Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

20-04-2011 09:58 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts om een aanvraag te doen voor een borstverkleining.

Ik ben het zo zat. Altijd hoofdpijn, altijd last van mijn nek omdat ik verkrampt loop. Eeuwige last van mijn onderrug door een houding licht voorovergebogen met schouders naar voor om er maar niet als "te koop" mee te lopen.

Ik heb altijd gezegd dat ik na het kinderen krijgen een borstverkleining wilde. De eerste stap, het afvallen, is al gezet. Er is inmiddels 16 kg af. Er moet er nog wel zeker 14 af, liefst nog misschien wel 20, maar de eerste stappen zijn gezet.

Ik hoor vanuit alle kanten dat er wachtlijsten zijn van zeker 6 maanden dus dan heb ik iets om naar toe te werken danwel leven.

En hoe graag ik ook van alle klachten af wil, zo eng vind ik het ook. Bang voor pijn, bang voor complicaties.

Wie heeft er ook een borstverkleining gehad? Hoe is dat bevallen? Ik hoor graag jullie verhalen.

Oh ja, ik wil van een grote F naar een D.. In de hoop dan weer een beetje in verhouding te zijn en ook niet zoveel pijn meer te heben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:KahlanAmnell schreef op 20 april 2011 @ 22:07:

[...]

Ik heb net een paar uur naar de foto's op het borstenforum gekeken en ik word er zo onzeker van.

Ik heb nogal snel lelijk litteken vorming.

Ik ben zo bang voor nog lelijkere borsten... Ok, esthetisch is een tweede maar ik ben er wel bang voor.

Koud water vrees? haha

Ik heb een donkere huid en daarmee krijg je sneller litteken woekering.. Bij mij is dat helemaal goed gegaan. Ze vervagen ook met verloop van tijd he! En als het echt niet mooi is, kun je littekencorrecties aanvragen..

Overigens heb ik drukpleisters tegen litteken woekering gekregen!
quote:SweetSummer schreef op 21 april 2011 @ 14:08:

[...]

Ik heb een donkere huid en daarmee krijg je sneller litteken woekering.. Bij mij is dat helemaal goed gegaan. Ze vervagen ook met verloop van tijd he! En als het echt niet mooi is, kun je littekencorrecties aanvragen..

Overigens heb ik drukpleisters tegen litteken woekering gekregen!

Ik realiseer me idd dat de fotos op het forum van vrij "verse" littekens zijn.

Ik ben ook meer gerustgesteld door de berichten hier en door mijn nieuwe liefde die zegt dat het hem niks uitmaakt zolang ik maar geen klachten meer heb. :D
Ah know`t, tha shunt
@kahlanAmnell, heb je al uitgezocht of je het vergoed krijgt?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
.
quote:biol schreef op 21 april 2011 @ 15:27:

@kahlanAmnell, heb je al uitgezocht of je het vergoed krijgt?

Dit hoor ik pas nadat de pc een brief naar de zorgverzekering heeft gestuurd.

CZ blijkt niet een van de moeilijkste te zijn. Maar ik ben een grens geval denk ik zelf.

Nog even afwachten dus.

@Snoet, wat houdt die nieuwe techniek in?
Ah know`t, tha shunt
Wanneer heb jij je afspraak bij de huisarts Biol?
Ah know`t, tha shunt
@ KahlanAmneli,

Zoals ze mij vertelde houd het in dat je niet ingezwachteld wordt maar meteen een sportbh gaat dragen voor drie weken ( dag en nacht) en daarna een "vorm" bh om het weefsel te vormen zodat je borsten mooi rond worden en een beetje een push-up effect krijgen. Ook mocht ik meteen ( na die drie weken) weer alles doen.

De oudere methode is dat je 6 weken wordt ingezwachteld en erg weinig mag doen. Het zal vast allebei even goed zijn, maar ik vond het wel erg prettig dat ik niet ingezwachteld werd en na drie weken weer op mijn buik mocht liggen.

Wat me ineens invalt, en ik jullie even wil vertellen is dat je moet weten dat je maag ineens heel flink lijkt als je net geopereerd bent. Dit komt omdat je hem zelf nooit van bovenaf hebt gezien. Hij heeft altijd verscholen gezeten onder je borsten.Na de oh, wat mooi-fase viel dit gewoon even een beetje tegen. Voor mijn gevoel leek het echt alsof mijn maag dikker was als mijn buik.Het gaat eigenlijk nergens over, maar het is wel prettig om te weten.
Ik lees mee...

Fijn om over alle ervaringen te lezen hier. Ook ik heb besloten een BVK te laten doen, na 10 jaar twijfelen.

Omdat het toch niet vergoed in NL wordt laat ik het in het buitenland doen. Ik heb nu een 70J/K en wil naar een 70DD/F. I

@beukenootje ben toch wel erg benieuwd waar jij die magische BH's vandaan haalt. Want ik heb denk ik elke gespecializeerde lingeriezaak van Nederland en omstreken afgestruind naar iets dat uberhaupt past! Uiteindelijk maar op maat laten maken maar hardlopen (en veel andere sporten) is geen optie voor mij zonder pijn in mijn rug, hoofd en schouders....
Ik heb ook borstverkleining gehad: van E naar D. Is prima verlopen. Ik vond de pijn echt niet zo schokkend. Kon na anderhalve dag weer naar huis. Resultaat is prima, heb gevoel in de tepels, ben erg tevreden. Littekens zie je nog wel, maar dat wordt mettertijd minder. Ik zou het zo weer laten doen.

En verder: is het helemaal jouw eigen keuze en maakt het niks uit wat iemand anders ervan vindt, toch?
Kissthequeen, waarom wordt het volgens jou niet vergoedt?

Ik weet dat mijn verzekering er redelijk makkelijk mee omgaat zeker boven een D cup. Zeker met jouw maat zou dat toch geen probleem moeten zijn?
@Biol het zal niet vergoed worden door mijn overgewicht. Ik zit al ruim 6 jaar op hetzelfde gewicht en krijgt het er maar niet af. Ik sport 4x per week, heb dietistes en artsen geconsulteerd maar loop continu tegen mijn eetstoornis aan welke onder controle is zolang ik niet probeer af te vallen...

Ik heb een maagband overwogen om van het gewicht af te komen maar daar ben ik nou weer niet zwaar genoeg voor... En dat vind ik ook eng...

Ik ben de pijn zat, het geen BH's kunnen vinden, de striemen in mijn schouders, Ik hoop ergens dat ik meer zal kunnen sporten na die operatie maar ook als dat niet zo is zou het gewoon heel fijn zijn om niet elke rug, nek en hoofdpijn te hebben...
ah ok. op die manier.. Ik snap het...

Ik hoop voor je dat ze er toch de noodzaak van zien. Het werkt natuurlijk 2 kanten op.

Als je borsten zo zwaar blijven is het voor jou onmogelijk om te sporten. En zonder het sporten kan jij je borsten niet laten verkleinen...
Biol, wanneer ga je naar de huisarts?
Ah know`t, tha shunt
Lees nieuwsgierig mee. Loop al jaren te twijfelen of ik een bvk wil laten doen. Heb wel wat lage rugpijn, maar verder eigenlijk geen lichamelijke klachten.

Ben ook vrij fors (maat 44-46) en heb cupmaat 90F. Borsten zijn er in de loop der jaren niet steviger op geworden en baal best dat ze zo gaan hangen.

Maar ik ben gewoon een schijterd. Ik durf het niet. Bang dat er complicaties komen, bang dat ik geen gevoel in m'n tepels meer heb, bang dat ik er spijt van krijg als er iets niet goed gaat.

Ook mijn man vind het nergens voor nodig. Hij houdt van mijn lekkere "tietJES" (grapje tussen ons twee).

Misschien dat ik ooit de knoop door durf te hakken, daarom lees ik graag mee hier.

Voor degenen die binnenkort de stap wagen......heel veel succes !!!
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Ze was heel begripvol en zei dat ze het al eerder had verwacht.

Nu dus een afspraak maken bij de pc en dan duimen en hopen dat de verzekering het vergoedt!!!!
6 jaar geleden borstverkleining laten doen, ondanks kleine complicatie, geen seconde spijt gehad. Ben er nog iedere dag blij mee.

Ben van I naar toen D gegaan:)
en ik heb sgaaaaaaaaapie gezien, nog voor ze schaaaaapie returns was en die had een hele mooie voorgevel :-)

Ik ben nu de PC aan het bellen voor een eerste afspraak... eng eng eng
Oh wat goed!

En en en heb je gebeld? :D

Spannend he? haha

Nog 13 dagen tot ik naar de PC kan *bijt nagels*
Ah know`t, tha shunt
Heb in 1994 een bvk gehad en ben van F naar C gegaan.

Wat een opluchting was dat toen.

Blij dat ik het toen al heb laten doen.

Weinig pijn nadien, heb toen nog 7 dagen in ziekenhuis gelegen.Ben wel 3x geopereerd want ging niet helemaal goed maar dat heb ik ervoor over gehad.

Dat is nu stuk korter.
7 dagen? Dat is best lang zeg. Had dat toen ook al met complicaties te maken of was dat toen normaal?

Ik las op de site van "mijn" ziekenhuis dat het daar 2 tot 4 dagen is.
Ah know`t, tha shunt
Ik ben 5 jaar geleden geopereerd in rodekruis ziekenhuis in Beverwijk.

En ook daar is het 4 dagen opname.

Ik vind het alleen maar beter ,het wordt zo vaak onderschat het blijft gewoon een flinke operatie,als ik toendertijd in een kliniek zou zijn geopereerd en na een paar uur weer naar huis mocht weet ik niet of ik het wel overleefd had.

Want ik heb een complicatie gehad er stonden 3 bloevaten te spuiten van binnen en ik werd steeds zieker ,zo beroerd dat ik zoiets had van zet m,n kist maar vast neer.

uiteindelijk was de zwelling vanaf mijn borst tot hals zo groot ,dat met spoed de Ok weer is opgeroepen en ik weer op de OK lag.
Het is zeker een grote operatie.

Aan elke operatie , hoe groot of klein ook zitten risico's.

Ik zou zoiets dus ook nooit in een kliniek doen. In een kliniek moeten ze een ambulance bellen als er iets gebeurt.
Ah know`t, tha shunt
ha meiden ik lees ook mee. Ik heb eind 2009 de afspraak gehad bij de PC en ook de toestemming van de verzekeraar. Ik wilde het toen laten combineren met een andere ingreep en alles was daarvoor afgesproken. Helaas moest die andere ingreep ineens met spoed gebeuren in april 2010 dus ging de BVK niet door. Ben later toen nog een keer bij de PC geweest voor overleg. Maar de goede man keek niet eens en zei dat hij dat wel tijdens de operatie ging doen. Toen was mijn vertrouwen weg. Inmiddels is mijn borstmaat veranderd van 85G via 80E naar 80D en met sommige modellen/merken zelfs een 80C. Nog steeds zijn ze groot en wappert de boel tijdens hardlopen (ondanks een goede sportBH). Ik was en ben nog steeds 28 kilo lichter maar ik twijfel ook nog steeds.

De toestemming is er, maar misschien met een andere chirurg? Ik weet het niet. Ik lees hier ook over littekens en complicaties en de ingreep die in 2010 met spoed ineens moest ging ook niet zo lekker dus misschien.... maar niet doen. Maar ja... die hangers he :-(*
Biol,hoe is het ermee?En het is jouw lijf en jij hebt er last van.

En ik kan me verder ook best voorstellen dat iemand zijn

borsten ook om cosmetische reden wil laten verkleinen.Dat

moet een ieder voor zichzelf bepalen.Ik wil je in ieder geval

veel sterkte wensen en ik hoop dat de verzekering de ingreep

gaat vergoeden.
quote:breezerananas schreef op 27 april 2011 @ 10:44:

Ben ook vrij fors (maat 44-46) en heb cupmaat 90F. ik moest eerst afvallen voordat de chirurg mij wilde opereren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven