Gezondheid alle pijlers

beetje panisch door glas

27-04-2012 21:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een panische angst voor glas ontwikkeld. Dit is gekomen sinds een vriendin van me een verhaal heeft verteld over een vriend van haar die met uitgaan uit een glas heeft gedronken waar een stukje af was. Hij heeft toen een glassplinter binnengekregen en is in kritieke toestand een dag later naar het ziekenhuis gebracht. De glasplinter had zijn darmen en maag (geloof ik) ernstig verwond. Sinds ik dit verhaal heb gehoord ben ik een beetje huiverig voor glazen in een café, wat natuurlijk best onzin is eigenlijk aangezien hier dagelijks duizende mensen uit drinken, dat besef ik me, maar toch.

Vandaag ging ik lunchen en dronk ik ook uit een glas waar duidelijk aan te zien was dat er een beetje van die krasjes inzaten. Ik ben dan meteen huiverig dat ik een glassplintertje inslik of dat er iets in zit. Daarnaast was het tafeltje ook redelijk kruimelig en lag mijn mes en vork daar gewoon los op. Mijn college waarmee ik aan het lunchen was (die ik overigens niet zó goed ken die deze 'angst' van mij weet) legde de mes van het smeersetje met brood gewoon op die tafel en zelfs het brood. Ik ben dan al meteen bang dat die pluisjes en kleine dingen die ik op die tafel zie, glassplintertjes zijn.. Ja ik weet het, niet helemaal logisch, maar oké.

Ik heb alles wel gewoon opgegeten en niks raars gevoeld oid maarja het zal ook maar één zo'n klein splintertje zijn. Het is nu ondertussen alweer zo'n 7 uur later maar toch ben ik bang dat ik iets heb binnengekregen.

Ik weet ook niet in hoeverre je dit zou moeten merken, ik zou denken dat je dit binnen een paar uur namelijk zeker wel merkt maar dit was bij haar vriend dus ook niet het geval.

Tja... wat ik wil vragen is niet 'Kan dit erg zijn... ' want dan krijg ik toch rare reacties of juist van hup naar de HAP, maar dat vind ik ook weer zo overdreven omdat het gewoon een angst van me is en ik hoop dat er natuurlijk niks aan de hand is.

Tja, iemand die misschien dit herkend? En die me (toch wel ) een beetje gerust kan stellen?
Je spoort niet.
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 21:12:

Je spoort niet.zo kan het natuurlijk ook, haha bedankt!
Ben je nu (weer) die ene persoon die zich om alles druk maakt toevallig?
Zie mijn motto.
Ga in therapie!
Als ik me niet vergis ben jij wat smetvrezerig enzo? Ik kan niet loepen want mobiel..

Ik snap je angst nav die ervaring wel maar dit gaat echt te ver.
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 21:12:

Je spoort niet.Helemaal mee eens!
quote:elastiekje schreef op 27 april 2012 @ 21:13:

Ben je nu (weer) die ene persoon die zich om alles druk maakt toevallig? Maak me inderdaad vaak druk om vanalles.. dat klopt. Maar ik hoop niet dat ik 'weer die ene persoon ben' dat ik zo al bekend sta.
Ik heb een enooorrrm déjà-vu gevoel.
doet me denken aan een oud collega die kreeg ik stukje glas uit een appelmoes pot binnen, moest ze watten eten met bouillon in de hoop dat dat zich om het glas zou wikkelen en dat het glas zonder iets te beschadigen eruit zou komen.

Ach ik heb ook zo mijn vreemde angsten ;)
quote:fraaanswietje, 27 seconden geleden

quote:

Maak me inderdaad vaak druk om vanalles.. dat klopt. Maar ik hoop niet dat ik 'weer die ene persoon ben' dat ik zo al bekend sta. Toch wel.
Ga naar de HA en naar een psycholoog.

Dr klopt iets niet in je koppie.
Heb je ff geloept en het gaat echt niet goed met jou!

Zoek eens hulp!
Ff geloept en aha. Afgezien van de maand Maart open je iedere maand meerdere topics over iets bizars met je gezondheid.

Zoals Dubio's motto al zegt: Ga in therapie joh.

Of ga meeschrijven op het hypochonder topic. *zucht*
stom stom stom

ik had beter geen to kunnen openen,

aan de ene kant voelt het fijn om jullie reacties te lezen en te weten dat mijn angsten ireeel zijn en gewoon niet kloppen.

aan de andere kant is het natuurlijk ook niet fijn om bekend te staan van 'daar is ze weer'. wat ik overigens wel kan snappen.

Oke, dit gaat hopelijk mijn laatste angst topic worden. sorry voor het lastig vallen.
Jezus! Heb je nou al hulp?????? Dit is echt gestoord gedrag en dat weet je zelf ook!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zoek hulp meisje. Hier is echt iets aan te doen. Het is niet zo dat je niet spoort, alleen op dit vlak geldt dat wel.
quote:dubiootje schreef op 27 april 2012 @ 21:13:

Zie mijn motto.Zie haar motto!
quote:fraaanswietje schreef op 27 april 2012 @ 21:15:

[...]

Maak me inderdaad vaak druk om vanalles.. dat klopt. Maar ik hoop niet dat ik 'weer die ene persoon ben' dat ik zo al bekend sta. Wat denk je na 8 topics over smetvrees/angsten ??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tomaten eten helpt beter heb ik op mijn kinder EHBO cursus geleerd. En zijn toch lekkerder dan watten. Maar dit hoeft alleen bij grotere scherpere voorwerpen, niet bij inimini splintertjes.

TO, je lichaam kapselt de kleine scherpe voorwerpen vanzelf in zodat ze geen kwaad kunnen.

Relax
Stel alle vragen die je hier stelt eens aan je huisarts, Die zal je dan hulp boeden tegen je angsten. Daar knap jij (en wij) absoluutr van op!
ga in cognitieve therapie, doe iets...zo gaat het niet goed met je
quote:nouschi schreef op 27 april 2012 @ 21:21:

[...]

Wat denk je na 8 topics over smetvrees/angsten ??

Ah... Al 8 topics?

Dan huisarts en verwijzing naar psych
Ga alsjeblieft naar je huisarts, dit klinkt als een ongezonde obsessie. Bovendien is je angst niet reëel.
Fraanswietje. Wees nou eens eerlijk, wat is het advies wat je op al je topics hebt gekregen? Dat wordt niet gegeven om je te pesten maar om je te helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven