Wat is DIT nu?
woensdag 1 augustus 2012 om 19:09
Ik open zojuist mijn mail, en zie dat ik twee mailtjes heb met de volgende boodschap:
Geachte cliënt,
Hierbij bevestigen wij uw reservering van business class tickets naar Amsterdam van 05.08.2012.
Kosten reservering: 1.500,00 euro.
Het bedrag zal in de aanstaande dagen van uw bankkaart VISA/Mastercard worden afgeschreven.
De overboeking naar uw elektronische kaart.
Wij danken u voor uw reservering!
De helpdesk
De blauwe zin kan ik aanklikken (heb ik niet gedaan).
Maar ik héb helemaal geen reservering gedaan!
Iemand enig idee wat dit voor ongein is?
Geachte cliënt,
Hierbij bevestigen wij uw reservering van business class tickets naar Amsterdam van 05.08.2012.
Kosten reservering: 1.500,00 euro.
Het bedrag zal in de aanstaande dagen van uw bankkaart VISA/Mastercard worden afgeschreven.
De overboeking naar uw elektronische kaart.
Wij danken u voor uw reservering!
De helpdesk
De blauwe zin kan ik aanklikken (heb ik niet gedaan).
Maar ik héb helemaal geen reservering gedaan!
Iemand enig idee wat dit voor ongein is?
woensdag 1 augustus 2012 om 19:13
quote:gizz schreef op 01 augustus 2012 @ 19:11:
ik gok at als je op de link klikt, je je visa gegevens moet invoeren om in te loggen. Lijkt mij fishing mail. Kun je niet online je creditcard gegevens bekijken? Dan kun je checken of er iets is afgeboekt, bij Visa kan dit volgens mijJa, heb ik net meteen gedaan. Er is niks afgeschreven. Maar er staat ook dat het 'in de aanstaande dagen' zal worden afgeschreven.
ik gok at als je op de link klikt, je je visa gegevens moet invoeren om in te loggen. Lijkt mij fishing mail. Kun je niet online je creditcard gegevens bekijken? Dan kun je checken of er iets is afgeboekt, bij Visa kan dit volgens mijJa, heb ik net meteen gedaan. Er is niks afgeschreven. Maar er staat ook dat het 'in de aanstaande dagen' zal worden afgeschreven.
woensdag 1 augustus 2012 om 19:13
wie is de afzender? Je kan wel klikken op de link denk ik (als je een goede virusscanner hebt) maar vul niks in, het kan fishing zijn.
Geactie client is raar, als je een boeking zou hebben gedaan weet men je naam. En zeg je: geachte meneer huppeldepup
Fish mail dus.
Weggooien en niet reageren (hou wel je visa afschrijving in de gaten)
Geactie client is raar, als je een boeking zou hebben gedaan weet men je naam. En zeg je: geachte meneer huppeldepup
Fish mail dus.
Weggooien en niet reageren (hou wel je visa afschrijving in de gaten)
woensdag 1 augustus 2012 om 19:18
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 augustus 2012 @ 19:13:
wie is de afzender?
Het is heel bizar, maar bij het eerste mailtje staat er als afzender mijn eigen mailadres met daarachter nog kabelfoon.nlmieronn(at)kabelfoon.nl.
Bij het tweede mailtje staat alleen mijn eigen mailadres als afzender. Snap er echt helemaal niets van.
wie is de afzender?
Het is heel bizar, maar bij het eerste mailtje staat er als afzender mijn eigen mailadres met daarachter nog kabelfoon.nlmieronn(at)kabelfoon.nl.
Bij het tweede mailtje staat alleen mijn eigen mailadres als afzender. Snap er echt helemaal niets van.