Geld & Recht alle pijlers

Zwaar verbaasd!

28-08-2010 15:51 544 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon even benieuwd....

Ik sta vanochtend bij de supermarkt en heb 45 cent in een portemonnee. Shit! Net niet genoeg voor het winkelwagentje. Komt er een vrouw naar buiten met muntje van 50 c in haar wagentje. Dus ik vraag aan haar of ik het karretje mag, en dan krijgt zij mijn 45 c. Zegt ze: nee, natuurlijk doe ik dat niet! Je komt 5 c tekort! Ik was zó verbaasd! Wat boeit die 5c en je wil toch ook wel iemand helpen? Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Wat vinden jullie? is die vrouw enorm gierig? Of moet ik zelf maar voor mijn muntje zorgen en is het tegenwoordig ieder voor zich? Wie had het ook niet gedaan?

By the way: 't is goedgekomen hoor, door behulpzaam personeel van de supermarkt.
quote:Hasse88 schreef op 28 augustus 2010 @ 16:25:

[...]

Waarom sluit die niet aan? Mensen gaan er maar voetstoots vanuit dat iedereen wel geld kan missen, want ach, t is maar vijf cent... Onzinnige gedachtengang en daar kan ik boos om worden.

Je verandert het onderwerp naar een voedselbank en dat is misplaatst vind ik.

Oh en je boos maken heeft weinig zin denk ik, mensen hebben nu eenmaal allemaal een andere mening, vooral hier.
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 16:26:

[...]

Ik vind het grappig dat hier zo ontzettend heftig op wordt gereageerd.

Natuurlijk is het niet netjes dat ze die dame een gierigaard noemt. En ook ik had er geen topic over geopend. Ik had gewoon gedacht; okee, dan niet. Ook goed.

Maar jemig, wat een felle discussie en wat een oordelen en aannames over en weer....Dat is het hele punt, en dat de topictitel "zwaar verbaasd" is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
als het niet zo'n big deal was waarom ben je dan zo zwaar verbaasd en open je er nota bene een topic over? Kennelijk toch wel een big deal
quote:_Fiefje_ schreef op 28 augustus 2010 @ 16:27:

[...]

Hij gaf het natuurlijk terug, maar had haar het liefst gelijk 10 euro gegeven.

Maar? Ze had niet terug van 100 euro?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maleficent schreef op 28 augustus 2010 @ 16:23:

What goes around, comes around

:puke: gaan we het nu over karma hebben?

Karma. Mmmm. Ik zie het meer als gewoon een ander eens een pleziertje doen. Niet zo stug zijn. Misschien doet een ander jou dan ook eens een pleziertje. Ik was vanmorgen in ieder geval heel erg blij toen ik bij de parkeermeter stond en te weinig geld bij me had.

Ik voel me dan ook niet lullig om die 50 cent die me met een glimlach uit een goed hart gegeven is. Mijn dag was weer goed.

Karme? Ik weet niet of het karma is. Maar als ik met een stuiver iemand zijn dag goed kan maken dan doe ik dat.
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 16:26:

[...]

Ik vind het grappig dat hier zo ontzettend heftig op wordt gereageerd.

Grappig? Ach, het zal wel regenen in Nederland ofzo
OVerigens ben ik wel altijd zo, als ik nog bijv. een half uur over heb op mijn parkeerbon heb, dan loop ik ook naar iemand toe die net aan komt rijden (bij onze grote Appie moet je parkeergeld betalen tot 7 uur) en geef ik de bon.
bianc, wat ben je toch een fantastische humoristische meid, leuk hoor!
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:28:

als het niet zo'n big deal was waarom ben je dan zo zwaar verbaasd en open je er nota bene een topic over? Kennelijk toch wel een big dealMijn gedachte.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:27:

Whop, ik erger me een beetje aan de hautaine houding van TO , dat iedereen dat wel kan missen om haar de moeite van het pinnen te besparenDat snap ik dat je je daaraan ergert.
quote:diaantje1971 schreef op 28 augustus 2010 @ 16:21:

je het goed wies kapot hebt.Wat betekent dit?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:27:

[...]

Het gaat hier om effe snel boodschappen doen, totaal onvoorbereid zonder muntje of wat dan ook. Ik vind dat jullie wel hééél fel reageren, hoor! Het was gewoon een vraag. Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die geen 5c geven. Nou, die zijn er dus. Ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Zo'n big deal was het niet. Beetje overtrokken allemaal....Zonder muntje, zonder plu, ..... je had zeker ook geen tás bij je? Hoe heb je dat opgelost?
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:27:

[...]

Het gaat hier om effe snel boodschappen doen, totaal onvoorbereid zonder muntje of wat dan ook. Ik vind dat jullie wel hééél fel reageren, hoor! Het was gewoon een vraag. Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die geen 5c geven. Nou, die zijn er dus. Ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Zo'n big deal was het niet. Beetje overtrokken allemaal....Joh, maak je er niet druk om hoor.
quote:Muis66 schreef op 28 augustus 2010 @ 16:29:

OVerigens ben ik wel altijd zo, als ik nog bijv. een half uur over heb op mijn parkeerbon heb, dan loop ik ook naar iemand toe die net aan komt rijden (bij onze grote Appie moet je parkeergeld betalen tot 7 uur) en geef ik de bon.dat doe ik ook wel, maar niet als iemand komt sloeberen mag ik je bonnetje mag ik em!! Heb je een voordeelurenkaart dat ik lekker voor half geld mee mag? Mag ik 50 cent van jou, krijg je van mij 45 cent en kut nou laat ik mijn toet vallen. .ik eis een nieuwe!
quote:Enn schreef op 28 augustus 2010 @ 16:29:

[...]

Wat betekent dit?ben je niet goed wijs, is je goed wijs kapot, je snappertje stuk, spoor je wel?

OVerigens ben ik wel altijd zo, als ik nog bijv. een half uur over heb op mijn parkeerbon heb, dan loop ik ook naar iemand toe die net aan komt rijden (bij onze grote Appie moet je parkeergeld betalen tot 7 uur) en geef ik de bon.Ja, dat doe ik ook! Ten eerste om een ander te helpen, ten tweede om parkeerbeheer niet teveel te spacken!
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:27:

Whop, ik erger me een beetje aan de hautaine houding van TO , dat iedereen dat wel kan missen om haar de moeite van het pinnen te besparen

Ik denk ook echt dat bijna iedereen dat wel kan missen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en ook ik weet wat een voedselbank is. Maar de gemiddelde vrouw in een supermarkt hoeft niet naar de voedselbank (anders had ze niet met kar in de supermarkt gelopen).

En iets minder fel mag best hoor!

OVerigens ben ik wel altijd zo, als ik nog bijv. een half uur over heb op mijn parkeerbon heb, dan loop ik ook naar iemand toe die net aan komt rijden (bij onze grote Appie moet je parkeergeld betalen tot 7 uur) en geef ik de bon.

tjah met die parkeerbonnetje doe ik ook altijd!!

maar ik vind dit wel een andere pricipe kwestie.

vooral die zo irritante houding van to..

dat ze zo verbaasd is

terwijl het gewoon heel simpel is: nee is nee.. en daarna niet zielig doen en zeiken.. en een topic openen..

OVerigens ben ik wel altijd zo, als ik nog bijv. een half uur over heb op mijn parkeerbon heb, dan loop ik ook naar iemand toe die net aan komt rijden (bij onze grote Appie moet je parkeergeld betalen tot 7 uur) en geef ik de bon.Precies! Doe ik ook.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:30:

[...]

dat doe ik ook wel, maar niet als iemand komt sloeberen mag ik je bonnetje mag ik em!! Heb je een voordeelurenkaart dat ik lekker voor half geld mee mag? Mag ik 50 cent van jou, krijg je van mij 45 cent en kut nou laat ik mijn toet vallen. .ik eis een nieuwe!

Kijk, we zijn gelijk weer helemaal bij wat betreft kansloze topics.

Dank u wel voor de samenvatting!

Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Eh het werd pas fel toen jij bleef volhouden dat de vrouw vast gierig was en iedereen kan het wel missen, en wat een werk voor jou om naar de pin te lopen want het regende

Voor die vrouw was het vast stralend mooi weer of niet...........

[...]

ben je niet goed wijs, is je goed wijs kapot, je snappertje stuk, spoor je wel?Ow... ok thx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:21:

[...]

Kijk, zo zag ik het vandaag dus ook. Dan laat je iemand toch niet in de regen zoeken naar een pinautomaat? Het is meer een houding. What goes around, comes around.

Het wordt met de minuut grappiger.

Ben je van suiker? Stel je niet zo aan joh.

[...]

dat doe ik ook wel, maar niet als iemand komt sloeberen

Wat is nu het verschil tussen geven als het jou uitkomt of geven als de ander het vraagt? In het tweede geval heeft diegene het waarschijnlijnlijk echt nodig.

Je hebt een bonnetje over en jij hetb er niets meer aan. Dat is een feit.

En over 'sloeberen' gesproken.

Net wordt er nog gezegd dat je nooit weet of iemand elke stuiver moet omdraaien, en nu is het sloeberen.....

Schiet mij maar lek, ik begrijp het niet meer.

Joh, ik geloof écht niet dat de mensen die het aso vinden zulke dingen niet ook doen. Doe ik ook. Ook met OV kaartjes ( wat natuurlijk eigenlijk ook een soort van oplichting/ stelen is, he? )

Maar als er iemand aan me komt vrágen of die mijn kaartje mag......... toch anders. Zou ik zelf dus ook echt nooit doen, tenzij.............weetikveelvoorietsergsacuuts. Maar niet voor het gemak, of uit besparing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven