Gezondheid alle pijlers

afwijkende bloedwaardes, buikecho

19-07-2014 15:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bloed late prikken omdat ik last had van duizelingen bij opstaan dacht zelf aa te laag hb. Helaax er kwamen hele andere dingen aan het daglicht.

nierfunctie niet in orde

Leverfunctie niet in orde

Te hoge ontstekingswaardes

Veel te laag vit.B12

Het h was goed! Na een week nogmaals geprikt maar de waardes bleven te hoog. Huisarts wilde me doorsturen naar internist mawr zag ik niet zitten, heb toch geen klachten. Ze stelde voor te overleggen met een internist en na 2 dagen ging de telefoon. Gezien de waardes wilde de internist me zien. Huisarts had meteen afspraak gemaakt voor week erop....

Maandag heb ik een buikecho. Waar zijn ze naar op zoek? Moet ik me zorgen maken? Volgende week weer afspraak voor uitslagen, heb vorige week nl weer bloed geprikt, urine ingeleverd hartfilmpje gemaakt en longfoto gehad. Het gaat me nl wel allemaal erg snel, daxht dat je overal lang voor moest wachten....
Omdat ik vind dat je als moeder (of meer algemeen ouder) zijnde je gezondheid serieus moet nemen. In 99 van de 100 gevallen zal er niks ernstigs aan de hand zijn. In dat ene geval is er wel iets aan de hand, kanker bijvoorbeeld. Dan is het voor kinderen wel zo fijn datzelfde een ouder hebben die zijn/haar gezondheid serieus heeft genomen en er daardoor op tijd bij is, in plaats van een ouder die het in eerste instantie beter dacht te weten dan een arts die ervoor geleerd heeft. Met als gevolg dat het wellicht - god verhoedde het - te laat zou zijn. Dat heeft moeder zijn ermee te maken.
quote:smulrol schreef op zaterdag 19 juli 2014 16:20 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="bonuhbakkie in "afwijkende bloedwaardes, buikecho"" class="messagelink">bonuhbakkie schreef op 19 juli 2014 @ 16:04</a>:</b>

Ah niet fijn om zo t weekend in te gaan. Verder geen verstand van. Maar schrijf van je af als t helpt. Zou je niet kunnen bellen naar huisartsen post eventueel?</div></blockquote>Lekker advies, ze wil niet naar internist, maar wel huisartsenpost bellen in weekend? Ize is toch al geweest en gaat volg week weer heen.
quote:bonuhbakkie schreef op 20 juli 2014 @ 11:31:

[...]

Ize is toch al geweest en gaat volg week weer heen.dat was niet duidelijk uit het oorspronkelijke bericht, maar dat maakt het advies om in weekend huisartsenpost te bellen nog veel onzinniger.
Smul waarom. Even ter gerust stelling. Bellen. Niet heengaan. Ik las de op anders als jou. Ook al gaat ze niet naar internist dan nog kan ze naar de hapost bellen. Of zijn daar regels en wetten aan verbonden.. Maar je mag t raar vinden hoor. Iedereen heeft recht op z'n mening ;)

TO hoe gaat t ermee?
quote:bonuhbakkie schreef op 20 juli 2014 @ 11:41:

Smul waarom. Even ter gerust stelling. Bellen. Niet heengaan. Ik las de op anders als jou. Ook al gaat ze niet naar internist dan nog kan ze naar de hapost bellen. Of zijn daar regels en wetten aan verbonden..

Ze zijn er niet voor de gezelligheid, maar voor dringende medische zaken die niet tot na weekend kunnen wachten.

TO heeft ruim de tijd gehad om aan haar eigen huisarts te vragen waar ze naar op zoek gaan bij een buikecho.
quote:smulrol schreef op 20 juli 2014 @ 14:55:

[...]

Ze zijn er niet voor de gezelligheid, maar voor dringende medische zaken die niet tot na weekend kunnen wachten.

TO heeft ruim de tijd gehad om aan haar eigen huisarts te vragen waar ze naar op zoek gaan bij een buikecho.Huisarts weet het niet heeft daarom overlegd met internist. Is mi ook geen casus voor huisartsenpost. Zal morgen nog informeren bij degene die de echo doet maar zal hier niets over zeggen denk ik.
quote:esther.micky schreef op 20 juli 2014 @ 15:16:

[...]

Huisarts weet het niet heeft daarom overlegd met internist. Is mi ook geen casus voor huisartsenpost. Zal morgen nog informeren bij degene die de echo doet maar zal hier niets over zeggen denk ik.Huisarts weet niet de oorzaak van je afwijkende waardes, internist gaat door middel van buikecho laten kijken naar zichtbare afwijkingen in de buik.
quote:Noah_ schreef op 19 juli 2014 @ 22:46:

Omdat ik vind dat je als moeder (of meer algemeen ouder) zijnde je gezondheid serieus moet nemen. In 99 van de 100 gevallen zal er niks ernstigs aan de hand zijn. In dat ene geval is er wel iets aan de hand, kanker bijvoorbeeld. Dan is het voor kinderen wel zo fijn datzelfde een ouder hebben die zijn/haar gezondheid serieus heeft genomen en er daardoor op tijd bij is, in plaats van een ouder die het in eerste instantie beter dacht te weten dan een arts die ervoor geleerd heeft. Met als gevolg dat het wellicht - god verhoedde het - te laat zou zijn. Dat heeft moeder zijn ermee te maken.

En als dochter zijnde? En als zus zijnde? Ik heb mijn moeder verloren aan kanker, mijn oma haar twee dochters aan kanker. En ik denk dat dat laatste bijna nog erger is. Dus je reactie sloeg helemaal nergens op naar mijn mening..

Iedereen moet op zijn gezondheid letten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven