Geld & Recht alle pijlers

zorgen om dat rotgeld

27-01-2013 09:44 496 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door al de bezuinigingen dit jaar hebben we geen zorgtoeslag meer (60 euro), 27 euro minder loon, 32 euro minder kindsgebonden budget en ik kreeg van de belasting altijd voorlopige teruggave van 25 euro. We werken samen,man verdient 30000 en ik 13800(met overuren). Geen topinkomens en als ik dan zie wat we moeten inleveren. Ik zit de hele dag met dat domme geld in mijn kop zorgen zorgen en nog eens zorgen. En dit is niet de 1 keer dat we met minder moeten doen. 4 jaar geleden is mijn man werkeloos geworden en zijn we er ook al 300 op achteruit gegaan. We hebben 2 tieners die ook het nodige kosten, ik weet soms niet meer waar het geld vandaan te halen. Neem aan dat er meer mensen in deze situatie zitten, hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat ik er down van word en weinig zin meer heb om wat te doen in huis, geen zin meer om te werken.
quote:bian1970 schreef op 27 januari 2013 @ 11:47:

[...]

Ben je wat aan het uitlokken?. Je bent zielig![....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2013 12:00
Reden: provocerend
% gewijzigd
Ja, ga achter je energie aan! Dat kan zo ¤30,-tot ¤50,- per maand schelen, als je overstapt. En ook je tv/internet kan nog heel wat schelen.

Ik ben laatst weer overgestapt met mijn energie en weer kreeg ik een premie van ¤330,- èn een lagere prijs.

Kijk maar eens op prizewise.nl

of gaslicht.com
quote:truthster schreef op 27 januari 2013 @ 11:43:

[...]Je hebt gewoon een dom kind, accepteer dat gewoon en stop die achterlijke begeleiding.

Er zijn ook mensen nodig voor lopende band werk en hamburgers flippen!

Wat een vreemde reactie. Dat een kind bijles krijgt betekent toch niet automatisch dat de ouders 'niet kunnen accepteren dat hun kind dom is'?

Ik vind het heel mooi om te lezen hoe TO en haar man willen zorgen dat hun kinderen ondersteund worden bij dingen die zij moeilijk vinden van het schoolwerk.
Ik krijg het bericht van TO van 10.13 uur niet gequote met de app.

Met een buffer bedoel ik niet je spaargeld, maar het feit dat je vaste lasten en leergeld totaal niet net zoveel moeten zijn als je inkomen. Je zou zonder toeslagen en hypotheek rente aftrek ook rond moeten kunnen komen, omdat je nooit weet wat de regelgeving gaat doen. Anders ben je afhankelijk van de overheid.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
quote:waranaka schreef op 27 januari 2013 @ 11:53:

[...]

Wat een vreemde reactie. Dat een kind bijles krijgt betekent toch niet automatisch dat de ouders 'niet kunnen accepteren dat hun kind dom is'?

Ik vind het heel mooi om te lezen hoe TO en haar man willen zorgen dat hun kinderen ondersteund worden bij dingen die zij moeilijk vinden van het schoolwerk.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2013 12:02
Reden: provocerend
% gewijzigd
@Truthster

Ik heb je gemld. Jouw opmerkingen gaan mij te ver
Zakgeld hebben we wel gedaan maar ze doen er weinig mee. Als ze nu wat willen, bios,ijsbaan, skatebaan, dan betalen wij dat. Maar dit komt echt niet wekelijks voor, zelf niet maandelijks. Kleedgeld krijgen ze ook niet. Mijn dochter krijgt wel meer kleren dan zoon, gelukkig geven ze niks om merkkleding. Ze weten wel dat we niet alles kunnen. Dochter wil namelijk ook graag pianoles maar om dat er nog weer extra bij te doen, nu combineert ze het met de zangles. Naar tsjechie en duitland gaan is voor ons al een hele bezuiniging, als dat niet meer kan kunnen we altijd nog naar zeeland of de ardennen. Weet je trouwens wel wat huisjes hier in Nederland kosten? Kamperen trekt me niet, dan blijf ik liever thuis. Hoogseizoen kunnen we niet onderuit, we zitten vast aan de schoolvakanties.
quote:betoverend schreef op 27 januari 2013 @ 11:56:

@Truthster

Ik heb je gemld. Jouw opmerkingen gaan mij te ver

same here.

verwacht nog een paar achterlijk stuiptrekkingen van deze forummer en dan is het afscheid genomen
quote:betoverend schreef op 27 januari 2013 @ 11:56:

@Truthster

Ik heb je gemld. Jouw opmerkingen gaan mij te verIdem
Qoute: We kunnen nu nog af en toe wat leuks doen maar als dat helemaal nooit meer zou kunnen. Alleen maar je vaste lasten en eten kunnen betalen. Zouden jullie dat leven leuk vinden? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Nee dat is niet leuk, dat is mijn leven!

Ik, en met mij nog een heel veel meer, loop bij de voedselbank. Ben blij dat ik eten kan krijgen.

Leuke dingen doen zit er echt niet in hoor.

Dus wees maar blij dat je nog leuke dingen kan doen.

Misschien niet zoveel als je wil, maar het is crisis, iedereen heeft het.minder.

Ik doe heel soms leuke dingen die geld kosten, maar die krijg ik dan van lieve vrienden en familie.

En verder doen we leuke dingen die geen geld kosten. Wandelen in de natuur, picknicken. Dat soort dingen.
Bian, ja ik weet wat huisjes kosten. Daarom kijk ik ook weleens BUITEN het seizoen.

En als kamperen jou niet trekt en je daarom duurder weg wil... dan heb je het in mijn ogen niet zo slecht....

Prioriteiten stellen dus.

Doe jezelf een lol en maak nou ns dat lijstje van inkomsten en uitgaven.
quote:bian1970 schreef op 27 januari 2013 @ 11:57:

Zakgeld hebben we wel gedaan maar ze doen er weinig mee. Als ze nu wat willen, bios,ijsbaan, skatebaan, dan betalen wij dat. Maar dit komt echt niet wekelijks voor, zelf niet maandelijks. Kleedgeld krijgen ze ook niet. Mijn dochter krijgt wel meer kleren dan zoon, gelukkig geven ze niks om merkkleding. Ze weten wel dat we niet alles kunnen. Dochter wil namelijk ook graag pianoles maar om dat er nog weer extra bij te doen, nu combineert ze het met de zangles. Naar tsjechie en duitland gaan is voor ons al een hele bezuiniging, als dat niet meer kan kunnen we altijd nog naar zeeland of de ardennen. Weet je trouwens wel wat huisjes hier in Nederland kosten? Kamperen trekt me niet, dan blijf ik liever thuis. Hoogseizoen kunnen we niet onderuit, we zitten vast aan de schoolvakanties.Per regio zijn de zomervakanties opgedeeld in vroeg, midden en laat. Als de kinderen vroeg vakantie hebben dan een week eerder op vakantie dan de officiele datum dat de vakantie (vaak op de middelbare school gaan ze vaak niet naar school). Misschien scheelt het wat in de prijs in verband met het hoogseizoen.
quote:truthster schreef op 27 januari 2013 @ 11:56:

[...]

tegenwoordig denken alle ouders dat ze slimme kinderen hebben. Als ze dom zijn zoals in dit geval dan is het de schuld van school, leraren of word er een aandoening verzonnen. Kind moet opeens ook bijles en alles.

Accepteer gewoon dat je kind later een simpel figuur word en spaar je kind de ellende van het pushen.

Het klinkt alsof je zelf niet al te beste ervaringen hebt op dat vlak. Maar 'ondersteunen' wordt lang niet door iedereen als 'pushen' ervaren.

Maar daar gaat dit topic niet over.
Zullen we truthster gewoon negeren? Lijkt me wat effectiever.

Je zit qua bruto inkomen dan misschien wel ruim, netto vind ik het wel meevallen met twee pubers.

Tips die al zijn gegeven lijken me effectief:

- klein auto'tje de deur uit en geen vervangende meer kopen

- bezuinigen op de andere auto, 179 excl verzekering is echt erg veel p.mnd. Wij rijden bewust een heel klein auto'tje en zijn ex benzine 50 euro p/mnd kwijt (en dat kan nog goedkoper alleen mijn noclaim is foetsie)

- huishoudboekje bijhouden

- geld pinnen en daar alle boodschappen van doen

- uitkijken naar een andere baan met vaste uren en zekerheid

- in de bios snoep en cola kopen is echt enorme geldverspilling, ik snap best dat je gezellig naar de bios gaat eens in de zoveel tijd maar een flesje cola is nog geen euro bij de ah.

- vakantie: denk eens aan huizenruil. Gratis verblijven over de hele wereld, kost je alleen nog maar evt. vlieg- of treintickets.

Wat wij hebben gedaan en erg goed werkt: 2 rekeningen. Eén voor alle vaste lasten en één voor de variabele. Op is op wat betreft de variabele rekening, dus je ziet altijd wat je nog kan (bios/boodschappen)
Ik denk ook dat je een lijstje moet gaan maken en pioriteiten moet gaan stellen.

Als ik het zo lees heb je het echt zo slecht nog niet.

Je bent beter gewend misschien, gewend dat je meer dan doen. Daarom lijkt het alsof het heel erg is.

Maar aan de andere wil je niet kamperen, maar perse een huisje. Ja dat is duur.

Pioriteiten, pioriteiten.

Wil je dus op vakantie in een huisje, dan zul je de bios en de mac moeten laten.mijn oma zei altijd: je kunt je geld maaf 1 x uitgeven.
Italie_Meisje, vertel me eens over jou leven. Hoe heeft dit zover kunnen komen dat je bij de voedselbank loopt? Werk je wel? Wat doe jij om uit dat leven te komen?
Je kunt ook last minute boeken voor de vakantie dat scheelt ook een hoop geld!!
quote:pearle schreef op 27 januari 2013 @ 11:48:

[...]

Eigen land is niet altijd goedkoper, ik hoor wel eens van mensen dat een all inclusive richting Turkeije voor 2 weken net zo duur is als 2 weken Zeeland

Dat zeggen die mensen om voor zichzelf goed te praten dat ze gaan, maar het kan natuurlijk niet waar zijn. Zeker niet in het hoogseizoen. Daar kost een hele goedkope (met vroegboekkorting) 600 euro pp voor 10 dagen. TO is met vier personen, tikt dus 2400 euro af. exclusief annuleringsverzekeringen, parkeren op schiphol etc.

Een luxe lodge op een vakantiepark in Zeeland kost 100 eurp p.n. voor vier personen. Je hebt ook huisjes van 600 euro, dan ben je voor 10 dagen 1000 euro kwijt of voor 14 dagen 1200 euro. TO moet ook eten, maar kan dat voor 100 euro per week, dus zij heeft 300 euro nodig om twee weken luxe te kunnen leven) Totaal: 1300 - 1500 euro DAT IS DE HELFT MINDER DAN NAAR TURKIJE.

Maar het kan nog goedkoper:

Kamperen op een camping aan het strand kost je 30 euro per nacht voor vier personen, voor 14 dagen ben je dan 420 euro kwijt, plus 300 euro aan versnaperingen zit je op 720 euro, dat is ongeveer een KWART VAN DE TURKIJEREIS.
Jij hebt een andere mindset nodig als ik alles zo lees. McDonald's, uit eten, bios en vakanties zijn luxe dingen, die doe je maar zelden en schrap je als eerste.

Verder kun je flink bezuinigingen op de boodschappen en er zijn ook nog wel wat vaste lasten die aangepast kunnen worden. En ik denk dat je misschien ook nog wel kunt bezuinigen op kleding.

Als je dat doet ben je al een heel eind verder.

PS: wij (2p) kunnen voor ons gevoel goed leven van 1500 euro. Is geen vetpot ivm hoge studie- en ziektekosten, maar beter dan eerst, toen we rond moesten komen van 1350 euro. Dat is niet leuk met een koophuis.
quote:robast schreef op 27 januari 2013 @ 12:04:

Je kunt ook last minute boeken voor de vakantie dat scheelt ook een hoop geld!!schijnt niet te kloppen, het meeste voordeel haal je uit de vroegboekkorting, tenminste als je aangewezen bent op het hoogseizoen, dat met kinderen altijd zo is
je kan een keer geluk hebben met last-minutes, maar naar turkije in het hoogseizoen red je echt niet onder de 700 pp.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 27 januari 2013 @ 12:11:

je kan een keer geluk hebben met last-minutes, maar naar turkije in het hoogseizoen red je echt niet onder de 700 pp.Wel waar? Ik ben lastminute gegaan en het was toen zelfs een van de duurdere vakanties (we waren tijd gebonden) Ik wilde weg maar had nog maar 13 dagen vrij. En was 600 kwijt voor 10 dagen. All inclusive.
ik heb vorig jaar mijn huis geschilderd en tussendoor de hele tijd geneusd naar goedkope last minutes.

in juli/augustus echt niks te krijgen onder de 700.
wij slapen nooit.
Vakantie in eigenland kan heel.wat duurder zijn dan het buitenland.

Het ligt eraan wat je wil.

Wij gingen altijd met eigen tent op kleine campings. Dan betaal je ook in het hoogseizoen gemiddeld 16 euro per nacht voor een tent + stroom + 2 personen.

Dat haal ik hier niet.

Of als vacansoleil een.goede.kortingsaanbieding had gingen we in een tent van hen.

Maar ja, de reis komt er nog bij. Dus dan ligt het eraan hoe ver je gaat of het erg duur is.
quote:Cookie-Dough schreef op 27 januari 2013 @ 12:12:

[...]

Wel waar? Ik ben lastminute gegaan en het was toen zelfs een van de duurdere vakanties (we waren tijd gebonden) Ik wilde weg maar had nog maar 13 dagen vrij. En was 600 kwijt voor 10 dagen. All inclusive.dan zit je met twee volwassenen en twee pubers op 2400 euro. Belachelijk bedrag als je zegt dat je je zorgen maakt over geld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven