Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Het kan niet snel genoeg gaan! Ik zat ook continu op de wip en droeg telefoon altijd bij mij!!

Shakes is niet lekker maar voor een goed doel!

Ik heb veel yoghurt gegeten en aardappelpuree met fijngemalen kipfilet. Was prima te doen de 3 weken.

Hoelang moet je van CZE vloeibaar?
Hoi Brenda,

Voor mij kan het ook niet snel genoeg gaan, ik hoop nu eigenlijk al dat als ik afspraak bij de chirurg heb, dat ik 2 weken later al geholpen kan worden :-) (hoop moet je hebben he;-))

Ik weet even niet uit mijn hoofd hoelang je vloeibaar moet, denk ook 3 weken.

Hoe gaat het nu met jou? Hoeveel woog je? hoeveel ben je kwijt? hoe lang geleden? en waar liep je tegenaan?

gr
@ Branda. Ik heb geen idee wanneer. Zou vorige week in Velp worden besproken met een cardioloog. Maar omdat zij mij niet kent, wilde ze het weer overdoen naar mijn cardioloog. Maar die heeft nu net een acute hernia, en is uit de running. Hopelijk vragen ze het aan mijn buurman, die is in het zelfde zieken huis ook cardioloog, en hij kent mij natuurlijk ook.Tja ook hier gaat het lekker. Maar toch nu het best wel snel gaat, hoop ik voor de zomervakantie geholpen te zijn. En anders....... De vakantie loopt niet weg hoor.
Mag je meteen weer eten na de operatie? Of moet je nog steeds aan de shake's? Milkshake van de MAC ??? hahahahahaha!
Iemand van jullie 'ervaring' met lipoedeem? Een dietiste vertelde mij ooit dat ik dat zou hebben. En ja mijn benen lijken ook wel op de foto'svan lipoedeem (alleen bovenbenen) maar de enige klacht die ik herken is dat je benen tegen elkaar aanschuren. Geen gevoelige bovenbenen ofzo. En niet alleen mn bovenbenen zijn dik masr mn kont ook (op dezelfde manier) en dat kan geen lipoedeem zijn. Het vet in lipoedeem gaat met lijnen (of na een GBP bijv) niet weg. Dat kan alleen met een liposuctie of liposculptuur. (Net zoals bij die dame gisteren bij obese.) Althans dat zegt men maar soms lees je ook bij anderen dat het wel verminderd (de omvang van je benen.) tijdens het lijnen.

Wie heeft ook lipoedeem en kan mij uitgebreider vertellen wat de kenmerken zijn. En is het bij jou minder geworden na je GBP (of andere ingreep)?
quote:coral schreef op 04 maart 2013 @ 13:25:

Mag je meteen weer eten na de operatie? Of moet je nog steeds aan de shake's? Is ook weer heel verschillend per ziekenhuis! In het ene ziekenhuis mag je dag erna een beschuitje proberen en in ander weer niet. Ik moest 3 weken dik vloeibaar. Alles ging door de blender of de staafmixer werd gebruikt
Ik heb geen ervaring met Lipoedeem (zoals die vrouw in Obese)

Mijn benen schuurden wel tegen elkaar aan maar dat is verleden tijd
quote:manonnos86 schreef op 04 maart 2013 @ 08:48:

Hoe gaat het nu met jou? Hoeveel woog je? hoeveel ben je kwijt? hoe lang geleden? en waar liep je tegenaan?

gr

Hoop dat het inderdaad snel kan gaan voor je in CZE. Meestal hoor je bij een JA meteen de datum.

Het gaat super met mij!! Maagband was afgelopen zaterdag 2 maart 3 jaar geleden dat ik die kreeg en vandaag is het 9 maanden precies geleden dat ik die maagband eruit gekregen heb en een GBP gekregen heb.

Ben nu in totaal 55,8 kg kwijt (met maagband erbij)

Ik woog 146 en nu 90,2 kg

Wat bedoel je precies met tegenaan lopen? Na de operatie of ervoor met alles wat mensen op te merken hadden?
@ Brenda: bedoel echt na de operatie!

Ik ben toch best wel benieuwd, of er dan dingen tegen vallen.

Weinig energie, gevecht met eten, pijn aan de wonden.

Heb je het je omgeving verteld? mensen zullen natuurlijk zien dat je afvalt.

Ik heb net nog tegen weinig mensen gezegd, alleen goede vriendinnen en mijn gezin.

gr
Na de operatie weinig energie maar je doet dan ook niks. Je mag namelijk 6 weken niet zwaar tillen. Energie wordt daarna wel steeds meer als je het gaat opbouwen met stukjes lopen of fietsen. Qua eten kan ik alles eten, in kleine porties dan en gaat het vele malen beter dan met maagband. Je geniet ook meer van wat je op je bord hebt liggen

Wondpijn heb ik niet gehad alleen dat er een hechting uitstak maar die heeft de chirurge eruit gehaald met de nacontrole.

Mijn familie en meeste vrienden weten het maar echt mensen die ik sporadisch zie die niet. Zij zijn ook diegene die mij voorbij lopen en mij niet herkennen. Dat is best leuk hoor
Goedemorgen dames. Kom ook weer even aanwaaien. Van de week heb ik de controle in het ziekenhuis gehad. De verpleegkundige was erg tevreden. Ik zat netjes op schema met afvallen en het eten. Het ging precies zoals ze het graag zien. Dus niets geen op -of aanmerkingen. Als ik zo door zou gaan, zou ik zeker goed resultaat zien.

Dus van de week ook weer naar de sportschool geweest, voor het eerst weer sporten. Heel voorzichtig, wel met schema, maar alles wat minder. En het ging goed. Voelde ook erg fijn om weer aan het sporten te zijn. Nu volhouden, dan komt alles goed.

Goed weekend allemaal!
Hoi dames!

Mag ik met jullie meeschrijven?

Ik ben monique, 28 jaar. Ik heb vandaag de screening gehad en krijg 24 april een maagbandje. Ik vind het echt super spannend maar heb echt een hele relaxte chirrurg. Zit trouwens in bergen op zoom!

Ik heb nog niet alles gelezen, maar zie al wel behoorlijk wat leuke ervaringen er tussen staan.
Foutje
Barbabientje: mijn tip is km vooraf ff bij je verzekeraar te informeren. Zij kunnen je vaak alles vertellen maar in het algemeen wordt een operatie vergoed bij een bmi van 40 of hoger of bij een bmi van 35 als je daarnaast ook nog hartklachten, gewrichtsklachten of diabetes hebt (er zijn meer aandoeningen).

Je verzekeraar kan je ook vertellen bij welke ziekenhuizen je terechtkunt. (Ik kan me voorstellen dat een operatie elders niet vergoed wordt.)

Ik ben bij cz verzekerd en zij hebben een zorgteam (mogelijk is de naam anders) en zij kunnen je heel veel info geven. Zowel over vergoedingen als over bijv wacbttijden. Mijn verzekeraar vergoedt naast de OP ook het voortraject (das meestal zo) als een natraject.

Het wordt vergoed uit je basisverzekering en gaat dus van je eigen risico af.
.
verkeerd topic
verkeerd topic
M@rtje24

Super dat ze zo tevreden zijn!! Sporten ook weer opgepakt. Goed bezig!!

Ozlem

Hoe gaat het met jou?

Monique_84

Iedereen is welkom! Spannend is het zeker! Duurt nog even. Mag ik vragen waarom je voor maagbandje kiest?

Barbabientje10

Wat is je BMI? In Leeuwarden gaan ze uit van je hoogste gewicht en BMI. Ze worden nu wel wat strenger wat betreft dietiste. Ben je daar afgelopen 5 jaar niet geweest dan moet je daar eerst een paar keer heen.
Tegen mij is ook gezegd bij de screening dat het om je hoogste gewicht ooit ging.

Ik heb een bmi van 38 dus ook te laag, maar hij was 2 jaar geleden wel 41.

Ik hoor volgende week of ik geopereerd word, dus dan kom ik er nog op terug.
Hallo,

Ik ben nieuw hier en wil af en toe mee kletsen.

ik had vandaag een screening gehad en kom in aanmerking voor een GB noemen ze het. Zelf vind ik het reuze spannend en weet voor 100% dat het een goede beslissing is maar heb nooit in het ziekenhuis gelegen vandaar ik het wel eng vind.

Als het goed is wordt ik 8 mei geholpen in Bergen op Zoom

groeten Vlinder-5
Manonnos

Het gaat hard nu. Hoop dat het snel volgende week is.

Vlinder

Spannend! Het duurt nog even maar kan je je voorbereiden.
brendah, ja is zeker spannend dacht eerst dat iedereen een voor trajekt krijg maar was niet nodig vondenze bij mij alleen wel 1 dag voorlichting ( bloedprikken steunkousen en groepsgesprek) en dan beginnen met de 10 dagen dieet van 130 euro is wel duur maar denk wel zeker de moeite waard.

Even een vraag is er iets waar je op moet voorbereiden buiten de operatie om.
brendah, mijn eetpatroon past het beste bij een maagbandje (volumeeter). ik was volgens de dieetist en chirurg ook de ideale patient voor een maagband. Er is ook helemaal niks mis met mijn eetpatroon, ik eet gewoon veel te veel en heb altijd honger!

@vlinder-5, wat leuk dat je ook in bergen op zoom wordt geholpen.

Waarom moet je eigenlijk steunkousen aan? en hoelang?
Monique_84

Dat kan natuurlijk dat dat het beste bij je past. Was ook alleen maar nieuwsgierig.

Heb namelijk ook maagbandje gehad en was blij dat het ding eruit was na 2 jaar, 3 maanden en 3 dagen!!

Wij moesten ook steunkousen aan dat is om trombose te voorkomen. Moest ze 2 weken aan maar kreeg er bulten en uitslag van. Ze dachten aan trombose toen ik belde en moest meteen komen. Kousen mochten toen uitblijven en het was gelukkig geen trombose.

Vlinder-5

Dat is inderdaad erg duur. Hoop dat je het kan verdragen de modifast. Je mag er wel rauwkost naast eten geloof ik?

Hier was het een eiwitrijkdieet, vetarm en suikerarm. Dat was afhankelijk van je BMI hoelang het moest.
hai Monique,

ja is voor tegen trombose ik dacht 28 dagen want moet ook zoveel dagen mezelf prikken. ik dacht dat ze zeiden dat iedereen ongeacht welke operatie je ook krijgt steunkousen krijgt of heb ik het fout begrepen want ik heb een brief dat ik special een dag moet komen om me kuiten op te meten.

wanneer ben je naar de info ochtend gegaan ik gisteren en vandaag de screening en gelijk een datum ik vind dat ze wel heel snel zijn. (ik heb ook geen suiker of medicijnen kan ook daar aan liggen denk ik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven