Bijwerking Mirena?
maandag 18 maart 2013 om 15:06
Ik heb precies een week terug een mirena laten plaatsen. Eerste dag veel buikpijn en bloedverlies gehad. De dagen daarna nog wel af en toe buikkramp maar viel mee. Alleen heb ik sinds vrijdag meer en sterkere buikkramp (net als vlak na het inbrengen), pijn in mijn onderrug en steek in mijn buik ten hoogte van mijn bekken. Vandaag voel ik me helemaal niet lekker. Ben de hele dag misselijk en beetje duizelig als ik sta. Daarnaast zit ik constant te zweten en te rillen. Is dit een bijwerking van de Mirena? Ik heb net al de HA gebeld maar die is tot 1 april op vakantie :') alleen voor spoedgevallen kan ik naar een andere huisarts vlakbij. Is het verstandig om toch even die andere HA op te zoeken of komt dit vaker voor en is het geen probleem?
maandag 18 maart 2013 om 15:17
Hoi Issy, ik ben net nieuw op dit forum en ik heb ook een mirena vraagje.. alleen dan over het "verwijderen" maar goed. Mijn zusje had ook last na inbrengen.. en bij haar bleek de mirena iets gezakt te zijn waardoor hij dus niet meer goed zat.
1 dat betekend niet veilig, en 2 dus auw.. laat het even nakijken.
ik denk met een echo bij de Gyn...
succes!
1 dat betekend niet veilig, en 2 dus auw.. laat het even nakijken.
ik denk met een echo bij de Gyn...
succes!
maandag 18 maart 2013 om 15:20
maandag 18 maart 2013 om 15:34
Ik heb al voor de tweede keer een Mirena spiraal. De eerste 10 weken is het niet prettig. Alsof je lichaam het af wilt stoten. Het is even volhouden maar dan werkt het bij mij prima. Ik kreeg trouwens beide keren een week na plaatsing nog een echo om te kijken hoe hij zat/zit. Jij niet? Dan weet je meteen of alles goed is.
maandag 18 maart 2013 om 17:22
Ik moest van de huisarts pas na 5 weken terugkomen voor een controle, tenzij ik om bepaalde redenen eerder een afspraak zou willen. Maarja, nu is de praktijk dus t.m 1 april gesloten. Ik heb gebeld naar de gynaecologie afdeling van het ziekenhuis voor advies. Zij zei dat ik niet langs hoefde te komen en dat dit voor kan komen de eerste weken na het plaatsen. Wat ik raar vind om telefonisch vast te stellen maar oke. Volgens mij heb ik niet koorts maar voel me de hele dag al niet fit. Kijk het nog wel even een paar dagen aan en anders ga ik gewoon langs om ernaar te laten kijken
vrijdag 22 maart 2013 om 14:10
Heb je een koortsthermometer? Zo niet, schaf er dan eentje aan (gewoon een ouderwetse, voor rectale meting, dat is het betrouwbaarst) en méét of je koorts hebt.
Buikkrampen en pijn in je rug kunnen de eerste weken voorkomen, maar als je er ook koorts bij krijgt, dan is er echt een dringende reden om een arts te raadplegen. Rillerigheid ken ik niet als symptoom na plaatsing van een spiraal, maar wel als symptoom van koorts. En in combinatie met koorts kunnen de klachten die je noemt duiden op een (beginnende) infectie. Als dat het geval is, moet je echt een arts zien.
Stap 1 is dus temperatuur opnemen.
Buikkrampen en pijn in je rug kunnen de eerste weken voorkomen, maar als je er ook koorts bij krijgt, dan is er echt een dringende reden om een arts te raadplegen. Rillerigheid ken ik niet als symptoom na plaatsing van een spiraal, maar wel als symptoom van koorts. En in combinatie met koorts kunnen de klachten die je noemt duiden op een (beginnende) infectie. Als dat het geval is, moet je echt een arts zien.
Stap 1 is dus temperatuur opnemen.