Amandelen verwijderd!
donderdag 15 juli 2010 om 19:07
donderdag 15 juli 2010 om 19:13

donderdag 15 juli 2010 om 19:17
quote:winniethepooh schreef op 15 juli 2010 @ 19:14:
Je kunt het beste ijskoud water drinken. Waterijsjes zijn lekker, maar ze zorgen alleen maar voor meer slijmvorming in je keel....
En lauwe bouillon, waar je een boterham (zonder de korst) in kunt soppen.
juist de roomijsjes zorgen voor slijmvorming, waterijsjes hebben dat bijna niet.
En wordt vriendjes met je blender, met vers fruit en wat sap kun je hele lekker dingen maken.
Je kunt het beste ijskoud water drinken. Waterijsjes zijn lekker, maar ze zorgen alleen maar voor meer slijmvorming in je keel....
En lauwe bouillon, waar je een boterham (zonder de korst) in kunt soppen.
juist de roomijsjes zorgen voor slijmvorming, waterijsjes hebben dat bijna niet.
En wordt vriendjes met je blender, met vers fruit en wat sap kun je hele lekker dingen maken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 15 juli 2010 om 19:24
Ohhhh, ik weet dat nog zo goed. Ik was 16 jaar.
Zoals al eerder gezegd, lekker veel ijsjes, appelmoes doet het ook goed en lekker koud water.
Ik weet nog goed dan mijn vriendje een heerlijke bal gehakt aan het eten was. Ik zat (weer) aan de appelmoes en het water liep uit m'n mond van de geur. Wat had ik tóen graag een hap van die bal gehakt willen hebben zeg, maar dat mocht niet.
Ik heb zoiets daarna nooit mee meegemaakt.
Zoals al eerder gezegd, lekker veel ijsjes, appelmoes doet het ook goed en lekker koud water.
Ik weet nog goed dan mijn vriendje een heerlijke bal gehakt aan het eten was. Ik zat (weer) aan de appelmoes en het water liep uit m'n mond van de geur. Wat had ik tóen graag een hap van die bal gehakt willen hebben zeg, maar dat mocht niet.
Ik heb zoiets daarna nooit mee meegemaakt.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
donderdag 15 juli 2010 om 19:30
Ijs bekomt me echt niet goed, daar word ik misselijk van! Van die danio yoghurtjes lukken wel. En water doet ook wel deugd.
Ik heb zo veel zin in gewoon normaal eten! Volgens mij overleef ik geen week op water en yoghurt!
Haha, ik heb ook last van overmatige speeksel productie ...
Bedankt voor de tips!
Ik heb zo veel zin in gewoon normaal eten! Volgens mij overleef ik geen week op water en yoghurt!
Haha, ik heb ook last van overmatige speeksel productie ...
Bedankt voor de tips!

donderdag 15 juli 2010 om 19:31

donderdag 15 juli 2010 om 19:33
donderdag 15 juli 2010 om 20:04
quote:Annabella2 schreef op 15 juli 2010 @ 19:44:
Dat van dat fruit in de blender lijkt me wel een goed idee, maar is dat niet wat te vroeg? Gaat het niet pikken aan die wondes? Het is tenslotte maar van dinsdag geleden...
Zou in dat geval geen citrusvruchten gebruiken, maar bv. banaan of aardbeien. Ook kun je het eten van tomaten nog maar beter even vermijden. Dat prikt als de hel.
Btw, ik zat een week na de operatie (was 6 dagen voor kerst geopereerd) tijdens het kerstontbijt croissantjes met roomboter te eten... en 's avonds op mijn gemak wat stukjes vlees van de gourmet gegeten.... Als je maar gewoon veel koud water blijft drinken.
Tsja het doet effe zeer, maar dat doet tig keer per jaar angina ook.
Dat van dat fruit in de blender lijkt me wel een goed idee, maar is dat niet wat te vroeg? Gaat het niet pikken aan die wondes? Het is tenslotte maar van dinsdag geleden...
Zou in dat geval geen citrusvruchten gebruiken, maar bv. banaan of aardbeien. Ook kun je het eten van tomaten nog maar beter even vermijden. Dat prikt als de hel.
Btw, ik zat een week na de operatie (was 6 dagen voor kerst geopereerd) tijdens het kerstontbijt croissantjes met roomboter te eten... en 's avonds op mijn gemak wat stukjes vlees van de gourmet gegeten.... Als je maar gewoon veel koud water blijft drinken.
Tsja het doet effe zeer, maar dat doet tig keer per jaar angina ook.
donderdag 15 juli 2010 om 20:14
Fruit kan soms ook te scherp zijn, bv kiwi en ananas. Peer, geraspte appel en banaan kan wel.
Banaan evt prakken met wat dubbeldrank ofzo. Geen verse jus iig Soort fruithapje wordt het dan.
Of gekookte aardappeltjes, lauwwarm geprakt met appelmoes erdoorheen.
Bouillon (lauw, niet te zout) met gesopt beschuitje of boterham, rijst (wat langer gekookt) en verder veel drinken. Hoe kouder, hoe beter. Alleen vind een lege maag dat niet altijd fijn.
Misschien gewoon gedurende de dag wat vaker kleine beetjes eten.
Melkproducten stimuleren slijmvorming in de keel en friszure producten stimuleren speekselproductie.
Niet te warm douchen, niezen met je mond open (verminderd de druk). Sterkte!
Banaan evt prakken met wat dubbeldrank ofzo. Geen verse jus iig Soort fruithapje wordt het dan.
Of gekookte aardappeltjes, lauwwarm geprakt met appelmoes erdoorheen.
Bouillon (lauw, niet te zout) met gesopt beschuitje of boterham, rijst (wat langer gekookt) en verder veel drinken. Hoe kouder, hoe beter. Alleen vind een lege maag dat niet altijd fijn.
Misschien gewoon gedurende de dag wat vaker kleine beetjes eten.
Melkproducten stimuleren slijmvorming in de keel en friszure producten stimuleren speekselproductie.
Niet te warm douchen, niezen met je mond open (verminderd de druk). Sterkte!
donderdag 15 juli 2010 om 20:52
Haal medische shakes in huis; dat zijn van die pakjes die men ook wel gebruikt bij een kaakoperatie oid. Krijg je tenminste voedingsstoffen binnen en heb je, totdat je weer gewoon kunt eten, geen lusteloos gevoel. Bij mij deden die shakes wonderen. En ze smaken niet eens zo vies. Ze zijn in verschillende smaken (o.a. aardbei, choco, sinaasappel) te koop bij de apotheek.
Je kan trouwens ook nog spierpijn in je kaken krijgen, van dat apparaat dat je kaken opengespreid hield tijdens de operatie....wees voorbereid, gelukkig ging dat bij mij vrij snel over.
Beterschap!
Je kan trouwens ook nog spierpijn in je kaken krijgen, van dat apparaat dat je kaken opengespreid hield tijdens de operatie....wees voorbereid, gelukkig ging dat bij mij vrij snel over.
Beterschap!
vrijdag 16 juli 2010 om 15:51