Bepalen eerst dag van de menstruatie
woensdag 3 maart 2010 om 10:24
Voor mijn Persona moet ik iedere maand mijn eerste dag van mijn menstruatie bepalen (op die dag moet ik op het M-knopje drukken) maar ik vraag me af of ik dit wel op de juiste dag doe. Wat ik weet van de gynaecoloog is dat je spotting (beetje bloedverlies waarbij een inlegkruisje volstaat) niet moet rekenen als eerste menstruatiedag. De laatste twee cycli begint die spotting na de sex (wekt dat het op?) en redelijk vroeg in mijn cyclus (normaal een cyclus van 32 a 34 dagen en de spotting begint rond de 28 dagen). Maar die spotting duurt dus dan maar liefst zo'n 4 dagen waarna ik eigenlijk feitelijk maar 2 dagen echt menstrueer. Mijn menstruatie is redelijk onregelmatig dus ik heb daar ook niet echt een aanknopingspunt. Overigens klopt het wel redelijk met de eisprong (die voel ik en kort daarvoor of daarna -weet ik even niet meer- geeft de Persona die ook aan).
Iemand wat wijsheid voor me?
Iemand wat wijsheid voor me?
woensdag 3 maart 2010 om 11:40
quote:DJ Momo schreef op 03 maart 2010 @ 11:15:
hey marriss, dat klinkt als jou!?
Klopt
Hier hetzelfde.
Ik ben in oktober '08 gestopt met de pil, en heb sindsdien ook een onregelmatige cyclus, maar vooral: lange menstruaties. Het begint bij mij met licht bloedverlies (inderdaad ook vaak tijdens/na seks) en dan bloed ik een aantal dagen licht (soms wel een week) waarna het heviger en heviger wordt, en ik dus uiteindelijk 'gewoon' ongesteld ben. Dan een paar dagen normaal bloedverlies, om vervolgens soms nog wel een week licht bloedverlies te houden. (ja, je ziet het goed, ik ben soms langer dan 14 dagen ongesteld )
Momenteel zit ik in de medische molen, en heb een cyclusanalyse gehad in het ziekenhuis. Uiteraard was hier de eerste dag van mn cyclus erg belangrijk. Artsen hebben hierover overlegd (had het ook al eens aan huisarts gevraagd, maar die kon geen antwoord geven) en vanuit het ziekenhuis hebben ze me gezegd dat de eerste dat dat je écht ongesteld bent en dus normaal/hevig bloedt, dag 1 is.
Alle dagen daaraan voorafgaand met licht bloedverlies (al dan niet tijdens seks) reken je dus nog niet als menstruatie.
hey marriss, dat klinkt als jou!?
Klopt
Hier hetzelfde.
Ik ben in oktober '08 gestopt met de pil, en heb sindsdien ook een onregelmatige cyclus, maar vooral: lange menstruaties. Het begint bij mij met licht bloedverlies (inderdaad ook vaak tijdens/na seks) en dan bloed ik een aantal dagen licht (soms wel een week) waarna het heviger en heviger wordt, en ik dus uiteindelijk 'gewoon' ongesteld ben. Dan een paar dagen normaal bloedverlies, om vervolgens soms nog wel een week licht bloedverlies te houden. (ja, je ziet het goed, ik ben soms langer dan 14 dagen ongesteld )
Momenteel zit ik in de medische molen, en heb een cyclusanalyse gehad in het ziekenhuis. Uiteraard was hier de eerste dag van mn cyclus erg belangrijk. Artsen hebben hierover overlegd (had het ook al eens aan huisarts gevraagd, maar die kon geen antwoord geven) en vanuit het ziekenhuis hebben ze me gezegd dat de eerste dat dat je écht ongesteld bent en dus normaal/hevig bloedt, dag 1 is.
Alle dagen daaraan voorafgaand met licht bloedverlies (al dan niet tijdens seks) reken je dus nog niet als menstruatie.
donderdag 4 maart 2010 om 16:25
donderdag 6 december 2012 om 16:28
Dag lieverds, ik up even een oud topic, met dezelfde vraag (ik wil even een beetje bevestiging. Zal morgen braaf het ziekenhuis bellen, maar tot die tijd even hier): wanneer is de eerste dag van mijn cyclus?
Onsmakelijk verhaal verder, dus als je aan het eten bent moet je maar even wegklikken
Ik ga beginnen met Clomid, en ga straks 50mg slikken op dag drie. Nu heb ik al drie dagen bruinverlies dat ik makkelijk met een inlegkruisje afkan. Bij het vegen heb ik inmiddels ook een beetje rood bloed, maar op het inlegkruisje is het nog gewoon bruin. Waarschijnlijk word ik morgen of overmorgen heftig ongesteld, met pijn enzo.
Wanneer is mijn eerste dag? De eerste bloedbad&pijn-dag?
Onsmakelijk verhaal verder, dus als je aan het eten bent moet je maar even wegklikken
Ik ga beginnen met Clomid, en ga straks 50mg slikken op dag drie. Nu heb ik al drie dagen bruinverlies dat ik makkelijk met een inlegkruisje afkan. Bij het vegen heb ik inmiddels ook een beetje rood bloed, maar op het inlegkruisje is het nog gewoon bruin. Waarschijnlijk word ik morgen of overmorgen heftig ongesteld, met pijn enzo.
Wanneer is mijn eerste dag? De eerste bloedbad&pijn-dag?