Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij een hoog salaris?

03-07-2012 16:53 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav het topic over verhuizen vraag ik mij het volgende af. To wordt redelijk aangevallen omdat ze 2500 netto per maand niet ziet als een riant inkomen.



Wanneer vinden jullie een inkomen hoog? Uiteraard hangt dit met vaste lasten samen maar mijn vraag gaat even puur om inkomen.



Ik denk dat eea samenhangt met je eigen referentiekader. 2500 netto zie ik als een prima inkomen maar absoluut niet hoog. hoog is in mijn ogen alles boven de 4500 netto.



Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Hoe hoger het salaris, hoe hoger de verwachtingen, zal ik maar zeggen.
Ik wil minstens 5.000 netto per maand, ben nog steeds op zoek naar een rijke vent
Alle reacties Link kopieren
2500 netto vind ik wel aardig, zeker niet riant.
quote:_lupine_ schreef op 03 juli 2012 @ 18:12:

Ik wil minstens 5.000 netto per maand, ben nog steeds op zoek naar een rijke vent De meeste kerels hebben wel wat verwachtingen in ruil voor het voorzien in levensonderhoud, hoor. Wat heb je te bieden?
Alle reacties Link kopieren
5k netto is nog steeds niet echt rijk, hoor. Ben je nog steeds een loonslaaf
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alle reacties Link kopieren
Ons gezin (4 personen) heeft een maandelijks inkomen van ¤ 1800 per maand (incl toeslagen). Dus voor ons is ¤ 2500 een hoog salaris. We komen nu net rond maar met de komende bezuinigingen en prijsverhogingen gaan we het enorm voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik realiseerde me laatst dat de bijstandsuitkering voor een alleenstaande 50% van het minimumloon is en dus rond de 650 euro zit.

Daar zullen dan ongetwijfeld nog toeslagen bijkomen, maar mèn, dat is weinig.
óu sont les neiges d'antan

quote:amand1969 schreef op 03 juli 2012 @ 18:13:

[...]



De meeste kerels hebben wel wat verwachtingen in ruil voor het voorzien in levensonderhoud, hoor. Wat heb je te bieden? Ik zeur niet en heb een parkeerplek voor de deur
quote:merano schreef op 03 juli 2012 @ 18:27:

Ik realiseerde me laatst dat de bijstandsuitkering voor een alleenstaande 50% van het minimumloon is en dus rond de 650 euro zit.

Daar zullen dan ongetwijfeld nog toeslagen bijkomen, maar mèn, dat is weinig.Inderdaad, dat is weinig zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik ooit 2500 per maand mag verdienen. Vind het erg riant en ik verdien zelf modaal dus mag ook al niet klagen.
quote:_lupine_ schreef op 03 juli 2012 @ 18:28:

[...]





Ik zeur niet en heb een parkeerplek voor de deur Neuken?
Alle reacties Link kopieren
'Riant' is wat dat betreft toch een heel subjectief begrip. Meestal pas je je uitgaven aan op wat er binnenkomt (als het goed is ). Wij hebben een groot inkomen, maar ook hoge vaste lasten (huis, auto etc). Met een inkomen van 2500 euro zouden wij onze vaste lasten zeker niet kunnen betalen. Ik zie dat dus niet als een 'riant' inkomen. Hadden we een veel goedkoper huis, goedkopere auto etc dan zou ik daar misschien wel anders over denken. Denk dat 'modaal' dan een veel objectiever begrip is. Je verdient modaal, onder modaal of bovenmodaal, daar valt niet zoveel over te discussiëren.
quote:amand1969 schreef op 03 juli 2012 @ 18:31:

[...]



Neuken? Nope, doe ik alleen met condoom en mannen die zeggen er een knoopje in gelegd te hebben geloof ik niet. Met pijn in mijn hart moet ik je dus afwijzen.
quote:_lupine_ schreef op 03 juli 2012 @ 18:39:

[...]





Nope, doe ik alleen met condoom en mannen die zeggen er een knoopje in gelegd te hebben geloof ik niet. Met pijn in mijn hart moet ik je dus afwijzen. Kut.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 03 juli 2012 @ 18:27:

Ik realiseerde me laatst dat de bijstandsuitkering voor een alleenstaande 50% van het minimumloon is en dus rond de 650 euro zit.

Daar zullen dan ongetwijfeld nog toeslagen bijkomen, maar mèn, dat is weinig.Klopt, komen inderdaad subsidies bij, maar ook gemeentelijke aanvulling. In de meeste gemeenten is de bijstand volgens mij 900 euro bruto, excl toeslag. Nog steeds weinig natuurlijk.
Het was in ieder geval niet vanwege mijn inkomen. Dat scheelt weer een stukje mannelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Bij deze bijstandsuitkering en een huur van ongeveer ¤ 500 krijg je een toeslag van ¤ 320 per maand (250 huur, 70 zorg)

Vergeet niet dat iemand met dit inkomen ook vrijgesteld is van gemeentebelastingen en zuiveringsschappen. Zeg niet dat het een vetpot is ¤ 970 per maand, maar er is van te (over)leven in je eentje.



Nichtje van mij is bijstandsmoeder en ontvangt ¤ 880 bijstand met een toeslag van ¤ 240 omdat ze alleenstaande ouder is. Verder nog aan toeslagen ¤ 397 dus in totaal ¤ 1500 per maand.

Ik vind dit wel een bedrag waar ik van schrok, dat ligt maar ¤ 200 onder een modaal netto salaris.
Alle reacties Link kopieren
Riant...nou ja, je kan er van rondkomen zonder er veel voor te hoeven laten. Nee, een prive vliegtuig zul je er niet van hoeven kopen, maar vakantie, auto en redelijke (huur)woning is zeker te doen. Ik heb het met minder te doen en dan nog kan ik best veel, heb misschien geen dure smaak gewoon.
quote:Spotty schreef op 03 juli 2012 @ 18:46:

Nichtje van mij is bijstandsmoeder en ontvangt ¤ 880 bijstand met een toeslag van ¤ 240 omdat ze alleenstaande ouder is. Verder nog aan toeslagen ¤ 397 dus in totaal ¤ 1500 per maand.

Ik vind dit wel een bedrag waar ik van schrok, dat ligt maar ¤ 200 onder een modaal netto salaris.Koffer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spotty schreef op 03 juli 2012 @ 18:23:

Ons gezin (4 personen) heeft een maandelijks inkomen van ¤ 1800 per maand (incl toeslagen). Dus voor ons is ¤ 2500 een hoog salaris. We komen nu net rond maar met de komende bezuinigingen en prijsverhogingen gaan we het enorm voelen.





Als dit jullie inkomen is, dan is het plaatje waarschijnlijk als volgt:

1 persoon werkt, 1 werkt niet, samen 2 kinderen, 1 salaris van ongeveer 2400 euro bruto per maand.



Stel nou dat je allebei werkt, ook 2 kinderen hebt, en allebei ongeveer ook datzelfde bruto salaris verdient.



Dan heeft gezin 2 weliswaar 1000 euro netto meer aan salaris, maar moet daarvoor ook minimaal 197 euro meer huur betalen (max huurtoeslag volgens mij), 100 euro meer zorgverzekering betalen (volgens mij is de max zorgtoeslag iets van 49 euro per persoon) en als ik even de tarieven van onze BSO aanhou en een proefberekening met dat salaris maak, betalen zij per maand 598 euro aan kinderopvang.



Met andere woorden: zonder daarbij ook nog de extra kosten (denk aan reiskosten, kosten aan representatieve kleding, extra lunchkosten, mobiele telefoon, etc.) die werken met zich meebrengen in ogenschouw te nemen, heeft dat gezin al 895 euro meer kosten in de maand.



Onder aan de streep houden zij dus echt niet meer over dan jullie, terwijl ze op papier wel het dubbele salaris hebben.
Am Yisrael Chai!
Ik verdien meer dan 2500 netto maar vind mijn situatie niet 'riant' omdat ik alleen ben met een kind en ik een vrij dure koopwoning heb. Wel hoef ik niet ieder dubbeltje om te draaien en blijft er genoeg over voor spontane acties.



Ik vind een salaris vanaf 3500 netto hoog.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het soms k dat ik met met veel zaken net boven de toeslag grens zit en dus alles volledit moet betalen

twrwijl iemand die net iets minder verdiend toeslagen krijgt en meer armslag heeft, soms echt veel meer



Neig soms om een dag minder te gaan werken........
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Een modaal inkomen is ook niet objectief hoor. Dwz het is ooit een keer samengesteld in de jaren 60 of zoiets en alleen met inflatie gecorrigeerd, niet aangepast aan de huidige maatschappij. Er zitten dus geen toeslagen of HRA in en er is vooral ook geen rekening gehouden met tweeverdieners. Gevolg is dat er in verreweg de meeste gezinnen een bovenmodaal inkomen binnen komt!



Ik vind zelf 2500 netto voor 1 persoon aardig riant, maar niet stinkend rijk.
of het veel is ligt toch aan je referentiekader?



ik vind het niet veel, maar het is wel een salaris waar je alleen prima van kunt leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luxaflex schreef op 03 juli 2012 @ 19:10:

Ik verdien meer dan 2500 netto maar vind mijn situatie niet 'riant' omdat ik alleen ben met een kind en ik een vrij dure koopwoning heb. Wel hoef ik niet ieder dubbeltje om te draaien en blijft er genoeg over voor spontane acties.



Ik vind een salaris vanaf 3500 netto hoog.

Tja...

Zo is alles relatief, zelfs een inkomen.
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven