijker.

Ik twijfel of ik hem wegdoe. Hij doet het immers gewoon nog en ik ben een beetje aan hem gehecht. En om nou voor een incidentele collega een nieuwe auto te gaan kopen........

Maar wanneer is een auto dan wel 'op'?
anoniem_356031 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 20:27
0.07% gewijzigd
Je kunt zo'n auto die uit de toon valt ook heel goed verkopen als een laatste klein verzet tegen de cultuur waar je inzit. Ik vind dat wel lollig eigenlijk, vrouw op Gucci-loafers, dure zonnebril, mooie jurk en tas, goed verzorgd en dan zo'n oud brikkie. Juist als je 'm met flair gebruikt en op de best zichtbare plekken parkeert wordt het nog een statussymbool. En als iemand er eens wat van zegt of je ziet iemand er wat van denken dan is een goeie auto's zeggen toch niks over wie je bent joh een prima lik-op-stukker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven