Gezondheid alle pijlers

Borstkanker, wie wil meekletsen?

04-02-2016 06:50 2882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en heb borstkanker. Momenteel bezig met chemo, nadien volgt mastectomie en bestraling. Zijn er nog dames wiens leven even 'on hold' staat en willen meekletsen over alles wat erbij komt kijken?
Alle reacties Link kopieren
Beeldig wel fijn om jouw ervaring te lezen. Wat heftig dat je dit voor de 2 de keer mee moet maken.

We zullen elkaar ongetwijfeld gezien hebben bij het avl. Heb jij daar een normale behandeling of ook onderzoeksgroep.
Hoop voor nu dat laatste onderzoeken snel kunnen en dan kan de chemo starten. Ben nu bang dat er steeds meer uitzaaiingen kunnen komen al zal dat niet zo snel gaan.
Ik zal je mailadres even zoeken wel fijn vontact te hebben.

Anna c wij proberen ook zo eerlijk mogelijk te zijn wel lastig omdat we zelf nog niet alles weten. Vind vooral vragen over doodgaan erg lastig. Vooral die van 9 vraagt daar soms na.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kun je inderdaad snel "aan de bak". Ik vond die periode tussen diagnose en start behandeling heel raar, alsof je in een vacuüm zit. De trein rijdt, iedereen weet waar 'ie heen gaat behalve jij en -oh ja- je zit er nog niet op.

Voor wat betreft de vragen waar je het antwoord niet op weet: ik zeg dan gewoon dat ik dat nog niet weet. Maar dat zodra ik het weet, ik het zo snel mogelijk zal vertellen. En vragen over doodgaan zijn ook lastig. Überhaupt, maar in dit soort omstandigheden helemaal. :hug:
anoniem_346366 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 23:54
13.66% gewijzigd
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Hopemar, weet je dat er speciale boekjes voor kinderen zijn over kanker? Hebben ze in het ziekenhuis!
Alle reacties Link kopieren
Beeldig heb je mailadres opgeslagen. Moet jij vaak naar het avl?
En sugarbaby ik zal even vragen naar de boekjes inderdaad wel handig.

Zoals nu lijkt 27ste markers plaatsen en hopelijk biopsie als die ook kan mag ik 29 ste eerste chemo al. En heb 28ste onderzoek erfelijkheid.
Ik heb besloten die hoofdkoeling te proberen. Ben benieuwd ben enorme kou kleum.
Alle reacties Link kopieren
Hopemar, fijn dat er wat duidelijkheid is. Eerst dus nog “normaal” kerst vieren en dan voor het nieuwe jaar die stomme tumoren te lijf! Weet je al welke kuur je gaat krijgen?

Ik moet nog een paar dagen van deze kuur. Het gaat echt steeds beter qua bijwerkingen, maar ik kom nog steeds nergens aan toe. De metocloparide blijkt te werken tegen de problemen die ik met mijn maag heb, maar ik val als een blok in slaap van zelfs maar een pilletje. Ook niet echt een vooruitgang dus. Gister had ik ineens een hele goede dag. Totdat ik ineens heel erg moest overgeven? Sindsdien niet meer misselijk, maar wel hangerig. Ik kampeer dus maar weer in bed.

Beeldig, hoe gaat het met je ontsteking?

Redbull, weet je al wanneer je je darmonderzoek krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en vanaf aanstaande maandag hoef ik gewoon twee weken geen pillen! JOEHOE!
Cokonscopie heeft n te lange wachttijd dus mn oncoloog heeft nu een ct scan voor me aangevraagd. Die kan dan nog voor mn operatie plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
Zo, daar kom je mooi onderuit dan, Redbulletje! :yes:

Wel strontvervelend dat al die extra onderzoeken ook nog tussendoor moeten. Wanneer mag je onder het mes? Wel leuk dat er foto's gemaakt kunnen worden!

En Sugarbaby gewoon twee weken kuur-vrij! :cheer2:
Kan me voorstellen dat je daar naar uit kijkt!
Wel balen van de bijwerkingen. Al hoop ik dat je gewoon een maag-/darmvirusje te pakken had nu en dat het verder gewoon weg blijft.

Hopemar, ik moet eens in de drie weken nu, met soms tussendoor een afspraak. Krijg jij nu je behandelingen in het AvL, als je met dat onderzoek mee kunt doen?
Als je er nog eens heen moet en je wil daar samen even een kop koffie drinken, roep gewoon maar. Afhankelijk van mijn planning kan ik ook gerust een keer tussendoor heen en weer fietsen.
Fijn dat je nog wel even "gewoon" kerst kunt vieren voor de machinerie in werking wordt gesteld. Ik hoop voor je dat je inderdaad snel met de chemo's kunt beginnen. Toen ik daar eenmaal mee begonnen was, kwam er ook weer een soort van rust over me.

Hoofdhuidkoeling heb ik niet gedaan trouwens, maar ik vond het ook niet erg om mijn haar te verliezen. Ben benieuwd hoe je het gaat vinden, ik hoor er wisselende verhalen over. Volgens mij moet je ook langer blijven zitten, als je hoofdhuidkoeling krijgt. Maar dat merk je vast allemaal vanzelf wel en als je ermee wil stoppen, dan is dat ook zo geregeld natuurlijk.

Sugarbaby, mijn ontsteking lijkt eindelijk over. Nog even de nieuwe uitslagen en vervolgonderzoeken afwachten en dan weten we het zeker. Maar dat zal pas in het nieuwe jaar bekend zijn allemaal.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Heb 3 januari m'n scan en 15 januari ga ik onder 't mes. Vind dat met die foto's wel grappig idd, ik heb nog nooit 'n baarmoeder in 't echt gezien en wil mijn kwelgeest nog wel 'n keer onder ogen komen voor ie in de orgaanversnipperaar verdwijnt. ;-D
Mijn vader heeft één keer die hoofdhuidkoeling geprobeerd, maar al na 10 minuten wilde hij 'm af. Hij heeft echter z'n haar gelukkig niet verloren ondanks dat ie 2 van die haarverliezende kuren had gehad voor z'n dood.
Alle reacties Link kopieren
Heel fout, maar ik moest vanochtend zo hard lachen toen ik me voorstelde dat RB's baarmoeder per ongeluk niet door de versnipperaar zou gasn maar zou worden gebruikt bij een baarmoedertransplantatie (hoewel die geloof ik niet bestaan) en dat daar dan 10 kinderen uit geboren zouden worden. :rolling:
Sorry RB :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
22-12-2017 12:57
Heel fout, maar ik moest vanochtend zo hard lachen toen ik me voorstelde dat RB's baarmoeder per ongeluk niet door de versnipperaar zou gasn maar zou worden gebruikt bij een baarmoedertransplantatie (hoewel die geloof ik niet bestaan) en dat daar dan 10 kinderen uit geboren zouden worden. :rolling:
Sorry RB :$


:rofl:
AnnA_C schreef:
22-12-2017 12:57
Heel fout, maar ik moest vanochtend zo hard lachen toen ik me voorstelde dat RB's baarmoeder per ongeluk niet door de versnipperaar zou gasn maar zou worden gebruikt bij een baarmoedertransplantatie (hoewel die geloof ik niet bestaan) en dat daar dan 10 kinderen uit geboren zouden worden. :rolling:
Sorry RB :$
Hahaha! Ik zie juist hele foute selfies voor me die de operatiecrew met die baarmoeder maakt! Misschien moet ik een briefje voor ze meenemen zich ermee uit te leven met mijn mailadres erbij. Hoe fouter, hoe beter! Fles champagne voor de foto die viraal gaat! :yes:
Oh officieel hoort ie t niet meer te doen, want novasure en eierstokken zitten in de menopauze ;)
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
22-12-2017 12:57
Heel fout, maar ik moest vanochtend zo hard lachen toen ik me voorstelde dat RB's baarmoeder per ongeluk niet door de versnipperaar zou gasn maar zou worden gebruikt bij een baarmoedertransplantatie (hoewel die geloof ik niet bestaan) en dat daar dan 10 kinderen uit geboren zouden worden. :rolling:
Sorry RB :$


:rofl:
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen hier, een fijne kerst allemaal! :lips:
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
ik wens jullie ook allemaal een fijne en niet-gestressde kerst toe!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Fijne kerstdagen! Mijne zitten er al weer op. Morgen alleen nog in een joggingbroek op de bank kerstfilms kijken. Iemand A christmas prince al gezien op netflix? Slaat nergens op, maar leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hopemar schreef:
21-12-2017 20:18
[...]

Ik heb besloten die hoofdkoeling te proberen. Ben benieuwd ben enorme kou kleum.
Ik breek even in : mijn vader heeft die koeling gehad en had na 6 chemokuren nog steeds heel veel haar over! Zo veel dat wij in eerste instantie niet doorhadden dat hij wel haar verloren heeft: dat zagen we pas toen hij ineens pluishaar kreeg op zijn hoofd! Was donshaar wat eerst was uitgevallen en daarna weer was gaan groeien... Al was dat waarschijnlijk wel een andere chemo, want een ander soort kanker.

Sterkte iedereen en nog fijne dagen!
Alle reacties Link kopieren
Hopemar, heb je je eerste chemo gehad?

Ik word gek van de jeuk. Vorige kuur had ik precies hetzelfde. Kreeg gekke rode vlekken die enorm begonnen te jeuken zogauw ik begon te krabben. Begon op mn oedeemhand die ineens hartstikke dik werd? Gekgenoeg zit het vooral op mn handen en onderbenen. Vorige keer was het na 3 dagen ook zomaar ineens weg. Dr heeft het trouwens gezien en zag niks zorgwekkends. Das fijn natuurlijk, maar ondertussen word ik wel gek. :hyper:
Irritant Sugarbaby. Wat voor kuur heb je nu? Een traditionele chemo of immunotherapie?

Voor iedereen hier alvast een goed 2018!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg pillen Erizon. Capecitabine en Lapatinib.

Jij ook alvast een goed 2018!
Alle reacties Link kopieren
Balen Sugarbaby, jeuk is echt vreselijk.
Kan je daar niets voor krijgen? Ik slik zelf ook capecitabine en heb nergens last van (nou ja, niet van jeuk dan :) ).
Ik heb in het verleden zelf meerdere keren enorme last van jeuk gehad. Zo weet ik dat ik bepaalde antibiotica echt niet in moet nemen (laatste keer slaapmiddelen gekregen zodat ik zo suf werd dat ik de jeuk niet meer voelde) en dat bevallen ook niet zo goed is (echt suf. Slaapt je kind van een paar dagen oud goed door, lig je de hele nacht wakker van de jeuk).
Maar ik weet dus ook dat er echt wel goede zalven en medicijnen te krijgen zijn voor als je echt knettergek wordt.

En natuurlijk allemaal een heel goed 2018!
(en nee, verder doe ik expres geen uitspraak over een gezond en gelukkig nieuwjaar ;-D )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Anna, het is niet helemaal duidelijk wat het precies is. Dr denkt dat het niet van de capecitabine komt en herkende het verder ook niet. Je kan ook jeuk van de lapatinib krijgen, maar ik denk dat het een combi van droge huid, te warm douchen (heb veel last van de huid in mn nek waar de douchestraal op komt) en exceem is.

Advies van de dr is om een vaselineachtige creme te gebruiken. Dat voelt heel fijn, maar trekt binnen no time in. Smeer me dus rot. Heb vannacht exceemzalf op mn handen gesmeerd (daar heb ik het meeste last van) en dat leek te helpen. En na het zwemmen vrees ik dat ik ook gewoon het douchen op moet geven. Nou ja, in ieder geval zo min en koud mogelijk. :cry:

Jij (en de rest natuurlijk ook!) ook alvast een goed 2018!
Alle reacties Link kopieren
Vast een overbodige opmerking, maar ik neem aan dat je je voeten ook elke nacht insmeert/in laat smeren?
Dat is namelijk wel echt nodig bij capecitabine!
Ik ben zelf nu fan van de uiercreme van het kruidvat.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven