Wie heeft gelijk?
donderdag 31 mei 2018 om 17:20
Hoi allemaal,
Ik heb iets gekocht maar het product voldoet niet aan de bijschrijving en is daardoor nu kapot.
Hierop heb ik uiteraard gemaild met foto's naar de webwinkel, deze wilt het wel maken maar vind dat ik de verzendkosten moet betalen omdat hij het product al laat maken en daar voor hun kosten aan vast zitten.
Nou lijkt het mij niet meer dan logisch dat hun voor alle kosten opdraaien omdat het product niet aan de omschrijving voldoet.
Het contact verloopt erg moeizaam en ik heb al sinds verleden week geen reactie meer gekregen.
De verzendkosten zijn niet veel maar het gaat mij om het principe en ik vind dit nou niet echt klantvriendelijk.
Kan ik eisen dat hun alle verzendkosten vergoeden?
Ik heb iets gekocht maar het product voldoet niet aan de bijschrijving en is daardoor nu kapot.
Hierop heb ik uiteraard gemaild met foto's naar de webwinkel, deze wilt het wel maken maar vind dat ik de verzendkosten moet betalen omdat hij het product al laat maken en daar voor hun kosten aan vast zitten.
Nou lijkt het mij niet meer dan logisch dat hun voor alle kosten opdraaien omdat het product niet aan de omschrijving voldoet.
Het contact verloopt erg moeizaam en ik heb al sinds verleden week geen reactie meer gekregen.
De verzendkosten zijn niet veel maar het gaat mij om het principe en ik vind dit nou niet echt klantvriendelijk.
Kan ik eisen dat hun alle verzendkosten vergoeden?
donderdag 31 mei 2018 om 17:30
"Als je een bestelling terugstuurt, hoort de webwinkel ook de eventueel betaalde bezorgkosten terug te betalen. Dat zijn de kosten voor de thuisbezorging van het artikel.
Let op: dit geldt alleen als je de hele bestelling terugstuurt. Als je 2 artikelen bestelt en er 1 houdt en 1 terugstuurt, hoeft de webwinkel de bezorgkosten niet terug te betalen. De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je wel zelf, tenzij de verkoper dit gratis aanbiedt."
Bron: https://www.consumentenbond.nl/online-k ... sturen#no2
Let op: dit geldt alleen als je de hele bestelling terugstuurt. Als je 2 artikelen bestelt en er 1 houdt en 1 terugstuurt, hoeft de webwinkel de bezorgkosten niet terug te betalen. De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je wel zelf, tenzij de verkoper dit gratis aanbiedt."
donderdag 31 mei 2018 om 17:31
Het gaat natuurlijk niet om terugsturen, maar repareren van een defect product. Totaal andere situatie.Pijnboompitje25 schreef: ↑31-05-2018 17:30"Als je een bestelling terugstuurt, hoort de webwinkel ook de eventueel betaalde bezorgkosten terug te betalen. Dat zijn de kosten voor de thuisbezorging van het artikel.
donderdag 31 mei 2018 om 17:32
donderdag 31 mei 2018 om 17:37
Een kapot product kun je natuurlijk niet zomaar terugsturen.Pijnboompitje25 schreef: ↑31-05-2018 17:34Tenzij ze het wil terugsturen binnen 14 dagen, aangezien dat de bedenktijd is.
donderdag 31 mei 2018 om 17:48
Even niet te herkenbaar..Ben ermee bezigparbleumondieu schreef: ↑31-05-2018 17:37Als het net gekochte product kapot is gegaan door normaal gebruik is garantie van toepassing. Dan moet het zonder extra kosten vervangen worden.
Dit is wat je normaal zou verwachten.
anoniem_370144 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 21:37
41.10% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 17:59
Dan denk ik ook dat het product vervangen zou moeten worden.
De vraag is wat je eraan hebt, want een volgende zul je dan vast ook niet kunnen wassen.
donderdag 31 mei 2018 om 19:10
Iets teveel privé info.IJskoffie* schreef: ↑31-05-2018 17:59Dan denk ik ook dat het product vervangen zou moeten worden.
De vraag is wat je eraan hebt, want een volgende zul je dan vast ook niet kunnen wassen.
Ben ermee bezig.
Wel heel erg bedankt voor je reactie!
anoniem_370144 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 16:03
31.16% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 22:23
Ik zou ze nog een berichtje sturen, waarin ik ze vraag binnen een redelijke termijn (2 weken ofzo) te reageren en dan met een passende oplossing.
Zo niet, dan zou ik een accountje op radar.nl aanmaken en daar met naam en toenaam de situatie uitleggen, of op de site van kassa, of opgelicht, of overal.
Zijn ze lid van een waarborgfonds? Daar mss een klacht indienen of vragen voor bemiddeling?
Ook al is dit wss geen wereldbedrag, het gaat gewoon om eerlijk handel drijven.
Zo niet, dan zou ik een accountje op radar.nl aanmaken en daar met naam en toenaam de situatie uitleggen, of op de site van kassa, of opgelicht, of overal.
Zijn ze lid van een waarborgfonds? Daar mss een klacht indienen of vragen voor bemiddeling?
Ook al is dit wss geen wereldbedrag, het gaat gewoon om eerlijk handel drijven.
Nope
donderdag 31 mei 2018 om 22:34
Of je waagt nog een poging ipv dit soort dingen als zoete koek te slikken. Daar hopen ze op.
En het is een mail of een belletje, je hoeft er niet heen of nachten van wakker te liggen hoor.
vrijdag 1 juni 2018 om 09:05
Bedankt voor alle reacties!Lucifer2018 schreef: ↑31-05-2018 22:34Of je waagt nog een poging ipv dit soort dingen als zoete koek te slikken. Daar hopen ze op.
En het is een mail of een belletje, je hoeft er niet heen of nachten van wakker te liggen hoor.
Ik heb veel antwoorden weggehaald omdat ik er nog mee bezig was.
Dankzij jullie antwoorden heb ik een sterke mail gestuurd en ze zijn mij tegemoet gekomen.
Dus niks voor zoete koek slikken inderdaad