Geld & Recht alle pijlers

Wat heb JIJ gedaan voor het contact vader-kind

18-09-2018 06:48 990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb JIJ gedaan om het contact tussen vader en kinderen te herstellen en om contact met hem te houden? Wat heb JIJ gedaan om toch steeds met hem in contact te blijven?

Dit waren de vragen die mijn advocate me gisteren stelde ikv onze rechtszaak tegen mijn ex mbt exlusief ouderlijk gezag.
Korte samenvatting:
(ex ziet onze twee kinderen al jaren niet meer, ondanks dat hij hier nog steeds recht op heeft. Ik vraag nu exclusief ouderlijk gezag, ex verzet zich hiertegen)
hanaa wijzigde dit bericht op 02-03-2019 15:11
Reden: Privacy
82.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je en je gezin, Hanaa?
Alle reacties Link kopieren
Nog 8 dagen tot de volgende zitting. Ik hoop dat de rechter het besluit neemt om jou het exclusief ouderlijk gezag te geven. De leugens van jouw ex zijn ontmaskerd door een onafhankelijke en objectieve derde partij.

Nog los van de uitspraak van de rechter, hoe kijk je nu terug op het afgelopen jaar? Even had je spijt dat je alles in gang had gezet. Hoe sta je er nu in?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes morgen Hanaa! Ik hoop op een positieve uitspraak.
Succes vandaag, Hanaa!
Alle reacties Link kopieren
Succes!! Hopelijk is na vandaag deze hele ellende voorbij!
Succes vandaag Hanaa
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Heel veel succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Succes :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne ontdekking dat er nog leden zijn die nog steeds mee leven💓.

Update
Gisteren in de late middag had ik nog telefonisch contact met mijn advocate gehad. We zijn hier alle 3 geveld door een zware verkoudheid/griep waardoor ik bang was om vandaag niet aanwezig te kunnen zijn jammergenoeg. Ik kom bijna mijn bed niet uit, zo beroerd voel ik me. Goeie timing
Met mijn advocate telefonisch afgesproken dat ik mijn verhaal voor in de rechtszaal naar haar zou mailen en dat zij namens mij zou spreken.
(oa dat de kinderen er een punt achter hadden gezet, dat de begeleidingsdienst had besloten dat doorzetten te schadelijk zou zijn en dat contact tussen vader en kinderen onmogelijk is gebleken.
In het verslag vd begeleidingsdienst stond letterlijk het volgende: dat de leugens vd vader de kinderen werkelijk overstuur hebben gemaakt en dat contact onmogelijk is. Zij gingen dit dossier sluiten).

Mijn advocate zou mijn woorden uitspreken.
Deze feedback kreeg ik via mail terug in de middag.


"Beste

In uw dossier was er vandaag opnieuw zitting.
Blijkbaar had de raadsman van de heer xxx de zitting over het hoofd gezien.
Uiteindelijk was hij wel aanwezig doch dit zonder zijn cliënt.

Bovendien werd uw zaak behandeld door een andere rechter, waarschijnlijk gelet op de pensionering van de heer xxx (naam vorige rechter)
De raadsman van de heer xxx heeft hierdoor zijn kans gegrepen om opnieuw te beweren dat hij meermaals voor de deur zou hebben gestaan en dat u het omgangsrecht zou hebben belet.

De voorzitster wenst beide partijen helaas in persoon te zien, er werd daartoe opnieuw een uitstel verleend naar 07/01/2020. Helaas zal deze horde dus ook weer genomen moeten worden.

Indien u nog verdere vragen heeft kan u mij uiteraard steeds contacteren. "


Balen dat ik ziek ben en niet aanwezig kon zijn. Dit was een gemiste kans voor mij!!! Ze waren gewoon de zitting vergeten. Zowel hij als zijn advocaat!!
Ai Hanaa, wat ontzettend balen dat het nu nog niet achter de rug is! Hoe voel je je hierover? Weten je kinderen dit?

En hoe kan je in hemelsnaam, als vader zijnde nota bene, een zitting vergeten? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dit was mijn antwoord op haar mail:

"Geachte

Bedankt voor het informeren.
De bekende argumenten van de tegenpartij, die keer op keer zonder enige schroom herhaald worden, beginnen enorm irritant te worden. Er is reeds bevestigd dhr xxx de afgelopen 9 jaar geen enkele interesse heeft getoond in zijn kinderen (op basis van feitelijke bewijzen). Daarnaast heeft hij ook gelogen naar zijn kinderen toe (ook bewezen).
De begeleidingsdienst heeft het dossier gesloten. Ik begrijp werkelijk niet waarom hij niet stopt met die kul argumenten. Het is heel pijnlijk moesten de kinderen opnieuw ergens in mee worden gezogen, terwijl de begeleidingsdienst de kinderen rust in hun leven wilde geven door het dossier te sluiten.
Ik zal aanwezig zijn januari 2020, hopelijk kan daarna het boek gesloten worden.
Heeft u enig idee wat de rechter concreet nog van hem of van mij wil weten? Kunnen we iets doen tegen die argumenten van de tegenpartij die steeds herhaald worden en die allang weerlegd zijn door (meerdere) rechters?
Met vriendelijke groeten"
Alle reacties Link kopieren
Zelden zo snel op een topic geklikt toen ik zag dat je had gepost Hanaa.
Ik had zo gehoopt op een fijn bericht van jou
Wat is dit weer balen. Maar ik begrijp het ook niet: het argument van meerdere keren voor de deur staan en dat jij dit zou beletten? Dat gaat toc h helemaal niet op sindfs de begeleidingsdienst is ingeschakeld? En deze heeft toch een rapport geschreven?
Alle reacties Link kopieren
Antwoord van mijn advocate:

"Beste

Ik geloof niet meer dat de rechtbank zou besluiten dat er opnieuw contact moet zijn. Ik begrijp dat het zeer pijnlijk is dat dit aansleept en dat de heer xxx leugens blijft verkondigen.

Helaas is de familierechter vervangen, deze heeft minder achtergrond over het dossier en wenst, indien zij de beslissing zal nemen om de verblijfsregeling op te schorten, uw beiden gezien te hebben. Waar ik enigszins kan inkomen. Zij vond het ook moeilijk om, met een geschreven versie van het verslag, in te schatten hoe de kinderen een en ander gezegd dat zouden hebben bij haar voorganger.

We kunnen mijn inzien weinig extra bij het dossier bijbrengen. Zoals gezegd, ik ga ervan uit dat we rechtbank niet opnieuw een neutrale bezoekruimte zal inschakelen en dat uw vordering gegrond wordt verklaard.

Met vriendelijke groeten"
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
29-10-2019 18:26
Zelden zo snel op een topic geklikt toen ik zag dat je had gepost Hanaa.
Ik had zo gehoopt op een fijn bericht van jou
Wat is dit weer balen. Maar ik begrijp het ook niet: het argument van meerdere keren voor de deur staan en dat jij dit zou beletten? Dat gaat toc h helemaal niet op sindfs de begeleidingsdienst is ingeschakeld? En deze heeft toch een rapport geschreven?
Dat klopt, maar zijn advocaat probeert mij weer in een kwaad daglicht te zetten. Zijn argumenten zijn in de vorige rechtszaak allang weerlegd. De rechter heeft uitspraak gedaan. In het vonnis staat dat hetgeen tegenpartij beweert gelogen is en dat ik alle bewijzen had dat het tegendeel het geval was. Deze zitting zou gaan over de mislukte poging tot contact via de begeleidingsdienst. Deze dienst had een verslag opgesteld en op basis van dit verslag zou de rechter een definitieve uitpraak doen mbt gezag. Het verslag omvat oa dat contact onmogelijk is en dat dat komt doordat de kinderen overstuur zijn geraakt door zijn leugens waarin zij werden betrokken, naast het feit dat hij al bijna 9 jaar afwezig is.
Ex en advocaat waren de zitting vergeten. Ex was er niet en zijn advocaat hebben ze ergens in het gebouw weten te vinden. Waarna hij uit onmacht maar ging herhalen wat hij tijdens de vorige zitting had geroepen. Nl dat ex kinderen nooit mocht zien van mij. Blijkbaar heeft dit de rechter iets laten twijfelen en moeten we weer verschijnen in januari.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal dat ik niet aanwezig kon zijn! Dit was een mooie kans geweest om te vertellen wat de kinderen ervaren.
Maar de zitting vergeten is gewoon next level... Beschamend gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk eigenlijk hoeveel geld je ex uit moet geven aan deze advocaat puur om jou dwars te zitten. Had ie dat de afgelopen jaren aan je kinderen besteed...

Fijn om te lezen dat je advocate vertrouwen heeft in ieder geval, en het meer een formaliteit van de nieuwe rechter lijkt te zijn dan daadwerkelijke twijfel? Dikke pech dat jullie dan nu die wissel voor je kiezen krijgen door een pensionering.

Hoe voel je je erover? Dat je in januari terug moet?
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
29-10-2019 18:46
Ongelooflijk eigenlijk hoeveel geld je ex uit moet geven aan deze advocaat puur om jou dwars te zitten. Had ie dat de afgelopen jaren aan je kinderen besteed...

Fijn om te lezen dat je advocate vertrouwen heeft in ieder geval, en het meer een formaliteit van de nieuwe rechter lijkt te zijn dan daadwerkelijke twijfel? Dikke pech dat jullie dan nu die wissel voor je kiezen krijgen door een pensionering.

Hoe voel je je erover? Dat je in januari terug moet?
Klopt, intussen kreeg ik de afgelopen maanden wel brieven waarin hij aangaf niet voor dochter haar beugel te willen betalen... Dat geld geeft hij liever uit aan zijn advocaat...

Ik had gehoopt dat dit de laatste zitting zou zijn en we dit konden afsluiten.
Ik ga er alles aan doen om de kinderen niet opnieuw in deze zaak te betrekken.
Ik hoop alleen niet dat hij tussen nu en januari opeens aan onze deur komt staan om 'iets' te kunnen bewijzen.
De omgangsregeling is afgeschaft door de vorige rechter, maar ik ben bang dat hij opduikt voor onze deur om nog 1 ding in handen te kunnen hebben voor de volgende zitting.
Ik hoop dat januari de allerlaatste zitting zal zijn. Gemengde gevoelens.. Zenuwachtig en hoopvol tegelijk.
Ik gok dat - als ze die zitting zo grandioos vergeten waren - die advocaat ook 0 voorbereiding had.

Al een wonder dat hij de zaak van je man nog kende - zo'n advocaat heeft waarschijnlijk 10-tallen cliënten en alleen die van vandaag steken fris in zijn hoofd - en alleen kon blaten wat ie vorige keer ook geblaat heeft. Omdat dat misschien nog in zijn smartphone zat.


Let's hope dat het nieuwe jaar met 7 dagen vertraging toch begint met redelijk goed nieuws dat de boel eindelijk afgesloten wordt.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
29-10-2019 19:07
Ik gok dat - als ze die zitting zo grandioos vergeten waren - die advocaat ook 0 voorbereiding had.

Al een wonder dat hij de zaak van je man nog kende - zo'n advocaat heeft waarschijnlijk 10-tallen cliënten en alleen die van vandaag steken fris in zijn hoofd - en alleen kon blaten wat ie vorige keer ook geblaat heeft. Omdat dat misschien nog in zijn smartphone zat.


Let's hope dat het nieuwe jaar met 7 dagen vertraging toch begint met redelijk goed nieuws dat de boel eindelijk afgesloten wordt.
Waarschijnlijk geen voorbereiding inderdaad. Maar ex is er dus helemaal niet mee bezig, anders stond HIJ er in ieder geval vandaag wel.
Vast ook géén enkel contact gehad met zijn advocaat hierover, dan zou één van de twee toch aan de zitting moeten hebben gedacht vandaag?!

Totaal niet met zijn kinderen bezig. Ik vraag me af wat hij nu wil met deze zaak. Het interesseert hem echt niks. Hij had al tijdens het gesprek met de begeleidingsdienst laten weten dat zijn focus ligt bij zijn 2e gezin en dat hij geen binding had met zijn eerste kinderen.
Jammergenoeg hebben ze dit niet in het verslag gezet
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 dagen dan is de volgende zitting, aftellen weer...
Ben best zenuwachtig. Ik ga deze keer niet alleen, mijn schoonzus gaat met me mee. Al was het maar om niet alleen met hem in de wachtzaal te hoeven zitten.
Detail: zijn vrouw is hoogzwanger van nr 4...(heeft al 3 zonen met haar, de oudste daarvan is 7 jaar).
Hij is binnenkort vader van 6(!!!) kinderen.
Denk dat zijn focus op deze zaak een stuk minder zal zijn gezien zijn komende gezinsuitbreiding.
Sterkte dinsdag Hanaa. Hopelijk is dit voor het laatst.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat schoonzus mee kan. Toch iemand die je even een hart onder de riem kan steken en mee kan juichen of huilen. Op jouw digitale tribune heb je ook een behoorlijke fanclub inmiddels. Ik hoop voor jullie dat het na morgen echt klaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven