Wat te doen?
woensdag 6 april 2016 om 21:43
Ik vrees dat dit geld nooit meer gaat terug komen.
Weet je zeker dat je man het geld wel echt heeft uitgeleend en/of niet heeft teruggekregen?
En dat je man er ook echt naar heeft gevraagd?
4500 euro van een collega lenen en die dan al 2 jaar aan het lijntje houden zonder een cent terug te betalen is namelijk wel uitermate asociaal.
Weet je zeker dat je man het geld wel echt heeft uitgeleend en/of niet heeft teruggekregen?
En dat je man er ook echt naar heeft gevraagd?
4500 euro van een collega lenen en die dan al 2 jaar aan het lijntje houden zonder een cent terug te betalen is namelijk wel uitermate asociaal.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
woensdag 6 april 2016 om 21:54
quote:Het-groepje schreef op 06 april 2016 @ 21:48:
Misschien een rare gedachte maar kan de werkgever hier niet iets in betekenen?
Het gaat wel om veel geld namelijk.
En heeft diegene geen partner?
Die erin betrekken?Natuurlijk doet een werkgever niks. Zeker niet in dit geval: er staat kennelijk niks op papier. Je kunt wel zoveel beweren over een collega.
Misschien een rare gedachte maar kan de werkgever hier niet iets in betekenen?
Het gaat wel om veel geld namelijk.
En heeft diegene geen partner?
Die erin betrekken?Natuurlijk doet een werkgever niks. Zeker niet in dit geval: er staat kennelijk niks op papier. Je kunt wel zoveel beweren over een collega.
woensdag 6 april 2016 om 21:54
Hoe moeilijk ook, als je eisen gaat stellen aan de bewuste collega, vrees ik dat hij de knuppel helemaal in het hoenderhok gooit. Vaak zijn ze er nog op uit ook.
Je moet hem zo dicht mogelijk bij je houden, als je ook nog maar iets wilt terug zien.
Kwalijke zaak. Deze mensen verdienen niks. Je helpt ze uit de brand en dit krijg je er voor terug.
Je moet hem zo dicht mogelijk bij je houden, als je ook nog maar iets wilt terug zien.
Kwalijke zaak. Deze mensen verdienen niks. Je helpt ze uit de brand en dit krijg je er voor terug.
woensdag 6 april 2016 om 21:55
Of je man is een enorm zacht ei of hij is niet eerlijk tegen je. Dat kan toch niet dat hij 4500 euro laat zitten? En in 2 jaar tijd nog geen 50 euro terug? Een collega van hem die hij dagelijks ziet...
Als het wel echt waar is zou ik zelf het geld gaan ophalen. Of in ieder geval een duidelijke afspraak over termijnbetaling! Het is toch te gek dat je zelf niet op vakantie kan.
Als het wel echt waar is zou ik zelf het geld gaan ophalen. Of in ieder geval een duidelijke afspraak over termijnbetaling! Het is toch te gek dat je zelf niet op vakantie kan.
woensdag 6 april 2016 om 22:01
woensdag 6 april 2016 om 22:06
lastig...
werkgever in betrekken, hmm tja aan de ene kant wel want het gaat de werkgever wel aan. In zoverre... stel dat hij bij een financieele instelling werkt is het zeer belangrijk dat de werkgever dit weet! Daarnaast zijn mensen met financieele problemen vaak veel ziek. Als er loonbeslag gelegd wordt, kost dit de werkgever ook heel veel geld.
Andere kant is dat achter de rug om doen van collega ook niet mooi.
Misschien tussenweg zoeken en hem 14 dagen de tijd geven om een betalingsregeling te treffen? En deze brief aangetekend verzenden. En hier in vermelden dat indien er geen betalingsregeling van bijv minimaal 200 per maand (noem maar wat) en het niet nakomen hievan het met de werkgever besproken gaat worden.
Mocht het uiteindelijk gesprek met werkgever worden en die heeft zoiets van... ja daaaggg dat zoeken jullie maar samen uit, dan denk ik dat je het bedrag echt moet afboeken. Alhoewel, het kan samenwerking tussen je man en collega wel flink op scherp zetten dus waarschijnlijk gaat werkgever zich er wel mee bemoeien.
werkgever in betrekken, hmm tja aan de ene kant wel want het gaat de werkgever wel aan. In zoverre... stel dat hij bij een financieele instelling werkt is het zeer belangrijk dat de werkgever dit weet! Daarnaast zijn mensen met financieele problemen vaak veel ziek. Als er loonbeslag gelegd wordt, kost dit de werkgever ook heel veel geld.
Andere kant is dat achter de rug om doen van collega ook niet mooi.
Misschien tussenweg zoeken en hem 14 dagen de tijd geven om een betalingsregeling te treffen? En deze brief aangetekend verzenden. En hier in vermelden dat indien er geen betalingsregeling van bijv minimaal 200 per maand (noem maar wat) en het niet nakomen hievan het met de werkgever besproken gaat worden.
Mocht het uiteindelijk gesprek met werkgever worden en die heeft zoiets van... ja daaaggg dat zoeken jullie maar samen uit, dan denk ik dat je het bedrag echt moet afboeken. Alhoewel, het kan samenwerking tussen je man en collega wel flink op scherp zetten dus waarschijnlijk gaat werkgever zich er wel mee bemoeien.
woensdag 6 april 2016 om 22:09
Zorgen dat je alsnog iets op papier krijgt. Stuur en mail waarin je zegt dat je graag een voorstel ontvangt voor afbetaling van de € 4.500,00. Als hij daarop reageert heb je in ieder geval bewijs dat hij (toegeeft dat) er een lening is.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
woensdag 6 april 2016 om 22:13
woensdag 6 april 2016 om 22:14
Snap even niet hoe twee zzp ers samen een werkgever hebben. Maar dat terzijde, als het geld via bank is overgemaakt, dan heb je iig bewijs dat hij het geld heeft ontvangen. Is geen bewijs van lening, maar hij zal dan moeten aantonen waar het wel voor was. Je kan eventueel in mails een soort bevestiging dat het een lening was van hem proberen te verkrijgen, in de zin van he pietje, je hebt dat geld van mij geleend, heb het nog steeds niet terug, wanneer dacht je het te gaan terugbetalen.
Als je (vervolgens) aan kan tonen dat het een lening was, zou ik gewoon zelf bij hem langs gaan als je man en schoonvader daar te veel een ei voor zijn.
Als je (vervolgens) aan kan tonen dat het een lening was, zou ik gewoon zelf bij hem langs gaan als je man en schoonvader daar te veel een ei voor zijn.
woensdag 6 april 2016 om 22:14
woensdag 6 april 2016 om 22:18
quote:donkerblauw schreef op 06 april 2016 @ 22:03:
[...]
Zacht ei inderdaad!!! Geen andere woorden voor.
Veel te goed gelovig in zijn mooie praatjes.
Ik ben echt veel harder en ik kan er ook niet meer normaal met mijn man over praten.
Word meteen pislink wanneer het over de geldkwestie gaat en kan mezelf echt niet meer inhouden.
Ik weet in welke plaats hij woont maar niet precies waar.
Mijn man kent mijn reactie als ik kwaad ben en m'n gelijk/recht wil halen en is bang dat ik er morgen nog heen rijd. Wat ik ook zou doen.
Hij heeft 500,- afbetaald in 2 jaar, weliswaar in gereedschap dat hij betaald heeft en mijn man nodig had voor zijn bedrijf.
Het zijn 2 zzp'ers in dienst voor een groot bedrijf.
Dus je man is ZZP'er EN als ZZP'er in dienst voor een groot bedrijf? Collega ZZP'er die schuld heeft, heeft voor €500 gereedschap terugbetaald?
Ik vind deze constructie eigenlijk nog veel dubieuzer, zij lijken nl helemaal geen ZZP'ers, maar ik zie het als verkapt dienstverband. Hoop dat de belastingdienst het anders ziet.
Sorry, wellicht offtopic.
[...]
Zacht ei inderdaad!!! Geen andere woorden voor.
Veel te goed gelovig in zijn mooie praatjes.
Ik ben echt veel harder en ik kan er ook niet meer normaal met mijn man over praten.
Word meteen pislink wanneer het over de geldkwestie gaat en kan mezelf echt niet meer inhouden.
Ik weet in welke plaats hij woont maar niet precies waar.
Mijn man kent mijn reactie als ik kwaad ben en m'n gelijk/recht wil halen en is bang dat ik er morgen nog heen rijd. Wat ik ook zou doen.
Hij heeft 500,- afbetaald in 2 jaar, weliswaar in gereedschap dat hij betaald heeft en mijn man nodig had voor zijn bedrijf.
Het zijn 2 zzp'ers in dienst voor een groot bedrijf.
Dus je man is ZZP'er EN als ZZP'er in dienst voor een groot bedrijf? Collega ZZP'er die schuld heeft, heeft voor €500 gereedschap terugbetaald?
Ik vind deze constructie eigenlijk nog veel dubieuzer, zij lijken nl helemaal geen ZZP'ers, maar ik zie het als verkapt dienstverband. Hoop dat de belastingdienst het anders ziet.
Sorry, wellicht offtopic.