Gezondheid alle pijlers

Abces of een steenpuist?

21-08-2010 10:53 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al sinds een paar dagen van een langwerpige bult bij mij lies

Gisteren heb ik er een nat washandje opgelegd en is het een beetje opengesprongen er kwam heel weinig pus uit en bloed. In de avond was de pijn niet te hardenik lach te kermen van de pijn. Liggen, staan en lopen gaat niet. Liggen gaat met heel veel moeite.

Ik denk zelf dat het een steenpuist is, heeft er iemand ervaring mee of wat tips? Ik heb geen zin in de dokter of ziekenhuis,
Toen die van mij werd opengesneden werd er echt niet verdoofd hoor! Die prik doet misschien nog wel meer pijn dan het snijden zelf. En het snijden is echt maar 2 tellen ofzo, daarna doe het een stuk minder pijn.

Jammer dat je sodaoplossing niet wil proberen, dat helpt bij mij altijd erg goed.

Die van mij worden nu gelukkig weer minder, na een paar dagen goed de pilletjes geslikt te hebben. Op naar de volgende ;o)
Hoe gaat het met Yaszmin vandaag?
Gisteravond toch maar naar de huisartsenpost geweest, er is naar gekeken en arts zei dat het vanzelf open gaat en ik er gewoon gaasjes op moet leggen met betadine jodium.

Vandaag wakker geworden lijkt de ontsteking nog erger te zijn...

Kortom ik ben dus niet geholpen.
Afspraak bij de huisarts maken dan, zsm. Als het abces echt diep zit helpen gaasjes etc. geen mallemoer meer, maar moet de boel opengemaakt worden en flink schoongespoeld.

Mijn man is vorige maand geopereerd aan een peri-anaal abces, het zat 4 centimeter diep. Het brak overigens regelmatig open, maar genezen doet het niet meer vanzelf als het zo erg is.
Die arts heeft me dus voor de gek gehouden en zomaar weggestuurd.
Dat weet ik natuurlijk niet, ik kan niet zien hoe het er bij jou uit ziet en ik ben geen arts. Maar ik zou hoe dan ook naar mijn eigen huisarts gaan om het daar te laten zien.

Maar mijn man is er destijds ook mee naar de huisartsenpost geweest omdat ie lag te kotsen van de pijn en de arts daar vond het ook wel "meevallen". Toen ie doorgestuurd werd naar de chirurg door de eigen huisarts, die het ook wel vond meevallen, kon ie meteen blijven, ze wilden hem zo niet naar huis sturen.
Ik dacht dat de huisarts het zelf opensneed.
Dat ligt er aan wat het precies is, waar het precies zit en aan de ernst van de ontsteking. Peri-anale abcessen doen ze altijd in het ziekenhuis, hier tenminste wel, ik kan me niet voorstellen dat dat een klusje voor de huisarts is. Man moest een ruggenprik omdat het anders niet te verdoven was, dat doet een huisarts dus niet.

Naar de huisarts dus, dan weet je waar je aan toe bent.
Ga toch maar ook naar je eigen huisarts. Misschien is het nog niet "rijp" genoeg dat het open gesneden kan worden maar dan ben je wat meer gerust.
Ja ik heb mijn huisart even gebeld maar het is hartstikke druk dus ze gaat kijken of ze een plekje voor me kan regelen.

Het is wel rijp gisteren is er een beetje pus uitgekomen en deed het minder pijn. Vandaag ben ik weer terug bij af het is weer dichgegaan en rood en dik.
Zodra het dicht is wordt de pijn erger omdat de pus dan niet weg kan.
Vandaar dat ik deze ochtend wakker werd met een helse pijn, afspraak voor vandaag is niet gelukt morgen maar een bezoekje brengen naar de HS.
Waarom prik je hem zelf niet door als hij weer dicht gaat?
Dat gaat niet het is heel erg rood en ontstoken ik kan er niet eens normaal een gaasje opleggen.
Yasmin,

Tsja.. het is moeilijk met zo'n ontsteking. Het gaat uiteindelijk wel weer open maar goed.. moet je daar op gaan zitten wachten heh.. dat is de vraag.

Luna1 (hallo naamgenoot!) zo'n perianaal abces zit natuurlijk ook nog eens op een plek waar je het niet goed schoon kan houden. Bij Yasmin zit hij in haar lies.

Hoe is het met je man? Was het 1 abces? Waren er al fistelgangen gevormd?

Yasmin. Het is vooral belangrijk dat je de huid week houdt. Dan breekt de ontsteking de huid makkelijker open, waardoor je die pus kwijt kan. De truc is dan de ontsteking open te houden en te spoelen met bvb betadine. Heeft de arts je dat niet verteld?
Ja er komt inderdaad een beetje pus uit maar dan gaat het weer dicht en breekt het weer open en zo gaat het maar verder. Het zou natuurlijk geweldig zijn als alles in 1 keer eruit zou kunnen komen. Ik zet er nu een vochtig gaasje op en wissel dat af met een gaasje die ik in betadine odoium heb gedipt.
Nee, het waren er 2 bovenop elkaar, een hele diepe en er nog 1 bovenop. 1 fistelgang. Na de operatie leek het prima te gaan, heelde allemaal vlot geen pijn, nacontrole was goed. Maar sinds gistermiddag, binnen een paar uur, is het weer mis. Op precies dezelfde plek een enorm abces. Ik heb 'm gelukkig door kunnen prikken zodat de ergste druk weg is en man heeft vanmorgen meteen de poli maar weer gebeld, morgen moet hij heen.
quote:luna1 schreef op 23 augustus 2010 @ 14:55:

Nee, het waren er 2 bovenop elkaar, een hele diepe en er nog 1 bovenop. 1 fistelgang. Na de operatie leek het prima te gaan, heelde allemaal vlot geen pijn, nacontrole was goed. Maar sinds gistermiddag, binnen een paar uur, is het weer mis. Op precies dezelfde plek een enorm abces. Ik heb 'm gelukkig door kunnen prikken zodat de ergste druk weg is en man heeft vanmorgen meteen de poli maar weer gebeld, morgen moet hij heen.Och ja het zijn ellende dingen... probeer het open te houden heh.. succes.
Luna1: Hoe is t met je man? Hebben ze de abces gesneden?

Ik ben nog steeds aan het afwachten, de abces wil maar niet openspringen maar de pijn is wel iets milder geworden.
Yas je zou toch naar je eigen huisarts gaan?
Nee, ik heb het abces zelf doorgeprikt. Het ziet er nu schoon uit, nog maar even afwachten en blijven spoelen volgens de chirurg. Waarschijnlijk is de wond te snel dicht gegroeid. Maar het is nu dus weer open en hopelijk heelt het nu wel goed.

Waarom ga je nu niet naar de huisarts? Ik neem aan dat je niet zit te wachten op vervelende complicaties zoals een bloedvergiftiging oid. Ik snap dat kop-in-het-zand gedoe nooit. Dit soort dingen worden over het algemeen niet beter door simpelweg te ontkennen dat er wel degelijk iets aan de hand is.
Jah ik zou inderdaad naar de HS gaan, maar toen ik merkte dat de pijn wat milder werd ben ik toch maar niet geweest.

Er is in ieder geval naar gekeken al het iets was dat verschrikkelijk ernstig was hadden ze me waarschijnlijk niet naar huis laten gaan.
Maar door welke arts is ernaar gekeken dan?
Van de huisartsenpost, hij vertelde me dat het vanzelf weg gaat.
Tsja, ik ben misschien wat recalcitrant, maar als ik het idee heb dat het allemaal niet zo jofel zit daar, ga ik alsnog naar mijn eigen huisarts, ook als een arts op een huisartsenpost zegt dat het vanzelf over gaat. Natuurlijk, alles gaat vanzelf een keer over als je maar lang genoeg wacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven