Gezondheid alle pijlers

Abces of een steenpuist?

21-08-2010 10:53 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al sinds een paar dagen van een langwerpige bult bij mij lies

Gisteren heb ik er een nat washandje opgelegd en is het een beetje opengesprongen er kwam heel weinig pus uit en bloed. In de avond was de pijn niet te hardenik lach te kermen van de pijn. Liggen, staan en lopen gaat niet. Liggen gaat met heel veel moeite.

Ik denk zelf dat het een steenpuist is, heeft er iemand ervaring mee of wat tips? Ik heb geen zin in de dokter of ziekenhuis,
quote:fleurtje schreef op 21 augustus 2010 @ 17:04:

Je hebt het sinds een paar dagen zeg je. Hoeveel haar kan er zitten

Niks genants aan hoor. Weet je wat genant is? Voor de dertiende keer in twee jaar tijd met een druiper bij de dokter komen.

Ach, ook eigenlijk niet. helemaal als je vrouw bent
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2010 @ 15:52:

Het is een genant plek en sinds ik dat bultje heb durf ik het down under niet meer te ontharen.

Om zo naar de huisarts te gaan vind ik echt behoorlijk genant.Denk je nou serieus dat een huisarts daar op let?
Hoe oud ben je eigenlijk als ik mag vragen?
Huisartsen vinden helemaal niks genant hoor. Alles wat jij laat zien hebben ze al veel erger gezien.
quote:Merelin schreef op 21 augustus 2010 @ 17:08:

[...]

Denk je nou serieus dat een huisarts daar op let?Waar een vrouw zich al niet druk om kan maken!
quote:luna30v schreef op 21 augustus 2010 @ 17:10:

[...]

Waar een vrouw zich al niet druk om kan maken!

Nee dat zeg ik niet. Ik snap best dat het niet prettig is om met zo'n klacht naar je huisarts te gaan.

Maar come on, een huisarts heeft echt wel viezere/ergere/ranzigere dingen gezien dan een abces in je lies.

Bovendien, ik zou liever van de pijn af willen en daar wel wat voor over hebben.
Ze zijn al blij als de boel eens per week wordt gewassen daarzo
quote:Merelin schreef op 21 augustus 2010 @ 17:12:

[...]

Nee dat zeg ik niet. Ik snap best dat het niet prettig is om met zo'n klacht naar je huisarts te gaan.

Maar come on, een huisarts heeft echt wel viezere/ergere/ranzigere dingen gezien dan een abces in je lies.

Bovendien, ik zou liever van de pijn af willen en daar wel wat voor over hebben.

dat bedoel ik dus ook ...

Vrouwen vinden het al genant als ze ongeschoren naar de huisarts moeten. Dan heb ik het niet over het abces zelf...
quote:luna30v schreef op 21 augustus 2010 @ 17:14:

[...]

dat bedoel ik dus ook ...

Vrouwen vinden het al genant als ze ongeschoren naar de huisarts moeten. Dan heb ik het niet over het abces zelf...Ja mee eens.
Tja ik hou het daar altijd heel goed bij altijd glad. Ik voel me niet lekker nu er haar op zit maar ik durf echt niet meer met het scheermesje of ontharingscreme aan de slag het is veel te gevoelig daar. Dus voorlopig blijft het maar staan.

Ik heb er in de tussentijd telkens een vochtig doekje opgelegd en de 2 kopjes met pus zijn eruit. Nu heb ik alleen nog 1 grote rode kop waar veel pus in zit. Die ziet er behoorlijk ontstoken uit, hopen dat die ook vanzelf openknapt.
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2010 @ 17:17:

Tja ik hou het daar altijd heel goed bij altijd glad. Ik voel me niet lekker nu er haar op zit maar ik durf echt niet meer met het scheermesje of ontharingscreme aan de slag het is veel te gevoelig daar. Dus voorlopig blijft het maar staan.

Ik heb er in de tussentijd telkens een vochtig doekje opgelegd en de 2 kopjes met pus zijn eruit. Nu heb ik alleen nog 1 grote rode kop waar veel pus in zit. Die ziet er behoorlijk ontstoken uit, hopen dat die ook vanzelf openknapt.

Afblijven hoor. Van die rode kop. Dat is dus gaan ontsteken. Vind het wel rot voor je Yasmin dat het zo'n pijn doet.

Maar maak je nou niet druk om die huisarts ok? Je hebt al genoeg last van die rot plek. Bij de ingang van je huisarts moet je het woord schaamte uit je woordenboek schrappen.
Huiartsen worden betááld voor dit soort dingen he? Die malen echt niet om een paar schaamhaartjes meer of minder.
En er zijn ook vele, vele mensen die hun schaamhaar helemaal nooit bijwerken. Omdat ze dat niet belangrijk vinden. Of niet eens weten dat anderen dat wel doen. Die gaan ook naar de huisarts.
Tja. Precies. En je gaat je bij de pedicure toch ook niet schamen voor het eelt onder je voeten? Of bij de tandarts dat je tandvlees ontstoken is?
quote:luna30v schreef op 21 augustus 2010 @ 17:23:

[...]

Afblijven hoor. Van die rode kop. Dat is dus gaan ontsteken. Vind het wel rot voor je Yasmin dat het zo'n pijn doet.

Maar maak je nou niet druk om die huisarts ok? Je hebt al genoeg last van die rot plek. Bij de ingang van je huisarts moet je het woord schaamte uit je woordenboek schrappen.

Dankjewel voor je reactie.

Dat is inderdaad wat ik ga doen gewoon geen schaamte.
Oh en dames, dat rode 'puist' dat op de bult zit, kan ik daar betadine zalf op smeren of juist niet?
Het advies wat ik altijd krijg bij ontstekingen is trekzalf erop,ik denk dat betadine zalf weinig effect heeft en ik denk dat fucidine zalf niet zomaar te koop is dat wordt ook wel gebruikt.
Pfff moet er niet aan denken dat ze in die rode bult gaan snijden. het doet nu al pijn zonder er aan te zitten. Wat een ellende!
Ik zou toch even de huisarts bellen of langs de 1e hulp gaan. Heb je iemand in de buurt die met je mee kan gaan? Ik weet dat je bang bent maar met dit soort dingen kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
Yasmin.

Je kunt er beter even niets opsmeren. Betadine smeer je op open wondjes om te ontsmetten. Jou bult zal hier niet kleiner op worden.

Blijf weken met compresjes en mijn 'wondermiddel' is tea tree. Ontsmet en remt de ontsteking maarja dat moet je maar in huis hebben. Gewoon zo heet mogelijke compresjes erop blijven doen (niet zo heet dat je huid verbrand natuurlijk). Betadine zou ik even laten voor wat het is.
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2010 @ 19:29:

Pfff moet er niet aan denken dat ze in die rode bult gaan snijden. het doet nu al pijn zonder er aan te zitten. Wat een ellende!Als het zo zeer doet wordt het denk ik wel verdoofd hoor. Anders is het niet te doen.
quote:luna30v schreef op 21 augustus 2010 @ 20:14:

Yasmin.

Je kunt er beter even niets opsmeren. Betadine smeer je op open wondjes om te ontsmetten. Jou bult zal hier niet kleiner op worden.

Blijf weken met compresjes en mijn 'wondermiddel' is tea tree. Ontsmet en remt de ontsteking maarja dat moet je maar in huis hebben. Gewoon zo heet mogelijke compresjes erop blijven doen (niet zo heet dat je huid verbrand natuurlijk). Betadine zou ik even laten voor wat het is.

Geen betadine want ontsmetten hoeft niet, maar wel tea tree want dat ontsmet?

Eh...........

Op een ontsteking moet je juist niets heets leggen; bacterieën gedijen bij warmte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Quote: Compressen

Compressen zijn gevouwen natte doeken die op het lichaam worden aangebracht. Soms met koud water, soms met warm, of in combinatie met vloeibare geneesmiddelen, leem of kruiden.

De bedoeling van het aanleggen van compressen is om een intensieve plaatselijke dieptewerking te krijgen op het lichaam. Meestal reageert daardoor ook het hele organisme, zoals bijvoorbeeld met een betere doorbloeding.

Elk compres bestaat uit een vochtige laag (linnen doek), een droge tussen laag (linnen of katoen) en een droge afdekking van een flanellen of wollen stof. De tussenlaag mag niet van een ondoorlaatbare stof zijn zoals plastic.

Door de koude prikkel werken ze eerst warmte- onttrekkend en dus vernauwend op de bloedvaatjes van de huid. Als reactie treedt dan een langdurige verwijding op van de vaatjes in het bedekte huidgebied. Op deze prikkeling volgt reflexmatig een beïnvloeding van de onderliggende organen.

Blijft een compres langer liggen dan komt het tot een lichte warmtestuwing en tot transpiratie. Elk groot compres werkt door de aanvankelijke warmteonttrekking koortsmatigend. Regelmatig moet dit vernieuwd worden als het warm is geworden.

koude compressen bij warmte processen - koorts, acute ontsteking, werkt warmte onttrekkend.

warme compressen bij koude processen - krampen, spierkrampen, myogelosen (spierknopen), verkoudheden, voert warmte toe.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 augustus 2010 @ 20:18:

[...]

Geen betadine want ontsmetten hoeft niet, maar wel tea tree want dat ontsmet?

Eh...........

Ja ontsmet EN remt de ontsteking. Aan het tweede heb je dus wel wat. Aan alleen ontsmetten niet meer.

Op een ontsteking moet je juist niets heets leggen; bacterieën gedijen bij warmte.Het versnelt het proces inderdaad. Maar het moet ook doorbreken. Door de compressen wordt de huid ook week en breekt het open naar buiten...
Als het al zo ontstoken is dan zit er waarschijnlijk ook al dieper een ontsteking, de arts zal je echt goed verdoven daarvoor. Ga please niet in de weer met het zelf laten rijpen, het gaat alleen maar meer zeer doen. Betadine ontsmet, ook de gedeeltes waar je nu nog geen last van hebt. Ik ben echt ervaringsdeskundige, en ik ben 3x blij geweest om de chirurg te zien, dat snijden is 3 tellen en verdoving, die ontsteking niet goed laten behandelen kan maanden duren, spreek ik weer uit ervaring, heb na 3 jaar door een verkeerd advies nog steeds een gat onder mijn oksel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven