Gezondheid alle pijlers

Blinde darm ontsteking?

17-01-2011 20:24 28 berichten
Hallo allemaal!,

Ik loop al anderhalf jaar rond met buikpijn klachten.

Deze buikpijn komt om de paar maanden ineens opzetten en het zit aan de rechter onderkant van mijn buik.

De buikpijn komt op en, enige tijd later kan ik het niet meer houden van de pijn.Ik weet niet hoe weeen voelen, maar voor mijn gevoel lijkt het erop. Het komt op, heeft een piek en dan daalt het weer voor een paar minuten,daarna komt het weer. Meestal duurt het zo'n anderhalve dag... daarna krijg ik een zeurderige pijn die voor een paar dagen aanhoud.

Als je een beetje op mijn onderbuik drukt word ik gek, dat doet echt ontzettend pijn. Ook moet ik vaak overgeven.

En mijn rechterbeen optillen lukt niet.

Ik ben al meerdere malen hiervoor naar het ziekenhuis geweest midden in de nacht. Volgens de dokter wees alles uit op een Blinde darm ontsteking, maar aangezien ik geen koorts had, kan het dat niet zijn volgens hem.

toen hebben ze maar naar mijn eierstokken gekeken, daar was niets mis mee. toen gooide ze het op een Spastische darm, en daarna op mijn menstruatie.

Nu heb ik vrijdag deze buikpijn weer gehad, en ben toen naar het ziekenhuis gegaan.

Ook volgens hém kon het geen blinde darm zijn ,want ik had geen koorts.

Ik werd naar huis gestuurd en moest maar 2 pillen tegen de pijn nemen.

Ik ben zo ontzettend bang dat het dadelijk toch een blinde darm ontst. is, en dat ie klapt.

Heeft iemand hier ervaring met een Blinde darm ontsteking? Wat voelde je toen, en komen jou symptomen overeen met de mijne?

Ik weet niet meer wat ik moet doen, heb het idee dat elke dokter me van het kastje naar de muur stuurt.

Alvast heeeel erg bedankt!

Liefs,

Blackwater.

(sorry voor de lange post)
Wie was er nou blind, die darm of die ontsteking? Of ont ste king?

Ik weet niet of het zo lang kan duren met een ontsteking.. maar heb ook wel eens van iemand gehoord dat ze idd te lang gewacht hadden en dat ie bijna geklapt was. Als je het zeker wil weten zul je toch terug moeten gaan..
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze ook een bloedonderzoek gedaan? En zo ja, was daarop ook te zien dat je een ontsteking hebt?
Vraag of je bloed kan prikken, volgens mij kunnen ze aan je bloed zien of de ontstekingswaardes verhoogd zijn.

Disclaimer:

Ik werk niet in de zorg, maar put puur uit wat ik van horen zeggen heb.
Ik heb ook een blindedarmontsteking gehad zonder dat ik koorts had. Ik mocht eerst niet komen van de HAP (het was natuurlijk uitgerekend in het weekend). Ik ben uiteindelijk toch geweest en na lang wachten hebben ze me met spoed geopereerd. Als ik een uurtje later was geweest was ie waarschijnlijk geknapt. Ze hebben me geopereerd obv de klachten die ik had. Dus het drukken op mijn buik. Ik was er trouwens wel ontzettend beroerd bij. Overgeven, diaree, vanalles. Heb je daar ook last van?

Ik had dus een acute blindedarmontsteking en het was bij mij ook niet meer over gegaan. Misschien is de ontsteking nog niet erg genoeg (volgens hun) en willen ze daarom niks doen?
Als er een ontsteking zit, zou dat over het algemeen in je bloed te zien moeten zijn. Hebben ze je bloed ook onderzocht?
Bij blindedarm ontsteking moet je toch ook

Zgn terugveer pijn hebben? Dus op de pijnlijke plek drukken en bij het loslaten neemt de pijn toe. Blindedarm is volgens mij heel moeilijk te herkennen.
Ik heb ook een blindedarmonsteking gehad en volgens mij zijn die altijd behoorlijk acuut. Volgens mij is het dus niet mogelijk om anderhalf jaar met een ontstoken blindedarm rond te lopen. Overigens had ik ook geen koorts destijds, maar ik had wel enorme buikpijn en ik was verschrikkelijk misselijk. Ik heb zoveel overgegeven dat ik in het ziekenhuis aan het infuus moest omdat ik een vochttekort had. Ik ben trouwens de eerste keer dat ik op de EH terecht kwam met een blaasontsteking naar huis gestuurd. Op de echo was nl. niks te zien. De dag erna ben ik weer gegaan en toen zijn ze er d.m.v. een kijkoperatie achter gekomen dat het m'n blindedarm was.

Anders laat je toch eens bloedprikken? Via het bloed kunnen ze zien of je ergens een ontsteking hebt. Of vraag een second opinion als je het echt niet vertrouwd.
Wat vervelend meid, dat je al zolang buikklachten hebt! Je moet idd bloed laten prikken en toch eens aandringen op nog een onderzoek. Het is niet normaal om al zolang rond te lopen met klachten...

Ik heb een aantal jaar geleden blindedarmontsteking gehad en deze was al gesprongen. Had wel koorts, maar toch was het moeilijk te achterhalen wat t precies was. Kon niet uit de onderzoeken worden gezien. Uiteindelijk is er een kijkoperatie gedaan. Ik wil je niet bang maken hoor, want ik was er gewoon echt flink ziek van.

Ooja, wat ook n symptoom van blinderdarmontst. kan zijn, is dat je extra pijn voelt als je met de auto over een drempel rijdt (omdat je dan n beetje door elkaar wordt geschut.) Sterkte ermee!
Artsen zij niet blij met een blinde darm die mogelijk gaat knappen, dus geloof nooit dat ze je dan 'zomaar' weer naar huis sturen.

Als je pijn blijft houden, gewoon opnieuw naar de huisarts/huisartsenpost/SEH.
15 jaar geleden heb ik ook een blinde darm ontsteking gehad, maar geen acute. Ik had de hele week al pijn in mijn buik, die maar niet overging en alleen maar erger werd. Ik voelde mij ook beroerd. Huisarts heeft er naar gekeken en die dacht aan een blindedarm onsteking maar wist het niet zeker. Toen bloedonderzoek gehad. Daar kwam uit dat het wel zo was, maar niet accuut. Ik kreeg een behoorlijke antibioticakuur, die heel goed hielp. Uiteindelijk ben ik drie maanden later geopereerd omdat de kans op herhaling wel groot was en dan zou het accuut kunnen zijn. En ze operenen liever als je in goede conditie bent ipv met een ontsteking.
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn oom heeft ook een jaar rondgelopen met klachten toen ie opeens sprong. En een vriend van de familie ook.

Ze hebben een bloedonderzoek gedaan, maar dat was een week nadat ik de buikpijn had gehad. Dus er was toen niets te zien.
quote:Blackwater schreef op 17 januari 2011 @ 21:19:

Ze hebben een bloedonderzoek gedaan, maar dat was een week nadat ik de buikpijn had gehad. Dus er was toen niets te zien.Volgens mij is een blindedarmontsteking geen ontsteking die je zo af en toe hebt. Hij zit er of hij zit er niet. Als ze in het bloed niets hebben gezien, heb je blijkbaar toch geen blindedarmontsteking.
Een blindedarm die ontstoken is geneest niet. Dus als er geen ontstekingswaarden zijn geconstateerd heb je geen blindedarmontsteking. Maar ik zou zo ondertussen wel aan gaan dringen op onderzoek om er achter te komen waarom je steeds zo'n pijn hebt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Mariska76 schreef op 17 januari 2011 @ 21:33:

[...]

Volgens mij is een blindedarmontsteking geen ontsteking die je zo af en toe hebt. Hij zit er of hij zit er niet. Als ze in het bloed niets hebben gezien, heb je blijkbaar toch geen blindedarmontsteking.Nee hoor, je kunt een chronische appendicitis hebben. Vraag de volgende keer als je weer zo'n pijn in je buik hebt of ze meteen een bloedonderzoek willen doen. En anders moeten ze misschien eens een echo maken van je appendix. Overleg anders eens met je huisarts.
Blackwater laat je niet met een kluitje het riet in sturen! Ik heb precies gehad wat jij omschrijft. 's avonds naar de dokterspost gegaan en er werd bloed geprikt maar niks gevonden, dus kon ik weer naar huis en moest de volgende ochtend terugkomen. Weer werd er bloed geprikt en weer konden ze niets vinden. Ik ben toen een week lang elke ochtend in het zh geweest om bloed te laten prikken maar er werd niks gevonden. De pijn trok na een week weg en er werd gezegd dat ik maar weer terug moest komen als ik weer pijn kreeg. Dat was een aantal jaren later, maar ook nu weer hetzelfde liedje van niets kunnen vinden in mijn bloed. Tot ik een vrouwelijke arts kreeg die besloot mij te houden op basis van mijn klachten en de bloeduitslagen te negeren. Gebleken is toen dat het wormvormig aanhangsel aan mijn blindedarm geperforeerd was, iets wat dus niet te zien is in je bloed blijkbaar.

Dus meid, volg je gevoel en laat je niet zomaar wegsturen!

Bij mij deed het trouwens rechts zeer, al drukte je aan de linkerkant. Heb jij dat ook? Ook kon ik geen stap meer zetten van de pijn en was ik idd misselijk.
Volgens mij is een blinde darm ontsteking ook juist iets wat vaak niet volgens de 'regels'gaat.

Blindedarmontsteking= appendicitus

Volgens http://www.chirurgenwerk. ... E_colon_appendicitis.html

gaat dat juist niet gepaard met koorts.
Mijn man had op een zondagavond zo een verschrikkelijke buikpijn dat hij uren heeft liggen creperen op de bank.

Maandag was er geen plek voor hem bij de huisarts, dus dinsdag gegaan.

Bleek dat het zeer waarschijnlijk een blinde darmonsteking was, maar de pijn was weggetrokken.

Toch dinsdag naar het z-h gegaan en daar heeft hij 5!! uur mogen wachten voor hij geholpen werd.

Uiteindelijk bleek uit de echo dat het weldegelijk een ontsteking was, en is dezelfde dag nog geopereerd.

Hij had ook geen koorts.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Beste Blackwater,

Jou omschrijving had de mijne kunnen zijn.

Ook ik had deze klachten. Dan had ik weer een aanval, dan was het weer weg. Bij mij was het zelfs dat als je op de plek drukte ik GEEN pijn had.

Ook bij mij werd het niet herkend.

Terwijl er elke keer werd gevraagd: Dokter, zou het geen blindedarm kunnen zijn. Hij ging dan voelen maar kon het er elke keer niet van maken. Zelfs de internist (maag) herkende het niet.

Uiteindelijk dacht men dat ik het aan mijn maag had en heb daar verschillende onderzoeken voor gehad.

Na een tijdje kreeg ik zo'n zware aanval dat ik met de ziekenauto naar het ziekenhuis ben gebracht en met spoed geopereerd. De blinde darm stond op knappen. (geperforeerd).

Verdorie, dus toch de blindedarm.

Het komt vaker voor dat men een blinde darm niet goed kan ontdekken. Maar hou het in de gaten en hou in je achterhoofd dat het dat toch kan zijn.

Sterkte, Dave.
ik heb een keer blindedarm ontsteking gehad end ie was niet accuut, dus mij BD zit er nog gewoon in. zo af en toe vole ik m ook, maar dat is maar 1x per jaar een half dagje ofzo.
Hallo daar,

Ik ben net thuis (bij mijn ouders) en zondag is mijn blinde darm verwijderd. Vrijdag en zaterdag op de ehbo gezeten, allerlei onderzoeken gehad: bloedonderzoek, echo, scan, gynaecologie en alles nog een keer. Geen spoor van afwijkingen te vinden. Maar wel enorme buikpijn.

Uiteindelijk zondag geopereerd en de blinde darm bleek ondanks alles fors ontstoken en ze hadden geen dag langer moeten wachten.

Ik had ook geen koorts en de eerste dag geen ontstekingswaarden in het bloed. De tweede dag minimaal.

Zo zie je maar, niet om je ongerust te maken, maar het kan dus wel...

Was (en is) geen feestje!
Ik ben naar de dokter geweest en eindelijk werd ik doorverwezen naar t ziekenhuis.

Daar ben ik gisteren geweest, heb een anaal en vaginaal onderzoek gehad, bloed laten prikken, en vrijdag word er een echo gemaakt van de bovenbuik.

Volgende week vrijdag moet ik laxeermiddelen slikken, en dan gaan ze een soort pap in mijn blinde darm doen, om daarna echo´s te maken.

Dan word er lucht in mijn buik gepompt en weer een echo gemaakt. hoop dat er dan iets duidelijk word.

Blackwater
Sterkte Blackwater.

Succes, Dave
Ovulatie? Oftewel eisprong. Kan je ook erg veel last van hebben.
Heb je ook koliekpijn? Dat is een pijnaanval waarbij je niet stil kunt liggen of zitten....

Indien je dit hebt dan zou je mogelijk ook een niersteen kunnen hebben. Dit kan evt aangetoond worden met een urinescreening naar evt bloed in je urine, een BOZ als de steen kalkhoudend is of een echo. Bij nierstenen heb je meestal geen afwijkingen in je lab.

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven