Gezondheid alle pijlers

Beste tips tegen haaruitval

21-10-2021 23:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het komt door het weer of omdat ik 5 maanden geleden ben gestopt met de pil, maar ik heb sinds een maand of 2 extreem veel last van haaruitval.

De hele dag door verlies ik haren, ze liggen werkelijk overal. Tijdens het douchen is het al helemaal drama, dan vallen er hele plukken uit. Ik borstel het alleen direct na het haren wassen (2x per week) met een antiklit spray en ik begin altijd in de punten . Shampoo en conditioner zijn vrij van parabenen/ parfum etc. Dus mijn haar wordt op geen enkele manier geweld aangedaan.

Ik heb altijd enorm vol haar gehad, het duurde een half uur voor ik klaar was met de stijltang vroeger. Nu is er niks meer van over. Mijn haar hangt in dunne slierten en is ook extreem snel vettig.

Ik doe niks anders met mijn haar dan vroeger en gebruik ook geen andere producten. Niks veranderd wat het probleem zou kunnen verklaren.

Er is nu maar 1 vraag: hoe stop ik dit?? Wie heeft dé tip om haaruitval tegen te gaan en je haar weer terug in vorm te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik slik speciale vitaminen (iets met haar, nagels, huid van Holland and barret) en heb het idee dat dat wel goed werkt. Wel elke dag innemen en even rustig 2 maanden de tijd geven, het is niet binnen een week opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips helaas.

Ik herken het van na mijn zwangerschap, dat is wel hormonaal. Tijdens je zwangerschap houd je heel erg veel haren vast en na de zwangerschap vallen die 'extra' haren dan allemaal ook weer uit. Erg jammer, want ik was wel van die mooie volle bos gaan houden. :)

Misschien dat de pil ook zoiets effect heeft?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de
Huisarts? Want die kan het beste advies geven. Ik had haaruitval, ik dacht tgv medicatie, maar het bleek een gist - infectie te zijn. Een soort schimmel. Mbv een speciale shampoo was ik er na korte tijd vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
22-10-2021 00:12
Zwanger?
Dan verlies je toch doorgaans juist heel weinig haren?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met de pil schijnt wel een oorzaak te zijn. Ik slik zelf niet de pil maar heb ook sinds een maand weer veel haaruitval, is seizoensgebonden helaas. Ik denk elk jaar weer "oh nu word ik dus echt kaal" :bonk:

Oh en ik ben er vorig jaar haargummies voor gaan eten, leek te helpen... dus nu doe ik het dit jaar niet om te kijken of het wel echt nodig is :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Stress is een van de grootste boosdoeners. Voornamelijk langdurige stress.
Als je hoofdhuid ook vet afgeeft, lijkt het me hormonaal. Overmatige talgafscheiding en haarverlies zijn vaak beide gevolgen van een overvloed aan mannelijke hormonen.
Niet borstelen heeft totaal geen nut. Wat je hoofd wil loslaten, laat het toch wel los. Doordat je niet borstelt, stel je dat wellicht een half dagje uit. Als je niet borstelt, liggen er alleen maar meer haren overal door de dag heen.
Ik lees goede verhalen over Roosmarijn water! Dat maak zelf in een pannetje en spuit je dan in je haar.
Alle reacties Link kopieren
Bijna geen enkel middeltje, pil of andere remedie is bewezen.
Via een arts zijn haargroeimiddelen op voorschrift te krijgen. Deze zorgen bij een deel van de patienten dat de haaruitval stopt en soms dat er wat haar terug groeit. Als je weer stopt met zo’n middel, gaat het de haaruitval onverminderd door.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst maar eens bloed laten prikken. Als je ergens tekort van hebt kan dit haaruitval veroorzaken.
Heb je corona gehad?
Alle reacties Link kopieren
Een bepaalde soort anticonceptiepil (bijvoorbeeld Yasmin) heeft een bijwerking: hij remt haaruitval van een bepaald (erfelijk) type. Als je daarmee stopt dan stopt ook de werking tegen haaruitval.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
21-10-2021 23:58
Ik herken het van na mijn zwangerschap, dat is wel hormonaal. Tijdens je zwangerschap houd je heel erg veel haren vast en na de zwangerschap vallen die 'extra' haren dan allemaal ook weer uit. Erg jammer, want ik was wel van die mooie volle bos gaan houden. :)
Ja dat zeggen ze, dat het alleen de “extra” haren zijn die allemaal weer uitvallen. Ammehoela. :'(
Alle reacties Link kopieren
Een enorm groot deel van de mannen heeft een erfelijk bepaalde vorm van kaalheid. Deze genen zijn gelegen op het X-chromosoom. Zelf worden de vrouwen ook daardoor getroffen, alleen ziet het er, doordat ze minder testosteron hebben, meestal minder dramatisch uit. Je ziet meestal geen geheel kale schedels maar eerder kortere haartjes aan de haargrens en een schaarser ingeplante haarscheiding in het midden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 8 maanden geleden gestopt met de pil na deze jarenlang geslikt te hebben en heb er 7 maanden ook erg veel last van gehad. Inderdaad hele plukken haalde ik eruit tijdens het douchen. Laatst merkte ik op dat het een stuk verminderd is, nu ik erover nadenk de afgelopen maand wel. Het lijkt dus wel te verbeteren na een tijdje. Je lichaam zal wel moeten wennen aan die verandering van hormonen. Enige tip die ik heb is heel zachtjes en voorzichtig je haar wassen als je dat niet al deed.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-10-2021 06:09
Een bepaalde soort anticonceptiepil (bijvoorbeeld Yasmin) heeft een bijwerking: hij remt haaruitval van een bepaald (erfelijk) type. Als je daarmee stopt dan stopt ook de werking tegen haaruitval.
En ik slikte deze inderdaad. Vooraf nooit last gehad van haaruitval, maar het zal desondanks toch wel effect hebben als je ermee stopt. Heb ook een veel vettere huid nu.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
22-10-2021 01:30
Ik zou eerst maar eens bloed laten prikken. Als je ergens tekort van hebt kan dit haaruitval veroorzaken.
Heb je corona gehad?
Dit! Echt doen, alleen dan kun je het echt gericht aanpakken. Niet zelf gaan klooien.
Alle reacties Link kopieren
Rijstwater schijnt goed te helpen. Daarnaast kan ook een hoofdmassage tool de doorbloeding op gang helpen. Verder blijft haaruitval een ontzettend probleem voor velen en is er helaas nog geen wondermiddel op de markt.
Ga inderdaad eerst eens bloedprikken om te kijken of je waarden in onbalans zijn.
Alle reacties Link kopieren
tja, dat is iets voor de huisarts
samen opzoek naar de oorzaak
leef je gezond?
ben je veel afgevallen/aangekomen?
etc
Ik ben ook in mei gestopt en heb ook al een paar maanden veel uitval

Ik wijt het inderdaad aan de hormonen ( heb in het verleden vaker gehad)

Afwachten tot het stopt wat mij betreft
Alle reacties Link kopieren
Dit kanaal heeft vaak wel goede informatie

https://www.youtube.com/watch?v=TbnjAutZxrg

Er zijn meer clips
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Niet gedacht aan de huisarts, juist omdat er behalve het stoppen met de pil niks is veranderd in mijn levensstijl. Het kan natuurlijk nooit kwaad om even te checken.

Geen yasmin pil geslikt overigens. Ook (denk ik) geen corona gehad. Wel flink ziek geweest in Juli, maar toen had ik nog geen haaruitval.

Ik kan me herinneren dat ik een jaar of 4 geleden ook ineens last had van haaruitval. Ik ben er alleen niet zeker van waardoor dit toen kwam. Het is toen wel vanzelf weer hersteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook erge haaruitval gehad, zo erg dat je mijn hoofdhuid erdoorheen zag. Bij mij was het de oorzaak een laag HB ik had nog maar een HB van 2.4 en ijzer 2 ik ben met spoed opgenomen en had eigenlijk dood moeten zijn, een engeltje zeggen we maar. Dus misschien je waardes laten checken? Mijn haar is overigens helemaal weer mooi geworden en lang! Maar toen mijn haar met bosjes uitviel echt tranen onder de douche heb ik mijn lange haar kort geknipt, dat was de beste oplossing.

Ik leef met je mee, is echt niet leuk haaruitval. Sterkte 🍒
''Geen woorden maar daden''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven