Geld & Recht alle pijlers

Wat heb JIJ gedaan voor het contact vader-kind

18-09-2018 06:48 990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb JIJ gedaan om het contact tussen vader en kinderen te herstellen en om contact met hem te houden? Wat heb JIJ gedaan om toch steeds met hem in contact te blijven?

Dit waren de vragen die mijn advocate me gisteren stelde ikv onze rechtszaak tegen mijn ex mbt exlusief ouderlijk gezag.
Korte samenvatting:
(ex ziet onze twee kinderen al jaren niet meer, ondanks dat hij hier nog steeds recht op heeft. Ik vraag nu exclusief ouderlijk gezag, ex verzet zich hiertegen)
hanaa wijzigde dit bericht op 02-03-2019 15:11
Reden: Privacy
82.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hèhè eindelijk een momentje om bij te schrijven. Wat een dag!

Dus zowel ex als zijn advocaat waren in geen velden te bekennen. Mijn advocate vertelde me dat ze wederom (net als de laatste keer dat ex en zijn advocaat de zitting 'over het hoofd hadden gezien') niks had vernomen van zijn advocaat.
Volgens de deontologische code moest ze hem toch bellen om te laten weten dat wij al bij de zitting waren. Zijn advocaat gaf aan bij het Hof van Beroep te zitten op een andere locatie en uitstel te willen want zijn cliënt zou ook niet aanwezig zijn.
Mijn advocate weigerde. Twee keer een 'no show' ging haar te ver.
Tijdens het eindeloos wachten tot het onze beurt zou zijn voor de zitting, kwam er ineens een collega-advocaat van de tegenpartij opdagen...
Hij was last minute opgeroepen door zijn collega om zijn zaak over te nemen.
Collega-advocaat bleek niet op de hoogte te zijn van het dossier en vroeg tijdens het wachten, in de wachtzaal, aan mijn advocate waar de zaak nu over ging en wat de conclusies van de laatste zitting waren. Ze heeft hem kort bij gepraat.
Het was intussen al 12.30 en hij liep opnieuw naar ons toe, gaf geïrriteerd aan dat hij het vervelend vond dat zijn collega hem zo plots had opgeroepen omdat hij om 13 uur alweer ergens anders een afspraak had. Hij moest echt dringend weg en was niet happy. Hij zat af te geven op zijn collega..
Eindelijk waren we aan de beurt.
De rechter (een vrouw deze keer) vroeg aan de collega-advocaat waarom zijn cliënt er niet was en waar hij was.
Hij zei: Ik ben last minute opgeroepen voor deze zaak, ik kan u helaas geen antwoord geven.
Mijn advocate zei: Dit is de 2e keer dat cliënt en zijn advocaat niet op komen dagen. Ik heb hem zelf om 10.30 uur opgebeld en hij stond bij het Hof van Beroep. Door mijn telefoontje staat hier nu een vervanger.
Rechter: De enige reden dat deze zitting nu plaatsvindt is, omdat ik vorige zitting heb geëist dat beide partijen hier persoonlijk aanwezig dienden te zijn. Dit is onverantwoordelijk gedrag.
Mijn advocate: Er zijn intussen 4 zittingen geweest over deze zaak, ik heb de cliënt van tegenpartij slechts
één keer zien verschijnen.
Rechter: U vordert het volledig gezag en het opheffen van de omgangsregeling? Er is al bijna 9 jaar geen enkel contact geweest en ik lees hier dat de bemiddeling is gestopt ivm leugens.
Collega-advocaat: Kijk ik geef de moeder volledig gelijk, maar laat ons toch nogmaals werken aan een band, want opgroeien zonder biologische ouder is altijd schadelijk voor een kind. Wat betreft de leugens: tja dat waren gewoon leugens van volwassenen onder elkaar, niet zo 123 direct tegen de kinderen...Bovendien is de bemiddeling helaas mislukt door de kinderen.
Rechter: Door de kinderen??!! Nee NIET DOOR DE KINDEREN (ze werd redelijk boos). Door de vader! Hij heeft nooit iets laten horen, in 9 jaar tijd niet eens een verjaardagskaart. Hier voor de 2e keer niet aanwezig zijn is onverantwoord. Dat was de enige reden dat ik deze zitting wilde! Dat beide ouders in persoon zouden verschijnen!
Ik: (mocht van haar nog iets toevoegen als ik wilde): De bemiddeling is stopgezet omdat het verder zetten schadelijk zou zijn voor de kinderen. Hij heeft in deze zaak enkel naar zijn eigen belang gekeken. Door te liegen dat hij al jaren een goed en regelmatig contact heeft met zijn kinderen, terwijl hij al jaren niet naar hen omkijkt, heeft hij getoond enkel aan zichzelf te denken. Zijn kinderen moesten naar de rechtbank komen om deze pijnlijke leugens te ontkrachten. Dit kan niet iemand zijn die in het belang van de kinderen denkt, alleen maar iemand die zijn eigenbelang voorop zet..
Rechter: Oke, uitspraak 4 februari.

Na afloop zei mijn advocate: Deze zaak was in jouw voordeel! Aftellen tot 4/2
hanaa wijzigde dit bericht op 07-01-2020 20:59
2.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo!
Wat een verhaal. Ik ga voor je duimen tot 4 februari maar het lijkt erop dat de rechter achter je staat.
O, wat heeft de nieuwe rechter het goed doorgehad! En wat heb jij het ontzettend goed gedaan vandaag. Heel knap dat je zo goed je verhaal hebt gedaan toen je het mocht toelichten. Ik heb er verder geen verstand van, maar het lijkt héél erg goed gegaan te zijn, toch?
Jeetje, ik heb de hele dag aan je gedacht, ik ken je verder natuurlijk niet, maar het doet me wel wat.

Hoe voel je je? Heel spannend natuurlijk om de uitspraak af te wachten. Trek je het allemaal een beetje?

Heel veel sterkte in de wachttijd. Maar nogmaals, heel goed gedaan. Je mag trots zijn op jezelf :redrose: :redrose: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Oh wow, ik zit hier gewoon inwendig voor je te juichen! Voel je je opgelucht of 'kan' je dat pas na 4 februari?
leslie knobe wijzigde dit bericht op 07-01-2020 18:40
Reden: Bijzondere woordkeuze
2.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee, maar nog niet eerder gereageerd.
Wat fijn dat de rechter dit zo goed door zag, dat geeft hoop op een goede afloop!
En wat een slopende geschiedenis heb jij meegemaakt!
Hier net zelf ook het één hoofdig gezag gekregen over mijn kinderen. Wel jammer trouwens dat de rechter niet alvast een voorlopige uitspraak heeft gedaan. Nu moet jij de komende weken weer afwachten!
Zet hem op in die tussentijd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kippenvel bij het lezen van je verslag. Wat een toestanden zeg. Jammer dat ze niet vandaag een voorlopig vonnis heeft gegeven maar nu weet je ook zeker dat het vonnis wat de 4e komt weloverwogen is.

Hoe is het nu met jou? Adrenaline weer wat gezakt?
Wauw, ik ga voor je duimen de 4e. Wat een fijne scherpe rechter zeg, ik hoop dat deze gewoon nu direct jouw eis toekent en dat het klaar is voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Whow duidelijk verhaal. Ik zit ook met kippenvel

Ik duim voor jullie.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Hanaa, ik neem aan dat je met een positief gevoel daar bent vertrokken.
Lijkt me dat deze rechter niet echt heeft willen verbergen wat haar uitspraak zal zijn 4 februari?
Wat een fijne update!
Ik denk dat je vandaag eindelijk een wakkere rechter hebt getroffen, Hanaa :-).

En een (vervanger van een) advocaat van de tegenpartij die duidelijk niet veel kon komen doen.


Op naar het officieel papier op 4 februari.
(En hopen dat er nu écht geen enkele beroeps-procedure van zijn kant meer mogelijk is.
Al hoop ik dat die rechter hem dan gewoon in zijn gezicht uitlacht.)
Wat een fijne update! Klinkt erg hoopvol. Ik duim met je mee tot de 4e.

Hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hoe goed dat zijn leugens nu eindelijk ontmaskerd zijn. En natuurlijk ook tegelijkertijd zo ontzettend jammer dat je ex zo handelt. Het ziet er wel nu eindelijk naar uit dat je dit hoofdstuk kan sluiten.
Wat een blamage van je ex en zijn advocaat weer zeg.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant ben ik blij dat het eindelijk achter de rug is. De rechter liet niet blijken dat er na deze zitting nog een andere zitting zou volgen.
Het kwam mijn zaak, nu achteraf gezien, goed uit dat er een plaatsvervanger was gestuurd. Hij leek al in de wachtzaal geen trek te hebben in deze zaak :-). Hij vroeg tijdens het wachten wat mijn eis was en knikte me daarna bevestigend toe. Alsof hij de advocaat van mijn ex wilde laten voelen dat last minute een collega inschakelen, die geen enkel idee heeft waar een zaak betrekking op heeft, geen goed idee was en dat de volgende keer vooral niet nog eens moet flikken.. :-)

Ik heb er een goed gevoel bij nu, al is het wel verdrietig dat ook nu opnieuw bevestigd werd dat ex geen zier om zijn 2 oudste kinderen geeft. Hij wacht met smacht op baby nr 6 (zijn vrouw is hoogzwanger van-voor haar-baby nr 4).

Maar goed, na vandaag is het voorbij. Ik heb al het gezag gekregen om zonder toestemming te mogen reizen. Al wat erbij komt is mooi meegenomen. Het belangrijkste is dat het eindelijk voorbij is. (ik verwacht geen hoger beroep)
Fantastisch om te zien dat zoveel mensen sinds september 2018 hebben mee geleefd met mij in deze zaak. Alleen maar liefde voor jullie! 💓
Zo zeg wat een geluk met deze rechter. Duimen dat het volgende maand klaar is!!
Alle reacties Link kopieren
Daar was geen woord Spaans bij van de rechter. Supergoed en je hebt het goed gedaan. Op naar de 4e, en eindelijk vfij reizen met de kinderen!
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de nieuwe rechter goed bijgepraat door de rechter die bijna met pensioen is :)

Ik hoop en verwacht dat de uitspraak goed voor je uitpakt en dat je ex niet nog meer geld wil uitgeven voor een vervolg :hug:
Alle reacties Link kopieren
dit klinkt alsof er een feestje gaat zijn 4 februari. ik wens je eindelijk rust toe!
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook!!!
Ik zal op 4 februari hier de uitspraak neerpennen.
Ben stiekem ook erg benieuwd wat er in gaat staan over ex mbt het twee keer niet op komen dagen bij het gerecht en het onprofessionele gedrag van zijn (collega-) advocaat tijdens de zitting.
Update zal volgen!
Jeetje mina, wat een lang slepend verhaal is dit voor jullie :hug: Ik hoop echt dat 4 februari het eindelijk achter de rug is, ik heb al die tijd meegelezen en dacht ik kom nu toch eens uit meeleesmodus :-$ .

En waar gaat jullie eerste vakantie dan heen straks? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij voor je!

Het was bloed, zweet en tranen. Je wist dat het niet makkelijk zou worden om dit te gaan doen, maar je hebt het wel gedaan! En ik denk echt dat er op 4 februari uitgesproken zal worden dat jij eenhoofdig gezag gaat hebben.

Streep eronder, hoe lullig het ook klinkt, maar de kinderen zijn beter af hierna. Er is geen greintje onduidelijkheid meer.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
08-01-2020 10:01
Jeetje mina, wat een lang slepend verhaal is dit voor jullie :hug: Ik hoop echt dat 4 februari het eindelijk achter de rug is, ik heb al die tijd meegelezen en dacht ik kom nu toch eens uit meeleesmodus :-$ .

En waar gaat jullie eerste vakantie dan heen straks? :hug:
😁 Daar gaan we lekker met zijn 3-en achter de laptop voor zitten binnenkort
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
08-01-2020 10:05
Ik ben zo blij voor je!

Het was bloed, zweet en tranen. Je wist dat het niet makkelijk zou worden om dit te gaan doen, maar je hebt het wel gedaan! En ik denk echt dat er op 4 februari uitgesproken zal worden dat jij eenhoofdig gezag gaat hebben.

Streep eronder, hoe lullig het ook klinkt, maar de kinderen zijn beter af hierna. Er is geen greintje onduidelijkheid meer.
Duidelijker kan niet :-)
Thanks!
Hanaa schreef:
10-01-2020 10:51
😁 Daar gaan we lekker met zijn 3-en achter de laptop voor zitten binnenkort

Heerlijk! Dat zal echt een feestje worden om uit te zoeken denk ik :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
TO, ik begrijp je blijdschap en je opluchting, en dat is waarschijnlijk ook helemaal terecht.
Maar mijn god, dat een advocaat je zo in de shit kan laten zitten als jouw ex, dat is toch onvoorstelbaar? Reken maar dat er wel facturen voor gestuurd worden. Onbegrijpelijk.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven