Gezondheid alle pijlers

Borstkanker, wie wil meekletsen?

04-02-2016 06:50 2882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en heb borstkanker. Momenteel bezig met chemo, nadien volgt mastectomie en bestraling. Zijn er nog dames wiens leven even 'on hold' staat en willen meekletsen over alles wat erbij komt kijken?
Best typisch eigenlijk, dat de verschillen dan blijkbaar niet heel snel duidelijk zijn bij zulke dingen. Ben wel blij dat ze niet meer zoals hier boven genoemd behanglijm serveren trouwens!
Ga ik onthouden, ik moet elk jaar onder de scan.
Succes vandaag Redbulletje, trek ik me weer terug hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik elke 3 maanden, dus ik hou de ontwikkelingen in de gaten :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Glas 2 had geen special effects. Zat ik daar op een energieexplosie te wachten als Asterix die net 'n flesje toverdrank gedronken had, kwam ie niet.... ;-D
2 Man en 'n echoapparaat waren er nodig om dat infuus fatsoenlijk in m'n arm te steken. En aangezien ze een aantal keer misprikten en wel vloeistof inspoten om te checken of ie goed zat, heb ik nu 'n dikke pijnlijke arm. Maar dat warme gevoel vond ik niet heel vervelend. Voelde in elk geval niet of ik moest plassen maar gewoon lekker warm in die koude ruimte.
Wel ghosttown zo 's avonds op de poli waar je de enige patient bent en alle wachtkamers leeg zijn. Bizar. Maar wel lekker rustig!
Alle reacties Link kopieren
Hopemar, hoe gaat het met je? En met de rest? Rb, heb je al uitslag van je scan?

Ik ben zo verschrikkelijk aan het hoesten. Vanmiddag naar de huisarts om mn longen te laten luisteren. Vrees dat ik deze kuur niet kan afmaken.
Uitslag was goed, buikpijn is erger. Misschien heeft mn fysio toch gelijk en komt t vanuit mn rug. Eerst maar ns ff mn operatie doorstaan maandag...
Alle reacties Link kopieren
Succes maandag!

Ik zit nu in het ziekenhuis waar van alles mis gaat. Man naast mij zit al een uur op zn infuus te wachten wat het lab niet klaar had gemaakt, mijn bloed is nog niet eens verstuurd want de stickers kunnen niet geprint worden. Personeel wat echt zn best doet maar het nu al zat is. Gezellig hier dus :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Oh en sb, hoop dat alles goed is met je longen!
Gelukkig woon je niet in de buurt, familie van man blijkt kinkhoest te hebben :O
Heb nu dus een echte goede reden om bezoek af te slaan ;-D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Sterkte Anna!
Alle reacties Link kopieren
Geen kinkhoest hier gelukkig. Ook geen longontsteking. Gewoon een verkoudheid die heel erg hard aankomt. Nu even afwachten wat het ziekenhuis ermee wil: kan zijn dat ik met de pillen moet stoppen totdat het beter gaat. Ben echt gesloopt. Kom nauwelijks uit mn hoestbuien en slaap haast niet.

Gatver, wat een gedoe Anna. In mijn ziekenhuis zijn ze op een nieuw systeem overgestapt, dat is ook aldoor gedoe met stickertjes, opdrachten in het systeem en medewerkers die hun weg nog moeten vinden.

Rb, fijn dat er in ieder geval niets verontrustend uit de scan is gekomen. Sterkte voor maandag!
Alle reacties Link kopieren
Weer tijd geleden. Heb afgelopen vrijdag tweede chemo gehad. 1 ste met hoofdkoeling waar ik zo naar van werd dat ik besloten heb verder geen hoofdkoeling te doen.
Wel erg moe van chemo misselijkheid valt mee. Moet zeggen wel last had van infuus prikken gewoon 4 keer dat misging.
Heb ook botpunctie gehad uitzaaiing is zelfde als borst op mri bleken het er 2 te zijn ipv 3.

Heb nu om 2 weken chemo hoor bij volgende chemo of ik aan onderzoek mee kan doen in avl moet er hrd in tumor zitten.

Vind knap hoe jullie er allemaal mee omgaan leef nu beetje van dag tot dag
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag RB! Is hij (zij?) er al uit?

SB: hier zijn ze inderdaad ook op een ander computersysteem overgestapt een paar maande terug. En dat werkt nog steeds niet altijd even soepel (netjes uitgedrukt).
Uiteindelijk liep alles zo uit dat man mij alleen achter heeft gelaten om kinderen uit school te halen, dat ik toen pillen en broodjes heb gehaald (was tas vergeten, dus moest nog m;n jaszakken leeggrabbelen voor de broodjes), zodat hij mij met 2 kinderen weer op kon halen, oudste in de auto een broodje kon eten en we hem daarna weer op tijd op school af konden zetten.
Maar goed nieuws: bloedplaatjes waren weer hoog genoeg voor de chemo! :cheer2:

Hopemar: Naar dat je zo naar werd van de hoofdhuidkoeling. Wel fijn dat misselijkheid meevalt. Ik was de eerste chemo heel misselijk, toen bleek dat ik misselijk werd van de medicijnen die ik moest slikken tegen de bijwerkingen van de anti-misselijkheidsmedicijnen *zoekt rollende ogen smiley maar kan hem niet vinden*
Toen ik daarmee stopte ging het een stuk beter en had ik na elke chemo honger als een paard! Zolang het maar veel en vet was :)
En dat wij er zo goed mee omgaan..... tja.... ik denk dat dat komt omdat wij er al langer inzitten. Na een tijdje wordt het 'gewoon'. Als ik voor mezelf terugkijk waren de eerste maanden een soort combi van een roes en een emotionele achtbaan. Ik kan me nog 1 keer heel goed herinneren dat ik in het ziekenhuis 4 uur lang heb zitten janken. En dan niet een beetje snotteren, maar echt het ongegeneerde alles eruitgooijanken. Dat ik na afloop per ongeluk een gesprek opving "was dat die vrouw die zo moest huilen? Oh, wat was dat erg he? Ik had zo met haar te doen. En ik kon helemaal niets anders doen dan subtiel een doos tissues neerzetten."
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Operatie goed gelukt, heb heerlijk geslapen en nog geen pijn. Heb n prima eenpersoonskamer met ensuite en een extra voorportaal met kitchenette. Dubbele deur dus naar gang en ook aan eind van gang dus geen lawaai.
Alle reacties Link kopieren
Doe maar sjiek!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Fijn RB!
Gisteren had ik flinke hangover dus blij dat ik gewoon in t donker en stilte kon liggen de hele dag. Zometeen ga ik naar huis. Ben net al in mn uppie naar de apotheek gelopen om medicijnen op te halen dus gaat me wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier een stille meelezer die zich afvraagt hoe het met jullie gaat. Mijn moeder heeft borstkanker gehad, daarom trok dit topic mijn aandacht. Ik leef stilletjes met jullie mee. Al een tijdje niets gelezen, hoop dat het goed met jullie gaat. :rose:
Geel is het nieuwe blauw.
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het niet goed, maar ook niet slecht. Heb aldoor last van mn maag: misselijk, maagzuur en heel veel lucht wat ik nauwelijks kwijt raak. Ben verder niet ziek , maar zit ook niet echt fijn in mn vel (en doe daarom weinig). Ik ben echt toe aan iets leuks. Was de bedoeling om volgende week (ver) op vakantie te gaan, maar ik geloof dat eerst een beetje bijkomen misschien handiger is.

Kankertechnisch gaat het trouwens wel goed. Geen reden om te denken dat er momenteel iets speelt.
Ik zit momenteel in Thailand. Heb t wel zwaarder met de hitte dan normaal, maar ik ben blij de kou en grauwheid te kunnen ontvluchten.
Geniet ervan RB. Zag dat je ook naar Laos gaat? Heerlijk land.
Ja vanmiddag gaat mn vlucht naar Luang Prabang
:heart: Luang Prabang

De kookcursus van Tamarind Restaurant (met jeep naar hun keuken buiten de stad) vond ik super (ook als alleenreizende tussen verder enkel stellen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven