Borstreconstructie in het buitenland?
zondag 3 oktober 2010 om 22:13
In januari wil ik een borstreconstructie, ik ben me nu aan 't verdiepen in de verschillende mogelijkheden. In NL heb ik 2 pc's gesproken die elk met een andere operatie kwamen, vorige week heb ik in Barcelona een pc gesproken die ook weer met wat anders kwam. Alleen bij hem had ik meteen wel een goed gevoel... Zijn er vrouwen die een borstreconstructie hebben ondergaan in 't buitenland en wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes,
Annemarie
Groetjes,
Annemarie

zondag 3 oktober 2010 om 22:29
Annemarie, heb je al een keuze gemaakt voor een type reconstructie? Siliconen, eigen weefsel (buik, bil of rug) of een combinatie? Ik had zelf een gelijktijdige siliconenreconstructie, omdat dat voor mij de meest simpele methode was en ik geen verdere littekens wilde.
Ken je www.de-amazones.nl al? Dat is een website voor jonge vrouwen met/na borstkanker en er is al een heel uitgebreid topic over reconstructie in het buitenland (reconstructie met eigen buikweefsel in Belgie, maar er staat algemene informatie in die ook nuttig is voor Spanje).
Ken je www.de-amazones.nl al? Dat is een website voor jonge vrouwen met/na borstkanker en er is al een heel uitgebreid topic over reconstructie in het buitenland (reconstructie met eigen buikweefsel in Belgie, maar er staat algemene informatie in die ook nuttig is voor Spanje).
zondag 3 oktober 2010 om 22:40
maandag 4 oktober 2010 om 17:22
Dank jullie wel voor de reacties! In NL werden mij 2 reconstructies geadviseerd, de ene dmv eigen vet (lipofilling) maar dat zie ik niet zo zitten omdat ik de eerste zou zijn in NL die op deze manier een volledige borst zou krijgen, en achteraf blijk ik niet genoeg vet te hebben. De andere pc had het over de rugspier, maar volgens de pc in Barcelona is dat weer niet nodig omdat ik WEL genoeg huid zou hebben om een expander te plaatsen. Kortom...lekker ingewikkeld allemaal!
Ik ga zeker het forum van Amazones 's bekijken, wie weet vind ik daar nog handige informatie.
Zijn er mensen die een expander en lipofilling hebben gehad (dat wil die pc in Barcelona nl. doen...)
Groetjes!
Annemarie
Ik ga zeker het forum van Amazones 's bekijken, wie weet vind ik daar nog handige informatie.
Zijn er mensen die een expander en lipofilling hebben gehad (dat wil die pc in Barcelona nl. doen...)
Groetjes!
Annemarie

maandag 4 oktober 2010 om 20:24
Expander en lipofilling heeft nog geen voldoende resultaat. Je hebt heel wat vet nodig voor een beetje volume en vaak verdwijnt er na inspuiting vet.
Het gaat trouwens niet om of je voldoende huid hebt. Door de bestraling is de huid vaak niet meer elastisch en kan die dus niet voldoende opgerekt worden. Het wordt soms wel gedaan, expander na bestraling, maar dat is dan langer na bestralen en met een grotere kans op complicaties.
Later meer.
Het gaat trouwens niet om of je voldoende huid hebt. Door de bestraling is de huid vaak niet meer elastisch en kan die dus niet voldoende opgerekt worden. Het wordt soms wel gedaan, expander na bestraling, maar dat is dan langer na bestralen en met een grotere kans op complicaties.
Later meer.

donderdag 7 oktober 2010 om 13:39
Hoi,
ik onderga eind deze maand preventief een dubbele diepflap
ze gaan uit van een operatie van 12 uur. moet zeggen ......zie er wel een beetje tegenop. maar heb twee jongen kinderen en om mijn risico te verkleinen van 80% naar 2% is dit mij het wel waard.
simpel gezegd: ze gaan de borsten uithollen en vet/buikweefsel terugplaatsen. Siliconen kan niet omdat 1 kant bestraald is geweest.
Wat me te wachten staat? ik weet het niet.
Mijn man is angstig voor zo'n lange narcose, maar tot nu toe heb ik alleen maar positieve berichten gehoord. dus.......
ik ga er maar voor
ik onderga eind deze maand preventief een dubbele diepflap
ze gaan uit van een operatie van 12 uur. moet zeggen ......zie er wel een beetje tegenop. maar heb twee jongen kinderen en om mijn risico te verkleinen van 80% naar 2% is dit mij het wel waard.
simpel gezegd: ze gaan de borsten uithollen en vet/buikweefsel terugplaatsen. Siliconen kan niet omdat 1 kant bestraald is geweest.
Wat me te wachten staat? ik weet het niet.
Mijn man is angstig voor zo'n lange narcose, maar tot nu toe heb ik alleen maar positieve berichten gehoord. dus.......
ik ga er maar voor