Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking?

21-01-2009 21:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik zit met een probleempje. Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb, maar weet het niet zeker.

Een branderig gevoel heb ik niet, plassen gaat prima. Maar na 2 sec plassen (ofzo) krijg ik een enorme kramp.

Zou dit een blaasontsteking zijn of iets anders?

Groetjes Wendy
Het zou zomaar een blaasontsteking kunnen zijn. Gewoon morgen even wat urine naar de huisarts brengen, dan weet je het meteen en kan je er meteen wat aan doen, zodat het niet naar boven gaat en eventueel een nierbekkenontsteking wordt (dat is echt niet fijn kan ik je vertellen...)
Hoi Wendy,

Ik heb vorig jaar erg getobt met mijn blaas, had bijna maandelijks blaasontsteking en uiteindelijk ook twee keer nierbekkenontsteking gehad waarvoor ik 2 keer in het ziekenhuis heb gelegen. Dus ik kan je de symptomen vertellen:

- branderig, pijnlijk gevoel met plassen meestal bij de laatste druppels.

- bloed of donkere kleur in de urine

- sterk ruikende urine

- continu gevoel dat je moet plassen

- bij een ernstige ontsteking krijg je vaak koorts

Voor de zeker heid even je urine bij de huisarts brengen..als je een antibiotica kuurtje krijg moet je aan het einde van de kuur altijd weer je urine laten controleren zodat je zeker weet dat de infectie genezen is! Hierdoor had bij mij de nierbekkenontsteking voorkomen kunnen worden!

groetjes
Toevallig heb ik morgen een afspraak bij de dokter, dus dan vraag ik het direct even.

Heb alleen totaal geen branderig gevoel. Meer een soort steken. Zou het een spier kunnen zijn na een wilde nacht?
Ja heel vervelend gevoel, ik ken het! Het gevoel dat je steeds maar moet plassen en dat branderige gevoel. Zou inderdaad morgen even bij de huisarts langsgaan met een potje ochtendurine. Oja..dan zeggen ze weleens dat je veel moet drinken om ervan af te komen Heb weleens met 1,5 liter water naast de wc gezeten, en maar drinken. Hielp niets. Als de bacterien er eenmaal zitten, verdwijnen ze ook niet 1,,23, dus sterkte en leg vannnacht even een warme kruik tussen je benen. Dat helpt wel bij mij althans!
Dat is niet nodig. Nergens last van alleen tijdens het plassen een enorme steek. Moet wel iets vaker plassen dan normaal... maar drink ook meer voor de zekerheid.
cranberrysap !
Poelepoelepoelepoes!
Was vandaag bij de natuurwinkel omdat ik ook het idee heb dat het niet helemaal oke zit in mijn blaas (denk ik) en ik al eens eerder mijn urine heb gebracht bij de huisarts, terwijl ik haast zeker was dat ik een blaasontsteking had ofzo en dit goed was, dat ik dat nu liever niet zo gauw wil doen. Zoo lange zin. Maar goed, vroeg om iets met cranberry's en toen kwam hij met D-mannose, dat zou nog veel sterker werken en was het middel bij blaasonsteking, ook preventief. Want ik zei al dat ik niet zeker was of ik het had, dat maakte niet uit, kon geen kwaad dus heb het gekocht, wel vrij prijzig 30,00 voor een potje poeder. De mannose (een suiker) plas je weer uit en in je blaas binden die moleculen zich aan de E-coli bacterie (die 90% van de blaasontstekingen veroorzaakt) waardoor je die uit gaat plassen. Anders even googelen maar in ieder geval beter dan antibiotica!
Vandaag naar de dokter geweest. Ze dacht niet dat ik een blaasontsteking zou hebben. Eerder een spasme. Voor de zekerheid moest ik wel urine afgeven. Ik had idd geen blaasontsteking maar ze vond de waardes niet helemaal in orde. Dus als ik maandag nog last heb, dan moest ik even terugkomen.
Hoi hoi,

Ik heb ook met regelmaat last van blaasontsteking. De laatste keer zelfs een forse urineweginfectie. Het vervelende, en wat mij tevens onzeker maakt, is dat ik het niet voel; geen pijn, geen branderig gevoel. Voorheen altijd nog wel een bepaalde druk onder in de buik waardoor ik alert raakte dat het wel weer zo ver kon zijn, maar dat is zelfs nu ook niet meer. Ben weer met m'n zoveelste kuur bezig. Wie herkent dit?
mijn dochter heeft ook steeds een blaasontsteking en zei voelt het ook niet echt en heeft al verschillende antibiotica kuren gehad wat mij ook niet gezond lijkt

als ze nou iets voelt en pijn in de rug heeft laat ik meteen de plas nakijken , ik moet nu van de dokter iedere maand uit vorzorg de plas binnenbrengen het schijnt als je dat van jongs af aan hebt je er niet gemakkelijk van af raakt

groetjes
Is de D-Mannose niet het proberen waard voor iemand, bijvoorbeeld voor je dochter Blaffie? Zie ook de website, kun je ervaringen lezen en die zijn haast alle positief! Het is echt heel effectief, misschien nog wel effectiever dan antibiotica en geen bijwerkingen. Ik heb verder geen belangen bij de verkoop hoor ;).
toevallig dat ik er over gelezen had gisteren en me afvroeg of het geen reclame stunt was maar nu jij het zegt het is het proberen waard bedankt
Ja het kost zo'n 30,00 per potje maar dat doe je wel een tijdje mee. Mocht je het proberen laat even weten wat je ervan vond!
Afgelopen dagen flink ziek geweest van een blaasontsteking, hoge koorts (39 /40 graden), koude rillingen, niets binnen kunnen houden.

Geen klachten zoals branderigheid of pijn. Maar overduidelijk bij de test blaasontsteking en huisartsenpost dacht dat het zich uit aan het breiden was naar de nieren (opstijgen). Heb nu flinke kuur en dat helpt gelukkig erg goed. Kan ik tenminste karnaval vieren.

Ik zou bij onzekerheid altijd laten testen!!
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Hallo allemaal

ik heb nu sinds woensdag wat vage klachten, moest opeens veel plassen. Sinds gister doet het plassen echter ook zeer en was mijn urine een beetje rood. Is dus hoogstwaarschijnlijk een blaasontsteking (is voor mij de eerste keer).

Nu is het weekend, dus huisarts is niet aanwezig. Kan het kwaad om vandaag en morgen maar een beetje met huis- tuin- en keukenmiddeltjes in de weer te gaan (water, vit c en cranberry dingen) en pas maandag naar de dokter te gaan? Of moet ik naar de huisartsenpost?

Sommige mensen zeggen hier dat het mogelijk is zonder anti-bioticum de ontsteking over te laten gaan, maar hoe lang kan je dat volhouden, voordat het 'te laat' is (verdere ontstekingen)?

Graag tips.
Je kan beter even wat urine laten controleren bij de huisartsenpost.. dat gaat heel snel dus hoef je je niet echt bezwaard over te voelen. dan kunnen zij meteen antibiotica voorschrijven als t echt een blaasontsteking is. je kan er beter niet te lang mee rondlopen.
Ok maar ik heb eigenlijk niet echt tijd, dus wordt toch maandag ben ik bang...

Het lijkt nu ook wel iets minder te worden.

Toch bedankt porcelina.
Als je het woord "blaasontsteking' zegt kan je net zo goed "Petra"zeggen. Ik tob al jaren met blaasontstekingen, heb allerlei nieronderzoeken gehad en allerlei andere blaasonderzoeken. Ik volg kuur op kuur en niks helpt. Ik slik al jaren cranberry-capsules, drink cranberrythee en cranberrysap. Ik neem extra vitamine C, ik drink elke dag 2 liter water en N I K S helpt. Ik moet binnenkort weer naar de uroloog en dan zien we wel weer waar het eindigt. Ik word er behoorlijk moedeloos van want ik heb altijd pijn, niet alleen bij het plassen maar gewoon altijd. Het zit niet onder in mijn buik maar gewoon onder aan mijn plasbuis zeg maar. Plassen doet zeer, ik weet dat ik goed moet uitplassen en dat doe ik ook, ik weet dat ik van voor naar achter moet vegen met toiletpapier en dat doe ik ook. Ik weet echt niet wat ik er verder zelf nog aan kan doen en ben er behoorlijk verdrietig van. Ben altijd bang dat ik blaaskanker heb/krijg
Oh wat vervelend zeg Petra! Hoop dat de uroloog een oplossing voor je heeft...

Ik ben zaterdag toch maar even naar de HP gegaan en heb een kuurtje AB gekregen. Klachten zijn nu al weg, maar de kuur moet uiteraard nog afgemaakt.

Sterkte allemaal.
Ik heb er ook alweer eentje. Mijn 4e of 5e in 3 maanden tijd. Laatst sterker spul gekregen, maar het is er weer. Pfff. Ik ga maar eens aan de Blasecare. Kijken of dat preventief helpt.
Petra, ik heb het al eerder gezegd maar is de D-mannose niks voor jou? Het is toch altijd het proberen waard als je er al zo lang mee rondloopt? Het is vele malen effectiever dan cranberry! Sorry, wil het jullie niet opdringen maar probeer alsjeblieft 1 potje! Kijk wat het doet! Het is vele malen beter dan antibiotica! Kortom, het heeft niet eens bijwerkingen!

O en Princessita, je kunt natuurlijk met een blaasonsteking rond blijven lopen, weet niet hoe lang het duurt voordat het kan opstijgen, is per persoon verschillend denk ik. Maar D-mannose kan zowel gebruikt worden als je al een onsteking hebt of preventief. Het verminderd het aantal bacteriën, dus afhankelijk van hoeveel er zitten moet je een X aantal dagen het spul gebruiken. Bij een fikse onsteking moet je dan de dosis verhogen. Nogmaals, heb er totaal geen baat bij als dit verkocht wordt maar het helpt echt en ik ben niet de enige die dat vind!

Liefs
quote:Petra65 schreef op 01 maart 2009 @ 19:56:

Als je het woord "blaasontsteking' zegt kan je net zo goed "Petra"zeggen. Ik tob al jaren met blaasontstekingen, heb allerlei nieronderzoeken gehad en allerlei andere blaasonderzoeken. Ik volg kuur op kuur en niks helpt. Ik slik al jaren cranberry-capsules, drink cranberrythee en cranberrysap. Ik neem extra vitamine C, ik drink elke dag 2 liter water en N I K S helpt. Ik moet binnenkort weer naar de uroloog en dan zien we wel weer waar het eindigt. Ik word er behoorlijk moedeloos van want ik heb altijd pijn, niet alleen bij het plassen maar gewoon altijd. Het zit niet onder in mijn buik maar gewoon onder aan mijn plasbuis zeg maar. Plassen doet zeer, ik weet dat ik goed moet uitplassen en dat doe ik ook, ik weet dat ik van voor naar achter moet vegen met toiletpapier en dat doe ik ook. Ik weet echt niet wat ik er verder zelf nog aan kan doen en ben er behoorlijk verdrietig van. Ben altijd bang dat ik blaaskanker heb/krijg

Hier nog zo een alleen heb ik er gelukkig niet altijd last van zoals jij maar wel heel erg vaak.

Momenteel heb ik 3 doosjes trimetoprim ofzoiets in de kast liggen...onderhoudskuurtje voor chronische blaasontsteking. A.s. donderdag naar het ziekenhuis voor de uitslag van de uroloog. Deze onderzoeken heb ik ook al in 2004 gehad en toen kwam er niets uit...ben benieuwd dit keer.

Alles wat maar kan bijdragen aan een goede ondersteuning van de blaasfunctie doe ik maar het helpt geen zier....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Tjee Petra!

Ik vond mezelf altijd al heel zielig met al mijn blaasontstekingen en de uren die ik doorbreng op het toilet! Dit klinkt echt heel naar! Ik hoop dat je uroloog wat kan vinden want blaasontstekingen zijn heel vervelend en heel belemmerend in je dagelijkse dingen.

ik heb ook al het een en ander gehoord van D-mannose en ben blij te horen dat er ervaringsdeskundigen zijn.

Ik ga het morgen halen!
oh nog een vraagje!

Ik moet ook voor blaasonderzoeken naar de uroloog! wat voor onderzoeken moet ik me daar bij voorstellen? hoe hebben jullie dat ervaren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven