Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking?

21-01-2009 21:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik zit met een probleempje. Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb, maar weet het niet zeker.

Een branderig gevoel heb ik niet, plassen gaat prima. Maar na 2 sec plassen (ofzo) krijg ik een enorme kramp.

Zou dit een blaasontsteking zijn of iets anders?

Groetjes Wendy
quote:lerempje schreef op 02 maart 2009 @ 19:09:

oh nog een vraagje!

Ik moet ook voor blaasonderzoeken naar de uroloog! wat voor onderzoeken moet ik me daar bij voorstellen? hoe hebben jullie dat ervaren?

Bij mij is met een catheter urine afgenomen. Dit omdat je volgens de arts alleen zo " schoon" kan plassen. Als een vrouw plast bevat de urine voor de kweek ook bacterieen en stoffen etc...vanuit de vagina en schaamlippen, dat is de reden voor een blaascatheter. Vervelend onderzoek zo'n slangetje in je plasbuis maar gelukkig duurt het niet lang. Ben die dag na het onderzoek alleen nog wel een beetje "incontinent" geweest...was na een dag weer over.

Heb ook een echo gehad waarbij ze buikholte en nieren bekijken op eventuele nierstenen dan wel blaasgruis.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
-
Hier nog zo een alleen heb ik er gelukkig niet altijd last van zoals jij maar wel heel erg vaak.

Momenteel heb ik 3 doosjes trimetoprim ofzoiets in de kast liggen...onderhoudskuurtje voor chronische blaasontsteking.

Ik heb ook die Trimetoptim als onderhoudskuur maar het helpt niets, ook gebruik ik Uronid en dat helpt ook al niet...........ik ga ook maar eens aan de mannose, wie weet help het
Laat even weten hoe het gaat met de D-mannose, je moet al na een dag verbetering merken (als je het slikt bij een blaasontsteking dan)
Hallo allemaal,

Ik wil even wat kwijt! Ik werd vandaag wakker met het gevoel dat ik moest plassen en ben toen gelijk naar het toilet geweest. Daarna ben ik onder de douche gaan staan en toen ik klaar was...had ik het gevoel weer naar de wc te moeten. Ik ben toen weer gegaan en heb er een paar druppels uitgeplast. Hierna kreeg ik weer het gevoel dat ik moest en ben weer gegaan en er kwam..ja hoor...1 druppel uit. Ik weet niet wat ik moet denken...zou het een blaasontsteking KUNNEN zijn?? Help!
Vervolg:

Heb net weer een beetje geplast!
Ja, Anika dat klinkt zeker als blaasontsteking!
Hmmm dan zal ik maar eens contact op gaan nemen met de huisarts. Bedankt SweetlittleButterfly :p
Hoi, ben net thuis na een nacht werken. Ik ben bij de drogist geweest en gevraagd naar de D-Mannose. Zij raadde me iets ander aan: de Cranberola. Dit schijnt beter te werken dan de Mannose, ik heb nu 3 dagen lang elke ochtend en avond 2 capsules geslikt en ik moet zeggen dat het helpt. De brandende pijn wordt minder en ik voel me er goed bij. Er zitten 60 capsules in een doosje en ik ga dit eerst maar opmaken. Ik heb met de drogist afgesproken dat ik zou vertellen hoe het bevalt en als dit niet helpt ga ik aan de mannose maar nogmaals: Volgens de "kenner" is dit beter. Dit is echt iets voor mensen die kuur op kuur volgen en altijd pijn hebben. Ik laat wel weten hoe het allemaal verloopt, ik duik eerst eens mijn bed in
Lieve lotgenoten,

het toverwoord is hier al meerdere keren gevallen: D-MANNOSE. Ga het gewoon proberen, ik dacht ook dat het niks was. Maar na jaren van tobben (ben allergisch voor vele soorten antibiotica...) heb ik eindelijk iets gevonden wat echt helpt. Ik heb het via www.blaasontsteking.nl besteld. OK, behoorlijk prijzig, bijna 30 euro voor 50gr. Maar het werkt echt! Zowel bij acute last en ter voorkoming. Als ik het nu weer voel opkomen ga ik meteen aan de uiterste dosering van het poeder en na een dag is alles weer OK. Gewoon doen dus!
d Mannose

Nu tien euro.....ik loop ook met een blaasontsteking opeens en kwam dit tegen en iets goedkoper dus misschien makkelijker om eens te proberen.
Ik heb ook continue blaasontstekingen en gebruik dan (en ook) preventief, d-mannose en cranberry supplementen, ik heb verschillende merken geprobeerd en er is wel veel verschil in effect heb ik gemerkt. Zo werkt bij mij D-mannose van AOV in combinatie met de poederzakjes van cranberola het beste, wel duur maar echt effectief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven