Geld & Recht alle pijlers

Werkgever accepteert ziekmelding niet

11-01-2010 09:18 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb me vanmorgen ziekgemeld met als reden, ik ben op. Heb de laatste maanden beetje teveel (lopende scheiding en ex laat mij niet met rust, 4 kids waar ik alleen voor zorg, financieel aan de grond, vader ernstig ziek) op mijn bordje gekregen.

Ik ben bij de huisarts geweest vorige week, heb slaaptabletten gekregen en moet morgen weer terugkomen. Ook moet ik naar maatschappelijk werk.

Ik voel me zwaar ellendig, huil veel, slaap niet, nergens zin in en bek de kinderen af. Ik werk 32 uur per week, had in december al aangegeven dat ik graag iets minder zou willen werken, was goed, maar dan in januari, helaas heeft mijn werkgever geen boodschap aan wat er allemaal gebeurd. Snap ik volkomen maar ik kan niet doorgaan tot ik letterlijk knap, heb de kids en die hebben ook al genoeg meegemaakt in korte tijd.

Ik kan een hoop hebben maar nu is het op.

Wat moet ik en wat kan ik doen, wat ben ik verplicht en hoe kan ik een beetje meer rust krijgen?
quote:Brown_Eyes schreef op 11 januari 2010 @ 12:47:

Burn-out, oververmoeid is ook ziek zijn...en zal door de arbo-arts vastgesteld moeten worden (die natuurlijk info kan inwinnen bij huisarts of psycholoog).
Wacht, jouw filiaal heeft geen email? Dat is uniek! Hoe worden dan berichten doorgegeven aan jouw leidinggevende?

Niet dat ik je niet geloof, maar ik probeer even te bedenken hoe je een schriftelijk bericht naar je leidinggevende kan krijgen.
quote:Muis66 schreef op 11 januari 2010 @ 12:42:

Bedenk me nu, is het iets om even bij je HA na te vragen of je een gesprek kan met een crisisdienst of iets dergelijks? Dat je gewoon even iemand hebt tegen wie je kan 'aanzwammen' en die even wat rust in je hoofd kan geven? Vandaag nog, welteverstaan?Hoe enorm rot de problemen van TO ook zijn, crisisdienst is er voor heel andere koek. Daar kom je (terecht) echt niet zomaar terecht.