Geld & Recht alle pijlers

Weg treinkaartje, weg samenreiskorting?

03-11-2011 19:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds mijn kinderen de railrunner ontgroeid zijn, heb ik een voordeelurenabonnement, nu in de vorm van een OV chipkaart.

Gingen we tot nu toe met zijn drieën met de trein, hadden we alledrie 40% korting op de ritprijs. Zo is een dagje Amsterdam nog wel betaalbaar per trein.

Nu is het dan toch zover dat je geen papieren kaartjes meer kan kopen, de jongens hebben ieder een ov chip, maar betalen dan de volle mep.

Is de meereizigerskorting dan vervallen, of is er een manier waarmee ze met me mee kunnen reizen tegen het gereduceerde tarief?
Je kan nog steeds papieren kaartjes kopen. Met korting.
Gewoon lekker de auto nemen en op de p+r zetten, dan rijden je kinderen voor niks mee!
Geen idee. Dat vroeg ik me dus ook af. Heb hetzelfde met mijn OV studentenkaart. Nu kan je naar veel plekken wel nog mensen meenemen door hen gewoon een kaartje te laten kopen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Met de OV Chipkaart verdwijnt voor zover ik begrepen heb ook de meereiskorting.
quote:AlettaJacobs schreef op 03 november 2011 @ 19:50:

Je kan nog steeds papieren kaartjes kopen. Met korting.Dit dus.
Ik ben daar ook wel benieuwd naar eigenlijk..
quote:AlettaJacobs schreef op 03 november 2011 @ 19:50:

Je kan nog steeds papieren kaartjes kopen. Met korting.Dit
quote:sussie_g schreef op 03 november 2011 @ 19:53:

Met de OV Chipkaart verdwijnt voor zover ik begrepen heb ook de meereiskorting.De gemenerds!! (en dus nog sneaky doen ook want tot nu toe is het niet doorgegeven...)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Volgens mij kun je nog gewoon tot dec 2012 kaartjes kopen. Dus 1x chippen voor jou en papieren kaartjes voor de kinderen.

In 2013 komt er voor kleine kinderen een chipversie van de railrunner.
quote:neweve schreef op 03 november 2011 @ 20:02:

[...]

De gemenerds!! (en dus nog sneaky doen ook want tot nu toe is het niet doorgegeven...)Don't fret, de 40% kortingskaart is ook al afgeschaft, en daarmee de samenreiskorting, dus in 2013 is het allemaal geen probleem meer
Beetje offtopic: weet iemand of het voor mijn kind ook mogelijk is om kinderkorting te krijgen met ovchip zonder gegevens te verstrekken (dus eigenlijk op een anonieme kinderovchip)?

Kaartje voor railrunner kan dus sowieso, begrijp ik.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:AlettaJacobs schreef op 03 november 2011 @ 20:04:

[...]

Don't fret, de 40% kortingskaart is ook al afgeschaft, en daarmee de samenreiskorting, dus in 2013 is het allemaal geen probleem meer Niet wanneer je de kaart al hebt toch?
quote:daydream schreef op 03 november 2011 @ 20:06:

[...]

Niet wanneer je de kaart al hebt toch?Nee, dan loopt hij nog een aantal jaar door gelukkig. Je kunt alleen geen nieuwe meer kopen. Tegenwoordig zijn er verschillende kortings-combi's die allemaal stukken duurder zijn dan de ouderwetse 40% kaart.
quote:daydream schreef op 03 november 2011 @ 20:06:

[...]

Niet wanneer je de kaart al hebt toch?Idd, mijn kaart is verlengd in de tijd dat de nieuwe voordeelkaarten al in waren gegaan en dan krijg je dus gewoon wel 40%. Ook in de avondspits.
quote:AlettaJacobs schreef op 03 november 2011 @ 20:04:

[...]

Don't fret, de 40% kortingskaart is ook al afgeschaft, en daarmee de samenreiskorting, dus in 2013 is het allemaal geen probleem meer

Wie wat waar??

Edit: Kon het niet vinden, maar inmiddels gevonden!

Niet afgeschaft, alleen niet meer beschikbaar voor nieuwe abonnees.
quote:achnein schreef op 03 november 2011 @ 20:08:

[...]

Idd, mijn kaart is verlengd in de tijd dat de nieuwe voordeelkaarten al in waren gegaan en dan krijg je dus gewoon wel 40%. Ook in de avondspits.Voorlopig nog niet nee.. Er is een nieuwe versie waarbij je alleen buiten de spits ('s ochtends 6-9, 's avonds 16-19 dacht ik) 40% korting krijgt, kost ook ~50 euro.. Gelukkig heb ik de oude variant nog, maar je weet natuurlijk niet wanneer ze daarmee stoppen...
quote:AlettaJacobs schreef op 03 november 2011 @ 20:07:

[...]

Nee, dan loopt hij nog een aantal jaar door gelukkig. Je kunt alleen geen nieuwe meer kopen. Tegenwoordig zijn er verschillende kortings-combi's die allemaal stukken duurder zijn dan de ouderwetse 40% kaart.Is de 40%kaart volgend jaar dan niet ook een stuk duurder?
quote:daydream schreef op 03 november 2011 @ 20:11:

[...]

Is de 40%kaart volgend jaar dan niet ook een stuk duurder?Als je zo'n oude hebt kost hij nu 60 euro.
60 euro wordt het, lees ik net...
quote:aardappelhoofd schreef op 03 november 2011 @ 20:09:

[...]

Wie wat waar??

Edit: Kon het niet vinden, maar inmiddels gevonden!

Niet afgeschaft, alleen niet meer beschikbaar voor nieuwe abonnees.Wauw, die is echt prachtig! Bijna net zo mooi als treinen die over een half uur vertrekken
Overigens geldt de oude kortingskaart vanaf eind 2012 alleen nog bij NS. Voor arriva en syntus trajecten moet je dan de volle prijs betalen.
quote:AlettaJacobs schreef op 03 november 2011 @ 20:23:

Overigens geldt de oude kortingskaart vanaf eind 2012 alleen nog bij NS. Voor arriva en syntus trajecten moet je dan de volle prijs betalen.Dat is nu toch ook al? Als je bijv. in Arnhem over wilt stappen naar Winterswijk moet je uitchecken bij de NS en inchecken bij Syntus. Wil je korting bij Syntus, dan moet je hun kortingsproduct op je kaart zetten.
Met papieren kaartjes geldt de NS-korting nog wel.
quote:AlettaJacobs schreef op 03 november 2011 @ 20:29:

Met papieren kaartjes geldt de NS-korting nog wel.Worden die niet binnenkort ook nog eens afgeschaft? NS

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven