Geld & Recht alle pijlers

Wat is DIT nu?

01-08-2012 19:09 77 berichten
Ik open zojuist mijn mail, en zie dat ik twee mailtjes heb met de volgende boodschap:

Geachte cliënt,

Hierbij bevestigen wij uw reservering van business class tickets naar Amsterdam van 05.08.2012.

Kosten reservering: 1.500,00 euro.

Het bedrag zal in de aanstaande dagen van uw bankkaart VISA/Mastercard worden afgeschreven.

De overboeking naar uw elektronische kaart.

Wij danken u voor uw reservering!

De helpdesk

De blauwe zin kan ik aanklikken (heb ik niet gedaan).

Maar ik héb helemaal geen reservering gedaan!

Iemand enig idee wat dit voor ongein is?
Alle reacties Link kopieren
En wie is de Helpdesk precies? En het is ook vreemd dat er niet staat waar vandaan gevlogen wordt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik gok at als je op de link klikt, je je visa gegevens moet invoeren om in te loggen. Lijkt mij fishing mail. Kun je niet online je creditcard gegevens bekijken? Dan kun je checken of er iets is afgeboekt, bij Visa kan dit volgens mij
Krijg ik ook regelmatig, maar dan van Delta Airlines. Spam.
2x zelfs. Echt niet dat dat echt kan zijn. Maar wat is het wel?
Oplichters, spam of zo.

Deleten!
Héb je een creditcard?

Ik zou even inloggen in je creditcard online (weet niet welke je hebt?) om te kijken of er iets is afgeschreven.
Waarschijnlijk (nee zeker) oplichters die hopen dat mensen dat blauwe aanklikken (om te kijken) en zij in die link iets verstopt hebben waardoor ze daarna je gegevens krijgen, ofzo?
quote:gizz schreef op 01 augustus 2012 @ 19:11:

ik gok at als je op de link klikt, je je visa gegevens moet invoeren om in te loggen. Lijkt mij fishing mail. Kun je niet online je creditcard gegevens bekijken? Dan kun je checken of er iets is afgeboekt, bij Visa kan dit volgens mijJa, heb ik net meteen gedaan. Er is niks afgeschreven. Maar er staat ook dat het 'in de aanstaande dagen' zal worden afgeschreven.
wie is de afzender? Je kan wel klikken op de link denk ik (als je een goede virusscanner hebt) maar vul niks in, het kan fishing zijn.

Geactie client is raar, als je een boeking zou hebben gedaan weet men je naam. En zeg je: geachte meneer huppeldepup

Fish mail dus.

Weggooien en niet reageren (hou wel je visa afschrijving in de gaten)
quote:Pink83 schreef op 01 augustus 2012 @ 19:11:

Krijg ik ook regelmatig, maar dan van Delta Airlines. Spam.

Oh ja? Zo'n zelfde soort mail?

Dat stelt me wel enigszins gerust, moet ik zeggen.
Ik zie nu dat er vele meldingen van hetzelfde bericht zijn sinds 5 juli. Gewoon verwijderen dus.
Bij email kun de stelregel hanteren: alles waar ik niet om gevraagd heb kan ik zonder meer ongezien verwijderen.
Tickets naar Amsterdam? Heb je lekker veel aan als je niet weet waar vandaan. En voor precies 1500 euro.

Spam, gewoon deleten dit soort dingen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 augustus 2012 @ 19:13:

wie is de afzender?

Het is heel bizar, maar bij het eerste mailtje staat er als afzender mijn eigen mailadres met daarachter nog kabelfoon.nlmieronn(at)kabelfoon.nl.

Bij het tweede mailtje staat alleen mijn eigen mailadres als afzender. Snap er echt helemaal niets van.
quote:Fame schreef op 01 augustus 2012 @ 19:14:

Ik zie nu dat er vele meldingen van hetzelfde bericht zijn sinds 5 juli. Gewoon verwijderen dus.Oh echt? Waar zie je die meldingen?
"Snap er echt helemaal niets van."

Hoeft ook niet, *delete*.
quote:amand1969 schreef op 01 augustus 2012 @ 19:15:

Bij email kun de stelregel hanteren: alles waar ik niet om gevraagd heb kan ik zonder meer ongezien verwijderen.

Meen je dit?

Ik schrik er best wel van....
quote:kerstklok schreef op 01 augustus 2012 @ 19:19:

"Snap er echt helemaal niets van."

Hoeft ook niet, *delete*.

Oké, ik ga de boel deleten.

Heb ik het niet als bewijs nodig ofzo, mocht er echt geld afgeschreven worden? Of draaf ik nu echt door?
Die mails krijg ik ook wel eens en ik heb niet eens een creditcard. Of mail van de Rabobank, terwijl ik elders bankier. Geen zorgen hoor.

Ik heb trouwens ook regelmatig wat gewonnen, terwijl ik nergens aan meedoe.

Valt onder phishing mail, weggooien dus.
Waarom schrikken? Gewoon weg ermee!
Geen bijzonderheden
quote:molly74 schreef op 01 augustus 2012 @ 19:22:

Die mails krijg ik ook wel eens en ik heb niet eens een creditcard. Of mail van de Rabobank, terwijl ik elders bankier. Geen zorgen hoor. Oh, dit is erg geruststellend. Dank je wel!
quote:Lotte35 schreef op 01 augustus 2012 @ 19:22:

[...]

Oké, ik ga de boel deleten.

Heb ik het niet als bewijs nodig ofzo, mocht er echt geld afgeschreven worden? Of draaf ik nu echt door?Ja
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 01 augustus 2012 @ 19:23:

Waarom schrikken?Omdat er staat dat ze 1500 euro van m'n creditcard af gaan halen, en ik een neurotische muts ben
quote:Lotte35 schreef op 01 augustus 2012 @ 19:19:

[...]

Oh echt? Waar zie je die meldingen?Als je de brief even door google gooit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven