Wel/ niet uitbetaald??

zondag 26 december 2010 om 15:25
Hallo dames,
Ik vroeg mij of of iemand dit weet.
Ik werk elke zaterdag in een bedrijf.
En vroeg mij af of ik dan gewoon doorbetaald hoor te krijgen met
Kerst en Nieuwjaarsdag.
De bedrijfstak waarin ik zit bevat geen CAO.
Heb het ook al aan mijn baas gevraagd, maar hij wist het niet en zou het vragen aan de boekhouder hoe dit zit.
Hij heeft mij wel al uitbetaald voor de hele maand december en ik kon ook zien welke dagen hij heeft door gegeven, en daar stond eerste kerstdag niet bij.
Maar naar mijn weten hoor ik die gewoon betaald te krijgen...
Heb een contract voor een vast aantal uur en mis anders 8 uur.
Bedankt alvast.
Ik vroeg mij of of iemand dit weet.
Ik werk elke zaterdag in een bedrijf.
En vroeg mij af of ik dan gewoon doorbetaald hoor te krijgen met
Kerst en Nieuwjaarsdag.
De bedrijfstak waarin ik zit bevat geen CAO.
Heb het ook al aan mijn baas gevraagd, maar hij wist het niet en zou het vragen aan de boekhouder hoe dit zit.
Hij heeft mij wel al uitbetaald voor de hele maand december en ik kon ook zien welke dagen hij heeft door gegeven, en daar stond eerste kerstdag niet bij.
Maar naar mijn weten hoor ik die gewoon betaald te krijgen...
Heb een contract voor een vast aantal uur en mis anders 8 uur.
Bedankt alvast.
zondag 26 december 2010 om 15:42
Wettelijk is hierover niets geregeld. Werkgever en werknemer moeten hier zelf uikomen.
In veel CAO's is bepaald dat als een medewerker in een periode van 13 weken, 7 keer op een bepaalde dag heeft gewerkt, hij recht heeft op doorbetaling van het gemiddelde aantal uur dat de medewerker heeft gewerkt op zo'n dag.
aangezien jij niet onder een CAO valt zal je in overleg moeten met je werkgever hierover
In veel CAO's is bepaald dat als een medewerker in een periode van 13 weken, 7 keer op een bepaalde dag heeft gewerkt, hij recht heeft op doorbetaling van het gemiddelde aantal uur dat de medewerker heeft gewerkt op zo'n dag.
aangezien jij niet onder een CAO valt zal je in overleg moeten met je werkgever hierover

maandag 27 december 2010 om 10:44
Oh dit is een interessant topic voor mij, ik werk in een supermarkt als bijbaantje, elk weekend een dag (ene keer zaterdag, andere keer de zondag). Dit is de afgelopen 3 maanden zo geweest, heb 2x een weekend vrijgehad.
Ik heb een 0 uren contract, dus ik begrijp dat ik nu dus gewoon recht heb op een doorbetalen van mijn gemiddeld aantal uren van de afgelopen weken?
aanvulling:
heb het opgezocht in de CAO, ik moet de afgelopen 12 weken gemiddeld 6 zaterdagen gewerkt hebben om 1e kerstdag doorbetaald te krijgen, muv een zondag, dus ik krijg helaas niets volgens mij want heb er maar 4 gewerkt doordat ik om de week dus ook op zondag werk
Ik heb een 0 uren contract, dus ik begrijp dat ik nu dus gewoon recht heb op een doorbetalen van mijn gemiddeld aantal uren van de afgelopen weken?
aanvulling:
heb het opgezocht in de CAO, ik moet de afgelopen 12 weken gemiddeld 6 zaterdagen gewerkt hebben om 1e kerstdag doorbetaald te krijgen, muv een zondag, dus ik krijg helaas niets volgens mij want heb er maar 4 gewerkt doordat ik om de week dus ook op zondag werk