Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij een hoog salaris?

03-07-2012 16:53 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav het topic over verhuizen vraag ik mij het volgende af. To wordt redelijk aangevallen omdat ze 2500 netto per maand niet ziet als een riant inkomen.



Wanneer vinden jullie een inkomen hoog? Uiteraard hangt dit met vaste lasten samen maar mijn vraag gaat even puur om inkomen.



Ik denk dat eea samenhangt met je eigen referentiekader. 2500 netto zie ik als een prima inkomen maar absoluut niet hoog. hoog is in mijn ogen alles boven de 4500 netto.



Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 03 juli 2012 @ 17:37:

[...]



zonder r



rrrrrrrrrrrrrrr!!!!



Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
By the way, ik verdien ongeveer ¤1500 netto voor 32 uur en heb een bedrijfsauto. Ik moet mezelf en 2 kinderen onderhouden, heb recht op geen enkele toeslag en betaal ¤550 huur. Ik red het fatsoenlijk zonder mezelf een sloeber te willen noemen, maar wanneer ik bijvoorbeeld in de WW zou terechtkomen heb ik acuut een groot probleem.
Alle reacties Link kopieren
5000 is niks. 1 rolex en een keer tanken en het is op.
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
Wij ook, Armand, maar jij hebt dan wel weer echt op allerlei toeslagen, wij dan alsnog niet, maar hebben we nog wel een koophuis en in eens een bruto inkomen van krap 2500... ipv bijna het dubbele.



Gelukkig werk ik ook en hopelijk wordt en niemand ontslagen.



Maar studeren en hard werken lijkt wel gestraft te worden tegenwoordig.
quote:zusenzoo schreef op 03 juli 2012 @ 17:43:

Wij ook, Armand, maar jij hebt dan wel weer echt op allerlei toeslagenNee. Niks, noppes, niënte, nada.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet te vergelijken. Een mbo starter voor 36 uur per week waarbij je redelijk relaxet je computer uit zet of een wo-er met werkervaring en een stressvolle job met veel verantwoordelijkheid en weinig prive tijd?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wel als je in de ww komt.



nu ook btw, afgaande op je salaris van 1500 netto, wat ongeveer 2200 bruto is.
Alle reacties Link kopieren
quote:bettypage schreef op 03 juli 2012 @ 17:41:

5000 is niks. 1 rolex en een keer tanken en het is op.



Dat bedoel ik. De maandlasten zijn zó hoog als je net je Rolex om je pols hebt geschoven.

Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:zusenzoo schreef op 03 juli 2012 @ 17:47:

Wel als je in de ww komt.



nu ook btw, afgaande op je salaris van 1500 netto, wat ongeveer 2200 bruto is.Niks, noppes, niënte nada. Echt. De bedrijfsauto hè. Het wordt belast als inkomen maar wanneer je in de WW komt telt het opeens niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alles een hoog salaris, wat meer is dan wat ik nu heb. Zo simpel is het. Als ik aan mijn nieuwe salaris gewend ben zal dat wel weer anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je zal vast een luttel bedrag van de zorgtoeslag krijgen Armand.



Boven de 40000 krijg je niks.
quote:zusenzoo schreef op 03 juli 2012 @ 17:53:

Je zal vast een luttel bedrag van de zorgtoeslag krijgen Armand.



Boven de 40000 krijg je niks.Nee, echt: niks! Nothing, noppes, nada, Nichts, de rien.
Alle reacties Link kopieren
Aha ok, dan snap ik hem,knap lullig inderdaad.



Hier worden de reiskosten belast en bij het salaris gedaan.



Geldt ook niet voor de ww, sowieso niet omdat man ruim boven het dagloon verdiend.



Dus, dat is dan ook best lullig als je inkomen ineens gehalveerd wordt als je in de ww komt.
Ik vind het een hoog salaris. Maar ik zal het geen riant inkomen kunnen noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 03 juli 2012 @ 17:37:

[...]



zonder r

haha



Niet die van "ben ik te min"...?
Alle reacties Link kopieren
quote:shakenandstirred schreef op 03 juli 2012 @ 17:34:

Vergeet niet dat iemand met een inkomen van 2500 netto toeslagen misloopt. Ik kreeg al geen cent meer met mijn inkomentje van 1650 netto per maand
quote:nettel schreef op 03 juli 2012 @ 17:55:

[...]

Niet die van "ben ik te min"...?





Maarruh, nee dus.
2500,- netto vind ik niet riant. Niet slecht, maar niet riant.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 03 juli 2012 @ 17:58:

[...]







Maarruh, nee dus. Jij noemt jezelf armand...
2500 vind ik dat een hoog salaris. Riant niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je je bedenkt dat een modaal verdienende Nederlander bij de rijkste 1% van de wereldbevolking hoort, is 2500 netto natuurlijk een enorm riant salaris.
Alle reacties Link kopieren
2500 euro is netjes, genoeg om van rond te komen, ook met huuprijs van boven de 500 euro.



Wij zelf hebben ongeveer ook zoiets als inkomen (verschilt maandelijks) met een hypotheek van 850 netto. en dat gaat goed. Er moet niks wegvallen of anders worden, want dan gaat het niet meer goed :P dat dan weer wel.





Ps, riant vind ik zoals we het vroeger hadden, met het dubbele inkomen en werkelijk niet hoeven na te denken wat we deden, vakantie prima. Nu of volgende week.... wil je naar australie, frankrijk, amerika. Prima..... 3 maanden later zullen we even snel een weekendje gaan, effe wat tijd voor onszelf prima. Dat kan dan helaas niet met inkomen van 2500 netto. (of ik doe wat fout)
Alle reacties Link kopieren
Met dat salaris kun je je maandelijks indien je niet al te maf doet keurig redden. Met minder lukt dat ook wel , en heb je meer dan 2500 euro dan hoef je wat mij betreft niet te klagen.
Het bruto modaal inkomen is voor 2011 ¤ 32.500. Voor 2010 was dit ook ¤ 32.500. Voor 2012 is het bedrag op ¤ 33.000 gesteld.



Rekening houdend met 8% vakantietoeslag is dat ¤2578 bruto per maand. Is dat veel? Hoeveel mensen moet je daarvan onderhouden? Moet je 80km naar je werk rijden? Of ga je op de fiets en verdient je partner ¤4500 bruto per maand? Heb je kinderen? Gaan die naar de opvang of werken jullie allebei 80% en regelt oma de opvang op die andere 3 dagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 03 juli 2012 @ 17:41:

By the way, ik verdien ongeveer ¤1500 netto voor 32 uur en heb een bedrijfsauto. Ik moet mezelf en 2 kinderen onderhouden, heb recht op geen enkele toeslag en betaal ¤550 huur. Ik red het fatsoenlijk zonder mezelf een sloeber te willen noemen, maar wanneer ik bijvoorbeeld in de WW zou terechtkomen heb ik acuut een groot probleem.Ik ben nu eigenlijk erg nieuwsgierig in welke branche je werkt en of je vrouwelijke collega's nog minder verdienen?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven