Geld & Recht alle pijlers

Wat is DIT nu?

01-08-2012 19:09 77 berichten
Ik open zojuist mijn mail, en zie dat ik twee mailtjes heb met de volgende boodschap:

Geachte cliënt,

Hierbij bevestigen wij uw reservering van business class tickets naar Amsterdam van 05.08.2012.

Kosten reservering: 1.500,00 euro.

Het bedrag zal in de aanstaande dagen van uw bankkaart VISA/Mastercard worden afgeschreven.

De overboeking naar uw elektronische kaart.

Wij danken u voor uw reservering!

De helpdesk

De blauwe zin kan ik aanklikken (heb ik niet gedaan).

Maar ik héb helemaal geen reservering gedaan!

Iemand enig idee wat dit voor ongein is?
quote:Annelize schreef op 01 augustus 2012 @ 20:16:

Als je hier nog nooit eerder van hebt gehoord, kan ik me goed voorstellen dat je hier van schrikt. Want sjees, ze zouden echt even ¤1500 van je cc afschrijven...

Ik had er wel vaag dingen over gehoord, maar wist ik veel...

Toch wist ik wel dat ik niet op die link moest klikken, volgens mij ook een keer hier op het forum gelezen.

Je zou dus kunnen zeggen dat het forum mijn redding is geweest

Maar serieus, het is natuurlijk wel goed dat ik me er nu even in verdiept heb.
De overheid waarschuwt er ook voor. Zie het spotje van postbus 51.

http://www.youtube.com/watch?v=868QWq0i5Uc
Wat annelize zegt .. Is vaak ook zo bij mailtjes van je bank, je verzekeraar, tvstations, lotto e.d.

Weet wie de afzenders zijn en welk mailadres ze gebruiken.

Maar stel nou dat ze die,mails naar 100.000 mailadressen sturen, maar 10 trappen erin das toch 15.000euro!

Net als die berichten van bijvoorbeeld van ondernemingen die je zogenaamd diensten hebben verleend waar je nog nooit van gehoord hebt en van die brieven dat je zgn neppe spijkerbroeken verkoopt van een bepaald Topmerk op marktplaats en dat nu het echte merkbedrijf met je wil schikken en je dus 1500 euro over moet maken anders stappen ze naar de rechter.

Allemaal oplichters!
quote:wellebellie schreef op 01 augustus 2012 @ 20:21:

Mijn ouders zijn laatst bestolen via hun creditcard, maar die hebben geen mail oid gehad hoor.

Pas toen de creditcardmaatschappij ze op de hoogte stelde kwamen mijn ouders erachter. Wordt vergoed gelukkig.

Dit is gewoon fishingmail. Deleten die handel.

Mijn ouders hebben hu creditcard al jaren niet gebruikt, maar die getallenreeksen schijnen rond te waren, en zo kan er worden afgeschreven. Schijnt een groot probleem te zijn op het moment.

Oh, dat zal schrikken zijn geweest zeg, voor je ouders.

Maar dat wordt dan dus wel vergoed?
Alle reacties Link kopieren
quote:molly74 schreef op 01 augustus 2012 @ 19:26:

Oh, en waar ik ook mails van krijg: van vrouwen. Die mij een lekkere vent vinden en hopen dat ik weer (??) mail.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:thasmo schreef op 01 augustus 2012 @ 20:26:

...en van die brieven dat je zgn neppe spijkerbroeken verkoopt van een bepaald Topmerk op marktplaats en dat nu het echte merkbedrijf met je wil schikken en je dus 1500 euro over moet maken anders stappen ze naar de rechter.

Allemaal oplichters!Was daar laatst niet een topic over?
Ja idd daar ben ik toen ook op gereageerd .. Had vandaag dezelfde mail binnen alleen dan over een ander product.

Die oplichters speuren gewoon MP af..

So Sue me! Haha.
Ze worden steeds creatiever, die oplichters. Dat soort mails zouden me ook echt niet lekker zitten. Misschien weer eens tijd dat ik een nieuw emailadres aanmaak, zodat ik weer 'fris' verder kan gaan.
Ook leuk:

Beste (mijn naam)

In de bijlage vindt u een rekening waarvan de betaal termijn reeds is verstreken. Graag per ommegaande overmaken naar onderstaand rekening nummer.

Ondanks dat ik toch behoorlijk 'ervaren' ben in (het weggooien van) spam en fishing mail had ik toch hierbij, toen ik 'm voor het eerst zag, even zoiets van; zal ik de bijlage openen om te kijken of ik niet ergens een factuur vergeten ben te betalen?

Maar het e-mail adres kwam me totaal niet bekend voor dus daarom heb ik 'm toch maar weg gegooid.

Toen ik in de weken daarna nog ongeveer 3 keer per dag een gelijksoortige mail kreeg maar steeds van een ander e-mail adres wist ik zeker dat ik er goed aan had gedaan om 'm weg te gooien
quote:Lotte35 schreef op 01 augustus 2012 @ 19:09:

Ik open zojuist mijn mail, en zie dat ik twee mailtjes heb met de volgende boodschap:

Geachte cliënt,

Hierbij bevestigen wij uw reservering van business class tickets naar Amsterdam van 05.08.2012.

Kosten reservering: 1.500,00 euro.

Het bedrag zal in de aanstaande dagen van uw bankkaart VISA/Mastercard worden afgeschreven.

De overboeking naar uw elektronische kaart.

Wij danken u voor uw reservering!

De helpdesk

De blauwe zin kan ik aanklikken (heb ik niet gedaan).

Maar ik héb helemaal geen reservering gedaan!

Iemand enig idee wat dit voor ongein is?

'

Ik krijg soortgelijke mails en heb niet eens een creditcard...gewoon weggooien!
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
quote:zomerindebol schreef op 01 augustus 2012 @ 21:55:

Ik krijg soortgelijke mails en heb niet eens een creditcard...gewoon weggooien!

Heb ik reeds gedaan!

Maar toch nog bedankt voor je reactie, want het stelt me nóg meer gerust.
quote:Lotte35 schreef op 01 augustus 2012 @ 21:57:

[...]

Heb ik reeds gedaan!

Maar toch nog bedankt voor je reactie, want het stelt me nóg meer gerust.You're welcome!
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Ja Enn en wie het nog meer schreef, lach maar! Maar echt, ik krijg zulke mails van vrouwen! Misschien toch mijn snor 's scheren.....

Die Nigeriaan die én rijk is én een penis enlargement nodig heeft... kijk, daarvan wéét je gewoon dat het niet kan!

Is er een tijd terug hier niet een topic geweest over zulke absurde mails? Met belachelijke vertalingen enzo, net als dat Busje der Versterkte stad waar ik het over had.

Lotte, gerustgesteld inmiddels?
Ik heb dit mailtje ook gehad en doorgestuurd naar de visacard oplichting mail adres. Walgelijk dit!
quote:molly74 schreef op 01 augustus 2012 @ 22:13:

Lotte, gerust gesteld inmiddels? Helemaal!
Nou nou, het kan niet op.

Vanmiddag heb ik maarliefst vijf mailtjes gekregen met de volgende boodschap:

Geachte cliënt,

Wij hebben uw aanvraag voor de blokkering van uw bankkaart VISA in goede orde ontvangen.

De nieuwe kaart zal u binnen 5 werkdagen per post worden toegezonden.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met ons op middels het online formulier.

Afdeling Relatiebeheer,

De onderstreepte delen zijn weer links die ik kan aanklikken. Ben benieuwd wat ik nog meer voor bijzondere toestanden krijg.
Ah, die heb ik ook in tweevoud ontvangen, van die Visa. Dacht nog: zal ik het bewaren voor Lotte. Maar jij hebt ze al zie ik.

Als je opeens meer mails krijgt, dan heb je vast ergens je mailadres achtergelaten (bij iets onschuldigs, bvb. een enquête ingevuld ofzo) of is je virusbeschermer aan een update toe.

Ik heb die mails namelijk ook met vlagen.
Je wil ook niet weten wat je allemaal krijgt als je bij de KVK staat ingeschreven. Dagelijks stambomen vol met die onzin. Maar dus ook mails vanuit bijvoorbeeld kras.nl, met een of ander lulverhaal over je bedrijfsnaam dat vastgelegd is en dat ze die graag tegen betaling over willen nemen. Of zoiets, want ik lees het eigenlijk niet eens.

Laatst wel op m'n huisadres een brief vanuit Rotterdam (zgn vanuit Shanghai) dat ze ee enorm geldbedrag uit een erfenis van een naamgenoot voor me klaar hebben staan, en dat ik die brief vooral als zeer vertrouwelijk moet behandelen...wat dat betreft vind ik het nogal vervelend dat alles maar in die KVK staat. Alles is te vinden door die engerds op die manier :-S
Spamboxen vol dus, geen stambomen. Damn you autocorrect!
Aha Monty, de KvK, dan ligt het momenteel daaraan bij mij. Dank voor die tip.

Kras.nl is een reisorganisatie trouwens, vreemd.

Krijg trouwens ook wel 's mails van bekende mensen (vrienden, familie). Al hebben die zelf nooit iets verstuurd. Dat is dan ook spam, gezien de inhoud.
quote:molly74 schreef op 02 augustus 2012 @ 19:30:

Ah, die heb ik ook in tweevoud ontvangen, van die Visa. Dacht nog: zal ik het bewaren voor Lotte. Maar jij hebt ze al zie ik.

Maar wel lief dat je aan me dacht!

Had jij er maar twee joh? Wat een armoe

Ik moet trouwens wel bekennen dat ik vandaag nog een keer stiekem mijn creditcardoverzicht heb bekeken.....

Géén 1500 euro afgeschreven, pfieuw.
Even een update.

Ik krijg nog steeds een paar keer per week van die vage mails. Gisteren weer zogenaamd twee van de Rabobank.

Ik schrik er niet meer van, maar irritant is het wel.
Het schijnt dat zenders van deze phishingmails inmiddels zó slim zijn, dat ze ook wel van te voren bellen. Dat er een probleem is met je rekening en dat ze je zo een email gaan sturen. Ik heb nog geen telefoontjes gehad, maar al wel verschillende emails over mijn internetbankieren bij ING. EN ik héb geen internetbankieren bij ING. Heb 'm één keer doorgestuurd naar ING zelf, nu gooi ik ze weg.

Soms sturen ze ook éérst een slechte, door de vertaalmachine, email, en dan een mooie officieel uitziende mail. Nooit op telefoons of emails reageren. Gewoon zeggen (als ze bellen) dat je daarvoor wel contact opneemt met je eigen kantoor.
Later is nu
Bedankt dreamer, voor de tip over dat bellen. Ze proberen ook alles om mensen erin te laten trappen.

Vandaag werd ik er echt behoorlijk moe van zeg. Ik heb zeven van die rare mails gekregen. Alles meteen verwijderd natuurlijk, maar jeetje, ze hebben me echt gevonden hoor.
Als je met je rechter muisknop klikt, kun je kiezen voor ' toevoegen aan ongewenste afzenders' . Op een gegeven moment werd het in mijn mailbox wat rustiger daardoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven