Geld & Recht alle pijlers

Wat heb JIJ gedaan voor het contact vader-kind

18-09-2018 06:48 990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb JIJ gedaan om het contact tussen vader en kinderen te herstellen en om contact met hem te houden? Wat heb JIJ gedaan om toch steeds met hem in contact te blijven?

Dit waren de vragen die mijn advocate me gisteren stelde ikv onze rechtszaak tegen mijn ex mbt exlusief ouderlijk gezag.
Korte samenvatting:
(ex ziet onze twee kinderen al jaren niet meer, ondanks dat hij hier nog steeds recht op heeft. Ik vraag nu exclusief ouderlijk gezag, ex verzet zich hiertegen)
hanaa wijzigde dit bericht op 02-03-2019 15:11
Reden: Privacy
82.80% gewijzigd
Goed nieuws zeg!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
:cheer:

Ik maak dus nog kans op volledig gezag.
Er stond ook in het vonnis dat we beiden binnen een maand contact op moeten nemen met de begeleidingsdienst (contactgegevens staan ook in het vonnis).
Ik heb hun website bekeken en de procedure.
Er komt eerst een afspraak voor een gesprek met elke ouder apart. Vervolgens kan er nog afspraak komen voor een gesprek met de kinderen apart, voordat er weer een afspraak wordt gemaakt voor een ontmoeting.
Ik verwacht niet dat ex binnen de week contact met ze op gaat nemen.
Ik denk dat ik als eerste contact ga opnemen (dit soort punten kunnen nl ook opgenomen worden in het verslag). Ik wil weten wat hun aanpak is en dan heb ik mijn 1e afspraak al gehad. Dan is het een kwestie van afwachten op het initiatief van mijn ex. Kunnen ze mij niks verwijten....
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
09-06-2019 09:46
:cheer2:
:cheer:

Ik maak dus nog kans op volledig gezag.
Er stond ook in het vonnis dat we beiden binnen een maand contact op moeten nemen met de begeleidingsdienst (contactgegevens staan ook in het vonnis).
Ik heb hun website bekeken en de procedure.
Er komt eerst een afspraak voor een gesprek met elke ouder apart. Vervolgens kan er nog afspraak komen voor een gesprek met de kinderen apart, voordat er weer een afspraak wordt gemaakt voor een ontmoeting.
Ik verwacht niet dat ex binnen de week contact met ze op gaat nemen.
Ik denk dat ik als eerste contact ga opnemen (dit soort punten kunnen nl ook opgenomen worden in het verslag). Ik wil weten wat hun aanpak is en dan heb ik mijn 1e afspraak al gehad. Dan is het een kwestie van afwachten op het initiatief van mijn ex. Kunnen ze mij niks verwijten....
Hannaa dat dacht wij allemaal al, dat je nog gewoon kans maakte daarop. Maar ik kan me goed voorstellen dat je tijdens de uitspraak te nerveus/emotioneel was om dat er nog uit te halen.

Lijkt me idd goed om die afspraak met hen gewoon te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ Hanaa: een heel mooi vonnis! Erkenning voor jou en je kinderen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
De rechters zijn niet in zijn praatjes getrapt! :cheer:
Hoe is het nu TO? :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi vonnis tot nu toe Hanaa.. de verwekker heeft straks hopelijk het nakijken en jij volledig gezag!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Hey Hanna, hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook nog vaak aan jullie Hanaa, hoe gaat het er mee?
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of je ex al dat traject is gestart om onder begeleiding zijn kinderen te mogen zien..
Alle reacties Link kopieren
Nav van mijn andere topic (schending privacy) een update
Ik heb een tijd niet kunnen schrijven omdat ik even wilde dealen met de brieven die ik van ex kreeg.

Na de uitspraak, kreeg ik als antwoord op de afrekening van de buitengewone kosten, verscheidene brieven dat hij niet meer wilde betalen voor de volgende zaken:
-creatieve ateliers (doen de kinderen al jaren en willen dit blijven doen in de toekomst)
-laptop voor de kinderen (ik had een brief van de school erbij gestoken dat zoon thuis online extra moet oefenen op rekenen, vorige tweedehands laptop was kapot, ben een hele goedkope gaan halen bij de Media Markt)
-sport wilde hij ook niet meer, hij vindt dat ze teveel aan sport deden (zo stond het zwart op wit in de brief)
-beugel voor de oudste wil hij niet betalen, als het om esthetisch redenen is
- nog allerlei andere benodigdheden voor hun sport en school ook niet (ik had voor alles een bewijs van de school en sportclub bijgestoken).
-BOVENDIEN, schreef hij, had ik eerst alles met hem moeten bespreken (in het vonnis staat dat door jarenlange desinteresse van de vader in zijn kinderen overleg onmogelijk is).

Dit is dus de reactie van een vader dus een paar maanden geleden in de rechtszaal keihard riep dat hij van zijn kinderen hield en elke dag aan hun dacht. Hij piekert er niet over om te delen in de kosten voor een beugel voor de oudste. Haar tanden staan schots en scheef. Ze is enorm onzeker over haar gebit, maar dat interesseert hem niks. Deze man wil dus zgn aan de band met zijn kinderen werken... Ik krijg niks anders dan brieven die gaan over wat hij NIET wil betalen voor zijn kinderen... De inhoud van de brieven gaat alleen daarover. Echt niks anders, geen enkele interesse vraag over de kinderen...
hanaa wijzigde dit bericht op 17-07-2019 10:09
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind juli een kennismakingsgesprek met de begeleidingsdienst. Hij pas eind augustus omdat hij eerst op vakantie gaat. Lekker enthousiast om zijn kinderen zsm te zien...
Alle reacties Link kopieren
lieverd, hij is echt zo dom bezig, in alles laat ie zien dat ie liever jou dwars zit dan voor zijn kinderen wil zorgen. Dit is alleen maar in jouw voordeel!

Ik kan me niet voorstellen dat zijn advocaat hier van de op de hoogte is/ mee in stemt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hij sputtert nog even en jij reageert als verwacht.
Dwars zitten met rekeningen is het enige wat nog kan.
Stuur ze, bewaar de reacties en doe verder niks tot de volgende r zaak.
Geef ze in een hoop aan de advocaat. Anders blijf je bezig.
En verdergaan met je leven. Be a rock
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
17-07-2019 09:46
lieverd, hij is echt zo dom bezig, in alles laat ie zien dat ie liever jou dwars zit dan voor zijn kinderen wil zorgen. Dit is alleen maar in jouw voordeel!

Ik kan me niet voorstellen dat zijn advocaat hier van de op de hoogte is/ mee in stemt
Ik bewaar de brieven zeker, maar leuk is anders.
Aangezien hij eerst een maand op vakantie wil gaan (met zijn gezin natuurlijk) voordat hij naar de begeleidingsdienst gaat, zegt voor mij zoveel. Mijn advocate tilt daar niet zo heel erg aan, al zei ze wel dat dat niet erg enthousiast over komt. Ik vind het wel een signaal dat zijn prioriteiten niet liggen bij het zsm willen zien van zijn kinderen (dat icm zijn brieven).
Alle reacties Link kopieren
Ook even nav het vorige topic. Waarom verwacht je nog iets anders van je ex? Je laat je zo opnaaien met al zijn brieven. Het staat zwart op wit dat hij niet wil betalen. Dan denk je toch: sukkel, ik kan zo alles aan de rechter overhandigen. Hij gooit zijn eigen ruiten in.

Echt, laat het los. Choose your battles. Laat je niet opnaaien. Hij hoopt alleen maar dat jij fouten gaat maken zodat hij zielig kan doen voor de rechter en kan zeggen ‘zie je wel’.

Concentreer je op de kinderen. Betaal alles eerst zelf en stuur hem rekeningoverzichten met het verzoek tot betalen, daarna kan je alles weer meenemen naar de rechtbank. Verder negeren. Negeren is the keyword.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
17-07-2019 09:52
Hij sputtert nog even en jij reageert als verwacht.
Dwars zitten met rekeningen is het enige wat nog kan.
Stuur ze, bewaar de reacties en doe verder niks tot de volgende r zaak.
Geef ze in een hoop aan de advocaat. Anders blijf je bezig.
En verdergaan met je leven. Be a rock
Ik ga voortaan die brieven negeren (wel bewaren). Ik stuur nu gewoon facturen door die betaald dienen te worden volgens het vonnis. Indien hij ergens niet mee eens is kan hij een rechtszaak daarover starten
Deze man probeert mij opnieuw van afstand te raken. Ik moet dit soort acties negeren.
Ik heb trouwens voorzichtig aan de kinderen laten weten dat ze binnenkort een gesprek zullen hebben met een mevrouw over contact met hun vader.
Er is zoveel weerstand. Mijn zoon loopt de kamer uit als ik over zijn vader begin en wil pas terug komen als ik beloof niks meer over hem te zeggen.
Dochter blijft zitten maar zegt dat ze niks wil horen of zien over 'die man'.
Ik moet ze toch zover krijgen dat ze het gesprek aan gaan bij de begeleidingsdienst, want anders ben ik straks de boeman
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
17-07-2019 10:00
Ook even nav het vorige topic. Waarom verwacht je nog iets anders van je ex? Je laat je zo opnaaien met al zijn brieven. Het staat zwart op wit dat hij niet wil betalen. Dan denk je toch: sukkel, ik kan zo alles aan de rechter overhandigen. Hij gooit zijn eigen ruiten in.

Echt, laat het los. Choose your battles. Laat je niet opnaaien. Hij hoopt alleen maar dat jij fouten gaat maken zodat hij zielig kan doen voor de rechter en kan zeggen ‘zie je wel’.

Concentreer je op de kinderen. Betaal alles eerst zelf en stuur hem rekeningoverzichten met het verzoek tot betalen, daarna kan je alles weer meenemen naar de rechtbank. Verder negeren. Negeren is the keyword.
Ja ik liet me mee slepen. Terwijl ik beter had moeten weten.
Negeren idd! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier weinig op te zeggen, wat een ontzettende kwal van een vent. Sterkte :hug:
Na zoveel jaar laat je je nog steeds op de kast jagen en voel je het als een strijd die hij wil winnen en die jij kunt verliezen. Maar er zijn hier geen winnaars of verliezers, op je kinderen na. Die zijn hun vader verloren. Dubbel zelfs: niet alleen is hij uit hun leven verdwenen, maar ze krijgen blijkbaar ook nog mee dat hij een l*l is, getuige hun reacties op het gesprek. Ik vraag me af hoe zij een dergelijke mening over hem kunnen hebben als ze hem al jaren niet gezien hebben. Ook al is hij een l*l, je kinderen hebben het recht om zelf een mening over hem te vormen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet raar dat je emotioneel reageert. Jij houdt wel van je kinderen en wil wel het beste voor ze. Het blijft ergens onbegrijpelijk dat de andere ouder dat niet wil. Je kunt er ook niks mee. Dus probeer je energie er zoveel mogelijk in te steken dat je er zo min mogelijk druk om maakt. Alle energie aan hem besteedt, is verspilde energie.
En dat is lastig.
Voor wbt je kinderen, zeg dat ze met (waarschijnlijk) die mevrouw moeten gaan praten en alles wat ze over hun vader/ die man kwijt willen, daar maar moeten zeggen. Dat het om hun gaat en niet om jou. Vertrouw op je kinderen- je hebt ze niet voor niks al jaren alleen opgevoed.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
17-07-2019 10:30
Ik vraag me af hoe zij een dergelijke mening over hem kunnen hebben als ze hem al jaren niet gezien hebben. Ook al is hij een l*l, je kinderen hebben het recht om zelf een mening over hem te vormen.
Ik denk dat het feit dat je vader al zolang je je kunt herinneren geen enkele interesse in je toont, je niet wil zien, maar wel zelf een nieuw gezin maakt en wel je moeder verdrietig maakt, al wel genoeg is voor kinderen om een beeld te vormen. Ook als Hanaa niks probeert te laten merken over haar frustratie of woede.

Zet hem op Hanaa, even volhouden nog!
Alle reacties Link kopieren
Wat een eikel, ik kan mij jouw frustratie goed begrijpen. Hopelijk maakt de rechter er over een paar maanden korte metten mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt frustraties hier. Orthodontie is idd cosmetisch, maar op de röntgenfoto is duidelijk te zien dat haar tanden scheef staan, flinke spleten van voren, een kies kan er bijna niet door omdat er geen ruimte is. Ze durft vaak niet te lachen. Krijgt er soms opmerkingen van anderen, wat ze heel vervelend vind.
Wat een liefde zeg, dat hem dat niks interesseert. Heel dit traject is voor hem echt enkel alleen voor de show, een toneelstuk uitvoeren om gezag te houden.
Ik ben zo bang dat de kinderen boos op mij worden dat ik hen heb mee getrokken hierin, terwijl ze duidelijk hun grenzen aan mij hebben aangegeven.

10 en 12 jaar zijn ze... Wat is wijsheid in deze situatie?
Ik ga op gesprek, ik zal dit ook bespreken daar, maar wat als de kinderen ook na dat gesprek met die dienst geen ontmoeting willen met hem? Moet ik ze pushen, zodat ik niet als boeman omschreven wordt in het verslag? Zo moeilijk..
Hij is nu bezig jullie vakantie aan het verpesten.
Dat doet hij bewust!
De tandarts kan misschien de beslissing beter toelichten door de foto zo uit te leggen dat het echt noodzakelijk is.
Desnoods met bewijs van foto er bij doen.
Laat niet je vakantie vergallen terwijl hij straks rustig op vakantie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven