Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
30-11-2023 10:23
Picnic reserveert ineens een aantal tijd slots en zelfs hele dagen voor bestellingen boven de 60 euro. :(
Was mij ook al opgevallen. Plus dat er bij mijn laatste bestellingen bepaalde producten niet leverbaar waren, kon ik alsnog naar de supermarkt. Mij zijn ze dus kwijt.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel al jaren niet meer bij Picnic, vaak iets niet leverbaar en vers was van slechte kwalteit. Toen ze ook t huismerk G'woon er uit gooiden zijn we gestopt. Het werd er niet goedkoper van, onderaan de streep werd AH voor ons goedkoper.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
30-11-2023 10:23
Picnic reserveert ineens een aantal tijd slots en zelfs hele dagen voor bestellingen boven de 60 euro. :(
Ik heb dat nog nooit bij picnic gezien, ik vind juist hun tijdslots zo fijn. Hier is eigenlijk altijd plek en niet zo belachelijk als bij de AH van 7 tot 13 uur maar gewoon blok van 1 of 2 uur in de avond.
olijfolie.
cacao.
verse kruiden.
parmezaan.
:-(
ik koop het nog steeds, maar klote vind ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Vlees. Daar schrok ik toch van. Ik doe meestal de boodschappen niet, en toen ik ze deed dacht ik dit kan niet waar zijn toch?
En pindakaas. 7€ voor pindakaas die me smaakt. Op zich vallen de huismerken mee.
Alle reacties Link kopieren
Ananee schreef:
30-11-2023 18:36
Ik bestel al jaren niet meer bij Picnic, vaak iets niet leverbaar en vers was van slechte kwalteit. Toen ze ook t huismerk G'woon er uit gooiden zijn we gestopt. Het werd er niet goedkoper van, onderaan de streep werd AH voor ons goedkoper.
Ik zou liever bij AH bestellen want ik vind die merken fijner maar die 50 euro is zo lastig te halen. Ik vind 40 euro al een hele kluif.
Alle reacties Link kopieren
En als je het 1 x in de twee weken laat bezorgen? Verse producten voor 2 weken gaat natuurlijk niet maar wel houdbare en vers voor 1 week.

Ik ben goedkoper uit sinds ik online bestel. Ik typ mijn weekmenu over. Ik laat mij niet verleiden door dingen die niet op mijn lijstje stonden of nieuwsgierig of er nog iets nieuws is, en ik kan makkelijk in mijn kast kijken of ik niet al 10 pakken rijst/spaghetti heb. Vind het ook handig als je in bulk koopt. Als bijv de pindakaas 1 + 1 gratis is, bestel ik gelijk 4 a 6 potten.
Alle reacties Link kopieren
Laley schreef:
30-11-2023 22:20
Vlees. Daar schrok ik toch van. Ik doe meestal de boodschappen niet, en toen ik ze deed dacht ik dit kan niet waar zijn toch?
En pindakaas. 7€ voor pindakaas die me smaakt. Op zich vallen de huismerken mee.
Is dat die van Calvé? :O
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n pot vita dor pindakaas gekocht bij de Lidll .vondde smaak prima maar vind m niet zo smeuig als Calve .weet ook niet meer wat ik heb betaald voor n grote pot .
Dat ie niet zo smeuig is kan er ook aan liggen dat het buiten zo koud is .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
02-12-2023 00:10
Ik heb n pot vita dor pindakaas gekocht bij de Lidll .vondde smaak prima maar vind m niet zo smeuig als Calve .weet ook niet meer wat ik heb betaald voor n grote pot .
Dat ie niet zo smeuig is kan er ook aan liggen dat het buiten zo koud is .
Door de kou wil pindakaas of chocoladepasta wel eens wat harder aanvoelen en is dan lastiger om op je brood te smeren.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
MadameBijoux schreef:
01-12-2023 22:31
Is dat die van Calvé? :O
Calve is geen 7 euro
Alle reacties Link kopieren
Craziestcatlady schreef:
02-12-2023 23:48
Calve is geen 7 euro
De Calvé Pindakaas met stukjes pinda is 7,49 bij de AH. Maar dan heb je wel een hele kilo! :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
De standaard pot Calvé pindakaas is €2,75.
Sommige voorbeelden van hoe duur het wel niet geworden is allemaal zijn totaal uit verband getrokken.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
03-12-2023 07:42
De Calvé Pindakaas met stukjes pinda is 7,49 bij de AH. Maar dan heb je wel een hele kilo! :)
Een kilo is nu niet echt een standaardmaat voor pindakaas....
Vind het raar om dan daar over te klagen.
Alle reacties Link kopieren
Craziestcatlady schreef:
03-12-2023 12:04
Een kilo is nu niet echt een standaardmaat voor pindakaas....
Vind het raar om dan daar over te klagen.
Nou, het is wel gewoon te koop en waarom zou je het niet kopen als het wel op komt? De kiloprijs is dan iig goedkoper dan als je een kleinere pot zou kopen.
Wij hebben hier de 100% pindakaas van AH. Ook in een kilopot, voor 5,39 euro.
Alle reacties Link kopieren
Kokosmelk! Vraag mij af of er een reden is waarom deze zo duur is geworden? Normaal was een blikje 50 cent, nu 1,30 euro.
Alle reacties Link kopieren
Craziestcatlady schreef:
03-12-2023 12:04
Een kilo is nu niet echt een standaardmaat voor pindakaas....
Vind het raar om dan daar over te klagen.
We weten niet over welke pindakaas Laley het precies had. Misschien wel heel andere.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
02-12-2023 00:10
Ik heb n pot vita dor pindakaas gekocht bij de Lidll .vondde smaak prima maar vind m niet zo smeuig als Calve .weet ook niet meer wat ik heb betaald voor n grote pot .
Dat ie niet zo smeuig is kan er ook aan liggen dat het buiten zo koud is .
Huh, die van de Lidl is juist veel smeuïger dan die van Calvé? Ik vind die van Calvé iig gortdroog en te zout. Hier staat de pindakaas gewoon in een keukenkastje tegen de buitenmuur, en daar is het echt heel koud. Hier dus geen problemen met te stug door de kou :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook maar ik vind m gewoon iets droger en stugger .maar verder van smaak prima.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
xiongmao schreef:
03-12-2023 09:12
De standaard pot Calvé pindakaas is €2,75.
Sommige voorbeelden van hoe duur het wel niet geworden is allemaal zijn totaal uit verband getrokken.
De Calve pindakaas is volgens mij gelukkig juist goedkoper geworden, zo'n potje is toch ver boven de 3, of zelfs 4, euro geweest afgelopen of vorig jaar, herinner ik me.
Alle reacties Link kopieren
Craziestcatlady schreef:
03-12-2023 12:04
Een kilo is nu niet echt een standaardmaat voor pindakaas....
Vind het raar om dan daar over te klagen.
Niets raars aan en als Laley het te duur vind dan is dat gewoon haar mening. Niet iedereen heeft bakken met geld of het ervoor over.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner1 schreef:
03-12-2023 16:50
De Calve pindakaas is volgens mij gelukkig juist goedkoper geworden, zo'n potje is toch ver boven de 3, of zelfs 4, euro geweest afgelopen of vorig jaar, herinner ik me.
Klopt, is weer behoorlijk in prijs gezakt.
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner1 schreef:
03-12-2023 16:50
De Calve pindakaas is volgens mij gelukkig juist goedkoper geworden, zo'n potje is toch ver boven de 3, of zelfs 4, euro geweest afgelopen of vorig jaar, herinner ik me.
Klopt, is weer behoorlijk in prijs gezakt.
https://www.britishcornershop.co.uk/pro ... VlEALw_wcB

zo dol op deze. belachelijk duur geworden,
ook bij ah duur geworden
anoniem_65e9991e6a503 wijzigde dit bericht op 03-12-2023 22:23
4.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Edit: Oeps verkeerd topic.

Naja ik ben wel overstag gegaan voor die 300 gram besjes voor 5 euro. Ik lijk gekke henkie wel, maar anders moet ik door die vrieskou naar de super en dat vond ik nog gekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven