Bijna helft vrouwen drinkt tijdens zwangerschap

woensdag 20 november 2013 om 17:45

woensdag 20 november 2013 om 17:48
woensdag 20 november 2013 om 17:54
woensdag 20 november 2013 om 17:58

woensdag 20 november 2013 om 18:07
Niet stoppen met roken vanwege de stress? Misschien stoppen voor je zwanger raakt? Drinken, er is veel over geschreven. Het is in ieder geval gezond om niet te drinken, waarom het riskeren? Blijven die mensen die wel roken of iets drinken zich dan niet afvragen, misschien had mijn kind net een opleiding hoger afgerond of waren dingen hem gemakkelijker afgegaan. Je weet het nooit! Daarnaast zijn de eerste 16 weken het belangrijkste in de aanleg, het 'ik wist niet dat ik al zwanger was, dus was dronken' vind ik ook kul. Je weet dat je bezig bent, dus matig de alcohol zoveel mogelijk. In het geval van een zwangerschap mag je even niet bepalen wat je zelf wilt, de keuzes die je maakt beïnvloeden een ander mens.
woensdag 20 november 2013 om 18:08

woensdag 20 november 2013 om 18:11
Een paar maanden terug was er 'n onderzoek gepubliceerd dat af en toe een glaasje wijn geen kwaad kan voor zwangeren. Vind dat er over alles zo panisch wordt gedaan als men zwanger is, ze mogen een hele hoop niet eten of drinken. Zal vast allemaal stukken minder drastisch zijn dan men vreest. Dat je niet meer gezellig 'n flesje wijn achter over slaat begrijp ik, maar bij 'n etentje of andere gezelligheids gelegenheid kun je vast best een wijntje drinken zonder zo spastisch te doen.

woensdag 20 november 2013 om 18:12

woensdag 20 november 2013 om 18:21
quote:ondernemer schreef op 20 november 2013 @ 16:53:
Opmerkelijk. Is het nou echt zo moeilijk om 9 maanden niet te drinken als je een kind op de wereld gaat zetten?
Bijna helft vrouwen drinkt tijdens zwangerschapEn als ik er nou volgende week achterkom dat ik 3 weken zwanger blijk te zijn? Dan heb ik echt wel tijdens de zwangerschap gedronken. Dan blijkt het opeens best wel moeilijk te zijn.
Opmerkelijk. Is het nou echt zo moeilijk om 9 maanden niet te drinken als je een kind op de wereld gaat zetten?
Bijna helft vrouwen drinkt tijdens zwangerschapEn als ik er nou volgende week achterkom dat ik 3 weken zwanger blijk te zijn? Dan heb ik echt wel tijdens de zwangerschap gedronken. Dan blijkt het opeens best wel moeilijk te zijn.

woensdag 20 november 2013 om 18:27
quote:otis schreef op 20 november 2013 @ 18:07:
het 'ik wist niet dat ik al zwanger was, dus was dronken' vind ik ook kul. Je weet dat je bezig bentAls je dit forum mag geloven raken er kuddes vrouwen *oeps* zwanger door de pil heen, dus die waren helemaal niet bezig (wel bezig, maar niet met zwanger worden) en die zullen dus ongetwijfeld ook gewoon gedronken hebben en allerlei verboden voedsel gegeten hebben terwijl ze al 1-2-3 maanden zwanger waren voor ze het ontdekten.
het 'ik wist niet dat ik al zwanger was, dus was dronken' vind ik ook kul. Je weet dat je bezig bentAls je dit forum mag geloven raken er kuddes vrouwen *oeps* zwanger door de pil heen, dus die waren helemaal niet bezig (wel bezig, maar niet met zwanger worden) en die zullen dus ongetwijfeld ook gewoon gedronken hebben en allerlei verboden voedsel gegeten hebben terwijl ze al 1-2-3 maanden zwanger waren voor ze het ontdekten.

woensdag 20 november 2013 om 18:30

woensdag 20 november 2013 om 18:37
quote:elein schreef op 20 november 2013 @ 17:32:
Maar zodra ik bevallen ben gaat de wijn weer open, zo erg is de 'zin' ook niet afgezakt
Dat dacht ik eerst ook, maar borstvoeding en alcohol gaan ook niet samen. Je mag na een glas alcohol minimaal 3 uur geen borstvoeding geven en zeker in het begin leg je echt vaker aan (meestal).
Ik ga er van uit dat het dus wat langer gaat duren.
Maar zodra ik bevallen ben gaat de wijn weer open, zo erg is de 'zin' ook niet afgezakt
Dat dacht ik eerst ook, maar borstvoeding en alcohol gaan ook niet samen. Je mag na een glas alcohol minimaal 3 uur geen borstvoeding geven en zeker in het begin leg je echt vaker aan (meestal).
Ik ga er van uit dat het dus wat langer gaat duren.

woensdag 20 november 2013 om 18:44
quote:wendy7474 schreef op 20 november 2013 @ 18:21:
Tja, ik vind alcoholische dranken, rood vlees en andere verboden zaken bepaald geen eerste levensbehoefte. Ik snap dan ook niet waarom het zo moeilijk is om 9 maanden te laten staan.
Tenzij je Michelle Duggar heet misschien.
Die moest ik even googlen
Dan zou ik het ook lastig (gaan) vinden
Tja, ik vind alcoholische dranken, rood vlees en andere verboden zaken bepaald geen eerste levensbehoefte. Ik snap dan ook niet waarom het zo moeilijk is om 9 maanden te laten staan.
Tenzij je Michelle Duggar heet misschien.
Die moest ik even googlen
Dan zou ik het ook lastig (gaan) vinden

woensdag 20 november 2013 om 18:44
Ik begrijp echt niet waarom vrouwen zo'n risico nemen. Er worden talloze studies naar gedaan, maar de enige die sommige vrouwen willen aannemen is diegene die zegt dat het geen kwaad kan.
Waarom wil je het risico nemen?? Je hebt de verantwoordelijkheid voor je kind. En dat mensen zeggen ik heb het ook gedaan en mijn kind is gezond zijn echt niet zo snugger. Niemand zegt dat als je alcohol drinkt dat je kind gehandicapt of ziek word. Het gaat over het risico dat je neemt en de verhoging op aandoeningen. Wil je die niet het allerliefst vermijden?
Waarom wil je het risico nemen?? Je hebt de verantwoordelijkheid voor je kind. En dat mensen zeggen ik heb het ook gedaan en mijn kind is gezond zijn echt niet zo snugger. Niemand zegt dat als je alcohol drinkt dat je kind gehandicapt of ziek word. Het gaat over het risico dat je neemt en de verhoging op aandoeningen. Wil je die niet het allerliefst vermijden?
woensdag 20 november 2013 om 18:48
quote:Maleficent schreef op 20 november 2013 @ 18:21:
Ik geloof het niet zo hoor, die 50%
als ik om me heen kijk kan ik me niet voorstellen dat de helft drinkt tijdens de zwangerschap.Het artikel is bepaald niet duidelijk waar het over gaat. Ik stel bijvoorbeeld dat ik geen druppel heb gedronken terwijl ik zwanger was. Maar ik ben niet gestopt met alcohol drinken voordat ik wist dat ik zwanger was. (toch 2 weken) en ik heb ook nooit zo panisch gedaan over een beetje drank door bijvoorbeeld stoofvlees of een saus. Tja, maar net hoe je rekent...
Ik geloof het niet zo hoor, die 50%
als ik om me heen kijk kan ik me niet voorstellen dat de helft drinkt tijdens de zwangerschap.Het artikel is bepaald niet duidelijk waar het over gaat. Ik stel bijvoorbeeld dat ik geen druppel heb gedronken terwijl ik zwanger was. Maar ik ben niet gestopt met alcohol drinken voordat ik wist dat ik zwanger was. (toch 2 weken) en ik heb ook nooit zo panisch gedaan over een beetje drank door bijvoorbeeld stoofvlees of een saus. Tja, maar net hoe je rekent...