Gezondheid alle pijlers

Abces of een steenpuist?

21-08-2010 10:53 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al sinds een paar dagen van een langwerpige bult bij mij lies

Gisteren heb ik er een nat washandje opgelegd en is het een beetje opengesprongen er kwam heel weinig pus uit en bloed. In de avond was de pijn niet te hardenik lach te kermen van de pijn. Liggen, staan en lopen gaat niet. Liggen gaat met heel veel moeite.

Ik denk zelf dat het een steenpuist is, heeft er iemand ervaring mee of wat tips? Ik heb geen zin in de dokter of ziekenhuis,
Geen zin in de dokter of het ziekenhuis?

Denk jij dat er mensen zijn die op een mooie zaterdagmorgen wél denken " hé, wat zou ik vandaag graag naar het ziekenhuis gaan " ?

http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1028661315
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Moet je even naar de rerun van zomergasten van vorige week kijken vanmiddag, daar komt een filmpje van een steenpuist en een abces voorbij, kan je even vergelijken met wat jij hebt.

Verder ook nog een leuke gaste (Annet Malherbe) dus heb je meteen wat afleiding

(die filmpjes kwamen van youtube dus daar kan je ook nog terecht)
Dit soort "puistjes" kunnen inderdaad zeer pijnlijk zijn. Ik heb er toevallig laatst ook één gehad, ongeveer op dezelfde plek, en ik werd er 's nachts wakker van. Even gejodeld (branderig gevoel) maar heb erin geknepen en toen barstte het open met pus en bloed.
Had ik dit topic nou maar niet geopend
Geen zin in dokter of ziekenhuis? Kan ik me voorstellen hoor.

Heb een keer zo'n bult gehad, bleek een ontstoken haarzakje/ingegroeid haartje te zijn. Na twee dagen kon ik niet meer lopen van de pijn. De dokter heeft het weg moeten halen, want als het vanzelf openbarst kan het best gevaarlijk zijn als dat spul in je bloedbaan komt.

Maar ik zou idd ook niet naar de dokter gaan.
quote:Miffy53 schreef op 21 augustus 2010 @ 11:06:

Had ik dit topic nou maar niet geopend Dat heb je toch niet? Of toch?
Ik weet niet zo goed of het een steenpuist of een abces is.Er zitten nu 3 kopjes aan waarvan er 1 gisteren is opengegaan die is hartstikke rood en opgezwollen. Maar ja uitkijpen gaat natuurlijk niet.
quote:Miffy53 schreef op 21 augustus 2010 @ 11:06:

Had ik dit topic nou maar niet geopend Uhhh tja de naam van de topic zegt genoeg toch. Geen smakelijk onderwerp.
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2010 @ 11:08:

Ik weet niet zo goed of het een steenpuist of een abces is.Er zitten nu 3 kopjes aan waarvan er 1 gisteren is opengegaan die is hartstikke rood en opgezwollen. Maar ja uitkijpen gaat natuurlijk niet.Ik gok op builenpest. Met uitzaaiingen, dat dan weer wel.
quote:fleurtje schreef op 21 augustus 2010 @ 11:10:

[...]

Ik gok op builenpest. Met uitzaaiingen, dat dan weer wel.Ik wil graag serieuze reacties.
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2010 @ 11:16:

[...]Ik wil graag serieuze reacties.Pak de telefoon, bel de (weekenddienst) huisarts, vertel je klachten en dan krijg je vanzelf te horen wat je wel of niet kunt doen. Dit forum zal je niet verder kunnen helpen of de pijn verzachten.
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2010 @ 11:16:

[...]

Ik wil graag serieuze reacties.

Ik heb hier boven serieus gereageerd.

Maar kom op zeg, iemand die een topic begint met dat ze geen zin heeft om naar de dokter te gaan, hoe serieus kun je die nemen? En weet je waarom? Omdat jij jezelf kennelijk niet serieus neemt.

En naar de dokter gaan is een serieuze tip hoor, wat verwacht je dan van hier? Sjongejonge.
Ik verwacht niets ik vroeg me alleen af of iemand dit ook heeft gehad of eventuele tips heeft.

Ik heb zo mijn redenen dat ik geen zin heb om naar het ziekenhuis te gaan. Dat is niet omdat ik geen zin heb om op te staan of dergelijke.
Ja, ik heb ook 'zoiets' gehad, zie boven. Ik zet 'zoiets' tussen aanhalingstekens, omdat ik natuurlijk bij god niet weet wat jij hebt. Dus niemand hier kan zeggen of we ook wel es zoiets gehad hebben.

Dat je niet naar een ziekenhuis wilt, geldt dat ook voor huisarts?
Bel naar de huisartsenpost. Je kan altijd vragen wat je er aan kunt doen en grote kans dat je er dan niet eens heen hoeft.

Erg handig om te openen als je misselijk bent
trekzalf erop smeren helpt toch?
Je kunt ook naar een apotheek gaan voor advies.
Yazmin:

Die witte kopjes kun je kort inprikken met een steriele naald. Zodat de druk eraf gaat.

Week de bult met zo heet mogelijke natte washandjes/handdoek. Heb je tea tree in huis? (een etherische olie te koop bij reform zaken) Paar druppels op het warme vochtige washandje wat je gebruikt en weken maar.

Ik hoop dat het snel slinkt.

Ga er niet zelf in lopen knijpen als er niet heel gemakkelijk pus uitkomt dan moet je wachten tot het verder gerijpt is.
Ik ben in het verleden heel erg ziek geweest waardoor ik 3 x per week naar het ziekenhuis moest. Ik wil daar liever niet heen omdat ik dan aan de nare tijd wordt herinnerd. Dus vandaar mijn topic.

Fleurtje: Wat heb jij precies gehad kan je dat beschrijven?

Ik denk dat het indd een belletje naar de huisartsenpost wordt.
Dankjewel luna!!
quote:fleurtje schreef op 21 augustus 2010 @ 11:07:

Geen zin in dokter of ziekenhuis? Kan ik me voorstellen hoor.

Heb een keer zo'n bult gehad, bleek een ontstoken haarzakje/ingegroeid haartje te zijn. Na twee dagen kon ik niet meer lopen van de pijn. De dokter heeft het weg moeten halen, want als het vanzelf openbarst kan het best gevaarlijk zijn als dat spul in je bloedbaan komt.

Maar ik zou idd ook niet naar de dokter gaan.dit dus.
Ik heb dat zo'n 1x per jaar, of in ieder geval klinkt het wel zoals jij omschrijft. Volgens mij is het een ingegroeid haartje. Flinke bult en na een paar dagen gaat hij open en komt er flink veel troep uit en dan is het weg. Ik heb ook wel eens trekzalf erop gedaan en dan versnel je het iets. Succes, want het is echt een rotplek.
Niet teveel aan raggen want het is niet fijn als ie onderhuids openbarst.
http://mens-en-gezondheid ... nbehandeling-risicos.html

zo ziet eens steenpuist eruit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven