Geld & Recht alle pijlers

Wie doen er nog meer spaarchallenges?

03-01-2020 20:04 621 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik was een beetje aan het denken over goede voornemens voor 2020 en een beetje aan het surfen, toen ik onderstaand artikel tegenkwam over spaarchallenges. Ik vond dat er best goede ideeën tussenstonden en wij gaan nu thuis de 52-weken challenge doen! Heb er al een apart potje voor gemaakt op onze spaarrekening. Weet nog niet wat we er aan het einde van het jaar mee gaan doen :)

https://methetzelfdegeld.nl/2020/01/02/ ... challenge/

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Catcats schreef:
06-01-2020 22:18
:cheer:
Ik ook. Alarm op zondag ervoor gezet ☺️
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
06-01-2020 23:02
Ik ook. Alarm op zondag ervoor gezet ☺️
Goed bezig! Dan heb je ook geen excuus om het niet te vol te houden :p
Alle reacties Link kopieren
We hebben besloten om er nog een spaardoel bij te doen. Al het contant geld dat we dit jaar krijgen, gaat ook onaangeraakt in een pot. Van dat geld dat we krijgen voor verjaardagen, of geld dat we krijgen als we iets terugbrengen naar de winkel. Of wanneer oma nog 20 euro in onze handen duwt.
Catcats schreef:
08-01-2020 13:38
We hebben besloten om er nog een spaardoel bij te doen. Al het contant geld dat we dit jaar krijgen, gaat ook onaangeraakt in een pot. Van dat geld dat we krijgen voor verjaardagen, of geld dat we krijgen als we iets terugbrengen naar de winkel. Of wanneer oma nog 20 euro in onze handen duwt.
Klinkt goed catcats! Goed bezig! Doen wij ook bijv met dingen die we via marktplaats verkopen.
Alle reacties Link kopieren
noctua schreef:
09-01-2020 13:05
Klinkt goed catcats! Goed bezig! Doen wij ook bijv met dingen die we via marktplaats verkopen.
Slim! Kijk zo komen we er wel met zijn allen :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben uitgerekend wat we elke maand zouden moeten kunnen sparen, maken dat over als loon binnen is en er dan niet meer aankomen. In december begonnen, maar nu is de auto stuk. Paar honderd euro minstens. (6) daar gaat mijn spaargeld :frusty:
Spaarrekeningen brengen toch niets op, dus de buffers staan hier gewoon op de zichtrekening. Elke maand gaan er vaste bedragen naar de verschillende fondsen (eentje voor elk van de kids en een 4-tal+1 voor onszelf) en daar kunnen we manueel bijstorten van zodra we daar zin in hebben. En daar krijg je dan ook nog iets voor terug :)
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
09-01-2020 15:08
Wij hebben uitgerekend wat we elke maand zouden moeten kunnen sparen, maken dat over als loon binnen is en er dan niet meer aankomen. In december begonnen, maar nu is de auto stuk. Paar honderd euro minstens. (6) daar gaat mijn spaargeld :frusty:
Zie het positief: je hebt spaargeld om zo’n tegenvaller op te vangen !
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
09-01-2020 18:09
Zie het positief: je hebt spaargeld om zo’n tegenvaller op te vangen !
Klopt. Maar had toch liever meer spaargeld gehad. Want we willen nog een nieuwe vloer en een nieuwe badkamer ergens de komende drie jaar.
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
09-01-2020 15:08
Wij hebben uitgerekend wat we elke maand zouden moeten kunnen sparen, maken dat over als loon binnen is en er dan niet meer aankomen. In december begonnen, maar nu is de auto stuk. Paar honderd euro minstens. (6) daar gaat mijn spaargeld :frusty:
Godsamme zal je net zien :evil:
ekeim schreef:
09-01-2020 15:08
Wij hebben uitgerekend wat we elke maand zouden moeten kunnen sparen, maken dat over als loon binnen is en er dan niet meer aankomen. In december begonnen, maar nu is de auto stuk. Paar honderd euro minstens. (6) daar gaat mijn spaargeld :frusty:

Oohh balen dit! Zeker als je nog een ander spaardoel hebt
Alle reacties Link kopieren
Challenge....
In Nederland heet dat gewoon een uitdaging.
#EngelseZiekte
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
09-01-2020 20:56
Challenge....
In Nederland heet dat gewoon een uitdaging.
#EngelseZiekte
Maar "spaar uitdaging" bekt niet zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Catcats schreef:
10-01-2020 07:09
Maar "spaar uitdaging" bekt niet zo lekker.
Spaaruitdaging: Die overbodige spatie is evengoed "Engelse ziekte".
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig gaat het daar hier niet om.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben we maar een klein clubje wat meedoet. Ik wil eigenlijk alweer de centen van week 3 overmaken maar daar zijn we nog lang niet. In het begin gaat t niet hard.
Haha. Ik ook ;-). Met de bingo-versie kan het harder gaan.
ekeim schreef:
09-01-2020 18:52
Klopt. Maar had toch liever meer spaargeld gehad. Want we willen nog een nieuwe vloer en een nieuwe badkamer ergens de komende drie jaar.
Als je in drie jaar een nieuwe vloer en een badkamer bij elkaar kunt sparen, kun je echt heel veel sparen!
MinkeDeWit schreef:
10-01-2020 21:48
Als je in drie jaar een nieuwe vloer en een badkamer bij elkaar kunt sparen, kun je echt heel veel sparen!
Maar is deze spaarchallenge jullie enige vorm van sparen dan? Ik kan gelukkig iedere maand best veel geld opzij leggen. De spaarchallenge is voor de leuk, erbij.
Emceetje schreef:
11-01-2020 08:40
Maar is deze spaarchallenge jullie enige vorm van sparen dan? Ik kan gelukkig iedere maand best veel geld opzij leggen. De spaarchallenge is voor de leuk, erbij.
Nee hoor, ik spaar daarnaast een vast bedrag en samen metman nog een bedrag voor kind.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
11-01-2020 08:40
Maar is deze spaarchallenge jullie enige vorm van sparen dan? Ik kan gelukkig iedere maand best veel geld opzij leggen. De spaarchallenge is voor de leuk, erbij.
Voor ons is het ook voor erbij :)
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is het ook extra.
Ah OK, gelukkig maar (voor jullie). Het is dus vooral voor de lol, spelen met muntgeld :proud:
MinkeDeWit schreef:
11-01-2020 10:53
Ah OK, gelukkig maar (voor jullie). Het is dus vooral voor de lol, spelen met muntgeld :proud:
Hoezo denk je dat? Het heeft een doel. Als wij het kleingeld niet in de spaarpot zouden doen, zou het verdwijnen in het boodschappengeld en dat is jammer. Nu hebben we een spaarpotje voor de vakantie.
Emceetje schreef:
11-01-2020 11:46
Hoezo denk je dat? Het heeft een doel. Als wij het kleingeld niet in de spaarpot zouden doen, zou het verdwijnen in het boodschappengeld en dat is jammer. Nu hebben we een spaarpotje voor de vakantie.
Maar die vakantie had je anders ook kunnen betalen, dus het is vooral sparen op een ludieke manier voor de ijsjes en zo.
Ik bedoel het niet beledigend of aanmatigend hoor. Zelf doe ik geen spaarchallenge, maar ik zoek wel de grenzen op van wat ik kan sparen en toch nog makkelijk kunnen leven. Mijn spaargeld gaat dus aan het begin van de maand al naar een andere rekening. De rest mag op. Aan contant geld doe ik bijna niet meer. Ik pin elke week 70 euro voor de rijlessen van mijn dochter, maar voor eigen gebruik doe ik 3 maanden met 20 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven