Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
05-11-2023 23:03
Ik heb daarom vorig jaar een houten bak van 1 vierkante meter in de tuin gezet met alleen aardbeienplanten (doorgroeiers). We hebben dit jaar de hele zomer aardbeien kunnen eten. Ik vertik het om zoveel te betalen voor een bakje aardbeien.
Ik heb een aardbeienplant gezaaid vorig jaar. Voor het eerst dit jaar vruchtjes, maar ze werden nooit rood maar meteen bruin en rot. :( Dus ik had 0 aardbeien. Sowieso heb ik er maar een stuk of 5-15 gezien en ik eet ze elke dag, dus ik had nog wel 25 planten erbij mogen hebben als ik ervan had moeten kunnen eten haha!
Alle reacties Link kopieren
margreetder schreef:
19-10-2023 08:19
Een tip voor diegene die frisdrank drinken: op 01-01-2024 gaat de frisdrankbelasting flink omhoog. Een voorraad inslaan scheelt je dus geld.

Niet alleen op frisdranken, op alle alcoholvrije dranken. Ook vruchtensappen, groentesappen, alcoholvrij bier, havermelk, etc.

Mineraalwater, melk en andere melkproducten zijn uitgezonderd.

Net nu producten soms weer iets in prijs gezakt waren, gaan deze weer omhoog.
nimue wijzigde dit bericht op 05-11-2023 23:52
9.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nimue schreef:
05-11-2023 23:47
Niet alleen op frisdranken, op alle alcoholvrije dranken. Ook vruchtensappen, groentensappen, alcoholvrij bier, havermelk, etc.

Mineraalwater, melk en andere melkproducten zijn uitgezonderd.
Waarom niet op melk en wel op havermelk?
Wie heeft dat bedacht?
Alle reacties Link kopieren
MEFunny schreef:
05-11-2023 12:10
Bij de Jumbo zijn nu burgers, slavinken , saucijzen, kipburgers (verpakking 2 stuks) 1 euro per verpakking. Ik heb een aantal ingeslagen en ingevroren.
Met dit soort prijzen weet je toch gewoon 100% zeker dat die dieren een vreselijk leven gehad moeten hebben. Voor die prijs kun je niet diervriendelijk produceren
Alle reacties Link kopieren
Craziestcatlady schreef:
05-11-2023 23:50
Waarom niet op melk en wel op havermelk?
Wie heeft dat bedacht?
Havermelk is suikerwater, melk bevat goede eiwitten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind chips achterlijk duur geworden. Tussen de 2-3 euro voor een zak is echt niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Dubois schreef:
05-11-2023 23:56
Havermelk is suikerwater, melk bevat goede eiwitten
Melk is dierenleed,dat weiger ik echt te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Overige ns dacht ik dat in mijn havermelk geen zoetstof of suiker zit.

Effe gecheckt en klopt dus
https://www.diabetesfonds.nl/over-eten/ ... uiveldrank

Snap dus niet waarom het niet op melk zit. Alsof melk nu perse zo gezond is.
Alle reacties Link kopieren
Craziestcatlady schreef:
06-11-2023 00:03
Overige ns dacht ik dat in mijn havermelk geen zoetstof of suiker zit.

Effe gecheckt en klopt dus
https://www.diabetesfonds.nl/over-eten/ ... uiveldrank

Snap dus niet waarom het niet op melk zit. Alsof melk nu perse zo gezond is.
En helemaal chocolademelk! Gewoon een suikerbom. Maar valt dan weer wel onder gezond en zit bij melk in de 'goedkope categorie'.

Heel erg raar dit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dubois schreef:
05-11-2023 23:56
Havermelk is suikerwater, melk bevat goede eiwitten

Welnee, wat een onzin is dit nu weer. Alleen in de varianten met een smaakje zit suiker maar dat is bij melkproducten zoals chocomelk ook zo. Het is gewoon meten met 2 maten, dankzij de zuivel lobby
Alle reacties Link kopieren
Het is ook bullshit. Er is ook nog een motie over ingediend maar helaas niet aangenomen.

Bizar dat op ongezoete havermelk straks meer belasting zit dan op snoep en koek.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
06-11-2023 05:58
En helemaal chocolademelk! Gewoon een suikerbom. Maar valt dan weer wel onder gezond en zit bij melk in de 'goedkope categorie'.

Heel erg raar dit.
Het is inderdaad echt zo ontzettend achterlijk en belachelijk dat er geen onderscheid wordt gemaakt.

Wij gaan de komende twee maanden ook een voorraad aanleggen van (ongezoete!) amandelmelk, want we zijn er nou eenmaal van afhankelijk (en zelf maken is niet goedkoper dan huismerk AH). Het is gelukkig een jaar houdbaar, dus dat komt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Je zou denken dat het op een gegeven moment stopt en we het wel gehad hebben. Maar toch weer iets dus erbij gevonden dus. Belachelijk al die extra kosten .

Frisdrank halen wij gelukkig niet vaak. Denk 1 liter, max 1,5 liter per persoon per week. Misschien drinkt de een een glas meer dan de ander. Maar met een 4pack komen we van zaterdag tot zaterdag rond.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net ergens dat de Eerste Kamer heeft ingestemd met een wetsvoorstel dat het dus níet gaat gelden voor ongezoete "melk" en vruchtensappen!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
09-11-2023 12:37
Ik las net ergens dat de Eerste Kamer heeft ingestemd met een wetsvoorstel dat het dus níet gaat gelden voor ongezoete "melk" en vruchtensappen!! :cheer2:
Het is niet meer dan een verzoek aan de regering om de voorstellen aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Vruchtensap stikt van de suiker/koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zorgverzekering! Ga bijna 20 euro meer betalen per maand O_O
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
10-11-2023 16:27
Mijn zorgverzekering! Ga bijna 20 euro meer betalen per maand O_O

Dit wilde ik ook benoemen!
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
06-11-2023 09:15
Het is inderdaad echt zo ontzettend achterlijk en belachelijk dat er geen onderscheid wordt gemaakt.

Wij gaan de komende twee maanden ook een voorraad aanleggen van (ongezoete!) amandelmelk, want we zijn er nou eenmaal van afhankelijk (en zelf maken is niet goedkoper dan huismerk AH). Het is gelukkig een jaar houdbaar, dus dat komt wel goed.
Ja ik drink heel vaak van zulke drankjes:

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... eer-cactus
(Geen suiker in te vinden overigens)
Af en toe alcoholvrij bier, die worden ook belast toch?
Ga beide maar goed inslaan dan
Alle reacties Link kopieren
Het wordt steeds rendabeler om af en toe naar Duitsland te rijden en groot in te slaan.

Hoe kan het trouwens dat supermarkten 4 euro voor 10 eieren durven rekenen terwijl ze bij de boer voor de helft te koop zijn?
Alle reacties Link kopieren
4 euro?welnee
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... rreleieren
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
05-11-2023 19:28
Blauwe bessen zijn kleine bolletjes goud geworden. Van 6 euro voor 500 gram naar 10 euro!!!! voor 500 gram.

Aardbeien zijn al bizar lang broedplaats Nederland en goedkoop: Maar 3,50 voor 400 gram is in deze tijd een koopje.
Vandaag 2,99 betaald voor 150 gram blauwe bessen.
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
10-11-2023 16:27
Mijn zorgverzekering! Ga bijna 20 euro meer betalen per maand O_O
Poe dat is fors zeg! Tijd voor een overstap?
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
11-11-2023 10:50
Vandaag 2,99 betaald voor 150 gram blauwe bessen.
Ik koop de biologische ingevroren variant. 2,89 voor 250 gram. Mooie grote. Prima waar ik ze voor gebruik (yoghurt en in baksels)
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
11-11-2023 11:15
Poe dat is fors zeg! Tijd voor een overstap?
Ja, komende weken maar eens in verdiepen. Eind november nog afspraak tandarts. Er worden dan ook foto's gemaakt. Misschien dat aanvullende deel wat omlaag of zelfs er helemaal uit.
Ik vind 196 euro erg veel geld. Aanvullend pakket haal ik er door fysio wel uit, maar tandarts lang niet altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven