Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Merel90 schreef:
10-11-2023 17:47
Ja ik drink heel vaak van zulke drankjes:

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... eer-cactus
(Geen suiker in te vinden overigens)
Af en toe alcoholvrij bier, die worden ook belast toch?
Ga beide maar goed inslaan dan
Ja dat vind ik wel echt stom! Dit drink ik ook heel veel.

Overigens ook echt eens met kleding van de hema voor kinderen. Koop momenteel vrijwel alles via vinted.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Dubois schreef:
05-11-2023 23:57
Ik vind chips achterlijk duur geworden. Tussen de 2-3 euro voor een zak is echt niet normaal.
Ja dit! En dan zit er ook nog eens minder in.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik was op een dure plek - de PAN kunstbeurs in de rai in Amsterdam - maar 8,5 euro voor 1 glas wijn!? :O
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
25-11-2023 19:30
Ok, ik was op een dure plek - de PAN kunstbeurs in de rai in Amsterdam - maar 8,5 euro voor 1 glas wijn!? :O
8,50 Euro voor een glas wijn? :O Bij de Chinees vanavond hebben we 5 Euro betaald en dat vind ik nog te doen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
25-11-2023 19:30
Ok, ik was op een dure plek - de PAN kunstbeurs in de rai in Amsterdam - maar 8,5 euro voor 1 glas wijn!? :O
Belachelijk. Zat er zeker ook nog een klein bodempje in? Ik was gisteren in hartje Amsterdam bij mijn favo pub op het Leidseplein en daar krijg je een groot, royaal glas wit voor 3,80. Bij de andere pub aan de overkant ben je het dubbele kwijt. Daar was een pint Guinnes 10 euro. :|
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
26-11-2023 08:16
Belachelijk. Zat er zeker ook nog een klein bodempje in? Ik was gisteren in hartje Amsterdam bij mijn favo pub op het Leidseplein en daar krijg je een groot, royaal glas wit voor 3,80. Bij de andere pub aan de overkant ben je het dubbele kwijt. Daar was een pint Guinnes 10 euro. :|
Waar moet ik zijn op het plein voor een betaalbaar glas wijn?
Ik was gister 6,50 kwijt voor een klein glaasje wit, en dat was nog de goedkoopste. Ik vind dat niet leuk meer. En dit was in Noord, waar je zou verwachten dat de prijzen wat lager zouden zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
26-11-2023 08:33
Waar moet ik zijn op het plein voor een betaalbaar glas wijn?
Ik was gister 6,50 kwijt voor een klein glaasje wit, en dat was nog de goedkoopste. Ik vind dat niet leuk meer. En dit was in Noord, waar je zou verwachten dat de prijzen wat lager zouden zijn.
Dan Murphy, Irish Pub. Daar gaan we altijd heen en betaal je dus 3,80 voor een groot glas wit. Alle drankjes zijn daar goed te betalen. De andere Ierse pub die daar zit ( ben de naam even kwijt ) is dus niet te betalen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
MevrouwTomatensoep schreef:
11-11-2023 13:59
Ja dat vind ik wel echt stom! Dit drink ik ook heel veel.

Overigens ook echt eens met kleding van de hema voor kinderen. Koop momenteel vrijwel alles via vinted.
En bij Hema is de kwaliteit er door de jaren heen ook niet bepaald op vooruit gegaan. Mijn dure hotelhanddoeken van Hema rafelen na 5 jaar al helemaal uit elkaar, terwijl ik ook nog goedkope handdoeken van 15 jaar oud heb die nog een stuk netter zijn.
Alle reacties Link kopieren
ik was altijd groot fan van de shampoo van hema, maar ze hebben de ingrediënten verandert en de prijs verhoogd.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
26-11-2023 09:00
Dan Murphy, Irish Pub. Daar gaan we altijd heen en betaal je dus 3,80 voor een groot glas wit. Alle drankjes zijn daar goed te betalen. De andere Ierse pub die daar zit ( ben de naam even kwijt ) is dus niet te betalen.
Thanks, ik ga hem onthouden !
.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren bij Nettorama voor mijn boodschappen en die claimen altijd 30% goedkoper te zijn. Ik heb mn kassabon thuis erbij gepakt en heb alle producten die ik gekocht heb, in de AH app opgezocht.
Bij AH zou ik voor de hele kar 62 euro kwijt geweest zijn
Bij Nettorama 47 euro!

Geen 30% dus maar wel echt een bizar verschil vind ik (en dan heb ik de producten die deze week in de actie waren niet meegerekend want dat is een oneerlijke vergelijking)

Dus nogmaals aanrader als je er eentje in je omgeving hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben alleen nauwelijks biologisch.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Streepjeskat schreef:
29-11-2023 17:12
Dus nogmaals aanrader als je er eentje in je omgeving hebt!
Helaas, de dichts bijzijnde Nettorama is 27 kilometer verderop.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
26-11-2023 09:00
Dan Murphy, Irish Pub. Daar gaan we altijd heen en betaal je dus 3,80 voor een groot glas wit. Alle drankjes zijn daar goed te betalen. De andere Ierse pub die daar zit ( ben de naam even kwijt ) is dus niet te betalen.
3,80 Euro is echt niet zo duur.
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
29-11-2023 17:49
3,80 Euro is echt niet zo duur.
Dat zegt ze ook niet.
Ze reageert op iemand die vraagt waar je een betaalbaar glas wijn kan kopen ;-)
tonkje schreef:
29-11-2023 17:24
Helaas, de dichts bijzijnde Nettorama is 27 kilometer verderop.
Wij rijden elke zaterdag naar hoofddorp, dat is ook 29 km.

Is 27 km ver?
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
29-11-2023 18:23
Wij rijden elke zaterdag naar hoofddorp, dat is ook 29 km.

Is 27 km ver?
27 km is voor mij volslagen belachelijk en hoe kom je erop ver. Richting de 2 uur met de fiets, terwijl ik een Albert Heijn op minder dan 100 meter heb zitten.
Maar mocht ik goedkoper uit willen zijn, dan zit er een Lidl op iets meer dan 1 kilometer. Waar ik nooit kom, want behalve die AH op 100 meter, heb ik nog 3 andere AH's die dichterbij zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
29-11-2023 18:22
Dat zegt ze ook niet.
Ze reageert op iemand die vraagt waar je een betaalbaar glas wijn kan kopen ;-)
Zo bedoel ik het ook niet. Ik weet dat ze dat niet zegt. ;-) Misschien onhandig verwoord van mijn kant,mijn excuses ervoor! ik bedoelde te zeggen dat het juist leuk is dat je ook af en toe een wijntje voor een betaalbare prijs kunt gaan drinken. :) Vaak kost het tegenwoordig toch minimaal 5 Euro.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
29-11-2023 18:36
27 km is voor mij volslagen belachelijk en hoe kom je erop ver. Richting de 2 uur met de fiets, terwijl ik een Albert Heijn op minder dan 100 meter heb zitten.
Maar mocht ik goedkoper uit willen zijn, dan zit er een Lidl op iets meer dan 1 kilometer. Waar ik nooit kom, want behalve die AH op 100 meter, heb ik nog 3 andere AH's die dichterbij zijn.

ik zou idd ook geen 27 km gaan rijden voor een besparing
Voor ons zit de nettorama op 5 km en de ah op 4 dus ja...dan is de keuze snel gemaakt.
MadameBijoux schreef:
29-11-2023 19:51
Zo bedoel ik het ook niet. Ik weet dat ze dat niet zegt. ;-) Misschien onhandig verwoord van mijn kant,mijn excuses ervoor! ik bedoelde te zeggen dat het juist leuk is dat je ook af en toe een wijntje voor een betaalbare prijs kunt gaan drinken. :) Vaak kost het tegenwoordig toch minimaal 5 Euro.
Eens.
Ik moet ook regelmatig rond de 6 euro betalen.
En nu is dat niet het grootste probleem, maar de 5 slokjes die ze er in schenken wel.
Ik hoef echt geen bel, maar een beetje een normaal glas is tegenwoordig ook te veel van het goede.
tonkje schreef:
29-11-2023 18:36
27 km is voor mij volslagen belachelijk en hoe kom je erop ver. Richting de 2 uur met de fiets, terwijl ik een Albert Heijn op minder dan 100 meter heb zitten.
Maar mocht ik goedkoper uit willen zijn, dan zit er een Lidl op iets meer dan 1 kilometer. Waar ik nooit kom, want behalve die AH op 100 meter, heb ik nog 3 andere AH's die dichterbij zijn.
Hmm, ja, met de fiets is het niet te doen.
Dat zou ik ook niet doen.

Wij rijden dus met de auto, doen boodschappen bij de Dirk, niet alleen om te besparen, maar omdat ik het een fijne winkel daar vind.
Dan drinken we een kopje koffie, doen de rest van de boodschappen en voor 12 uur zijn we weer thuis.
Alle reacties Link kopieren
MadameBijoux schreef:
29-11-2023 19:51
Zo bedoel ik het ook niet. Ik weet dat ze dat niet zegt. ;-) Misschien onhandig verwoord van mijn kant,mijn excuses ervoor! ik bedoelde te zeggen dat het juist leuk is dat je ook af en toe een wijntje voor een betaalbare prijs kunt gaan drinken. :) Vaak kost het tegenwoordig toch minimaal 5 Euro.
Geen probleem hoor. Je hoeft geen sorry te zeggen. :redrose:
En dat is ook zo ja, 5 euro is de gemiddelde prijs voor een glas wijn in de horeca waar ik meestal kom en dan heb je inderdaad maar een klein bodempje. Bij de andere cafe's op het Leidseplein is 6 tot 8 euro vrij normaal voor een glas wijn met een bodempje. Ik vind dat echt belachelijk. Daarom gaan we naar die Ierse pub. Daar is alles lekker betaalbaar. :cheer:
Een avondje uit is al duur zat. De bus kost me ook al een tientje. Het OV mag van mij echt een flink stuk goedkoper. Dat is gewoon niet meer normaal wat je betaalt voor een klein stukje met de bus of de trein.
Ik had vroeger een ex aan de andere kant van het land en toen was de trein al flink duur maar als ik die reis nu elk weekend zou moeten maken zou ik me helemaal blauw betalen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
30-11-2023 08:00
Eens.
Ik moet ook regelmatig rond de 6 euro betalen.
En nu is dat niet het grootste probleem, maar de 5 slokjes die ze er in schenken wel.
Ik hoef echt geen bel, maar een beetje een normaal glas is tegenwoordig ook te veel van het goede.
5 Euro vind ik over het algemeen nog te doen mits het een normaal gevuld glas is. Maar toen ik las wat Tonkje betaalde toen schrok ik me een hoedje. Als ze te weinig inschenken dan zeg ik er ook meteen wat van. Een half glaasje wijn voor 5 Euro vind ik echt te weinig en in dit geval dan zeker weer te duur.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 30-11-2023 09:31
6.87% gewijzigd
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
30-11-2023 08:06
Geen probleem hoor. Je hoeft geen sorry te zeggen. :redrose:
En dat is ook zo ja, 5 euro is de gemiddelde prijs voor een glas wijn in de horeca waar ik meestal kom en dan heb je inderdaad maar een klein bodempje. Bij de andere cafe's op het Leidseplein is 6 tot 8 euro vrij normaal voor een glas wijn met een bodempje. Ik vind dat echt belachelijk. Daarom gaan we naar die Ierse pub. Daar is alles lekker betaalbaar. :cheer:
Een avondje uit is al duur zat. De bus kost me ook al een tientje. Het OV mag van mij echt een flink stuk goedkoper. Dat is gewoon niet meer normaal wat je betaalt voor een klein stukje met de bus of de trein.
Ik had vroeger een ex aan de andere kant van het land en toen was de trein al flink duur maar als ik die reis nu elk weekend zou moeten maken zou ik me helemaal blauw betalen.
Ha,ha,dat sorry zeggen en langdradig communiceren is gewoon typisch MadameBijoux. Ik praat veel maar ik zeg ook veel. :mrgreen:

Zoals ik al zei een bodempje voor 5 Euro is belachelijk. Over het algemeen krijgen mijn vriend en ik een normaal glas als we uit eten gaan en ik
zie dan ook erop toe dat we een normale hoeveelheid krijgen. 8 Euro voor een glas wijn vind ik echt teveel en zeker voor een normale tent. De
lonen mogen ook wat meer omhoog. Is in bepaalde sectoren al gestegen maar nog niet overal. Mijn vriend zit tot volgend jaar aan de oude CAO vast. We komen prima rond maar dat neemt natuurlijk niet weg dat we zelf ook evenveel betalen als iedereen. En als ik iets te duur vind,al kan ik het betalen,dan vertik ik het gewoon zoals in dit geval dan een glas wijn voor 8 Euro.

De Ierse Pub lijkt me gezellig. Kan je daar ook uit eten gaan?
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Picnic reserveert ineens een aantal tijd slots en zelfs hele dagen voor bestellingen boven de 60 euro. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven