Gezondheid alle pijlers

al 2 maanden klachten buik

17-10-2012 20:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al 2 maanden klachten aan mn darmen en nu ook maag.

Het begon met een paar dagen diarree met bloed erbij. En daarna met rommelende darmen en veranderde stoelgang Soms 'voel' ik mn darmen bewegen. Voorheen nooit. Nu vooral pijn linksboven achter de ribben. En sinds een paar dagen pijn op de borststreek denk dat dat van de maag komt. Lijkt wel of het

De ontlasting is op kweek geweest hier was niks mis mee. En het bloed vertoond geen ontstekingen. Ook een colonscopie gehad, ook niks aantoonbaars. Nu is PDS genoemd, maar krijg je daar pijn achter je ribben van en pijn op de borststreek? Heb nog een afspraak staan met de MDL arts en dan zal ik het vragen. Wordt onderhand een beetje gek van mn klachten die nu al 2mnd duren. Iemand tips? Rennie helpt niet, en movicolon ook niet. Ik moest voor het darmonderzoek laxeren en toen had ik minder buikpijn.
Minder last na laxeren? Dus het kan zijn dat je zwaar geconstipeerd bent...? Of denk ik nu te simpel? Vast wel, want je bent al bij je HA geweest.
Dat is het niet, want er komt genoeg ontlasting, en met die zakjes merk ik ook geen verschil. Of er moet iets achter blijven ofzo? Merk ook geen verscil met eten. Alleen soms met koud drinken dat voel ik dan links onder mn ribben.
bekend met allergieen of intolleranties?
Prikkelbare darmen, en door die gevoeligheid raakt je maag ook overstuur en krijg je last van brandend maag zuur. Dat geeft ook pijn in borststreek en druk.

Zo werkt het bij mij vaak.
Vervelend, ik heb al jaren darmklachten/PDS.

Movicolon hielp niet, colonscopie gehad, ontlasting weggebracht en de hele rataplan.

Naar mijn idee had ik ook genoeg ontlasting en ook vaak diarree. Uiteindelijk weer eens doorgestuurd naar een MDLarts, die heeft buikfotos gemaakt, er zat teveel ontlasting en lucht in. En ik maar denken dat mijn lichaam alles eruit gooide al die jaren, dat is gewoon overloopdiarree geweest. Ik slik nu dagelijks medicijnen, magnesiumhydroxide (ook vrij verkrijgbaar) en heb duidelijk meer ontlasting en ben minder misselijk. Ben niet helemaal klachtenvrij maar het gaat een stuk beter dan eerst.

Verder zou je ook naar je voeding kunnen kijken: zuivel, vet, kruiden, koolzuur, uien, bonen en kool kunnen klachten opleveren. Succes ermee!
Wat Christmas zegt. Heb je brandend maagzuur? Wanneer heb je pijn bij de borststreek? Ik heb dit namelijk ook tijden gehad (die pijn) en sinds ik maagzuurremmers slik is dat over.

Misschien is het idee om een allergietest te doen?
Heel menselijk hoor, om te denken dat al je klachten moeten duiden op 1 kwaal. Maar misschien heb je wel pds en ook nog een maagkwaal. Ik zou toch even de huisarts gericht laten zoeken naar alle opzich staande klachten
Bij PDS heb je geen bloed bij je ontlasting. (tenzij je een bloedende aambei hebt) Heb je aambeien? Zo nee, heb je een scopie gehad? Zo niet, dan zou ik daar op aandringen bij je huisarts.
quote:thomaaas schreef op 17 oktober 2012 @ 20:43:

Bij PDS heb je geen bloed bij je ontlasting. (tenzij je een bloedende aambei hebt) Heb je aambeien? Zo nee, heb je een scopie gehad? Zo niet, dan zou ik daar op aandringen bij je huisarts.Ja daar heb je gelijk in, TO: laat je goed nakijken hoor!
Ga naar een goede acupuncturist heeft mij van alle klachten afgeholpen!
heb een colonscopie gehad. Daar kwam niks uit.

Voor zover ik weet heb ik geen alleregien.

Wat ik zo vreemd vind, eerst was het echt mn darmen en nu ook pijn op het borstbeen en slokdarm
quote:minke82 schreef op 18 oktober 2012 @ 08:22:

heb een colonscopie gehad. Daar kwam niks uit.

Voor zover ik weet heb ik geen alleregien.

Wat ik zo vreemd vind, eerst was het echt mn darmen en nu ook pijn op het borstbeen en slokdarmWat zegt je huisarts of MDL arts er van? Ben je terug geweest nu je klachten verergeren?
Vervelend dat je zoveel klachten hebt.

Heb je al een kuur met een goede probiotica geprobeerd? ( b.v. van orthica) Dit kan soms goed helpen wanneer de balans van de bacterieen in je darmen verstoort is.

Heeft de mdl arts ook gekeken of je niet tegen lactose of gluten kan? Daar zou het ook eventueel aan kunnen liggen.

Ook kan het zijn dat je niet genoeg verteringsenzymen aanmaakt om je voedsel te verteren. Dan kan het helpen om extra enzymen te nemen in de vorm van een supplement. Vaak hoeft dit maar tijdelijk.

Laat je goed onderzoeken of het aan bepaalde voeding kan liggen.

Zoals zuivel en gluten.

Wat je zelf kan doen is dus eerst een goede probiotica proberen. Dit kan sowieso nooit kwaad.
zou Yakult helpen?

Heb nog een afspraak staan met de MDL arts, zal het allemaal nog vragen dan. De pijn op de borskas is wel vervelend hoor... en soms een vieze smaak in de mond.

Wat zijn precies symptomen van een maagzweer?
Als je vragen hebt, of wil weten of je klachten bij een bepaald ziektebeeld passen, dan ga je naar je huisarts of naar je MDL-arts. Dit is een forum, waar lang niet iedereen medisch onderlegd is, en waar je niet de juiste informatie gaat vinden. Ik wil best delen in ervaringsverhalen, maar ik ga niet symptomen matchen aan ziektebeelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven