Geld & Recht alle pijlers

Wel/ niet uitbetaald??

26-12-2010 15:25 10 berichten
Hallo dames,

Ik vroeg mij of of iemand dit weet.

Ik werk elke zaterdag in een bedrijf.

En vroeg mij af of ik dan gewoon doorbetaald hoor te krijgen met

Kerst en Nieuwjaarsdag.

De bedrijfstak waarin ik zit bevat geen CAO.

Heb het ook al aan mijn baas gevraagd, maar hij wist het niet en zou het vragen aan de boekhouder hoe dit zit.

Hij heeft mij wel al uitbetaald voor de hele maand december en ik kon ook zien welke dagen hij heeft door gegeven, en daar stond eerste kerstdag niet bij.

Maar naar mijn weten hoor ik die gewoon betaald te krijgen...

Heb een contract voor een vast aantal uur en mis anders 8 uur.

Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in het bedrijf heeft iedereen weer een ander contract.

De meesten moeten zulke uren dus gewoon in halen..

Te belachelijk voor woorden natuurlijk!
Waarschijnlijk denk ik heel simpel hoor (ik dek me vast in ) maar als je werkt krijg je toch sowieso betaald?

Of tijd voor tijd?
Wettelijk is hierover niets geregeld. Werkgever en werknemer moeten hier zelf uikomen.

In veel CAO's is bepaald dat als een medewerker in een periode van 13 weken, 7 keer op een bepaalde dag heeft gewerkt, hij recht heeft op doorbetaling van het gemiddelde aantal uur dat de medewerker heeft gewerkt op zo'n dag.

aangezien jij niet onder een CAO valt zal je in overleg moeten met je werkgever hierover
ik werk normaal ook op zaterdag en ik krijg gewoon betaald:) werk in de detailhandel
In de tak waar mijn vriend werkt is er ook geen CAO.

Daar is de regel dat als een feestdag op een reguliere werkdag valt, je de uren die je normaal werkt betaald krijgt.
Ik werk doordeweeks, maar krijg bijv 2e paas- of pinksterdag ook gewoon betaald. Dus het lijkt mij van wel.
In principe moeten feestdagen doorbetaald worden wanneer ze op een werkdag vallen. Er kunnen echter in een contract andere afspraken worden gemaakt. Of dat bij jou aan de orde is, kunnen wij op basis van de info die je hier geeft niet beoordelen.
Als je een vast aantal uren contract hebt moet je minimaal die uren uitbetaald krijgen.
Oh dit is een interessant topic voor mij, ik werk in een supermarkt als bijbaantje, elk weekend een dag (ene keer zaterdag, andere keer de zondag). Dit is de afgelopen 3 maanden zo geweest, heb 2x een weekend vrijgehad.

Ik heb een 0 uren contract, dus ik begrijp dat ik nu dus gewoon recht heb op een doorbetalen van mijn gemiddeld aantal uren van de afgelopen weken?

aanvulling:

heb het opgezocht in de CAO, ik moet de afgelopen 12 weken gemiddeld 6 zaterdagen gewerkt hebben om 1e kerstdag doorbetaald te krijgen, muv een zondag, dus ik krijg helaas niets volgens mij want heb er maar 4 gewerkt doordat ik om de week dus ook op zondag werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven