Abces of een steenpuist?
zaterdag 21 augustus 2010 om 10:53
Ik heb al sinds een paar dagen van een langwerpige bult bij mij lies
Gisteren heb ik er een nat washandje opgelegd en is het een beetje opengesprongen er kwam heel weinig pus uit en bloed. In de avond was de pijn niet te hardenik lach te kermen van de pijn. Liggen, staan en lopen gaat niet. Liggen gaat met heel veel moeite.
Ik denk zelf dat het een steenpuist is, heeft er iemand ervaring mee of wat tips? Ik heb geen zin in de dokter of ziekenhuis,
Gisteren heb ik er een nat washandje opgelegd en is het een beetje opengesprongen er kwam heel weinig pus uit en bloed. In de avond was de pijn niet te hardenik lach te kermen van de pijn. Liggen, staan en lopen gaat niet. Liggen gaat met heel veel moeite.
Ik denk zelf dat het een steenpuist is, heeft er iemand ervaring mee of wat tips? Ik heb geen zin in de dokter of ziekenhuis,
zaterdag 21 augustus 2010 om 10:57
Geen zin in de dokter of het ziekenhuis?
Denk jij dat er mensen zijn die op een mooie zaterdagmorgen wél denken " hé, wat zou ik vandaag graag naar het ziekenhuis gaan " ?
http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1028661315
Denk jij dat er mensen zijn die op een mooie zaterdagmorgen wél denken " hé, wat zou ik vandaag graag naar het ziekenhuis gaan " ?
http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1028661315
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 21 augustus 2010 om 11:01
Moet je even naar de rerun van zomergasten van vorige week kijken vanmiddag, daar komt een filmpje van een steenpuist en een abces voorbij, kan je even vergelijken met wat jij hebt.
Verder ook nog een leuke gaste (Annet Malherbe) dus heb je meteen wat afleiding
(die filmpjes kwamen van youtube dus daar kan je ook nog terecht)
Verder ook nog een leuke gaste (Annet Malherbe) dus heb je meteen wat afleiding
(die filmpjes kwamen van youtube dus daar kan je ook nog terecht)

zaterdag 21 augustus 2010 om 11:07
Geen zin in dokter of ziekenhuis? Kan ik me voorstellen hoor.
Heb een keer zo'n bult gehad, bleek een ontstoken haarzakje/ingegroeid haartje te zijn. Na twee dagen kon ik niet meer lopen van de pijn. De dokter heeft het weg moeten halen, want als het vanzelf openbarst kan het best gevaarlijk zijn als dat spul in je bloedbaan komt.
Maar ik zou idd ook niet naar de dokter gaan.
Heb een keer zo'n bult gehad, bleek een ontstoken haarzakje/ingegroeid haartje te zijn. Na twee dagen kon ik niet meer lopen van de pijn. De dokter heeft het weg moeten halen, want als het vanzelf openbarst kan het best gevaarlijk zijn als dat spul in je bloedbaan komt.
Maar ik zou idd ook niet naar de dokter gaan.

zaterdag 21 augustus 2010 om 11:10
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2010 @ 11:08:
Ik weet niet zo goed of het een steenpuist of een abces is.Er zitten nu 3 kopjes aan waarvan er 1 gisteren is opengegaan die is hartstikke rood en opgezwollen. Maar ja uitkijpen gaat natuurlijk niet.Ik gok op builenpest. Met uitzaaiingen, dat dan weer wel.
Ik weet niet zo goed of het een steenpuist of een abces is.Er zitten nu 3 kopjes aan waarvan er 1 gisteren is opengegaan die is hartstikke rood en opgezwollen. Maar ja uitkijpen gaat natuurlijk niet.Ik gok op builenpest. Met uitzaaiingen, dat dan weer wel.

zaterdag 21 augustus 2010 om 11:20

zaterdag 21 augustus 2010 om 11:22
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2010 @ 11:16:
[...]
Ik wil graag serieuze reacties.
Ik heb hier boven serieus gereageerd.
Maar kom op zeg, iemand die een topic begint met dat ze geen zin heeft om naar de dokter te gaan, hoe serieus kun je die nemen? En weet je waarom? Omdat jij jezelf kennelijk niet serieus neemt.
En naar de dokter gaan is een serieuze tip hoor, wat verwacht je dan van hier? Sjongejonge.
[...]
Ik wil graag serieuze reacties.
Ik heb hier boven serieus gereageerd.
Maar kom op zeg, iemand die een topic begint met dat ze geen zin heeft om naar de dokter te gaan, hoe serieus kun je die nemen? En weet je waarom? Omdat jij jezelf kennelijk niet serieus neemt.
En naar de dokter gaan is een serieuze tip hoor, wat verwacht je dan van hier? Sjongejonge.

zaterdag 21 augustus 2010 om 11:31
zaterdag 21 augustus 2010 om 11:38
Yazmin:
Die witte kopjes kun je kort inprikken met een steriele naald. Zodat de druk eraf gaat.
Week de bult met zo heet mogelijke natte washandjes/handdoek. Heb je tea tree in huis? (een etherische olie te koop bij reform zaken) Paar druppels op het warme vochtige washandje wat je gebruikt en weken maar.
Ik hoop dat het snel slinkt.
Ga er niet zelf in lopen knijpen als er niet heel gemakkelijk pus uitkomt dan moet je wachten tot het verder gerijpt is.
Die witte kopjes kun je kort inprikken met een steriele naald. Zodat de druk eraf gaat.
Week de bult met zo heet mogelijke natte washandjes/handdoek. Heb je tea tree in huis? (een etherische olie te koop bij reform zaken) Paar druppels op het warme vochtige washandje wat je gebruikt en weken maar.
Ik hoop dat het snel slinkt.
Ga er niet zelf in lopen knijpen als er niet heel gemakkelijk pus uitkomt dan moet je wachten tot het verder gerijpt is.
zaterdag 21 augustus 2010 om 11:38
Ik ben in het verleden heel erg ziek geweest waardoor ik 3 x per week naar het ziekenhuis moest. Ik wil daar liever niet heen omdat ik dan aan de nare tijd wordt herinnerd. Dus vandaar mijn topic.
Fleurtje: Wat heb jij precies gehad kan je dat beschrijven?
Ik denk dat het indd een belletje naar de huisartsenpost wordt.
Fleurtje: Wat heb jij precies gehad kan je dat beschrijven?
Ik denk dat het indd een belletje naar de huisartsenpost wordt.

zaterdag 21 augustus 2010 om 11:40
quote:fleurtje schreef op 21 augustus 2010 @ 11:07:
Maar ik zou idd ook niet naar de dokter gaan.dit dus.
Maar ik zou idd ook niet naar de dokter gaan.dit dus.
zaterdag 21 augustus 2010 om 11:41
Ik heb dat zo'n 1x per jaar, of in ieder geval klinkt het wel zoals jij omschrijft. Volgens mij is het een ingegroeid haartje. Flinke bult en na een paar dagen gaat hij open en komt er flink veel troep uit en dan is het weg. Ik heb ook wel eens trekzalf erop gedaan en dan versnel je het iets. Succes, want het is echt een rotplek.

zaterdag 21 augustus 2010 om 11:44