Gezondheid alle pijlers

's Nachts overmatig zweten.... Overgang?

09-05-2009 19:14 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal zweet ik niet of nauwelijks.. Niet tijdens het sporten en een beetje tijdens een saunagang.

Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.

Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...

Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.

Iemand een idee?
Dat keurig eten gaat me we lukken.

Maar dat sporten! Ik ben bang voor alle soorten sport.

Nog een uurtje, dan zit ik bij de dokter.
Geen bijzonderheden
Ben benieuwd!

Intervaltraining, Yasmijn. Sommige vormen hoeven maar 4 minuten per keer.

Of flink tekeer gaan met je ene natte plekje.
Dat lukt ook best, dat laatste. Mijn lief en ik zijn daar wel goed in

Ben bij de ha geweest, en heb een verwijzing gekregen voor de overgangsgyn.

Morgen bellen voor een afspraak.
Geen bijzonderheden
Beweging is beweging, maakt niet uit wat.

Ik hoop dat je snel een afspraak kunt maken.
Kun je dat ' intervaltraining' ergens op internet vinden?

Ik moet toch ergens beginnen.

Alhoewel ik denk dat ik achter de feiten aanloop, veel te laat om te beginnen met het enge s-woord.
Geen bijzonderheden
quote:Melpomene schreef op 25 juni 2009 @ 15:04:

En dan zeggen mensen op dit forum wel eens: het is een optelsom van wat erin komt en eruit gaat. Die wens ik deze ervaring van harte ook eens toe!Nou inderdaad zeg.
Damn, ben weer ongesteld. Het ging allemaal net zo lekker, redelijk slapen, minder stemmingswisselingen, en nu dit.

K*t met peren!

@yasmijn, is mijn mail overgekomen?
Is bankhangen ook een sport?

Ik haat sporten, alhoewel ik nu 1 keer per week met een vriendin een uur probeer te wandelen. We beppen er dan wat af.
Is bankhangen ook een sport?

Ik haat sporten, alhoewel ik nu 1 keer per week met een vriendin een uur probeer te wandelen. We beppen er dan wat af.
Ben al van de leg als het over sporten gaat.

Post het dan ook van pure hysterie twee keer!
Ik zal snel in mijn hotmail kijken, nog niet gedaan.
Geen bijzonderheden
Ik kan pas 17 sept bij de overgangsgynaecoloog terecht!

Getver!
Geen bijzonderheden
Wat duurt dat nog lang!

Google voor intervaltraining eens op 'HIIT' en 'Tabata'. Er staan ook handige filmpjes op YouTube.
quote:whopper schreef op 25 juni 2009 @ 18:45:

[...]

Nou inderdaad zeg.

Is echt zo vervelend... Ik sport al mijn hele leven, hetzelfde stabiele gewicht en voedingspatroon, niets veranderd, en dan gewoon drie weken lang een kilo per week aankomen...

Ik geloof te merken dat ik in die weken ook meer 'verschijnselen' heb, zoals nachtzweten, e.d.

Ik heb toen koolhydraten voor de helft geschrapt (aantal kcal hetzelfde gelaten), ben meer intervaltraining in plaats van duurtraining gaan doen, en toen was ik het in 6 weken weer kwijt. Maar af en toe gebeurt het gewoon weer, in mindere mate gelukkig, maar toch.
Dat aankomen is zo balen.

Ik heb altijd kunnen eten wat ik wilde, en kwam nooit iets aan, zonder sport.

En nu....grrrrrr.

Kookie, ik antwoord je het weekend, moet zo naar een bruiloft.
Geen bijzonderheden
Ik geloof dat stoppen met de pil om FSH te laten prikken een erg goede zet is geweest. Ik heb mijn notities eens doorgenomen van afgelopen weken, (want ik voel me zo goed de laatste tijd) en inderdaad. Al daaagen geen klachten terwijl ik elke maand wel in deze periode al minstens een week, anderhalf, heel beroerd was.

Zou het dan toch gewoon aan de pil liggen?
@whopper, echt ik voel me zoveel beter zonder pil!

Inderdaad op alle fronten!
Misschien is het inderdaad de pil.

Overigens zegt zo'n FSH-meting niet veel, die kan heel erg schommelen in deze periode. Als de waarde goed zou zijn, dan geeft dat nog niet aan dat je niet in de perimenopauze zit.
Nee Mel, maar als ik me zo blijf voelen zonder pil, dan zijn mijn klachten te dragen en dan zou ik ook niet verder zoeken naar een oplossing, dus als ik aan het pauzeren zij zijn geslagen dan doet het er niet zoveel meer toe; ik ga er dan toch niets aan doen.

Echt; mijn leven is de afgelopen maand een stuk aangenamer dan de jaren hiervoor.....

Mijn zusje zegt ook dat bij haar de FSH op verschillende momenten gemeten is en drie maanden achter elkaar. Ik denk dat je dan meer zicht hebt op hoe en wat. En zij vertelde ook dat het moet op de 3e dag van je menstruatie en na 3 maanden pilloos. Zo zie je maar; elke arts zegt iets anders (nu was haar doel geheel anders dan de mijne; ze wilde een kind en dan heb je natuurlijk andere artsen om je heen dan alleen de huisarts )
Ik ben al 20 jaar pilloos. Daar ligt het bij mij dus niet aan.
Geen bijzonderheden
Ik had nooit klachten van de pil. Daarna stapte ik over op een Mirena. Mèn, wat een ellende. Niet te geloven! Heftige stemmingswisselingen, depressie, grote puisten, vocht vasthouden, ik heb de hele bijsluiter afgewerkt. Nooit verwacht.

Ik moest het echt een jaar geven, zei de huisarts. Na 11,5 maanden dat ding eruit laten halen. Wat een enorme opluchting!

Er zijn vrouwen die zeker behoefte hebben aan een oplossing, maar ik vind het voor mezelf ook wel te doen op dit moment. Ik ben ook vijftig, het zal wel geen tien jaar meer duren. Hoewel... ik zag ooit bij Catherine Keijl een dame die in de zeventig was en nog opvliegers had...
Nee Yas, maar jij hebt dan ook nog klachten terwijl je pilloos bent. Bij mij lijkt het er nu in ieder geval op dat het veel en veel beter gaat zonder....

Als dat zo blijft hoef ik dus niet verder te zoeken naar een oplossing, pilloos zal mijn bestaan dan dus zijn
Dat zou perfect zijn, Whopper.

Ben je nog gruizig ?

(ik hou dat woord hier thuis erin)
Geen bijzonderheden
meisjes, weet je wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen?

concentratieproblemen, ik las altijd heel erg veel maar heb nu echt moeite om me te concentreren. Heb je een hoofdstuk uit, lees je een dag niet en de keer daarop ben je de draad weer kwijt. Van ellende blader ik maar een aantal tijdschriften door. Hoef je tenminste niet op je harde schijf te slaan. Nooit maar dan ook nooit ging ik boodschappen doen met een boodschappenbriefje, nou, ik moet eraan geloven hoor! Sta ik in de Appie met zo`n briefje omdat ik het anders niet meer weet.
Behoorlijk Yas, behoorlijk. Gelukkig heb ik geen pijnlijke buik meer want de AB slaat aan, dus mijn man geniet er ook van mee

Kookie, dat heb ik niet, gelukkig Vervelend dat jij dat wel hebt. De enige oplossing is een boek in een ruk uitlezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven