Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

20-04-2011 09:58 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts om een aanvraag te doen voor een borstverkleining.

Ik ben het zo zat. Altijd hoofdpijn, altijd last van mijn nek omdat ik verkrampt loop. Eeuwige last van mijn onderrug door een houding licht voorovergebogen met schouders naar voor om er maar niet als "te koop" mee te lopen.

Ik heb altijd gezegd dat ik na het kinderen krijgen een borstverkleining wilde. De eerste stap, het afvallen, is al gezet. Er is inmiddels 16 kg af. Er moet er nog wel zeker 14 af, liefst nog misschien wel 20, maar de eerste stappen zijn gezet.

Ik hoor vanuit alle kanten dat er wachtlijsten zijn van zeker 6 maanden dus dan heb ik iets om naar toe te werken danwel leven.

En hoe graag ik ook van alle klachten af wil, zo eng vind ik het ook. Bang voor pijn, bang voor complicaties.

Wie heeft er ook een borstverkleining gehad? Hoe is dat bevallen? Ik hoor graag jullie verhalen.

Oh ja, ik wil van een grote F naar een D.. In de hoop dan weer een beetje in verhouding te zijn en ook niet zoveel pijn meer te heben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 20 april 2011 @ 14:48:

[...]

Beukenootje, kom eens even uit je tunnel want ik geef in mijn OP volgens mij zeer duidelijk aan dat kleding een leuke bijkomstigheid is maar dat dat voor mij niet een reden is om het te laten doen. Wat denk je?> Dat ik het lekker vind om onder narcose te gaan?

Ik heb iedere dag hoofdpijn, last van mijn nek en schouders en pijn in mijn rug. Dit komt door mijn borsten. En het feit dat jij er blijkbaar geen last van heb wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

En ja ik draag een juiste BH maat. En ik draag ook goede bh`s. Ik vind dat je erg neerbuigend naar mij doet en dat je erg overtuigd bent van je eigen gelijk in deze.

Omdat jij ergens geen klachten bij ervaart wil het niet zeggen dat iemand anders dat ook niet heeft...

Ik ben me ter dege bewust van de risico`s die er aan vast zitten. Maar altijd overal last van hebben is ook niet prettig. Verre van zelfs.Meid trek het je niet aan. Beukenootje pulled deze vaker.. Alles is op telossen met een goede BH volgens haar.. Nou fijn dat zij er zo tegen aan kijkt. Voor ons is het gewoon anders. Punt.
Biol kunnen bij jou je klachten ook te maken hebben met je (over) gewicht?

Een vriendin van mij heeft ook een BVK laten doen, maar dat haar niet van haar klachten af geholpen.
Biol

Ik lees ook even mee op dit topic, ik ga volgende week ook een afspraak maken bij de huisarts denk ik. Maar net als jij ben ik ook hartstikke bang voor pijn en complicaties en zit ik nog met het afval gedeelte (alleen hoef ik er 'nog maar' 6 af).
Ik had eigenlijk lichamelijk nergens last van. Geen last van mijn nek//schouders/rug.

Zal het eerlijk zeggen: ik was die tieten want borsten vond ik 'ze' niet eens meer helemaal zat.

Als ik sex had lagen m'n borsten naast me op bed en met een printje trekken sprongen ze alle kanten op.

Ik schaamde me gewoon kapot.

Dus gezond of niet, ik was dood ongelukkig.

Mannen die op je afkomen vanwege mijn voorgevel...

Ik ben maar 1.60 lang aardig smal en dan een cup H is erg bizar.

Er is toch nog 700G vanaf gegaan en heb nu dus nog een aardig grote maat maar beter in verhouding, ze passen dus gewoon beter bij mij.

Dus buiten het lichamelijke, is er ook nog een psyche die meespeelt.

( Sorry, reactie vanaf mijn BB dus kan het slecht terug lezen en fouten corrigeren )
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Moedig dat je het toe durft te geven Mies.

Ik ben een stuk groter dan jij, en niet heel erg smal (heb geen overgewicht), dan is mijn 75G echt niet heel buitenproportioneel.
quote:Mies85 schreef op 20 april 2011 @ 16:33:

en met een printje trekken sprongen ze alle kanten op.

Toch niet helemaal de goede BH aangehad? (dit is beslist geen aanval op je Mies). Doe zelf aan hardlopen en voetbal, nooit ergens last van, mits ik mijn shock absober draag (anders auw!).

Ik had mijn cupmaat nog niet toen ik bijvoorbeeld 14 jaar was, bij mij kwam dat pas later. Zou dat ermee te maken kunnen hebben, dat psychische klachten ( nekklachten door jarenlange verkeerde houding kunnen daar een gevolg van zijn) aan mij voorbij zijn gegaan?
anoniem_18629 wijzigde dit bericht op 20-04-2011 17:05
Reden: Ik was nog niet klaar
% gewijzigd
Nee beukenootje, het heeft niets te maken met mijn gewicht. Toen ik 16 was, cup E had dezelfde lengte als nu had maar maar 60 kg woog had ik er al last van. Ik ben toen ook al in gesprek geweest met een plastisch chirurg maar omdat ik toen al wist dat ik graag kinderen wilde heeft hij het me toen afgeraden. En daar ben ik hem zeer dankbaar voor, ik heb nu borstvoeding kunnen geven wat toen bij 9 van de 10 bvk's niet meer kon. Daarbij gaf hij toen aan dat de kans groot was dat ik het dan na een zwangerschap opnieuw moest laten doen.

Maar ik zou het op prijs stellen als je nou niet steeds off topic zou willen gaan. Je punt is duidelijk, jij hebt er geen last van en je vind het onzin dat andere mensen het wel doen. Prima! Dan gaan we nu weer verder met mensen die het wel hebben gedaan of zouden willen doen.

Trek niet je eigen conclusies mbt maat/verhoudingen/wel of geen goede bh of wat dan ook. Open daar maar je eigen topic over.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Oké Biol, een ervaringsverhaal.

Vriendin van mij had ook schouder en nekklachten, daarom een BVk laten doen. Ze liep al jarenlang met haar schouders naar voren en iets en hoge rug omdat zij zich schaande voor haar grote cupmaat. De BVK ging prima, weinig klachten na de OK omdat zij heel braaf de adviezen van de plastisch chirurg op heeft gevolgd. Nu is het een paar jaar later, de schouder en nekklachten zijn niet helemaal weg (wel minder, ik geef het toe) maar in plaats van zich te schamen voor haar grote borsten, schaamt ze zich nu voor de rol om haar middel, die nu veel meer opvalt dan toen ze nog grote borsten had.
En nekklachten zijn niet psychisch hoor... In ieder geval niet volgens de fysiotherapeut waar ik al jaren iedere week kom voor een nek schouder massage, omdat het gewoon helemaal vast zit. En ja dat betaal ik zelf want de zorgverzekering heeft aangegeven dat een bvk een betere oplossing is, en dus vergoeden ze die massages niet...
Beukenootje, je leest zeer selectief. Ik heb dagelijks pijn... Veel pijn. Denk je echt dat het mij wat kan schelen hoe ik er uit zie? Ik wil van die pijn af, het is niets cosmetisch, het is niets psychisch het is lichamelijk.

En met maat 40 ben je volgens mij niet moddervet, iets dat jij wel impliceert. Ik draag bh maat 80F. Dat is niet een mega omvang ofzo...

Maat 40 moet ik aan omdat mijn voorgevel er anders niet in past.
Beukenootje, ik vind je opmerkingen ook onnodig selectief. Uiteraard zijn alle ervaringsverhalen over een bvk welkom - daar vraagt Biol immers naar - maar om haar verhaal af te doen als onnodig en te blijven hameren op zaken die er weinig mee van doen hebben lijkt mij nu weer onnodig. Het is prachtig dat jouw problemen opgelost kunnen worden met een goede bh. Ik ben het tevens met je eens dat er massa's vrouwen een verkeerde bh dragen en dat dit mogelijk onnodig kan leiden tot bepaalde klachten. Maar de operaties waar we nu over spreken zijn het gevolg van een problematiek in een geheel andere orde. Dat jouw kennis zich schaamde voor haar borsten en dat ze zich nu ergert aan haar "rol" is rot voor haar, maar daar heeft Biol weinig aan. Biol heeft namelijk rugpijn, nekpijn, etc. Ik snap niet zo erg wat jouw "ervaringsverhaal" daarmee te maken heeft.
Ik vind BH's die ik opmaat heb laten maken in een speciaalzaak goed genoeg... Jij niet?

Ik irriteer me kapot aan je.

Zo'n beslissing gaat niet over 1 dag ijs en wat de reden ook mag zijn de dame in questi heeft goed nagedacht en de HA zal in veel gevallen akkoort zijn gegaan.

Dus ben blij dat jij het allemaal zo goed trekt, maar de meeste van ons hier verwacht dat onze levenvreugde er op vooruit zal gaan. En inderdaad, dat ging het.

Ik heb het niet gedaan, maar had gewoon borstvoeding kunnen geven.
Met mijn ervaringsverhaal wil ik zeggen dat je klachten die in beginsel psychisch zijn niet kunt verhelpen door een BVK.

Biol, in je OP lees ik dat je 16 kilo bent afgevallen en dat er nog 14 af moet. Iemand die 30 kilo moet/wil afvallen klinkt mij als iemand met behoorlijk overgewicht in de oren. Nu zeg je dat je maat 40 hebt, dat is kleiner dan wat ik zelf moet dragen op mijn bovenlichaam, terwijl ik een kleinere BH omvang maat draag.

Waar ik zelf probeer achter te komen: hoe kan het dat voor en ander het hebben van grote borsten zowel lichamelijk als psychisch helemaal het einde van de werled lijkt te zijn, en ik heb nergens last van. Dat verschil is zó groot, ik vraag me af hoe dat komt, of ik dan zo straal voor gek loop met mijn grote borsten waar ik helemaal niet mee zit, of dat er een andere reden is. (bijvoorbeeld het ouder zijn dan 40 of op je 13e al met cupmaat G geconfronteerd worden, dat zou er wat mij betreft wel mee te maken kunnen hebben)
En ik begrijp ook niet helemaal waarom iedereen zijn keuze tot BVK met hand en tand wil verdedigen en wie daar anders over denkt bij zichzelf als irritant en ergerlijk verklaard moet worden. Als jij vind dat je het goede doet, wat kan het jou dan schelen wat een een ander doet/zegt/denkt?
Uhm nee, wij zijn niemand aan het overtuigen dat wat wij deden het beste is.

Jij doet ons probleem af met ' koop een goede BH'.

en dat je maar met je lichaam moet en kan leren leven.

Als je de operatie al als optie ziet zegt dat heel veel.
Beukenootje, ik ben net voor de 2e keer moeder geworden. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar bij mij bracht dat nogal wat verandering in lichaam met zich mee.

Voor jouw onderzoek moet je denk ik ergens anders wezen. Dat jij geen klachten hebt doet niets af aan het feit dat ik wel klachten heb.
quote:biol schreef op 20 april 2011 @ 17:55:

Beukenootje, ik ben net voor de 2e keer moeder geworden. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar bij mij bracht dat nogal wat verandering in lichaam met zich mee.

Bij mij in ieder geval geen 30 kilo extra gewicht, maar dat zegt natuurlijk niets.

Succes en sterkte met je BVK, ik hoop oprecht dat het je brengt wat je ervan verwacht.
anoniem_18629 wijzigde dit bericht op 20-04-2011 18:14
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Ik heb 11 jaar geleden een bvk gehad en nooit spijt gehad. Argumenten voor mijn borstverkleining (vergoed door zorgverzekeraar) waren grote maat (80G) en groot cupmaatverschil tussen beide borsten.

Ik had geen expliciete lichamelijke klachten maar phychisch heel veel last. Waarschijnlijk ook doordat ik nog erg jong was (17). Wachttijd was toendertijd 2 (!) jaar, en ik ben dus pas op mijn 19e geopereerd.

Ik heb toen een B/C cup gekregen, passend bij mijn lengte & gewicht. Ik kreeg toen overigens geen keus in de grootte van mijn borsten.

Ik vond de operatie en het herstel erg meevallen. Alleen het verwijderen van de drains was even pijnlijk, maar de opluchting dat ik verlost was van mijn grote borsten was het meer dan waard. Ik moest 3 dagen in het ziekenhuis blijven. Ik kreeg voldoende pijnstillers en hoefde na 2 dagen alleen nog maar paracetamol te nemen wegen mijn rugpijn (door het ziekenhuisbedmatras...).

Na 11 jaar zijn de littekens wel zichtbaar, maar erg vervaagd. Ik vind het erg mooi geworden.

Nu ben ik zwanger en groeien ze (weer), nu 75 D. Borstvoeding wordt waarschijnlijk lastig, maar ik ben nog steeds erg blij dat ik die "last" niet heb hoeven meedragen in de afgelopen 11 jaar.

@ beukennootje: wat anderen er van vinden lijkt me irrelevant en was Biol's vraag ook niet. Ze vraagt om ervaringen van mensen die het hebben laten doen.
anoniem_109377 wijzigde dit bericht op 20-04-2011 18:17
Reden: spelfout
% gewijzigd
quote:Beukenootje schreef op 20 april 2011 @ 16:54:

Moedig dat je het toe durft te geven Mies.

Ik ben een stuk groter dan jij, en niet heel erg smal (heb geen overgewicht), dan is mijn 75G echt niet heel buitenproportioneel.

Moedig dat ze het durft toe te geven. Ja dat zeker.

Maar nogmaals, het is niet zo dat de rest van ons het op medische klachten gooien zodat het vergoed wordt.

Als ik de klachten niet had gehad, had ik het niet gedaan. Mijn vriendje destijds vond mijn borsten prachtig en was zelfs boos dat ik ze wilde verkleinen (een lul dus, maar das hier niet relevant).

Wanneer ga je nou eens in zien dat er ook mensen zijn die hier oprecht pijn van hebben. Vrouwen mét een goede BH.
quote:Beukenootje schreef op 20 april 2011 @ 17:44:

Met mijn ervaringsverhaal wil ik zeggen dat je klachten die in beginsel psychisch zijn niet kunt verhelpen door een BVK.

Biol, in je OP lees ik dat je 16 kilo bent afgevallen en dat er nog 14 af moet. Iemand die 30 kilo moet/wil afvallen klinkt mij als iemand met behoorlijk overgewicht in de oren. Nu zeg je dat je maat 40 hebt, dat is kleiner dan wat ik zelf moet dragen op mijn bovenlichaam, terwijl ik een kleinere BH omvang maat draag.

Waar ik zelf probeer achter te komen: hoe kan het dat voor en ander het hebben van grote borsten zowel lichamelijk als psychisch helemaal het einde van de werled lijkt te zijn, en ik heb nergens last van. Dat verschil is zó groot, ik vraag me af hoe dat komt, of ik dan zo straal voor gek loop met mijn grote borsten waar ik helemaal niet mee zit, of dat er een andere reden is. Wij zijn jou niet. Is dat reden genoeg? Het lijkt me aannemelijker dat jij bv erg sterke spieren hebt dan dat wij allemaal zwakke spieren hebben.(bijvoorbeeld het ouder zijn dan 40 of op je 13e al met cupmaat G geconfronteerd worden, dat zou er wat mij betreft wel mee te maken kunnen hebben)

Mensen worden oud. Botten slijten. Waarom heeft de een er wel last van en de ander niet? Waarom krijgen sommige families vaker kanker? Waarom krijgt iemand soms zomaar kanker? Waarom heeft de een een scheve wenkbrouw en de ander niet? Waarom heeft het ene meisje last van pijnlijke knieschijven door te snelle groei en de ander niet?

Genetica + toeval. Misschien heb jij gewoon hele sterke rugspieren. Sterker dan die van andere vrouwen.

Ik vind het overigens een groot gebrek aan inlevingsvermogen dat e eerder denkt dat wij allemaal afwijken dan dat je zélf misschien wel afwijkt.
Ik ga niet in op Beukenootje want het heeft helemaal niks met de OP te maken.

Biol, ik laat je morgen weten wat mijn huisarts heeft gezegd.

Ik loop ook al zo'n 6 jaar met het idee maar was altijd te bang.

Nu ben ik het echt zo beu.. ik ben blij me de kleine stap die ik nu zet.

Hopelijk komt er daarna nog een stap.
Ah know`t, tha shunt
quote:KahlanAmnell schreef op 20 april 2011 @ 19:41:

Ik ga niet in op Beukenootje want het heeft helemaal niks met de OP te maken.

Biol, ik laat je morgen weten wat mijn huisarts heeft gezegd.

Ik loop ook al zo'n 6 jaar met het idee maar was altijd te bang.

Nu ben ik het echt zo beu.. ik ben blij me de kleine stap die ik nu zet.

Hopelijk komt er daarna nog een stap.Knap van je! Het is voor mij, ondanks pijn en littekens, de beste keuze gweest die ik ooit heb gemaakt. Wat een geweldig gevoel om op te staan zonder koppijn.
quote:SweetSummer schreef op 20 april 2011 @ 19:46:

[...]

Knap van je! Het is voor mij, ondanks pijn en littekens, de beste keuze gweest die ik ooit heb gemaakt. Wat een geweldig gevoel om op te staan zonder koppijn.

Ik heb net een paar uur naar de foto's op het borstenforum gekeken en ik word er zo onzeker van.

Ik heb nogal snel lelijk litteken vorming.

Ik ben zo bang voor nog lelijkere borsten... Ok, esthetisch is een tweede maar ik ben er wel bang voor.

Koud water vrees? haha
Ah know`t, tha shunt
Kan het niet laten om nog even te reageren op beukenootje, t zit me hoog geloof ik. Fijn dat jij geen last hebt, maar andere mensen, andere borsten, en iedereen ervaart het anders. Ik ben van een 70I (jawel ik ben nog smaller dan jij) naar een 70D gegaan. Ik leek meteen 20 kilo lichter. Een kilo die levenloos aan je schouders hangt en waardoor je zoals Mies zegt als tiet wordt aangesproken en niet als persoon. Dit vanaf je 14e is inderdaad psychisch geen pretje en dat is totaal opgelost door de bvk. (natuurlijk niet boem klap weg, maar na 5 jaar ben ik stukken zelfverzekerder!)

Dat het bij je vriendin niet heeft geholpen is heel jammer, maar ik denk dat Biol heel goed in staat is zelf naar haar lichamelijke en evt psychische klachten/al is het maar soms moeite hebben met bepaalde kleding te kijken om uit te zoeken of het van haar paar kilo'tjes te veel komt of haar 'last van haar schouders'

Een goede tip voor iedereen, die ik zelf vreselijk vond, maar wel bijna een jaar heb volgehouden is een goede mensendieck therapeut. Ik was dus 17 en nog vrij jong, maar door de jaren heb je jezelf wel een totaal verkeerde houding aangeleerd en met goede therapie is het mogelijk die te veranderen en dan krijg je het beste resultaat wat betreft hoofdpijn/nekpijn.

@Kahlan die litteken foto's zijn vaak na een korte tijd genomen. Het duurt even maar ze vervagen echt. Zodra ze dicht zijn zo nu en dan goed masseren met littekencreme heeft mij heel erg geholpen en hield de huid mooi soepel.
Ik ben net terug van de huisarts. Nou ja niet mijn eigen huisarts want zij werd net weggeroepen voor een spoed.

Maar de andere huisarts was super. Hij gaf me meteen een verwijzing met de naam van een hele goede en aardige chirurg.

Hij zei dat hij me niet eens ging onderzoeken want mijn reden is reden genoeg voor een reductie.

Ik heb meteen gebeld en heb 11 Mei al een afspraak.

*bijt nagels*
Ah know`t, tha shunt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven