's Nachts overmatig zweten.... Overgang?
zaterdag 9 mei 2009 om 19:14
Normaal zweet ik niet of nauwelijks.. Niet tijdens het sporten en een beetje tijdens een saunagang.
Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.
Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...
Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.
Iemand een idee?
Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.
Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...
Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.
Iemand een idee?

woensdag 24 juni 2009 om 11:08
quote:whopper schreef op 24 juni 2009 @ 09:46:
Geen nagel meer heel kunnen laten...hoort dat er ook bij? Ik had nagels waar ik een schroef mee in de muur kon draaien, maar het is nog dros en breekbaar en ik heb alles helemaal kort geknipt.
Herkenbaar of is het toeval?O ja, droog, droog, droog. Alles, helaas. Huid droog, haar droog, nagels droog. Ik hou ze nu wat korter, en smeer ze elke dag in met olie. Dat helpt wel wat.
Geen nagel meer heel kunnen laten...hoort dat er ook bij? Ik had nagels waar ik een schroef mee in de muur kon draaien, maar het is nog dros en breekbaar en ik heb alles helemaal kort geknipt.
Herkenbaar of is het toeval?O ja, droog, droog, droog. Alles, helaas. Huid droog, haar droog, nagels droog. Ik hou ze nu wat korter, en smeer ze elke dag in met olie. Dat helpt wel wat.

woensdag 24 juni 2009 om 12:47
Ik heb alles afgeknipt. Helemaal. Geen randje meer te zien, want zelfs dat ieniminie randje gaat rafelen en ik haal al mijn mooie spullen open....
Mijn haar zit beter dan ooit trouwens, het is iets droger maar dat kon het wel hebben, zeg maar.
Verder lijk ik ook te vervellen; hele schubben komen er van mijn benen af.
Mocht het geen overgang zijn, dan is het een hydratatie kwestie en laat ik een sproei-installatie aanleggen. Onderhuids. Ofzo.
Mijn haar zit beter dan ooit trouwens, het is iets droger maar dat kon het wel hebben, zeg maar.
Verder lijk ik ook te vervellen; hele schubben komen er van mijn benen af.
Mocht het geen overgang zijn, dan is het een hydratatie kwestie en laat ik een sproei-installatie aanleggen. Onderhuids. Ofzo.
woensdag 24 juni 2009 om 18:48
quote:yasmijn schreef op 24 juni 2009 @ 08:32:
Hahahaha, ik ook 100%.
Dan kan ik ongeveer wel nagaan op welke basisschool je hebt gezeten.
Wedden dat we elkaar kennen?
Nu word ik wel nieuwsgierig.
Nou, nou? Doe eens een gok
Ik ben nog wel jong hoor ondanks de overgang, hoe oud ben jij of moet ik u zeggen?
Hahahaha, ik ook 100%.
Dan kan ik ongeveer wel nagaan op welke basisschool je hebt gezeten.
Wedden dat we elkaar kennen?
Nu word ik wel nieuwsgierig.
Nou, nou? Doe eens een gok
Ik ben nog wel jong hoor ondanks de overgang, hoe oud ben jij of moet ik u zeggen?
woensdag 24 juni 2009 om 18:50
quote:Melpomene schreef op 24 juni 2009 @ 11:08:
[...]
O ja, droog, droog, droog. Alles, helaas. Huid droog, haar droog, nagels droog. Ik hou ze nu wat korter, en smeer ze elke dag in met olie. Dat helpt wel wat.
huid, knetterdroog maar echt probeer de seabutter van de Body Shop!
Echt, echt maar dan ook echt heel goed!
[...]
O ja, droog, droog, droog. Alles, helaas. Huid droog, haar droog, nagels droog. Ik hou ze nu wat korter, en smeer ze elke dag in met olie. Dat helpt wel wat.
huid, knetterdroog maar echt probeer de seabutter van de Body Shop!
Echt, echt maar dan ook echt heel goed!
woensdag 24 juni 2009 om 19:30
Midden 40
Heerlijk dagje sauna gehad! Ben helemaal bijgetrokken en vooral bijgekleurd. Lekker bij het buitenbad in de zon gelegen, drankje en hapje erbij, gebubbeld, zalig!
Helemaal niets doen!
Mén, daar was ik aan toe!
En nu moet ik smeren. Droog droog door dat chloorwater enzo.
Heerlijk dagje sauna gehad! Ben helemaal bijgetrokken en vooral bijgekleurd. Lekker bij het buitenbad in de zon gelegen, drankje en hapje erbij, gebubbeld, zalig!
Helemaal niets doen!
Mén, daar was ik aan toe!
En nu moet ik smeren. Droog droog door dat chloorwater enzo.
Geen bijzonderheden
woensdag 24 juni 2009 om 21:38
Sauna K in O
Mail me eens, wellicht kennen we elkaar of hebben we wederzijdse kennissen.
Moet lukken hier te E.
yasmijndewinter@hotmail.com
Mail me eens, wellicht kennen we elkaar of hebben we wederzijdse kennissen.
Moet lukken hier te E.
yasmijndewinter@hotmail.com
Geen bijzonderheden

donderdag 25 juni 2009 om 08:19
Ik heb ook ontdekt dat ik sinds het stopen met de pil (ben nu 3 weken gestopt en heb een week deze 'verschijnselen') de hele dag horny rond loop. Het is echt niet normaal. Ik kan me heel goed op mijn werk concentreren, maar ik had bijvoorbeeld een afspraak in de stad dinsdag, en dan fiets ik met dat mooie weer met mijn jurkje fladderend om me heen en een lekker muziekje op mijn Ipod over het Noordeinde, en dan zie ik alleen maar mooie mannen. De een nog sexier dan de ander. Mijn man wordt met de dag aantrekkelijker ook (nu was ie al niet lelijk) jammer alleen dat ik door die blaasontsteking effe niet moet denken aan de daadwerkelijke daad, maar men oh men wat ben ik gruizig.....
Ik ben me veel bewuster van mijn lijf, (ben ook alweer 1,5 van de 4 kilo kwijt die er ineens aan zaten) en kleed me met wat meer zorg (jurkjes en rokjes ipv spijkerbroeken) en smeer me lekker in, luchtje op....dat werk.
Ik geloof dat ik weer een beetje tot leven kom op dat gebied.
Halleluja! Volgens mij ga ik noooooit meer aan de pil
Ik ben me veel bewuster van mijn lijf, (ben ook alweer 1,5 van de 4 kilo kwijt die er ineens aan zaten) en kleed me met wat meer zorg (jurkjes en rokjes ipv spijkerbroeken) en smeer me lekker in, luchtje op....dat werk.
Ik geloof dat ik weer een beetje tot leven kom op dat gebied.
Halleluja! Volgens mij ga ik noooooit meer aan de pil

donderdag 25 juni 2009 om 15:04
Ik geloof dat ik al lang 100 kg zou wegen als ik die niet had.
Dat onverwachte aankomen, zonder reden, is gewoon kut.
Hup, ineens een paar kilo erbij. Vocht hè, hoop je dan nog.
Ze gaan er dan wel weer af, maar daarvoor moet toch echt keurig gegeten en gesport worden.
En dan zeggen mensen op dit forum wel eens: het is een optelsom van wat erin komt en eruit gaat. Die wens ik deze ervaring van harte ook eens toe!
Dat onverwachte aankomen, zonder reden, is gewoon kut.
Hup, ineens een paar kilo erbij. Vocht hè, hoop je dan nog.
Ze gaan er dan wel weer af, maar daarvoor moet toch echt keurig gegeten en gesport worden.
En dan zeggen mensen op dit forum wel eens: het is een optelsom van wat erin komt en eruit gaat. Die wens ik deze ervaring van harte ook eens toe!