Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

20-04-2011 09:58 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts om een aanvraag te doen voor een borstverkleining.

Ik ben het zo zat. Altijd hoofdpijn, altijd last van mijn nek omdat ik verkrampt loop. Eeuwige last van mijn onderrug door een houding licht voorovergebogen met schouders naar voor om er maar niet als "te koop" mee te lopen.

Ik heb altijd gezegd dat ik na het kinderen krijgen een borstverkleining wilde. De eerste stap, het afvallen, is al gezet. Er is inmiddels 16 kg af. Er moet er nog wel zeker 14 af, liefst nog misschien wel 20, maar de eerste stappen zijn gezet.

Ik hoor vanuit alle kanten dat er wachtlijsten zijn van zeker 6 maanden dus dan heb ik iets om naar toe te werken danwel leven.

En hoe graag ik ook van alle klachten af wil, zo eng vind ik het ook. Bang voor pijn, bang voor complicaties.

Wie heeft er ook een borstverkleining gehad? Hoe is dat bevallen? Ik hoor graag jullie verhalen.

Oh ja, ik wil van een grote F naar een D.. In de hoop dan weer een beetje in verhouding te zijn en ook niet zoveel pijn meer te heben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
.
Vraag me af hoe je dan de overtollige huid kwijt raakt?
.
Grappig dat dit onderwerp weer even naar boven komt op het forum. Doet me toch weer even terug denken aan vorig jaar toen ik 3 weken in bed heb gelegen vanwege mn bvk. Ging rond deze tijd net weer aan het werk.

Had voor mn postuur een vrij grote maat en had daar ook de bijbehorende klachten bij. Ook voornamelijk last van mn nek en daardoor weer hoofdpijn. Doodmoe werd ik ervan!

Ik heb eigenlijk helemaal niet lang hoeven wachten op de operatie. Ik ging in november naar de kliniek (Bergman) zonder eerst naar de huisarts te gaan en een maandje later mocht ik al onder het mes. Heb het toen niet gelijk gedaan want moest voor mn werk eerst nog naar het buitenland maar kon in principe zo door naar de operatietafel. Ze regelden alles voor me betreft verzekering e.d.

En nu? Geen spijt! Maar er had toch nog wel een beetje afgemogen hoor... Heb nu toch ook nog wel een D/E en vind dat groot zat...

@missrabbit: waarom lijkt je een bvk eng? je krijgt er helemaal niks van mee hoor... Het heeft idd een behoorlijke liftende werking, gelukkig maar! :-)

Laatste wat je zegt klopt volgens mij ook. Heb ik ook welles gehoord. Ze kunnen niet zomaar van een G een B cupje maken!
Hey! Morgen is het 6 weken geleden dat ik m'n borsten heb laten verkleinen. Uiteindelijk is het een kleine reductie en een borstlift geworden en ik ben er ontzettend blij mee. Ik ben van 80F naar 80D gegaan.

Ik heb met Kerst de knoop doorgehakt, 1e week van januari zonder problemen verwijzing gekregen. Via het ziekenhuis moest ik lang wachten voor een intakegesprek, bij een privekliniek (Velthuis) kon ik binnen 2 weken terecht. Uiteindelijk heb ik geen volledige vergoeding gekregen omdat m'n verzekeraar geen contract heeft met de kliniek, maar anders was de wachtlijst meer dan 6 mnd in het ziekenhuis.

Ik hoop binnenkort weer te kunnen beginnen met hardlopen. Ben heel benieuwd wanneer jullie weer zijn begonnen met hardlopen / sporten!!

Ben met een speciale techniek geopereerd, ik heb alleen een litteken rond m'n tepels en van m'n tepels naar beneden (dus niet in m'n borstplooi). Heb weinig tot geen pijn gehad en zou het zo weer doen!!
Ik heb 6 weken gewacht tot ik weer voorzichtig aan ging sporten. De eerste weken waren vooral pijnlijk en uitputtend. Door de narcose was mijn conditie enorm teruggezakt en ik voelde echt iedere beweging!

Nu, na een half jaar, voel ik er niks meer van en ik ben nog iedere dag blij dat ik t gedaan heb!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
.
Ik heb ontzettend veel zin om weer wat te gaan doen, heb weer genoeg energie ondertussen. Ben alleen bang dat ik na afloop pijn ga krijgen.

Missrabbit, als je twijfelt moet je het (nog) niet doen. Pas als je er voor 100% achter staat! Ik ben lachend de ok ingegaan, had er gewoon zin in omdat ik er zo ontzettend klaar mee was! Ik vond m'n tepels erg lelijk, maar nu zijn ze prachtig. Mijn chirurg heeft goed werk afgeleverd, de littekens om m'n tepels zijn echt minimaal en het is onderhuids gehecht.
.
@kabouterpuntmuts

Dat verschilt van persoon tot persoon en de methode. Tegenwoordig halen ze de tepel niet helemaal los maar zetten ze hem op een steel zoals dat heet..

Ik heb wel bewust gewacht tot ik klaar was met kinderen krijgen, simpel en alleen omdat een zwangerschap van invloed kan zijn op je borsten.
.
Wat meis zegt, als je twijfels hebt missrabbit, doe het dan niet!! Het vraagt toch wel wat van je vind ik.

Ik heb zelf ook lang getwijfeld en je komt vanzelf wel op een punt om de juiste beslissing te nemen maar ik wist ook dat ik het niet moest doen zolang ik nog twijfelde.

Mijn twijfels gingen tussen mn gezondheid en de littekens. Het wordt er nou eenmaal niet mooier van. Ik vind dat je in een gezond lichaam eigenlijk niet moet snijden. Maar hoe gezond was ik nog met al mn klachten?

Tegenwoordig kan je gewoon nog bv geven na een bvk. In sommige extreme gevallen kan dat geloof ik niet. Tis idd wel zo dat je borsten bij je zwangerschap nog kunnen veranderen. Maar goed om nu te wachten tot mn zwangerschap... Ga ik dan nog wel een x!

Je moet er echt klaar voor zijn en achter staan als je dit gaat doen. Ik had na de operatie veel pijn en vond de bedrust vreselijk. Heb maanden niet gesport en na een jaar zijn mn littekens eindelijk een beetje bijgetrokken. Je hele figuur verandert er door, je buik wordt zichtbaarder, je gaat anders lopen. Maar je klachten kunnen ook verdwijnen! Helaas bij mij niet het geval. Nog steeds net zo veel nekklachten en hoofdpijn.

Maar goed, mn moeder en zus hebben het ook gedaan en die hebben weer hele andere ervaringen. Mn moeder had nog niet eens een weekje in bed gelegen en voelde zich topfit. Het herstel is dus absoluut persoonlijk.

Maar ben nu echt heel blij dat ik het heb gedaan! Moet er niet aan denken om weer terug te gaan naar mn oude maat! Mn figuur is veel beter zo, kleren passen beter, hoef minder mee te sjouwen, kan leuke bh's aan.... Zou het zo weer doen :-)
quote:missrabbit schreef op 30 april 2012 @ 00:37:

@meis34

Nou ik zou echt heel graag wat minder grote borsten willen (en gelijke cup) maar opereren en narcose lijkt me gewoon doodeng. Plus straks krijg ik er spijt van als ze heel lelijk worden.

Dus vandaar dat die andere methode me wel interessant leek. Dan krijg je een paar mini sneetjes en er word niet in/aan de tepel gesneden.Maar dan heb je geen "lift" neem ik aan?
.
.
@djdana,mag ik vragen waarom jij 3 weken op bed heb gelegen??

Want dat heb ik nog nooit gehoord.
@ meis: jij hebt dus de sleutelgat methode gehad. Ben je tevreden? Niet plat aan de onderkant geworden? Ben jij actief op het borstenforum? Morgen heb ik weer een gesprek (was er vorige week ook) om foto's te bekijken. Ik vind alleen de wachttijd in de kliniek (Vlaardingen) veel te lang dus daar moet ik ook eventueel iets mee. Dub al twee jaar overigens, goedkeuring ligt hier nog (staat geen datum op).
@Esmee: het herstel duurde gewoon ontzettend lang bij mij. Ze hadden me ook wel behoorlijk 'te pakken' gehad hoor. Ik was na 2 weken nog steeds bont en blauw en had bloeduitstortingen. Ik vrees dat ik gewoon pech heb gehad. De één hersteld sneller dan de ander en ik denk dat ik tot de langzame groep behoorde. Had ook behoorlijk veel last van de narcose gehad. 2 weken lang 24/7 hoofdpijn. Had de eerste dagen zoveel pijn dat ik maar bleef flauwvallen :-s Na een half jaartje ging het eindelijk wat beter, toen plukte ik ook net nog de laatste hechting eruit. Oplosbare hechtingen, ook zo'n ramp!

Had me hier ook niet echt op voorbereid maar nu is alles helemaal top en zou ik niet anders meer willen!
@max09, Ik ben heel tevreden! De eerste dagen had ik echt m'n twijfels of het wel goed zou komen, naar nu zijn we 6 weken verder en is alles weer soepel. Heb geen last van een platte onderkant ofzo.

Ik ben geopereerd bij Velthuis Kliniek en ben supertevreden. Na het 1e consult kun je binnen 4 tot 6 weken geopereerd worden en volgens mij hebben ze vestigingen door heel NL. Goed begeleid, aardige chirurg en verpleegkundigen.
Ik heb nog even wat gelezen over die liposculptuurmethode, klinkt ook interssant! Kende dat helemaal niet. Denk dat het bij mij niet had gekund want mocht ook niet voor de sleutelgatmethode. Dat schijnt ook maar in bepaalde gevallen te kunnen. Denk dat een chirurg het beste kan beoordelen wat je kunt doen... Hangt ook van je persoonlijk wens af natuurlijk. (Hoeveel je kwijt wilt)
Ik up hem even! En heb een andere Nick aangemaakt want iets te herkenbaar anders

Vorige week heb ik een bvk gehad: van 70 F/G naar op dit moment 70D.
Ik ben me toch blij! Zo goed als geen pijn gehad ( eerste dag paracetamol genomen want moest van arts) daarna niets meer. Geen klachten, kan eigenlijk alles gewoon (maar hou me rustig om niets te forceren). Ook helemaal geen last van armen. Ik ben stiekem zelfs een beetje bang dat ik te weinig klachten heb. Volgende week controle, dan maar eens uitgebreid navragen.
Super dat het zo goed is gegaan en fijn dat je weinig pijn hebt

gehad.Ik kan me voorstellen dat je blij met met je bvk.Dan kan

je misschien voortaan ook een kleinere maat van boven aan en

heb je geen lichaamelijke klachten meer.Dat is toch fijn.
Acht jaar geleden een bvk gehad. Nog geen dag spijt van gehad. Van G naar D cup. Alleen jammer dat er aardig wat littekens te zien zijn. Nooit helemaal mooi weggetrokken. Littekens beginnen al in m'n decolleté dus met het kopen van bikini's moet ik daar wel rekening mee houden. Maar .... ik zou echt dezelfde keus weer maken! Ook nauwelijks pijn gehad trouwens!
Toch super dat de mogelijkheid er is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven