Gezondheid alle pijlers

Als je geen kind wil, mag je niet neuken

16-06-2008 16:17 298 berichten
Voordat er weer een topic wordt vervuild met mag je nu wel of niet abortus laten plegen, open ik een aparte discussie.

Op dit forum vinden veel vrouwen dat je niet mag neuken als je geen kind wil. Ik vind dit een bizarre en nogal ouderwetse mening.

Natuurlijk, abortus is een laatste redmiddel, maar ik wil nooit kinderen. Toen ik onverhoopt, ondanks anticonceptie, zwanger werd heb ik het toch echt weg laten halen. En daar heb ik geen spijt van.

Vinden jullie nu echt dat ik nooit meer mag neuken omdat ik geen kinderen wil? Omdat mijn spiraal misschien toch een keer niet zou kunnen werken?

Mag je neuken, als je geen kind wil

Totaal aantal stemmen: 198

Ja, mits je goede anticonceptie gebruikt. (89%)
Nee, als je geen kinderen wil, mag je nooit meer neuken. (3%)
Doe waar je zin in hebt, je kan altijd nog abortus laten ple (8%)
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er zo voorbij gegaan wordt aan het punt wat Evidenza maakte. Niemand zegt dat je alleen met potentiele vaders van je kinderen zou mogen neuken (hell, ik heb bij wijze van spreken hele voetbalelftallen afgewerkt...), maar daarom mag je toch wel zeggen dat je vindt dat een heleboel mannen en vrouwen ontzettend lichtvaardig met anticonceptie omgaan?

Ik heb wel eens die discussie met vriendinnetjes gehad, oa nav een pregnancy scare bij 1 vriendin, en ik ben elke keer echt ontzettend geschokt over hoe slordig de meeste heteroseksuele vrouwen en mannen met anticonceptie omgaan.

Ook in mijn losbandige leven ben ik zeer weinig mannen tegengekomen die op eigen initiatief de condooms tevoorschijn haalden of me uberhaupt vroegen welke anticonceptie ik gebruikte. Om nog maar te zwijgen van het grote aantal potentieeltjes dat "oeps, vergissing" het lef had te proberen hem er zonder condoom in te fietsen.

Ik heb er geen studie naar gedaan verder, maar ik vind het nooit een verrassing dat SOA's vaker voorkomen bij dertigers en bij hetero's of dat ze in die groep in ieder geval stijgend zijn. Want in mijn omgeving ben ik van alle mensen met wie ik weleens over anticonceptie gesproken heb letterlijk de enige die nog nooit zonder condoom gesekst heeft op momenten dat ze geen baby wilde maken.
Am Yisrael Chai!
quote:absoluteEinstein schreef op 16 juni 2008 @ 17:22:

[...]

Jij houdt je kind toch wel?

Haha, ja hoor, ik had moeten zeggen 'ik ben in alle gevallen voor abortus als een vrouw dat wil'.

Deze mag blijven hoor!
ik heb eigenlijk alleen sex gehad binnen relaties, een keertje een one night stand gehad en 5 condooms erdoorheen gewerkt (en nee, dat was niet omdat we het de hele nacht door deden, ik was zo nerveus dat ik steeds een nieuwe bij hem om wilde doen: ik zie een scheurtje, ik zie een scheurtje....je begrijpt dat het van een daadwerkelijk leuke sexpartij nooit is gekomen). Mijn ervaring is dat in het begin van de relatie, ongeveer de eerste 4 a 5 maanden het prima gaat met condoom. Maar op een gegeven moment wil je daarvan af. Ik vind het gewoon niet een ideaal anti conceptie middel binnen een relatie (ooit wel 3 jaar volgehouden hoor, dat wel). En wat doe je dan? Dan laat je je beiden testen en kiest een andere vorm van anti conceptie. En ik denk dat ik niet de enige ben, die het condoom achterwege laat, ook als het niet gaat om zwanger te worden.
quote:fashionvictim schreef op 16 juni 2008 @ 17:32:

Jammer dat er zo voorbij gegaan wordt aan het punt wat Evidenza maakte. Niemand zegt dat je alleen met potentiele vaders van je kinderen zou mogen neuken (hell, ik heb bij wijze van spreken hele voetbalelftallen afgewerkt...), maar daarom mag je toch wel zeggen dat je vindt dat een heleboel mannen en vrouwen ontzettend lichtvaardig met anticonceptie omgaan?

Ik heb wel eens die discussie met vriendinnetjes gehad, oa nav een pregnancy scare bij 1 vriendin, en ik ben elke keer echt ontzettend geschokt over hoe slordig de meeste heteroseksuele vrouwen en mannen met anticonceptie omgaan.

Ook in mijn losbandige leven ben ik zeer weinig mannen tegengekomen die op eigen initiatief de condooms tevoorschijn haalden of me uberhaupt vroegen welke anticonceptie ik gebruikte. Om nog maar te zwijgen van het grote aantal potentieeltjes dat "oeps, vergissing" het lef had te proberen hem er zonder condoom in te fietsen.

Ik heb er geen studie naar gedaan verder, maar ik vind het nooit een verrassing dat SOA's vaker voorkomen bij dertigers en bij hetero's of dat ze in die groep in ieder geval stijgend zijn. Want in mijn omgeving ben ik van alle mensen met wie ik weleens over anticonceptie gesproken heb letterlijk de enige die nog nooit zonder condoom gesekst heeft op momenten dat ze geen baby wilde maken.Ben ik helemaal met je eens. Vaak wordt er zo slecht over nagedacht. Vriend en ik vreeen, toen we nog geen kinderen wilden, altijd met condoom en de pil. En als ik het daar wel eens met vriendinnen over had, dan werd ik voor gek verklaard. Volgens mij is voorkomen nog steeds beter dan genezen.
ff offtopic:

Hé Wen, ik wist niet dat je zwanger was!!

(Ik heb je wel eens voorbij zien komen op andere topics en begrijp dat het bij jullie allemaal niet van een leien dakje is gegaan.)

Gefeliciteerd joh!!!
quote:Mirjam762 schreef op 16 juni 2008 @ 17:03:

En inhoudelijk; ja, ik ben het er eigenlijk wel behoorlijk mee eens. Maar ja, ik ben dan ook zo'n christelijk fossiel dat vindt dat seks thuishoort in het huwelijk, dus niet er buiten. En van falende anticonceptie kunnen kindjes komen, en die accepteer je dan dus. Maar goed, ik ben absoluuuut niet maatgevend voor de gemiddelde VIVA-forummer.Tja, ik denk dat er niet zoveel vrouwen zijn die zo leven/denken. Of leer ik ze gewoon nooit kennen, als stadse zondige sloerie...? Ik ben wel een doorn in het oog van de ChristenUnie. Ik woon op mezelf, heb een lat-relatie, ik wil niet trouwen en vind carriere en zelfontplooing belangrijker dan een groot gezin. Oei, laat Rouvoet dit maar niet horen...
quote:Carlice schreef op 16 juni 2008 @ 17:44:

[...]

Tja, ik denk dat er niet zoveel vrouwen zijn die zo leven/denken. Of leer ik ze gewoon nooit kennen, als stadse zondige sloerie...? Ik ben wel een doorn in het oog van de ChristenUnie. Ik woon op mezelf, heb een lat-relatie, ik wil niet trouwen en vind carriere en zelfontplooing belangrijker dan een groot gezin. Oei, laat Rouvoet dit maar niet horen...Je vergeet nog iets in je opsomming. De mening van Rouvoet is toch niet belangrijk voor jou denk ik?
quote:pruttel schreef op 16 juni 2008 @ 16:25:

Ik ben serieus wel eens bang, dat ik dwars door de prikpil heen zwanger word. Ik heb op dit moment geen vaste partner, maar wel sex en zou echt niet weten wat ik zou moeten als ik zwanger zou zijn van een scharrel.....

Maar om dan maar niet meer te neuken vind ik een beetje een rigoreuse ( schrijf je dat zo?) oplossing.

Ik zou een condoom gebruiken naast die prikpil..zeker als het maar een scharrel is.

Ik vind abortus moord...absoluut, zeker na een bepaald aantal weken, maar aan de andere kant snap ik ook de beweegredenen om abortus te laten plegen.
quote:Marieke1981 schreef op 16 juni 2008 @ 17:42:

ff offtopic:

Hé Wen, ik wist niet dat je zwanger was!!

(Ik heb je wel eens voorbij zien komen op andere topics en begrijp dat het bij jullie allemaal niet van een leien dakje is gegaan.)

Gefeliciteerd joh!!!

Thanks! Ik mag niet klagen hoor, slechts een kort bezoekje aan de medische molen nodig gehad.

Mirjam, ik vind je geen fossiel hoor, ook al staat jouw mening over seks en abortus lijnrecht tegenover de mijne. Gelukkig mag je van mening verschillen. Ook op dat punt ben ik voor keuzevrijheid
Dank je Wen. Ik ben ook helemaal geen fossiel, maar ik dekte me maar alvast even in

Haha.

Nee hoor, maar ik heb wel het idee dat ik midden in het leven sta, maar ik heb wel waarden en normen die afwijken van het gemiddelde. Voor mij werkt dit.
Mogen mannen ook niet neuken of geldt het alleen voor vrouwen?
geldt alleen voor vrouwen
quote:Elmira schreef op 16 juni 2008 @ 16:25:

Ondanks voorbehoedsmiddelen kan je zwanger worden, en de meeste mensen weten dat ook wel (hoop ik!). En hoewel ik vind dat als je zwanger wordt je het niet zomaar kan laten weghalen zijn er zeker situaties waarin dat wel het beste is. Wat ik wel erg vind: laksheid en dan alsnog een abortus. Aan seks zit dus toch een soort van verantwoordelijkheid.Helemaal mee eens. Als je geen kind wil dan moet je inderdaad de anticonceptie wel goed gebruiken. En weten hoe bijvoorbeeld de pil werkt, ook niet onbelangrijk.
quote:Mirjam762 schreef op 16 juni 2008 @ 17:03:

[...]

(*O, weer wat geleerd dan. Maar ik blijf het geen gezicht vinden; je wil. Maar goed. En tja, ik heb het geheugen van een olifant (en volgens mijn zoon ook het uiterlijk haha, maar dat valt reuze mee*)

En inhoudelijk; ja, ik ben het er eigenlijk wel behoorlijk mee eens. Maar ja, ik ben dan ook zo'n christelijk fossiel dat vindt dat seks thuishoort in het huwelijk, dus niet er buiten. En van falende anticonceptie kunnen kindjes komen, en die accepteer je dan dus. Maar goed, ik ben absoluuuut niet maatgevend voor de gemiddelde VIVA-forummer.Ik vind het dan verschrikkelijk MET die t Mirjam. Net als 'hij wilt'. Brrrrrrr.
quote:Alba schreef op 16 juni 2008 @ 17:25:

Goed om hier een apart onderwerp voor te openen, Einstein!

Heb me bij eerdere topics ook al verbaasd over de ongenuanceerde felheid waarmee gereageerd wordt in dit soort gevallen. Wie zo dom is zwanger te worden/iemand zwanger te maken moet zijn leven lang maar op de blaren zitten, had je maar beter op moeten letten. Niks fouten maken is menselijk, geboet moet er worden. Eigen schuld, dikke bult.

Ik kan me niet voorstellen hoe het in het belang van een kind kan zijn om geboren te worden terwijl het absoluut niet gewenst is, net zoals ik nog nooit iemand ben tegengekomen die lichtvaardig met abortus omging.

Dat punt heb ik dan ook nog nooit gemaakt zien worden hier op het forum. En van boete doen en daarom het kind maar houden al helemaal niet.

In élke discussie over abortus die ik me herinner ging het juist om vrouwen die twijfelden. Om vrouwen met een kinderwens. En nooit is er gezegd dat ze dan maar op de blaren moest zitten en voor straf het kind moest krijgen. Als het niet zo belachelijk was om dit te stellen was het grappig.
quote:

Carlice schreef op 16 juni 2008 @ 17:44:

[...]

Tja, ik denk dat er niet zoveel vrouwen zijn die zo leven/denken. Of leer ik ze gewoon nooit kennen, als stadse zondige sloerie...? Ik ben wel een doorn in het oog van de ChristenUnie. Ik woon op mezelf, heb een lat-relatie, ik wil niet trouwen en vind carriere en zelfontplooing belangrijker dan een groot gezin. Oei, laat Rouvoet dit maar niet horen...

"Je vergeet nog iets in je opsomming. De mening van Rouvoet is toch niet belangrijk voor jou denk ik?"

Ai, Mirjam toch, gevat en scherp uit de hoek komen kan best leuk zijn. Deze opmerking is ronduit nasty, het siert je niet in ieder geval. Maar goed, zullen we mijn opsomming dan maar afmaken, weten we gelijk wat je nou bedoelt. Ik woon op mezelf, heb een lat-relatie, ik wil niet trouwen en vind carriere en zelfontplooing belangrijker dan een groot gezin. En ik heb een abortus gehad, zodat ik dat grote gezin ook daadwerkelijk niet krijg. Oooooh, I should crawl under a stone and never show my face in pulic again!
leuk zijn dit soort topics altijd. Ik heb een aantal topics gelezen en ook gereageerd in enkele en over het algemeen werd er best redelijk gereageerd. Vaak waren het vrouwen die het kindje graag wilde houden, maar door omstandigheden van buitenaf er voor wilde kiezen.

Ik ben pro-abortus, een kindje heeft er niets aan om geboren te worden als het niet gewenst is, maar vrouwen en ook mannen moeten niet lichtvaardig denken over het gebruik van anticonceptie. Abortus is een noodmaatregel en geen anticonceptie.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik ben niet echt pro-abortus maar kan me goed voorstellen dat er situaties zijn dat je er echt geen raad mee weet en het kindje dan niet houdt. Dan heb ik het over zwanger zijn na een ONS of van een ex, of als je echt heel jong bent, dat soort situaties. Helaas wordt het ook wel eens gebruikt als een soort anti-conceptie, en dan sta ik er een stuk minder achter. Mensen die een prima relatie hebben, maar nu nog geen kindje willen, maar pas over 3 jaar ofzo. Dan denk ik, je basis is goed, en dan kun je een kindje best veel bieden. Maar goed, dat is de keerzijde van vrije keus hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Carlice, ik vroeg toch niet om een opsomming. Ik begreep gewoon niet waarom jij op de proppen kwam met jouw "status als stadse/zondige sloerie"? En als je het dan toch zo graag allemaal opnoemt, wees dan (zeker in verband met dit onderwerp) volledig. Maar goed, het was waarschijnlijk flauw.
Hmmmmm, ik ben dus ook zo'n prehistorisch fossiel dat eigenlijk vindt dat je de consequenties van je daden gewoon moet accepteren. 'Eigenlijk', want zwangerschap en abortus is natuurlijk wel heel indringend en kun je moeilijk als 'straf' zien voor slecht opletten of wat dan ook. Ik ben niet tegen abortus, bijvoorbeeld in geval van verkrachting of als een 12-jarig meisje zwanger raakt, dan zie ik duidelijk dat het soms beter kan zijn. Maar volwassen vrouwen die verstandig kunnen nadenken en vrijwillig gaan seksen, daarvan verwacht ik toch dat ze weten dat dat (ongeacht anticonceptie) tot gevolg kan hebben dat je zwanger raakt. Tja, zo werkt de natuur nou eenmaal... Moet je naderhand ook niet komen zeuren is dan het eerste wat door mijn hoofd schiet.

Maar goed, ik snap ook dat er omstandigheden zijn waardoor je écht geen kind wil. En most of all: ik weet hoe het voelt om (althans niet door beide ouders) gewenst te zijn en dat als kind altijd opnieuw te voelen, en nee, dat wil je een kind niet aandoen. Dus omwille van het kind is abortus dan misschien beter.

Overigens zal ik nooit iemand veroordelen omdat ze kiest voor abortus, ik kan hooguit de redenen niet navoelen. Maar als je mij zo vraagt: ben je voor abortus? Dan zeg ik: nee, alleen in uiterste gevallen. En dan vind ik 'ik wil pas over een jaar zwanger raken' geen echt goede reden. Maar ook dat is weer vanuit mijn eigen beleving geredeneerd: ook al wil ik liever pas over een paar jaar aan kinderen beginnen, als ik nu zwanger zou blijken te zijn zou ik op de tafel staan springen van vreugde en zou het kindje meer dan welkom zijn. Ook al ben ik aan de pil én gebruiken we condooms omdat we liever nog een poosje wachten.

Ik kan me voorstellen dat anderen dat anders voelen, en al ben ik dan geen grote fan van abortus (nou ja, dat is niemand lijkt me, maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel), ik ga ervanuit dat als iemand voor zo'n heftige ingreep kiest (want ik geloof niet dat je er ijskoud onder blijft, ik denk dat het toch altijd bij je blijft) dat diegene er dan ongetwijfeld heel goede redenen voor heeft en die zal ik ook accepteren, ook al zijn het míjn redenen niet.

Wat ik overigens niet begrijp is dat er vrouwen zijn die geen anticonceptie gebruiken en niet zwanger willen worden (heb het niet over een specifiek geval, gewoon in het algemeen). Mijn gevoel roept dat je dan je kansen verspeelt hebt, maar ja, zoals ik hierboven al aangaf ligt het vaak natuurlijk veel moeilijker. Maar omdat abortus zo ingrijpend is en het toch gaat om een potentieel leventje dat je beëindigt vind ik dat we het met zijn allen wel verplicht zijn om ons best te doen het zoveel mogelijk te voorkomen. En mócht er dan toch een situatie optreden waar niemand iets aan kan doen en waar abortus echt de beste optie is dan zal ik daar niet moeilijk over doen.

Beetje warrig verhaal zo, ik hoop dat het overkomt...
quote:Carlice schreef op 16 juni 2008 @ 19:40:

quote:

Carlice schreef op 16 juni 2008 @ 17:44:

[...]

Oooooh, I should crawl under a stone and never show my face in pulic again![/i]En o ja; stel je niet zo aan. 1) de normen en waarden van Rouvoet zijn de jouwe niet dus 2) waarom zou je onder een steen moeten kruipen (behalve dan dat er sowieso geen plek is; want ik zit daar al) om iets waar je toch 200% achter staat?
Ik ben niet voor abortus.

Ik ben voor het ontwikkelen van betere anticonceptiemethoden.

Ik zoek iets zónder hormonen (want daar kan ik niet meer zo goed tegen met mijn schildklierproblemen), zónder geklungel tijdens de sex (want ik weet intussen uit ervaring dat condoomgebruik nou niet echt de kwaliteit van je seksleven verbetert) en zónder gevolgen voor je latere vruchtbaarheid.

Een soort van tijdelijke sterilisatie, dat lijkt mij wel iets.

Iemand een idee?
Oftewel; ik vind dat je wel mag neuken als je geen kind wilt, míts je voor jezelf een abortus kunt verantwoorden en wél op een goede manier anticonceptie hebt toegepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven