Geld & Recht alle pijlers

Wie erft

24-06-2015 16:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie

Vrouw , alleenstaand , komt te overlijden . Geen ouders , geen kinderen , geen ex partners

Heeft / had 6 broers

3 van haar broers zijn overleden . Alle drie waren die getrouwd en hadden kinderen . Van 2 van die broers is de echtgenoot ook overleden en zijn er alleen nog kinderen over . Van 1 broer is er nog een weduwe over

3 broers zijn getrouwd en leven nog

Vraag. Erven de kinderen van de eerste groep broers nu wel of niet ? Ik denk zelf van wel mijn oom (een van de broers met vrouw ) denkt van niet .
Ja die erven van deel wat hun vader geerft zou hebben.
http://www.persoonlijkefinancien.nl/wie-erft/
Plaatsvervanging dus ja die kinderen erven samen het deel van broer/zus
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Oke. Dank ,, zat ik goed . Fijn .
Dat hangt ervan af of er een testament is. Eigen kinderen kun je nooit volledig onterven, maar broers en kinderen van je broers wel.
Even ervan uitgaand dat er geen testament is.

In principe erven alle broers (6 stuks in dit geval). Indien een broer is overleden komen zijn kinderen ervoor in de plaats.
Ik weet niet of er een testament is. Geen idee .. Mij maakt het niet uit verder
Valt er wat te halen?
Als er geen testament is geldt de vererving volgens de wet. Dat betekent dat haar broers allemaal 1/6 deel erven. Wanneer een broer niet meer leeft erven zijn kinderen gezamenlijk het zesde deel.
maackii.. Voor mij ? Nee hoor.. ik ben geen erfgenaam. Ik vroeg het me in deze situatie oprecht af.. Zij is alleen , geen kinderen, geen ex, geen ouders..Hoe zit het dan.

.Mijn oom was er heilig van overtuigd dat de kinderen van de overleden broers niets zouden krijgen (daar zit wat strijd ) en ik ben ervan overtuigd dat ze wel recht hadden op een deel (wat ik niet meer dan normaal zou vinden).. Dat blijkt dus zo te zijn tenzij testament.. En ik heb dus geen idee of die er is en boeit mij niet. Ik snap alleen nooti zo goed dat er dit soort strijd kan zijn.. het is maar geld..

En tegen die tijd zal de notaris zich er wel mee bemoeien mag ik aannemen zodat die oom er zich niet tegenaan kan bemoeien.. En verder wens ik ze succes met de verdeling..
Van 1 broer is er nog een weduwe over.

Deze vrouw erft niet, het geld gaat naar haar kinderen,immers zij is geen bloedverwant

Bijvoorbeeld er is 60000 te verdelen per broer is dat 10000.

Een broer die overleden is en 4 kids heeft ,dan krijgt elk kind 2500

Een broer die overleden is en 2 kids heeft,dan krijgt elke kind 5000

Uiteraard zijn dit brutobedragen,daar gaat de eventuele te betalen erfbelasting nog af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven