Gezondheid alle pijlers

Bezorgd

06-03-2014 21:32 27 berichten
Mijn zoontje van 5 is doorverwezen naar de kinderarts voor een veel te onregelmatige hartslag. Ik was bij de huisarts omdat mijn zoontje aangaf dat hij zijn hartje voelde kloppen. De afgelopen dagen al, maar vandaag was de maat vol en ben ik de HA post binnen gelopen. Zijn harde hartslag was me al eerder opgevallen, maar hij is zo dun, dat kon ik verklaren.

Hij ligt nu boven in zijn bedje te bellenblazen met een hartslag van 60. Ik maak me zorgen en ik kan pas volgende week donderdag bij de kinderarts terecht.

Het is een actief mannetje, maar hij kan ineens heel erg moe worden. Te moe. Hoogst waarschijnlijk valt het allemaal mee en weet ik over 2 weken niet meer waar ik me zo druk om heb gemaakt, maar voor nu heb ik het gevoel dat mijn keel wordt afgeknepen.

Ik moest het even kwijt, waar anders dan het viva forum
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft de huisarts gezegd?

En even een dikke , want zorgen maken over je kind is naar.
Eigenlijk niet veel behalve dat zijn hartslag te onregelmatig is en ik naar de kinderarts moet en zijn hartslag aan de lage kant is.
Ik zou het liefst NU op de stoep staan van de kinderarts, maar helaas werkt dat zo niet
Ontzettend vervelend dat gevoel.

Ik ken het. Bijna hetzelfde of hetzelfde.

Mijn zoon was ook 5, dun en altijd voelde ik zijn hart kloppen na inspanning, niet een beetje, maar netalsof ik zijn hart in mijn hand had liggen, best eng dus.

Dus toch maar eens naar de HA. Die hoorde een ruis en een onregelmatigheid.

Arghhh.

Dus op maar de kinderarts. Ook pas na een paar dagen btw.

Die liet hem liggen en hoorde de ruis en de onregelmatigheid.

Liet hem zitten en hoorde de ruis niet en ook de onregelmatigheid niet. Blijkt dat sommige dunne jonge kinderen dit hebben, kan geen kwaad, geen gat of andere dingen, maar gewoon een iets wat je liggend wel waarneemt en staand niet en daar groeien ze overheen.

Hopelijk is dat bij jouw zoon ook dit
Poeh, ik hoop het zus, dat zou fijn zijn als het zo zal lopen. Grote kans zelfs als ik het zo bedenk, maar toch...
Oh wat een zorg. Ik hoop mee op goed nieuws.
Hopelijk is het niets bijzonders, sterkte
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
He wat rot. Heb je al gebeld met andere ziekenhuizen in de buurt? Wat in het ene ziekenhuis weken of zelfs maanden kan duren, is in het andere ziekenhuis soms zo geregeld. Sterkte!
Dat is nog wel een idee Nummerzoveel. Ik ga morgen wel de huisarts bellen. Hij zit wel erg onderaan wat betreft ademhaling en pols (20 per minuut adem / 60 pols) het is wel in slaap, maar toch.

Bedankt iedereen voor steun
sterkte hoor
Wat naar dat je je zo'n zorgen maakt!

Wat je zou kunnen doen is morgen de poli kinderarts bellen, en zeggen dat je je zo veel zorgen maakt dat je er slecht van slaapt. Vraag of er eerder plek is, en zo niet of ze je willen bellen als er iemand afzegt.

Sterkte!
Eng is dat he? Zeker bij kleintjes vind ik hrt nog enger als er iets met het hart is.

Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen. Als de huisarts een ernstige ruis oid had gehoord dat hadden ze je zoon vast heel snel doorverwezen naar een kindercardioloog, en dan was het ook met spoed gebeurd. In dat soort gevallen overleggen ze altijd en als zij het nodig vinden wordt je gewoon in een spreekuur ertussen gepropt.

Mijn dochtertje lag met 3 maanden in het ziekenhuis met het RS virus en toen ik vertelde dat er pas daarvoor een hartruisje gehoord was op het cb hebben ze gelijk foto's laten maken. Daar waren dingen op te zien dus na het weekend zat ik in het LUMC bij de kindercarioloog.
Dank jullie voor de reacties. Ik kan vanmiddag na twee uur de huisarts bellen of hij het noodzakelijk acht dat hij eerder gezien wordt. De poli bellen is inderdaad een goede. Ga ik doen.

De kleine ligt hier nu (ja, lui vandaag ) rustig naast me met de ipad. Zo maar weer eens kijken wat zijn pols doet in rust, maar wakker.
Hij heeft geen ruisje voor zover bekend. Het is alleen een fiks onregelmatige hartslag. Best een raar patroon als ik zo op zijn borst luister.
Waarom niet gelijk naar de kindercardioloog? Die kunnen dan een hartfilmpje maken.

Sterkte en hopen dat iets onschuldigs is!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Veel zorgverzekeraars hebben ook inzicht in de wachttijden bij verschillende ziekenhuizen. Je kunt je zorgverzekeraar daar gewoon over bellen.

Sterkte!
Direct naar een kidercadioloog mag niet. Dat kan alleen met een verwijzing van de kinderarts. Ik kijk de poli en huisarts route tot een uur of 1500 aan. Dan is zorgverzekeraar zeker een optie! Thanks!
Oh bah wat naar vooral als je moet wachten en het je kind betreft. Wat kan een week dan lang duren he.

Maar speelt dit eens eens zo opvallend op of heeft hij hier altijd al wel wat last van gehad?

En bij twijfel gewoon weer naar de HAP gaan hoor.
Het is soms moeilijk te zeggen bij hem, omdat het op zich een heel actief ventje is. Maar hij stort wel in, is dan heel erg moe. Ik heb hem al vaker thuis gehouden van school in overleg met de juf omdat het soms teveel was voor hem. Dat kon ik verklaren uit het feit dat het soms ook gewoon heel veel is voor hem. Ik werk fulltime, hij gaat veel naar de oppas, om het weekend naar papa en school. Verklaarbaar met een achteraf belletje wat rinkelt.

Hij was al ziek wegens een buikvirus en verder is hij nu wel ok, maar wel heel moe. Gelukkig wel vrolijk met oplevingen. Het heeft daarom natuurlijk ook geen directe spoed in die zin dat hij ernstig ziek lijkt nu.
De huisarts heeft aangegeven dat het geen spoed is en zijn pols ook niet zorgelijk is. Phieuw... nu proberen los te laten tot donderdag.
Getsie, wat vervelend, zelfs als het niets blijkt te zijn is een kind met klachten het ergste wat je kunt overkomen.

Hopelijk valt het mee en als de huisarts je naar huis stuurt en dat je donderdag naar de kinderarts mag moet je daar op vertrouwen. En anders is er altijd de eerste hulp.
Blegh, hij ligt lief te slapen en ik zie zijn halsslag adertje onregelmatig opzetten en kloppen. Kan iemand mij vertellen dat het halsslag adertje altijd zo zichtbaar is? Please?
Hmmm ik zou toch even die huisartsenpost bellen voor de zekerheid en een second opinion. Een hartslag van 60 is namelijk best wel laag voor een kleuter. Die onregelmatigheid weet ik niet, maar daar kan hij zich flink rot door voelen (heb ik zelf ook wel eens, voelt heel naar).

Dat je de halsslagader ziet lijkt me wel normaal. Bij mijn dochter wordt dat bij inspanning een 'bolletje' maar dat schijnt ook normaal te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven