Bezorgd

donderdag 6 maart 2014 om 21:32
Mijn zoontje van 5 is doorverwezen naar de kinderarts voor een veel te onregelmatige hartslag. Ik was bij de huisarts omdat mijn zoontje aangaf dat hij zijn hartje voelde kloppen. De afgelopen dagen al, maar vandaag was de maat vol en ben ik de HA post binnen gelopen. Zijn harde hartslag was me al eerder opgevallen, maar hij is zo dun, dat kon ik verklaren.
Hij ligt nu boven in zijn bedje te bellenblazen met een hartslag van 60. Ik maak me zorgen en ik kan pas volgende week donderdag bij de kinderarts terecht.
Het is een actief mannetje, maar hij kan ineens heel erg moe worden. Te moe. Hoogst waarschijnlijk valt het allemaal mee en weet ik over 2 weken niet meer waar ik me zo druk om heb gemaakt, maar voor nu heb ik het gevoel dat mijn keel wordt afgeknepen.
Ik moest het even kwijt, waar anders dan het viva forum
Hij ligt nu boven in zijn bedje te bellenblazen met een hartslag van 60. Ik maak me zorgen en ik kan pas volgende week donderdag bij de kinderarts terecht.
Het is een actief mannetje, maar hij kan ineens heel erg moe worden. Te moe. Hoogst waarschijnlijk valt het allemaal mee en weet ik over 2 weken niet meer waar ik me zo druk om heb gemaakt, maar voor nu heb ik het gevoel dat mijn keel wordt afgeknepen.
Ik moest het even kwijt, waar anders dan het viva forum

zaterdag 8 maart 2014 om 07:18
Ik heb inderdaad maar de HA post gebeld. Hij ligt hier naast me weer met 60 harde hartslagen per minuut.
De assistente/telefoniste zocht haar protocol voor kinderen met hartkloppingen - is er niet. Waarden normale hartslag kleuter - had ze niet. Dan maar een afspraak zo vanochtend - beter
Ik laat weten hoe het gegaan is, maar laat want mijn andere kind viert zijn verjaardag
De assistente/telefoniste zocht haar protocol voor kinderen met hartkloppingen - is er niet. Waarden normale hartslag kleuter - had ze niet. Dan maar een afspraak zo vanochtend - beter
Ik laat weten hoe het gegaan is, maar laat want mijn andere kind viert zijn verjaardag

zondag 9 maart 2014 om 11:45
Ik kwam gisteren bij de huisartsenpost en trof daar aan een enigzins geirriteerde huisarts. Mijn kind was namelijk best vrolijk, vanwege het feestje waar hij zich op had verheugd. 'Dit spreekuur is alleen voor spoedgevallen' snauwde zij me toe. Ik heb mijn verhaal gedaan waar ik een wederom geirriteerde reactie kreeg dat ze dan alleen zijn hart zou beluisteren en zijn pols zou voelen. Zo gezegd zo gedaan. Ze was er iets langer mee bezig dan ze zelf heeft verwacht denk ik. Haar conclusie was dat dit inderdaad wel nagekeken moet worden door een kinder cardioloog, dat ze nu niets voor me kon doen maar ik beter maandag aan mijn eigen huisarts kan vragen of hij eerder terecht kan bij de kinderarts. Ze kon mijn zorgen ineens wel voorstellen en had plots wat minder irritatie. Ik sta dus maandag ochtend bij de huisarts in de hoop op wat actie.
Het is prachtig weer en mijn kind wil niet naar buiten, heeft geen zin in spelen, heeft wel veel honger (maar is de afgelopen dagen ook heel veel afgevallen en was al mager)
Het is prachtig weer en mijn kind wil niet naar buiten, heeft geen zin in spelen, heeft wel veel honger (maar is de afgelopen dagen ook heel veel afgevallen en was al mager)