Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Punica: ik heb ook een betaal en een internetspaarrekening bij de rabo. Met 2 bankpassen: maar volgens mij betaal ik veel minder per kwartaal.

Ik heb geen extra rekening, kost alleen maar geld. Het komt bij ons allemaal op 1 pot. We hebben dus een gezamenlijk betaal- en spaarrekening.
Toevallig vandaag een extra betaalrekening geopend met mn vriend. 3,25 per kwartaal en 10,85 per jaar extra voor een tweede betaalpas.
Ik heb een betaalrekening en 2 spaarrekeningen bij mijn gewone bank, verder een spaarrekening en depositorekening bij de ASN. Bij mijn betaalrekening betaal ik een kwartaalbijdrage voor pasgebruik etc, maar ik betaal niets extra's voor alle spaarrekeningen (ook niet bij de ASN).

Ik weet dat je bij Moneyou een spaarrekening kunt openen die je in verschillende potjes kunt verdelen, misschien is dat wat om de diverse spaargelden (lange/korte termijn etc) wat overzichtelijker te houden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben een betaalrekening voor de vaste lasten, een spaarrekening die daaraan gekoppeld is en een aparte boodschappenrekening. Bij de rabobank, is wel prijzig, maar ik vind het overzicht van verschillende rekeningen erg prettig.

Iedere maand gaat er een vast budget naar de boodschappenrekening, op de betaalrekening blijft een vast bedrag staan voor de vaste lasten en de rest gaat naar de spaar.
Ik lees al een tijdje mee en vind erg herkenning bij alle tips en adviezen. Ben een knieperd and proud of it!

Altijd wel bezig met kijken of we wijzer met ons geld kunnen omgaan. Ben recentelijk overgestapt van energieleverancier, wat zo'n 200 euro per jaar scheelt, vond ik het wel waard. Ook dit jaar voor 't eerst de zorgverzekering op een hoog eigen risico gezet, met het idee dat we goed gezond zijn en ziektekosten kunnen opvangen met ons spaargeld. En geen ziektekosten is dus premiebesparing en dat gaat hoppekee zo op de spaarrekening. Ervan uitgaande dat we gezond zijn en blijven, niet onder een tram lopen... enz.
Verder heb ik de laatste tijd de Lidl ontdekt en dat scheelt toch zeker 50 a 75 euro per maand ten opzichte van Albert Heijn. Afgelopen maand zelfs 100 euro overgehouden op de boodschappenrekening en hoppa, ook dat gaat naar de spaar. Voelt erg goed. En daar hebben we zeker niet minder om gegeten.
En om nog even een duit in het zakje te doen qua besparingstips: in plaats van douchegel koop ik 4 stukken cremezeep bij kruidvat of A.H. a 1,29 euro en daar doen we toch - wat zal het zijn? - zeker 2 maanden mee.

Als je houdt van heerlijk geurende douchegel is dit zeker niet je tip, als je gaat voor 'gewoon schoon' dan is 't prima. Kan me overigens herinneren dat wij thuis vroeger ons altijd met zeep wasten onder de douche of in bad. Douchegel was toen echt een luxe (en misschien nog steeds wel?).
Douchen met zeep vind ik niet zo prettig, ik vind dat mijn huid er zo van uitdroogt. Ik heb vandaag flink inkopen gedaan bij het Kruidvat. Dove producten 2+2 gratis, favoriete merk shampoo John Frieda & haarkleuring met 40% korting en nog wat dingen. Ik moest wel bijna 50 euro afrekenen, maar de komende tijd kunnen we weer vooruit met deo/douche/shampoo etc. En ik heb een nieuwe bril besteld bij Hans Anders. Ik draag gewoon lenzen, maar voor 's avonds heb ik een bril waarvan 1 pootje is afgebroken. Ik heb de meest simpele glazen genomen, dus geen kunststof/ontspiegeld/krasvrij etc., de bril kost me dan compleet 65 euro ipv 150 euro. Aangezien ik hem toch alleen 's avonds op heb vind ik ontspiegelde glazen niet nodig, had ik voorheen ook niet en ik heb er nooit last van gehad.

Qua boodschappen ben ik gisteren toch nog naar de Lidl geweest, de frisdrank was op en nog wat dingen. Verder vandaag nog brood en melk gehaald, voor het avondeten had ik alles nog in huis.
Ik heb zelf 2 rekeningen bij ING en een spaar.

Wat handig is van ING is dat je 1 inlog hebt voor het internetbankieren. Ik weet wat ik per maand kan uitgeven en dit gaat naar mijn boodschappen (en leuke dingen) rekening.

Zit nu het boek van Annemarie van Gaal te lezen, erg interessant! Zeker goede tips (maar ook al een hoop wat ik veel wist)
Ik ga binnenkort samenwonen en heb al een gezamenlijk rekening bij de ing met vriend geopend. We houden allebei onze ing rekeningen aan en storten een vast bedrag per maand op de gezamenlijke rekening. Ook nog gedacht om beide inkomsten op gezamenlijke rekening binnen te laten komen en dan allebei zakgeld te krijgen op onze eigen rekeningen, maar dat voelt nu nog wat te vast.
Kennen jullie deze site al?

www.nietrijkwelsmaak.nl

Is een leuke site voor vde vrekken onder ons.
quote:rianne323 schreef op 27 januari 2011 @ 17:06:

Dank je wel! Meteen besteld, scheelt weer 2 euro!Gewoon googlen op 'gratis verzending Bol' en de betreffende maand en er komt altijd wel een code tevoorschijn.
Ik sliep al járen in een oud tshirt waar de gaten zo onderhand in vallen. Nu heb ik bij de Honkermuller 4 slaapshirts of hoe noem je die dingen gekocht: normaal kostte 1 zo'n ding 11 euro, nu heb ik er 4 voor 9,70. 70% korting op de eerste drie, en het vierde product gratis. Dus voorlopig kan ik weer vooruit! (en van dat oude, versleten shirt maar ik dan weer mijn eigen zpaghetti )
Ik heb ook ondergoed gescoord bij de HunkeMöller vandaag: inderdaad de 4e gratis én al korting vanwege de opruiming, dus nu 19 euro voor 8 stuks onderbroeken. Prima deal.

Woensdag ook al 3 stuks gehaald (ja, ik was er écht aan toe) om te kijken hoe ze zaten. Toen ook al 50% korting (afgeprijsd) en vanwege een actie ook nog eens 19% BTW-korting.
Onderbroeken haal ik toch maar gewoon bij de Zeeman Nóg goedkoper: voor diezelfde 8 onderbroeken was ík 10 euro kwijt. En het zijn gewoon leuke en goede onderbroeken... (Ter vergelijking, ik had ze aardig duurder bij de Hema gekocht, en die elastieken flubberen nu al, terwijl mijn Zeeman onderbroeken die ik al een stuk langer heb nog steeds goed zijn.)
quote:Alynia schreef op 29 januari 2011 @ 18:13:

Onderbroeken haal ik toch maar gewoon bij de Zeeman Nóg goedkoper: voor diezelfde 8 onderbroeken was ík 10 euro kwijt. En het zijn gewoon leuke en goede onderbroeken... (Ter vergelijking, ik had ze aardig duurder bij de Hema gekocht, en die elastieken flubberen nu al, terwijl mijn Zeeman onderbroeken die ik al een stuk langer heb nog steeds goed zijn.)

Ik heb bij verschillende winkels gezocht én gekocht, maar vond ze niet lekker zitten of ze bleven niet mooi. Deze zaten wél lekker.

Vrekken is voor mij niet per sé 'zo min mogelijk geld uitgeven' , maar wel 'zo min mogelijk geld uitgeven voor (redelijk) goede kwaliteit'. Ik heb ondergoed van de H&M gehad wat echt jaaaaaren veelvuldig en met plezier is gedragen. Maar dat hebben ze nu niet meer.

En ik vind het meer zonde om iets bij Zeeman te kopen en het vervolgens in de kast te laten liggen/weg te gooien omdat het niet lekker zit, dan meer te betalen voor iets wat wel goed (genoeg voor mij) is.
Daar heb je ook helemaal gelijk in

Maar ik vind die van de Zeeman toevallig wel leuk en lekker zitten. En ze gaan bij mij net zo lang mee als die van de Hunkemoller. Tja, in dat geval ga ik gewoon voor minder geld uitgeven natuurlijk. Maar ik zou dus bijvoorbeeld ook niet meer zo snel bij de Hema kopen ipv de Honkemuller, vanwege dat flubberen.
Grappig programma om te kijken op uitzendinggemist.nl De nationale geldtest, veel tips voor jongeren om beter binnen je budget te kijken. Ik verbaas me erover hoe weinig jongeren weten zeg :|
Haha, Atelier_madame, zo ben ik eens van mijn bankje afgegleden van verbazing toen naast mij 2 meiden van een jaar of 17 in gesprek waren. Eentje had vet ruzie met d'r moeder gemaakt want die was zooooo onredelijk! Ze wilde echt heel graag zo'n übercute chinchilla, kost met hok en al zo'n 300 euro en dat mens wilde dat haar niet lenen. Die vond dat ze eerst d'r scooter, ipod en openstaande rekening voor mobiel bellen (foutje tijdens vakantie in Spanje) af moest betalen aan mams, en de 200 euro die ze bij oma had losgepraat moest ook nog terugbetaald worden van d'r moeder. Echt zoooo onredelijk van mams. Ze kon eigenlijk ook niet mee stappen, maar kon wel wegsluipen maar dan moest d'r vriendin wel ff voorschieten. Vervolgens zag ik die vriendin een pruillipje trekken en niets terug durven zeggen.

Die had er zeker wat van kunnen leren denk ik.
ach, dat is een toekomstige klant van de voedselbank

Nou ja, ik wil er eigenlijk niet te hard over oordelen...Toen ik 17 was, waren er nog net geen mobieltjes en was geld lenen nog helemaal geen gemeengoed (ja een piek van een vriendin voor een Mars op school).

Nu worden ze ook doodgegooid met koop nu, betaal later-reclames. Je moet om erbij te horen een smartphone, een i-pod, een i-pad, een scooter en Uggs hebben.

Meelopen met de mode was in mijn tijd ook wel, maar toen volstond een discman en een vespa.

Enfin, verstandig dat moeder vindt dat ze eerst die andere schulden af moet betalen, maar ze zou er verstandig aan doen vanaf nu niks meer aan haar dochter te lenen.
quote:Starshine schreef op 30 januari 2011 @ 10:03:

Je moet om erbij te horen een smartphone, een i-pod, een i-pad, een scooter en Uggs hebben.

Meelopen met de mode was in mijn tijd ook wel, maar toen volstond een discman en een vespa.Probleem van nu is juist dat die scooter een Vespa moet zijn!
He lekker even gevrekt! Heb 9 zakken m&m's gekocht voor samen nog geen 15 euro (in de bonusaanbieding van AH) en dus 3 bioscoopkaartjes kado! Met z'n drieen al m&m's kauwend in de bios, perfect.

Het duurt wel tot 4 weken voor de kaartjes in huis zijn en je kunt er maar twee per postadres laten bezorgen, ik laat er eentje naar een ander adres sturen.

Ik begin er echt lol in te krijgen in dat vrekken, budgetteren, besparen en in kaart brengen. Lees hier dan ook al een tijdje vol interesse mee.
anoniem_109955 wijzigde dit bericht op 30-01-2011 16:33
Reden: 5 keer dus in drie zinnen is wat veel dusssss...
% gewijzigd
Niet zo goed gevrekt de afgelopen weken. Paar keer afhaal gehaald en ook eten laten bezorgen. Kaching. Baal er wel behoorlijk van. Voor de komende week heb ik het meeste eten in huis, moet een paar dingen halen en dan kunnen we de hele week voorruit.

Vriend en ik hebben ook afgesproken dat we komende maand niet gaan snacken. Dat gebeurde hooguit 1 keer per maand, en nu iedere week. We gaan zo ook al een jaar niet meer naar de McDonalds. Ik heb veel familie in het zuiden wonen, en we gingen op de terugweg bijna altijd ook nog naar de Mac.
Ow ja, ik vind de Mac dus lekker.
Ik lees al een tijdje mee en ik ben ook een echte koopjesjager. Bij de Jumbo doen ze nog wel eens produkten die uit het assortiment gaan afgeprijsd weg. Van de week heb ik zo drie grote flessen Palmolive Aroma Therapy van 500 ml kunnen kopen tegen ¤ 1,- per stuk. Bij Deen staan dezelfde flessen voor ¤ 3,25 per stuk. Ook heb ik 5 flessen Fa Douche van 250 ml kunnen scoren voor ¤ 1,- per stuk. Minder voordelig dan de Palmolive maar deze FA kost bij de Op=Op bij ons

¤ 5,- voor 3 flessen. Dus ik ruik de komende maanden lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven