Geld & Recht alle pijlers

Wat kost een baby nadat het geboren is?

19-02-2010 16:24 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zeker of het topic hier hoort, of onder kinderen, maar het gaat ook over geld...

Wat kost een baby nadat het geboren is? Wat ben je gemiddeld per maand kwijt aan luiers? Hoe snel is het uit de kleertjes? Wat voor kosten heb je nog meer? Moet je betalen voor het consultatiebureau of zit dat bij je zorgverzekering in?
Wil je er een kopen?
Het kost vooral veel nachtrust .

Er is al een topic hierover, die kun je misschien vinden met de zoekfunctie.
Bij de site van het Nibud geven ze ook een indicatie, misschien kan je daar iets mee.
Hahaha, tsja, nu ik de titel lees....

Manlief denkt dat we het niet kunnen bekostigen omdat het bakken met geld kost, ik denk dat je het net zo duur kunt maken als je wilt...
Lees net op een ander topic dat een kind tussen 0-18 jaar in totaal een ton zou kosten.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik stelde net dezelfde vraag op het topic Waar doen ze het toch van?
Google even op Viva en kosten kind.
ja een uitnodigende titel

Dat is ook zo achybreaky, mijn man was ook wat bang daarvoor, maar wat ik zie in mijn omgeving is het inderdaad zo duur als je het zelf maakt.

De vaste dingen: inrichting babykamer, kinderwagen kun je prima tweedehands aanschaffen. Kleding is niet zo duur en volgens mij krijg je vaak ook veel met de geboorte. Luiers heb ik geen idee van, en consultatiebureau lijkt me in de verzekering te zitten.

Ik heb dus nog geen kinderen, dit is mijn idee erbij.
Consultatiebureau is trouwens gratis. Een groot deel van de kinderopvangkosten wordt vergoed. Je krijgt kinderbijslag en je mag een vast bedrag aftrekken van de inkomstenbelasting.

Luiers en kleding kosten vooral in het begin vrij veel. Na ongeveer een jaar groeien ze veel minder snel en plassen en poepen ze minder vaak (is mijn ervaring dan met dat laatste).
Goed dat je je hierin wilt verdiepen. Wat ik me kan herinneren is dat het allemaal wel meevalt. Je zet de tering naar de nering. Kleding moet je niet te duur kopen. Je krijgt bovendien een heleboel bij de geboorte. In sommige periodes groeien ze binnen 2 weken uit een maat dus dan is dure kleding zonde.

Luiers zijn duur maar het hoeven geen pampers te zijn. Trekpleister/kruidvat/Aldi heeft toch ook prima luiers.

Consultatiebureau was jaren geleden gratis. Ik weet echter niet hoe het nu is.

Ik vond de daling van mijn loon, omdat ik parttime ben gaan werken, de grootste aanslag op het inkomen, en niet de baby zelf!

Kleine pleister op de wonde..... kleine kids kosten peanuts in vergelijk met pubers.... Vanaf een jaar of 13/14 gaan ze handen met geld kosten.
Hij kan dicht, heb al een topic gevonden!
quote:Star schreef op 19 februari 2010 @ 16:30:

Google even op Viva en kosten kind.Dan krijg ik in mijn zoekresultaten: "Ja… én ik weet wat ze kosten. Namelijk 275 euro per stuk."
Wil je het op afbetaling doen of betaal je van tevoren contant?
Het kost:

veel slaap

veel tijd

en oja ook een beetje geld
Nadat het geboren is?

Nou zwanger worden en zijn hoeft niks te kosten in ieder geval (een paar positiebroeken, maar dat is dat).

Jeetje, het merendeel van de kosten vallen niet zo op, want dat gaat gewoon in je eigen huishouden mee. Wat kost een aardappeltje extra nou?

Je kunt uitrekenen hoeveel luiers een kind gebruikt en zo.

Dan krijg je nog de babymelk (dat kost wel een godsvermogen dus geef lekker borstvoeding).

Maar verder is het inderdaad zo duur als je het zelf maakt. Je kunt een tweedehands wagen kopen of de nieuwste duurste hipste Bugaboo. Hetzelfde met kleding, wiegjes, commodes, speelgoed etc.

Als je man echter in termen van geld denkt over kinderen is hij er denk ik nog niet echt aan toe.
quote:Achybreaky schreef op 19 februari 2010 @ 16:31:

Hij kan dicht, heb al een topic gevonden!O, nou mooi, ik hoop dat je mijn reacties toch nog even leest? Graag gedaan hoor.
quote:Bergje65 schreef op 19 februari 2010 @ 16:31:

Goed dat je je hierin wilt verdiepen. Wat ik me kan herinneren is dat het allemaal wel meevalt. Je zet de tering naar de nering. Kleding moet je niet te duur kopen. Je krijgt bovendien een heleboel bij de geboorte. In sommige periodes groeien ze binnen 2 weken uit een maat dus dan is dure kleding zonde.

Luiers zijn duur maar het hoeven geen pampers te zijn. Trekpleister/kruidvat/Aldi heeft toch ook prima luiers.

Consultatiebureau was jaren geleden gratis. Ik weet echter niet hoe het nu is.

Thanx voor je reactie! Ik werk nu 3 dagen tegen een lekker loon en ik verwacht niet dat ik minder ga werken, Misschien manlief minder, maar dat is even kijken...

Heb er iig wel wat aan!

Ik vond de daling van mijn loon, omdat ik parttime ben gaan werken, de grootste aanslag op het inkomen, en niet de baby zelf!

Kleine pleister op de wonde..... kleine kids kosten peanuts in vergelijk met pubers.... Vanaf een jaar of 13/14 gaan ze handen met geld kosten.
quote:korenwolf schreef op 19 februari 2010 @ 16:32:

[...]

Dan krijg ik in mijn zoekresultaten: "Ja… én ik weet wat ze kosten. Namelijk 275 euro per stuk." Valt mee toch?
quote:korenwolf schreef op 19 februari 2010 @ 16:32:

[...]

Dan krijg ik in mijn zoekresultaten: "Ja… én ik weet wat ze kosten. Namelijk 275 euro per stuk." Kooppie!
quote:Dejavu schreef op 19 februari 2010 @ 16:29:

Lees net op een ander topic dat een kind tussen 0-18 jaar in totaal een ton zou kosten.Klopt. Dat was echter in de gulden tijd. Ik denk dat een kind tot 18 jaar ongeveer 60.000 - 70.000 euro kost. Indien je dit verdeeld over al die maanden komt dit neer op 300 euro per maand. Zou best wel eens kunnen kloppen.
quote:Bagheera schreef op 19 februari 2010 @ 16:26:

Het kost vooral veel nachtrust .

En verder kan het, net als al het andere in het leven, zo goedkoop of duur als je zelf wilt. Als je een takkeduur babykamertje wil en Tommy Hilfigger rompertjes dan loopt het al snel in de duizenden euro's, als je tweede hands kinderwagen op Marktplaats koopt en naar de Hema gaat valt het alles mee.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Starshine schreef op 19 februari 2010 @ 16:33:

Als je man echter in termen van geld denkt over kinderen is hij er denk ik nog niet echt aan toe.Misschien rekent hij het om in uurloon. Dan is het echt niet te betalen.
Deze week in de aanbieding : ¤ 12,95 bij de Lidl !!

Aanbieding tot en met morgen, daarna weer gewoon ¤ 20.

(Sorry hoor, ben in een heeeeel melige bui........... )
Nou, er wordt toch nog volop gereageerd! Bedankt voor jullie reacties!

@ Starshine: tsja, hahaha... Ik vrees dat we iets andere ideeen hebben... Hij wil veel nieuwe spullen, ik vind tweedehands met likje verf prima...

Ik laat het hem met een schuin oog zien en check zijn reactie wel... Overigens eerst studie afmaken en daarna mag t gebeuren, als het gebeurd...

Volgend jaar ofzo...

Het valt me allemaal nog mee, moet ik zeggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven